Wanneer heb jij getest?

02-06-2019 16:06 35 berichten
Hallo allemaal

Naar aanleiding van een ander topic ben ik heel benieuwd wanneer jullie een zwangerschapstest hebben gedaan.

Was het (een paar dagen) voor je verwachte menstruatie?
Op de dag dat je menstruatie had nieten komen?
Een dag/paar dagen overtijd of nog later?

To trapt af
Ik heb zelf getest toen ik twee dagen overtijd was. Normaal kondigde mijn menstruatie toch altijd een paar dagen vooraf aan met bruinverlies
In verband met een ovulatie inductie traject wist ik bij goed wanneer mijn eisprong was geweest.
.
Bij oudste bij week overtijd eerste test en uiteindelijk bij 15 dagen over tijd positieve test. Niet getest bij 1e dag overtijd want koperspiraal dus ging er niet van uit.

Bij jongste 2 dagen voor menstruatie geloof ik.
Medische molen, dus 14/15 dagen na de punctie of inseminatie. En toch 1 keer een streepje gemist. Zwangerschap liep niet goed af.

Bij de goede zwangerschap deden we IUI in natuurlijke cyclus. Ik zou rond kerst ongesteld worden en dan rond oudejaarsdag de inseminatie. Heb 24-12 eigenlijk alleen een test gedaan om te checken dat ik wel mocht drinken met kerst. Test (digitaal van CB) in hoek gegooid en na een uur dacht ik, oh ja.. Effe tjekken. Toen vriend wakker gemaakt, omdat ik niet geloofde dat er na 4 jaar proberen en 1 miskraam er 'zwanger' stond en dat zonder hulp. Vriend feliciteerde me en ging weer slapen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
2 dagen voordat ik ongesteld moest worden.
Ik moest spontaan huilen en wist niet waarom..
Tot mijn vriend zei moet je niet een keer testen.
Vaag licht streepje. Dag later een duidelijke streep.
Toen ik een paar dagen overtijd was en mn menstruatie maar niet wilde doorzetten. Ik was zeer verbaasd zwanger te zijn want we gingen de medische molen in.
Bij de eerste erg onregelmatig ongesteld. Ik werd ook niet zwanger, gebruikte wel ovulatietesten. Ik zou medisch onderzoek krijgen en besefte me een dag daarvoor dat mijn eisprong 20 dagen geleden was, ik was ook al een week aan het kwakkelen, vermoedde een griepje. Verwachte er eigenlijk niks van want ik zou onderzoek krijgen naar endometriose en was ziek aan het worden... was een knaller van de test. Was een leuke reden om het ziekenhuis te bellen. Ook een beetje vreemd om het meteen zo uit te moeten spreken terwijl ik zelf nog aan het idee moest wennen. Wilde wel overleggen over wat ik met de afspraak van een dag later moest doen.

Bij de tweede een cyclus tussen 26 en 31 dagen (met nog een paar uitschieters ertussen met cyclussen van meer dagen). Op 33 dagen getest omdat mijn borsten echt pijnlijk waren en ik dat herkende van de eerste. Knaltest.

Ik heb ook de rondes dat ik niet zwanger was nooit vroeg getest met speciale testen daarvoor. Altijd eerst afgewacht. Was vooral bij de eerste lastig om te bepalen wanneer ik kon testen vanwege onregelmatige cyclus.
1e keer was bloedtest in het ziekenhuis. Kon niet met urine want lag met overstimulatie en catheter in het ziekenhuis. Was 18 dagen na de punctie.
2e keer was 15 dagen na de punctie, gewoon thuis.
.
Eerst twee dagen na NOD, negatief (of, misschien een heel, heel vaag tuurstreepje, maar ik heb m weggegooid.) Daarna weer twee dagen later alsnog een test gedaan (bijna vijf dagen na NOD dus) en die was positief :-) Niet super knal, dat kwam pas een week later bij de test van Moeders voor Moeders. Bij de echo met 7 weken bleek t vruchtje de maat van 6 weken te hebben, dus de innesteling zal wat later zijn geweest dan " normaal".
Ik heb een keer 4 dagen te vroeg getest en een keer 3 dagen te vroeg geloof ik, en dan ook nog 's avonds. Ik had zin in een drankje, maar eerst toch even zeker weten of ik niet zwanger was. Beide keren duidelijk zwanger. Aangezien ik zo vroeg getest had, ging ik er wel vanuit dat de kans groot was dat het mis zou gaan. Beetje slag om de arm-testen vind ik het. Het ging niet mis trouwens ;)
Had vrijdag ongesteld moeten worden, ik testte die zondagochtend (knal)positief:)
Nu bijna 42 weken zwanger👶🏻 (Duuuurt lang!)
Wat leuk dat je zwanger bent Arcticfox, gefeliciteerd! Ik herken je uit het wachtbankje topic :-) Ik testte zelf op donderdag positief, 11 dagen na mijn vermoedde eiersprong. Reden was dat ik het vermoeden had en die middag naar een festival ging! Alcoholvrij bier dus! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven