Loonheffing 2x door bewindvoerder
zondag 9 juni 2019 om 09:09
Hallo
Ik heb twee jaar lang twee keer loonheffing kort gehad van uit werk en het uvw.
Mij vraag is nu.
Ik staan onder een bewindvoerder
Die hebben dit elke keer gezien dat er twee keer aan stond maar nooit wat gedaan.
Tot ik het 2 maand gelden zelf acht kwam
Dat het 2 keer aan stond.
Nu staan het maar bij een aan dus goed.
Maar kan ik de bewindvoerder hier over aan klagen en het geld rond 4500 euro terug krijgen ?
Want het is niet mij fout en als de bewindvoerder goed had na gekeken had had ik nooit zoo veel hoef terug te betalen.
Graag hoor ik van jullie wat ik hier aan kan doen
Ik heb twee jaar lang twee keer loonheffing kort gehad van uit werk en het uvw.
Mij vraag is nu.
Ik staan onder een bewindvoerder
Die hebben dit elke keer gezien dat er twee keer aan stond maar nooit wat gedaan.
Nu staan het maar bij een aan dus goed.
Maar kan ik de bewindvoerder hier over aan klagen en het geld rond 4500 euro terug krijgen ?
Want het is niet mij fout en als de bewindvoerder goed had na gekeken had had ik nooit zoo veel hoef terug te betalen.
Graag hoor ik van jullie wat ik hier aan kan doen

zondag 9 juni 2019 om 09:16
Jouw denkfout is te denken dat je nu méér hebt betaald dan als gelijk de loonheffingskorting maar bij één partij was toegepast. Dat klopt niet.
Je betaalt uiteindelijk altijd hetzelfde tarief inkomstenbelasting over je totale inkomen of dat nou door één of vijf partijen betaald wordt. Je hebt moeten bijbetalen wat in eerste instantie te weinig betaald was.
Je betaalt uiteindelijk altijd hetzelfde tarief inkomstenbelasting over je totale inkomen of dat nou door één of vijf partijen betaald wordt. Je hebt moeten bijbetalen wat in eerste instantie te weinig betaald was.

zondag 9 juni 2019 om 09:22
Waarom weer een topic openen? In februari heb je dezefde informatie gekregen die je nu weer zal krijgen.
Februari (de datum van je vorige topic) is trouwers al 4 maanden terug.Jeffrey1111 schreef: ↑09-06-2019 09:09
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 09-06-2019 09:45
51.52% gewijzigd
zondag 9 juni 2019 om 09:24
Het gaat toch om loonheffings- korting?
Dat laat je normaliter toepassen op het hoogste inkomen
Nu heeft hij teveel korting ontvangen en dat zal terugbetaald moeten worden, best zuur als je toch al onder bewindvoering bent
zondag 9 juni 2019 om 10:22
.
Dan zal er wel aangifte gedaan moeten worden en dit is niet per definitie het geval.
Is er geen aangifte gedaan dan heeft TO nog iets te goed en kan er alsnog aangifte gedaan worden om het geld terug te krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
zondag 9 juni 2019 om 10:29
In tegenstelling tot wat hier boven beweert wordt, kun je het te veel betaalde terugvragen aan de belastingdienst. Aangezien jij een bewindvoerder hebt, zullen zij belastingaangifte moeten doen over de jaren dat jij te veel betaald hebt.
Als je het gevoel hebt dat jouw bewindvoerder zijn/haar werk niet goed doet, kun je een klacht indienen bij de kantonrechter.
Overigens heb jij waarschijnlijk zelf de fout veroorzaakt. Je moet immers zelf een loonbelastingverklaring invullen als je een uitkering of baan aanneemt.
Als je het gevoel hebt dat jouw bewindvoerder zijn/haar werk niet goed doet, kun je een klacht indienen bij de kantonrechter.
Overigens heb jij waarschijnlijk zelf de fout veroorzaakt. Je moet immers zelf een loonbelastingverklaring invullen als je een uitkering of baan aanneemt.
zondag 9 juni 2019 om 10:42
Ik begrijp eerder dat er 2x loonheffingskorting is toegepast (2x op 'aan', oftewel heffingskorting toepassen) en dat er nu door de belastingsdienst gevraagd wordt om het te weinig betaalde alsnog te betalen.
TO, waarom zou jouw bewindvoerder aan jou moeten betalen? Je hebt, al dan niet door toedoen van de bewindvoerder (waar was jij zelf in dit verhaal?), te veel geld ontvangen en wilt nu nog meer hebben? Dat snap ik echt niet! Omdat je te weinig belasting hebt betaald vanwege die dubbele korting? Belasting moet toch worden betaald/ingehouden over jouw inkomen, niet over dat van de bewindvoerder? Jouw belasting bedoel ik natuurlijk, wat de bewindvoerder over zijn/haar inkomen moet afdragen laten we hier maar even buiten.
TO, waarom zou jouw bewindvoerder aan jou moeten betalen? Je hebt, al dan niet door toedoen van de bewindvoerder (waar was jij zelf in dit verhaal?), te veel geld ontvangen en wilt nu nog meer hebben? Dat snap ik echt niet! Omdat je te weinig belasting hebt betaald vanwege die dubbele korting? Belasting moet toch worden betaald/ingehouden over jouw inkomen, niet over dat van de bewindvoerder? Jouw belasting bedoel ik natuurlijk, wat de bewindvoerder over zijn/haar inkomen moet afdragen laten we hier maar even buiten.
zondag 9 juni 2019 om 10:43
Wat je kan doen is je belasting netjes betalen. Misschien niet de leukste oplossing. Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt of waar je geen recht op hebt, dus ook dit geld niet.
Er staat bovenaan "twee keer loonheffingskorting" dus ik denk dat ze juist te weinig belasting heeft betaald. Verderop staat ook dat ze terug moet betalen.

zondag 9 juni 2019 om 11:10
T.o heeft te weinig belasting betaald en zal net als ieder ander gewoon moeten begalen. En nee dit kan je niet terugvorderen op je bewindvoerder.
Ik weet niet of je al onder bewindvoering stond toen een van beide inkomstenbronnen in ging maar dan nog, leermomentje, goed lezen voor je aankruist: heffingskorting toepassen.
En nu netjes een begalingsregeling aangaan en met je bewindvoerder zorgen dat de kruisjes goed komen te staan.
En niet zeiken over teveel belasing betalen want zonder dat zag t er hier niet half zo netjes uit en kreeg je ook geen dingen als zorg/huurtoeslag.
En als je nu weer iets ziet dat mogelijk niet klopt, geen 4 mnd laten liggen maar meteen bellen.
Ik weet niet of je al onder bewindvoering stond toen een van beide inkomstenbronnen in ging maar dan nog, leermomentje, goed lezen voor je aankruist: heffingskorting toepassen.
En nu netjes een begalingsregeling aangaan en met je bewindvoerder zorgen dat de kruisjes goed komen te staan.
En niet zeiken over teveel belasing betalen want zonder dat zag t er hier niet half zo netjes uit en kreeg je ook geen dingen als zorg/huurtoeslag.
En als je nu weer iets ziet dat mogelijk niet klopt, geen 4 mnd laten liggen maar meteen bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 9 juni 2019 om 11:26
Wat ik mis in deze topics (ook de vorige) is de vraag of TO ook andere schulden heeft waarvoor hij onder bewind staat, en of deze worden afgelost via het bewind.
TO, de aanslag klopt gewoon. Daar is niets aan te veranderen en die moet je betalen. Met de belastingdienst of het UWV of je werkgever hoef je geen discussie aan te gaan. Die kunnen hier niets aan doen.
De enige waar je mogelijk de discussie mee aan kan gaan is de bewindvoerder.
Doordat de loonheffingskorting bij jou verkeerd is toegepast, heb je netto meer inkomen gekregen dan wanneer de loonheffingskorting correct was toegepast. Dan was je netto inkomen lager geweest.
Als jouw bewindvoerder betalingsregelingen met schuldeisers heeft getroffen voor jou, zal er een berekening zijn gemaakt van wat je maandelijks kan aflossen. Die berekening wordt o.a. gemaakt op basis van je netto inkomen.
De afgelopen jaren heb je een hoger netto inkomen gehad dan had gemoeten, en heb je op basis daarvan waarschijnlijk ook meer afgelost op je eventuele schulden. En dan krijg je nu nog een belastingschuld er overheen...
Mijn advies zou toch zijn: maak een afspraak bij sociaal raadslieden en laat uitzoeken of je hierover een klacht kunt neerleggen bij de bewindvoerder.
Als je geen andere schulden hebt, denk ik dat je weinig kunt naar de bewindvoerder toe, hooguit de bewindvoerder vragen om een betalingsregeling voor je te treffen. Het gaat juist om die combinatie van belastingaanslagen/loonheffingskorting/andere schulden. Op dat punt is de bewindvoerder mogelijk wel tekort geschoten; dat kan ik zo niet met zekerheid zeggen.
Kortom: laat je informeren door een onafhankelijk persoon die hier meer van weet.
TO, de aanslag klopt gewoon. Daar is niets aan te veranderen en die moet je betalen. Met de belastingdienst of het UWV of je werkgever hoef je geen discussie aan te gaan. Die kunnen hier niets aan doen.
De enige waar je mogelijk de discussie mee aan kan gaan is de bewindvoerder.
Doordat de loonheffingskorting bij jou verkeerd is toegepast, heb je netto meer inkomen gekregen dan wanneer de loonheffingskorting correct was toegepast. Dan was je netto inkomen lager geweest.
Als jouw bewindvoerder betalingsregelingen met schuldeisers heeft getroffen voor jou, zal er een berekening zijn gemaakt van wat je maandelijks kan aflossen. Die berekening wordt o.a. gemaakt op basis van je netto inkomen.
De afgelopen jaren heb je een hoger netto inkomen gehad dan had gemoeten, en heb je op basis daarvan waarschijnlijk ook meer afgelost op je eventuele schulden. En dan krijg je nu nog een belastingschuld er overheen...
Mijn advies zou toch zijn: maak een afspraak bij sociaal raadslieden en laat uitzoeken of je hierover een klacht kunt neerleggen bij de bewindvoerder.
Als je geen andere schulden hebt, denk ik dat je weinig kunt naar de bewindvoerder toe, hooguit de bewindvoerder vragen om een betalingsregeling voor je te treffen. Het gaat juist om die combinatie van belastingaanslagen/loonheffingskorting/andere schulden. Op dat punt is de bewindvoerder mogelijk wel tekort geschoten; dat kan ik zo niet met zekerheid zeggen.
Kortom: laat je informeren door een onafhankelijk persoon die hier meer van weet.
zondag 9 juni 2019 om 11:51
Hoi
Wat had ik hier zelf aan moet doen dan ?
Omdat ik geen post en geen loonstrook krijgen want alles gaat gelijk naar hun toen.hun regel alles voor mij ze doen de belastingaangifte en zoo.
Wat had ik hier zelf aan kunnen doen dan ?
Hun hebben hier toch meer verstand van dan mij ? En hun had dit dan tocht al eerden moet zien dat het twee keer loonheffing aan stond ?
Ik kwam er toevallig acht omdat ik een brief van uvw kreeg die iegelijk naar mij bewindvoerder moest
Toen heb ik gelijk gebelt om dat te regel
Dus maar mij idee heb ik toch alles gedaan wat ik kon.
Maar bij de bewindvoerder
Moet toch ook vraag komen als ik al paar keer van groot bedragen moet terug betalen of dat klopt . Ik vorige jaar al gevraagd of het klopt toen moest ik 1900 terug betaal.maar dat was normaal zij hun.
Omdat ik geen post en geen loonstrook krijgen want alles gaat gelijk naar hun toen.hun regel alles voor mij ze doen de belastingaangifte en zoo.
Hun hebben hier toch meer verstand van dan mij ? En hun had dit dan tocht al eerden moet zien dat het twee keer loonheffing aan stond ?
Ik kwam er toevallig acht omdat ik een brief van uvw kreeg die iegelijk naar mij bewindvoerder moest
Moet toch ook vraag komen als ik al paar keer van groot bedragen moet terug betalen of dat klopt . Ik vorige jaar al gevraagd of het klopt toen moest ik 1900 terug betaal.maar dat was normaal zij hun.
zondag 9 juni 2019 om 11:58
Ditzelfde verhaal heb je hier al eens gepost. Waarom nu weer precies hetzelfde vragen?Jeffrey1111 schreef: ↑09-06-2019 11:51Hoi
En reageer eens op wat iemand zei: als je een baan aanneemt moet je zelf een verklaring invullen of je de loonheffingskorting wel of niet toegepast wil hebben. Heb jij dat zelf ingevuld? En stond je toen al onder bewind?
zondag 9 juni 2019 om 12:16
.
Goede vraag. Wat voor soort bewindvoering heb je TO? Vanwege schulden of is het vrijwillig vanwege een beperking/ gebrek aan overzicht?
In principe is er geen echte fout gemaakt en heb je betaald wat je moest betalen. Maar als hierdoor achterstand optreedt bij het aflossen van andere schulden en jij extra administratiekosten of een boete moet betalen is dat natuurlijk zuur.
anoniem_383063 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 12:22
1.86% gewijzigd
zondag 9 juni 2019 om 12:21
.
Maar heb je zelf je gegevens voor de loonadministratie ingevuld bij werk / UWV de laatste keer? Als dat nog op papier was kan het trouwens ook nog dat het bedrijf of UWV het verkeerd heeft overgenomen in hun administratie.
Je legt de vergissing wel heel makkelijk neer bij de bewindvoerder imo.
zondag 9 juni 2019 om 12:23
Ja en de rest van de vragen? Heb jij zelf dat formulier ingevuld?
zondag 9 juni 2019 om 12:26
zondag 9 juni 2019 om 12:26