Buikkramp 4 weken zwanger

02-06-2019 06:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb een zoontje van 1 en kom er net achter dat ik 4 weken zwanger ben! Helemaal blij. Vandaag is mijn nod maar ben vannacht wakker geworden van de buikkrampen. Heel laag in de onderbuik. Dit duurde ongeveer 10 minuten. Ik ben net wakker en mijn onderbuik voelt nog steeds niet prettig. Echt het gevoel alsof ik elke minuut ongesteld kan worden. Ik herken dit niet vanuit mijn vorige zwangerschap. Ook omdat het de dag van mijn nod is. Nou weet ik dat het gewoon nog fout kan gaan maar is dit iets wat jullie herkennen ? Vind het zo vreemd dat de buikpijn precies samenvalt op deze dag.
ClaireSophie schreef:
02-06-2019 10:37
Zo dan stelletje zeikgleuven.
Applaus voor jullie dat jullie allemaal ver ná je NOD hebben getest, super, goed gedaan hoor! Hè en Star NOD tikt net ff wat gemakkelijk weg dan -vandaag is de dag dat ik ongesteld had moeten worden-

Nu net doen of TO heel bijzonder is is een beetje raar, kijk alleen al naar deze pijler, ik gok dat zéker 50% voor haar NOD -vandaag had ik ongesteld moeten worden dag- test, een gedeelte daarvan test positief en draagt gewoon een zwangerschap uit i.p.v een miskraam te krijgen. Vijftig procent nog wel, is daar bewijs voor? Vind het rijkelijk veel.

Als je een regelmatige cyclus hebt kun je prima testen op of rond je NOD. Dus heel naar dat sommige pas na 35-40-45 dagen ongesteld worden maar ook hier geld, er zijn ook vrouwen die gewoon zo rond 27-28-29 dagen weer ongesteld worden en op één van die dagen kun je prima testen. Dus zonder dat je hoeft te wachten dat je koffie of cola niet meer smaakt....

Maar OT want hè daar ging de vraag van TO over! TO bij zwangerschap één heb ik tot een week of 12 buikkrampen gehad. Volgens google het groeien van je baarmoeder. Nu wederom zwanger en weer krampen. Als ik het te heftig vind neem ik een paracetamol.

Goed to zover mijn evil post. Zal vast liggen aan het feit dat ik vijf weken zwanger ben én ook een paar dagen voor mijn NOD -de dag waarop ik ongesteld had moeten worden- positief testte. De horror. Hoe had ik dat kunnen doen? :-?
😂😂 wat een geweldige reactie ! THx voor je steun. Ik heb een heel duidelijke cyclus van 26 dagen. Al jaren begint mijn menstruatie de nacht voor de dag dat het zou moeten komen. Vannacht niet en we willen zo graag een tweede kindje dat ik het vandaag niet kon laten. En idd positief. Ik kan vandaag nog ongesteld worden en dan is het een domper. Maar idd jeetje iets van blijdschap delen hier is not done. Zal ook niet snel weer iets plaatsen 😅
Oké ClaireSophie, schelden met zeikgleuven is nergens voor nodig. Sorry. :flag: zullen de hormonen wel zijn of zo. Of de bloedhitte buiten.

Verder alles wat er in mijn post staat.
Renate333 schreef:
02-06-2019 10:42
😂😂 wat een geweldige reactie ! THx voor je steun. Ik heb een heel duidelijke cyclus van 26 dagen. Al jaren begint mijn menstruatie de nacht voor de dag dat het zou moeten komen. Vannacht niet en we willen zo graag een tweede kindje dat ik het vandaag niet kon laten. En idd positief. Ik kan vandaag nog ongesteld worden en dan is het een domper. Maar idd jeetje iets van blijdschap delen hier is not done. Zagl ook niet snel weer iets plaatsen 😅
Van harte gefeliciteerd hoor! Misschien schrijven we wel samen in het februari 2020 topic straks!

En verder eens. Het kan altijd misgaan. Voor je NOD, op je NOD en ver na je NOD. Ik hou er zelf ook gewoon rekening mee. Écht niks mis met testen zo rond je NOD.

Oei, wel een heleboel NOD's hè in dat kleine stukje tekst :biggrin:
ClaireSophie schreef:
Applaus voor jullie dat jullie allemaal ver ná je NOD hebben getest, super, goed gedaan hoor! Hè en Star NOD tikt net ff wat gemakkelijk weg dan -vandaag is de dag dat ik ongesteld had moeten worden-

Nu net doen of TO heel bijzonder is is een beetje raar, kijk alleen al naar deze pijler, ik gok dat zéker 50% voor haar NOD -vandaag had ik ongesteld moeten worden dag- test, een gedeelte daarvan test positief en draagt gewoon een zwangerschap uit i.p.v een miskraam te krijgen. Vijftig procent nog wel, is daar bewijs voor? Vind het rijkelijk veel.

Als je een regelmatige cyclus hebt kun je prima testen op of rond je NOD. Dus heel naar dat sommige pas na 35-40-45 dagen ongesteld worden maar ook hier geld, er zijn ook vrouwen die gewoon zo rond 27-28-29 dagen weer ongesteld worden en op één van die dagen kun je prima testen. Dus zonder dat je hoeft te wachten dat je koffie of cola niet meer smaakt....

Maar OT want hè daar ging de vraag van TO over! TO bij zwangerschap één heb ik tot een week of 12 buikkrampen gehad. Volgens google het groeien van je baarmoeder. Nu wederom zwanger en weer krampen. Als ik het te heftig vind neem ik een paracetamol.

Goed to zover mijn evil post. Zal vast liggen aan het feit dat ik vijf weken zwanger ben én ook een paar dagen voor mijn NOD -de dag waarop ik ongesteld had moeten worden- positief testte. De horror. Hoe had ik dat kunnen doen? :-?
Jij ook zo vroeg getest? (of eigelijk gemiddeld dan :) . Maar ik begrip uit jouw topic van een aantal dagen geleden dat jouw zwangerschap ongepland en totaal een verrassing was. Vóelde je dan al dat je zwanger was op de dag dat je menstruatie had moeten zijn?
ClaireSophie schreef:
02-06-2019 10:43
Oké ClaireSophie, schelden met zeikgleuven is nergens voor nodig. Sorry. :flag: zullen de hormonen wel zijn of zo. Of de bloedhitte buiten.

Ben het anders helemaal eens met je. En snap sowieso niet goed waarom de norm van de een opgeplakt moet worden op de ander.

De een test graag vroeg om meer info te hebben, de ander test laat om geen onrust te hebben. Ik was persoonlijk heel blij met mijn eigen vroeg testen, want het heeft me veel ellende bespaard. Anderen zijn blij met hun laat testen, want het voorkomt voor hen onrust. Prima toch!

Oh, en jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Marigold1986 schreef:
02-06-2019 10:46
Jij ook zo vroeg getest? (of eigelijk gemiddeld dan :) . Maar ik begrip uit jouw topic van een aantal dagen geleden dat jouw zwangerschap ongepland en totaal een verrassing was. Vóelde je dan al dat je zwanger was op de dag dat je menstruatie had moeten zijn?
Ja je kan nooit vroeg genoeg testen om er als volslagen verrassing achter te komen dat je zwanger bent
Marigold1986 schreef:
02-06-2019 10:46
En of ik dat voelde o_o . Maar ook hier heel nuchter: ik hield en hou er terdege rekening mee dat ik nog ongesteld kán worden (of vroege miskraam, welke term je er ook aan wil hangen).

Ik ben gewoon oprecht benieuwd naar die 50%, vind dat werkelijk heel veel.
ClaireSophie schreef:
02-06-2019 10:52
En of ik dat voelde o_o . Maar ook hier heel nuchter: ik hield en hou er terdege rekening mee dat ik nog ongesteld kán worden (of vroege miskraam, welke term je er ook aan wil hangen).

Ik ben gewoon oprecht benieuwd naar die 50%, vind dat werkelijk heel veel.
60% Kan je gewoon vinden, is algemeen bekend
ClaireSophie schreef:

Dubbel dus. Mijn berichten worden vertraagd gepost...
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 10:58
2.09% gewijzigd
S-Meds schreef:
02-06-2019 10:50
Ja je kan nooit vroeg genoeg testen om er als volslagen verrassing achter te komen dat je zwanger bent
En zo is het. :thumbsup:
Nu schrijf ik gelukkig ook nergens dat het een verassing was, enkel schrik ;-)
Want hè, met onveilige seks is de kans tóch echt aanwezig dat je zwanger raakt. De kans dat het in één keer raak is, is dan statistisch gezien weer wat lager :idee: vandaar de schrik.
Maar dames, I'm out. Niet mijn topic. En daarnaast veel te mooi weer om te forummen! Fijne dag hè! :sun:
ClaireSophie schreef:
02-06-2019 10:59
Maar dames, I'm out. Niet mijn topic. En daarnaast veel te mooi weer om te forummen! Fijne dag hè! :sun:
Zorg ervoor dat je niet verast wordt door de zon, verrassen is toch prettiger.
Hatchi schreef:
02-06-2019 12:14
Zorg ervoor dat je niet verast wordt door de zon, verrassen is toch prettiger.
:nerd: hahaha, scherp Hatchi!
Ik snap dat gekift niet. Zo vroeg testen levert vaak alleen maar teleurstelling op. Wacht gewoon af, net als vroeger. Dan was je overtijd en pas als je het die keer echt niet geworden was ging je testen. Maar dan was het vaak ook gewoon goed. Waarom zo vroeg als het nog niks is. En dan ben je alsnog ongesteld dan is het ineens een miskraam. Ik begrijp dat echt niet goed. Dat gefocus op de kalender en zelfs het uur van de dag. Relax en laat de natuur zijn gang gaan. Je merkt echt heus wel snel of je echt zwanger bent of niet.
Renate333 schreef:
02-06-2019 10:35
Ja dit kan ook na 8 weken. Zo kun je beter helemaal niet testen om verspilling te voorkomen. De kans dat het voor de menstruatie mis gaat is aanwezig. Op de dag zelf ook en 2 weken later ook. Dus tja
euh nee, de kans neemt met de week aanzienlijk af. Bij 8 weken nog maar 10%. Bij vroege test op je nod of nog daarvoor 60%
S-Meds schreef:
02-06-2019 18:17
euh nee, de kans neemt met de week aanzienlijk af. Bij 8 weken nog maar 10%. Bij vroege test op je nod of nog daarvoor 60%
Yup dit. Blijkbaar weten veel mensen dit niet... of ze willen het niet weten...
ClaireSophie schreef:
02-06-2019 10:43

Hahaha held, moet om je lachen.
Hoe gaat het met jullie? Is het nieuws een beetje geland Claire?

TO, hoe gaat het vandaag met je?
En mensen moet echt kappen met dat te vroeg testen niet ok is.
Doe alsjeblieft vooral waar je je goed bij voelt!
TO, hoe gaat het nu met je? Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook bij het onnadenkende-en-niets-aan-de-natuur-overlatende-vroege, nog voor mijn niet ongesteldsheidsdag, heb getest. Boe, voor mij! Hoe haal ik het in mijn hoofd....Ik had ook heel erg buikpijn, dacht ook, kan nu toch wel elk moment ongesteld worden. Daar had ik op gerekend, om teleurstelling te voorkomen, want dat kan natuurlijk ook. Een test doen uit nieuwsgierigheid en ook nog ratio zijn.

Maar goed, TO hoop op een fijne zwangerschap en alvast een voorzichtig gefeliciteerd!
Ik heb ook vroeg getest. Was wel handig, want toen ik met vijf weken acute inwendige bloedingen kreeg wist ik dat het een bbz kon zijn en ben ik niet stoer door blijven modderen om zielig ergens in een hoekje het loodje te leggen.
Ik heb een week na NOD getest. Maar ik kan best begrijpen dat je zó nieuwsgierig bent dat je het het liefste zo snel mogelijk weet...
Iedereen moet lekker zelf weten wanneer die test. Ik had ook pas 1 dag voor NOD een positieve test. En de nieuwsgierigheid kon ik niet bedwingen, 4 dagen voor NOD ook getest en ja die was negatief. Soms word je teleurgesteld en soms niet, zo werkt het nou eenmaal.

On topic; gefeliciteerd met he zwangerschap. De krampen komen me bekend voor. Heb ik het eerste trimester vaker last van gehad.
Ben nu 28 weken zwanger!
Ik heb twee keer redelijk vroeg getest. Twee keer uitgelopen op een mk maar weet wel dat het kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven