Duurt langer dan verwacht

03-06-2019 12:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik maak mij soms een beetje zorgen omdat het zwanger worden langer op zich laat wachten dan verwacht. Nu al 8 maanden. Ik ben nog jong, netjes elke maand ongesteld (cyclus van 28/29 dagen) en gezond en toch is het helaas nog niet gelukt. Ik wist dat het langer kon duren en lang niet iedereen de eerste maanden gelijk zwanger is, maar zo langzamerhand begin ik me toch een klein beetje zorgen te maken.

Ik heb op internet gezocht naar topics over vrouwen bij wie het ook langer duurt, maar vele daarvan hebben PCOS of hele lange/onregelmatige cyclussen en uiteindelijk eindigden die topics vaak in een medisch traject. Ook in mijn omgeving lijkt het allemaal heel snel te gaan, en de koppels bij wie het langer duurt bleken later ook medische hulp nodig te hebben. Is het nog 'normaal' dat het langer dan 8 maanden duurt met een regelmatige cyclus of is het terecht dat ik mij een beetje zorgen maak?

Ik heb al ovulatie testen gebruikt, En mijn ovulatie was rond dag 15 wat ik zelf ook zo ingeschat had. Ik wil niet teveel stressen en geniet gewoon van mijn leven zoals het nu is en laat het zoveel mogelijk los, maar jammer vind ik het wel en ik vind het toch wel confronterend elke maand wanneer ik weer ongesteld word.

Zijn er hier meer vrouwen die dit hebben meegemaakt en bij wie het vanzelf nog gelukt is (zonder medische hulp)? Ik hoop op wat advies.
geen zorgen

dat mag pas met een jaar

en ja ik heb 3 kinderen waarvan de eerste ook even duurde , lees langer dan 1 jaar
Na 1 jaar gewoon naar de huisarts.
Ik had hetzelfde (jong en regelmatige cyclus) en bij ons bleek het zaad erg slecht te zijn. Ik was 'blij' toen ik dat wist.
.
Op zich is 8 maanden nog niks afwijkend. Maar ik begrijp ook dat als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om er voor te gaan, iedere maand die je moet wachten te lang duurt.
Als je wilt ben je van harte welkom om mee te schrijven in het Wachtbankje topic: er schrijven heel veel vrouwen mee met dezelfde zorgen en vragen als jij. En er zijn er trouwens ook al velen die toch echt zwanger zijn geraakt ondanks dat ze er misschien bijna niet meer op durfden te hopen. Dus wie weet haal je daar ook weer hoop uit!
Ik herken je frustratie. Als je voorbij die 6 maanden gaat, dan lijkt het alsof iedereen in 1x raak heeft en jij maar blijft wachten. Bij ons was het na een jaar eindelijk raak. En toen hoorde ik opeens meer verhalen van mensen die 10/11/12 maanden bezig waren en toen spontaan zwanger raakten. Probeer vooral leuke dingen te blijven doen en geniet van de tijd die jullie nu samen hebben. Als je een jaar bezig bent, dan kun je langs de huisarts voor een doorverwijzing. Sterkte, wachten duurt lang als je graag iets wil.
Keep on dreaming!
Precies wat Sammo zegt. Elke maand vond ik ook een enorme teleurstelling en toen ineens met een jaar, was het toch gewoon raak! Vk zei toen ook dat alles tot een jaar heel normaal is. Maar dat is wat lastiger te accepteren als het net lijkt alsof t bij iedereen om je heen heel snel en makkelijk gaat. Echt even rustig afwachten en als t na een jaar nog niet raak is naar de huisarts.

Sterkte met wachten, t is echt niet leuk :hug:
Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me wel gerust om te horen dat het dus nog gewoon spontaan kan gebeuren en het vaker voorkomt. Ik kan het gelukkig redelijk van mij afzetten en ik probeer gewoon rustig af te wachten en hoop te houden. Maar ik merk wel dat het hele onderwerp 'baby' zo langzamerhand een beetje een pijnlijk onderwerp begint te worden. Mijn man en ik wisselen daarin wat in emoties. Soms is het heel leuk om er over na te denken en naar toe te leven en op sommige dagen is het eventjes te pijnlijk. Dan balen we gewoon dat het nog niet gelukt is of maken we ons zorgen. Gelukkig weten we elkaar daarin wel weer positief te houden :)

Het is jammer dat er niet zoveel wordt gesproken over dit onderwerp. Je hoort alleen wanneer het snel gelukt is, en niet wanneer het langer duurt.

ik laat alcohol al staan (sowieso niet zo'n fan van) en mijn man drinkt niet meer dan 1 a 2 biertjes per week. We roken beide niet, eten redelijk gezond, sporten, geen overgewicht etc. Niet veel meer wat we dan nog kunnen doen denk ik. Geduld hebben dus :hihi:

Bedankt voor de geruststelling en advies!
Ik had dat ook. Bij mij heeft het uiteindelijk een jaar geduurd. Wij hebben volgens mij steeds iets te laat seks gehad. Toen ik uiteindelijk een paar dagen vóor mijn eisprong seks had, was het gelijk raak.
Ik heb me ook veel zorgen gemaakt. Had wel de ervaring dat het om mij heen ook lang duurde bij anderen.
Maar ik vergeleek mezelf alleen maar met degenen bij wie het erg snel mocht gaan...
Ik heb dat wachten als een beroerde tijd ervaren en ik snap je heel goed.
Lastig he.. Je wilt iets zo graag en leeft er al zo naar toe, maar toch wordt het elke keer uitgesteld. Ik vind elke maand stiekem ook best een teleurstelling.

Maar meer dan gezond leven en regelmatig vrijen rondom/tijdens je ovulatie kun je eigenlijk niet..
Heb je 'n duidelijke piek met je ovulatietesten?

En als je Googled op cijfers zie je dat het echt niet bij iedereen in de eerste maand gelijk raak is..
vraag-123 schreef:
03-06-2019 12:54
Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me wel gerust om te horen dat het dus nog gewoon spontaan kan gebeuren en het vaker voorkomt. Ik kan het gelukkig redelijk van mij afzetten en ik probeer gewoon rustig af te wachten en hoop te houden. Maar ik merk wel dat het hele onderwerp 'baby' zo langzamerhand een beetje een pijnlijk onderwerp begint te worden. Mijn man en ik wisselen daarin wat in emoties. Soms is het heel leuk om er over na te denken en naar toe te leven en op sommige dagen is het eventjes te pijnlijk. Dan balen we gewoon dat het nog niet gelukt is of maken we ons zorgen. Gelukkig weten we elkaar daarin wel weer positief te houden :)

Het is jammer dat er niet zoveel wordt gesproken over dit onderwerp. Je hoort alleen wanneer het snel gelukt is, en niet wanneer het langer duurt.

ik laat alcohol al staan (sowieso niet zo'n fan van) en mijn man drinkt niet meer dan 1 a 2 biertjes per week. We roken beide niet, eten redelijk gezond, sporten, geen overgewicht etc. Niet veel meer wat we dan nog kunnen doen denk ik. Geduld hebben dus :hihi:

Bedankt voor de geruststelling en advies!
precies dit, weet ik nu ook te stellen. Sommige mensen liegen ook gewoon over dat het snel gelukt zou zijn. Ik ben daar bij een aantal mensen dus achteraf ook achtergekomen...
Hier een hopelijk voor jou een positief verhaal.
Wij waren 2 jaar aan het proberen en zijn toen de medische molen in gegaan. Daar hebben we 2 jaar (ruim) ingezeten. 2 jaar na de eerste afspraak had ik een positieve test in handen. Toch nog spontaan zwanger geworden. Met ovulatietesten heb ik nooit een LHpiek gevonden, in de medische molen kwamen we erachter dat ik mijn eisprong op cyclusdag 8 had met een regelmatige cyclus van 23 dagen.

Dus ook na 4 jaar kan het nog spontaan gebeuren. En ik kan van alles zeggen, dat het wel goed komt of wat dan ook, maar ik weet niet of het goed komt. Het is gewoonweg kut, jullie hebben 8 maanden geleden besloten om voor een kindje te gaan proberen en het is gewoon kut dat je daar nu helaas nog op wacht.
Vruchtbaarheidsverdriet is ook niet iets wat je tussen neus en lippen deelt. Er zit vijf jaar tussen mijn kinderen, omdat de tweede niet kwam. Anderhalf jaar na de geboorte van de eerste (zwanger na 6mnd) probeerden we de tweede. Ik werd na 12 maanden zwanger, maar dat ging mis. Na nog eens een jaar werd ik weer zwanger, maar dat bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Na veel kunst en vliegwerk werd ik daarna eindelijk succesvol zwanger, dus schelen mijn kinderen 5 jaar. Niemand vraagt er ooit naar, dus ik denk dat ze of denken dat de eerste uit een ander huwelijk is, of dat het een bewuste keuze was. Je ziet het verdriet niet, achter geboortes, maar je bent niet de enige waarbij het niet meteen raak is :hug:
Herkenbaar. De eerste was er zo maar en bij de tweede duurde het ook langer dan gedacht. Vanaf 6 maanden ging ik me ook zorgen maken en had ik ook het gevoel alsof het dan niet meer ging gebeuren. Maar om mij heen heb ik een aantal voorbeelden waarbij het 10/11 maanden duurde.

Bij mij was het na 10 maanden raak, wat een miskraam werd. En gelijk de ronde er na weer raak. Nu 6 weken zwanger.

Ik heb ook meegeschreven met het wachtbank topic. Dat heeft me ook wel geholpen. Er worden ook veel tips uitgewisseld. Een aantal daarvan heb ik gebruik gemaakt en of het nou toeval is of niet: ik was toen wel zwanger.
Bij mij duurde het net wat langer dan een jaar. Maae ik was ook al wat ouder.

Het lijkt een open deur. Mar heb je wel vaak genoeg seks? Genoeg stellen die nar 1x per week of zo seks hebben en dan steeds net de eisprong missen.
Fijn al jullie reacties! Hoe verdrietig het ook is om te lezen het geeft me wel rust en vertrouwen. We hebben gemiddeld 3-4 keer per week seks, vooral rond de eisprong proberen we goed ons best te doen zonder iets te forceren want dat is op lange termijn ook niet vol te houden denk ik.

Ik heb ovulatie testen van Clear Blue gebruikt, die geeft een smiley wanneer je piek is. In het begin leek ik die niet te vinden, maar kwam er achter dat hij maar kort echt een smiley geeft en wanneer ik s avonds test ik een positieve test krijg, de volgende ochtend is de smiley dan weer weg. Gezien mijn cyclus zo regelmatig is ga ik er vanuit dat ik dan dus ook ovuleer.
Nog een tip: toeval of niet, maar verschillende dames (waaronder ik) in het Wachtbankje topic zijn zwanger geraakt na het gebruik van Conseive glijmiddel. Je gebruikt het als een gewoon glijmiddel en het zou de kwaliteit van het sperma bevorderen.
Je kunt het bestellen op de site van Sensitest of bij een online drogist.

Bij Sensitest kun je trouwens ook voordelig ovulatietesten bestellen. Veel goedkoper dan Clear Blue. Ze werken met een streepje wat je rond je eisprong mooi ziet oplopen. Als hij dezelfde kleur heeft als de test streep, kun je je eisprong verwachten.
Bedankt voor de tips stippeltjesbehang! Daar heb ik zeker wat aan :)
Ik gebruik momenteel geen ovulatie testen meer, maar probeer gewoon regelmatig seks te hebben. Merkte dat ik het elke dag moesten testen vervelend vond en het me soms onzeker maakte, ik wil er liever niet elke dag mee bezig zijn. Dan lukt het beter om het van me af te zetten. Maar misschien wil ik dit in de toekomst wel weer eens gaan doen, dan is dat wel handig want die van Clear Blue zijn best wel duur.

Dat glijmiddel is ook wel een poging waard denk ik :) Kan het altijd proberen.
Pandax schreef:
03-06-2019 13:23
Niemand vraagt er ooit naar, dus ik denk dat ze of denken dat de eerste uit een ander huwelijk is, of dat het een bewuste keuze was.
Waarom denk je dat anderen dat denken?
Bij mij zit er dadelijk ook (bijna) 5 jaar tussen (na 3,5 jaar aan operaties en icsi-behandelingen en 9 mnd zwanger natuurlijk ook nog), maar heb er eigenijk nooit over nagedacht dat en waarom mensen zouden denken dat de 1e dan uit een andere relatie zou komen. Daar hoeft overigens ook niet altijd veel leeftijdsverschil tussen te zitten toch?
Als ik mensen zie met kinderen met een groot leeftijdsverschil denk ik overigens eerder dat de natuur niet zo meegewerkt heeft ipv dat het bewust is (wellicht door eigen ervaring), terwijl dat natuurlijk ook wel bewust kan zijn.
.
.
burg23 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 16:02
99.07% gewijzigd
mandylion schreef:
03-06-2019 17:06
Waarom denk je dat anderen dat denken?

Omdat ze dat vertelden :)
Ik had precies dit topic kunnen schrijven. Ik kan ook niet echt wat vinden over mensen die alles regelmatige hebben, maar waarbij het toch eventjes duurt. Ben in juni 2018 met de pil gestopt, regelmatig ongesteld, regelmatig seks, 3 maanden ovulatietesten gedaan, en die waren ook regelmatig, gezonde, sportieve mensen nja, ga zo maar door..
Toch wil het niet lukken. Echt zo frustrerend!
Succes en hoop dat je snel een positieve test hebt!!! :hug:

Liefs!
Pandax schreef:
03-06-2019 18:00
Omdat ze dat vertelden :)
Oh ja, dan snap ik hem ;)
Ik dacht dat, omdat je schreef dat niemand ernaar vroeg, dat het puur jouw invulling was.

Succes TO en alle andere in hetzelfde schuitje.
.
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde als jou. Precies een jaar geleden ging mijn spiraal er uit, en gelijk die maand zwanger. Helaas in september een miskraam gehad. Met medicijnen ben ik het verloren en alles was naderhand schoon. Nu zijn we ook ongeveer 8 maand verder en tot nu toe ook niks. En ook wij eten gezond, drinken en roken niet, bewegen genoeg en hebben een heel fijn leven zonder stress. Soms onbegrijpelijk en frustrerend. Ook ik gebruik clear blue ovulatietesten en ik vind mijn LH piek altijd.

Ik hoop voor je dat het snel lukt! Als je nog vragen hebt of je wik gewoon gezellig kletsen, mag je me een pb sturen!
Groetjes van eekhoorntje.
Ik snap je goed, iedereen geeft aan dat tot een jaar normaal is en ondanks dat je er ontspannen aan begint gaat het dan toch na een maand of zes kriebelen. Had ik ook.
Ik was bij de eerste snel zwanger, na 3 maanden. De tweede moesten we ruim een jaar op wachten. Net bij de huisarts geweest en sperma was niet helemaal goed. Maar toen dus toch.... Helaas is mijn middelste dochter overleden na 9 maanden zwangerschap. Daarna wilde ik weer graag zwanger worden en hier hebben we weer meer als een jaar op moeten wachten. Sperma uitslag was toen nog veel slechter en toen waren we echt al bij de fertiliteit en was ik bezig om de eerste IUI in te plannen met opgewerkt semen. Maar toen toch spontaan.
Dus ja na 8 maanden kan er zeker nog iets, dat is bij ons dus twee keer gebeurd.

En hier dus voor de buitenwereld ook twee kinderen met bijna 5 jaar ertussen.

Er is dus helaas niets over te zeggen. Ik hoop dat het je snel gegund is maar dat hoop ik voor iedereen met deze wens!
Je zegt dat je jong bent en een regelmatige cyclus hebt, maar het gaat niet alleen om jou hè? Je man zijn leeftijd en gezondheid speelt ook mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven