Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Lol net mijn vader aan de telefoon. We zijn bezig met een afscheidscadeautje voor zijn collega's (een boekje). Dus hij nou dan moeten we morgenavond maar even alles uitprinten en tijdens een etentje in stamkroeg het bekijken. Ik: oh moet je sietfmam niet uit eten nemen morgenavond.?Mijn vader: waarom? Ik: nou misschien omdat ze jarig is. Mijn vader: oh ja.
Ooooh, wat erg van je vader!

(Ik zou zooooooo boos worden!)

Volgens mij hangt er geen wijnfoto op de plee. Ik heb wel een zwikkie kasteeldatefoto's in fotoboeken zitten, dat wel.

Hihihi, je moeder die internetdatetips geeft leuk!

Ik zou je anti-slordige ggeinteresseerde niet meteen melden dat je slordig bent. Slordig is hasske subjectief!

Ik braaf en leuk in de tuin bezig. Allemaal plannen voor stenen verslepen en tuinkacheltjes enzo verplaatsen, sta ik helemaal klaar in mijn werk-in-de-tuin-kleren, begint het toch te plenzen! Dus nu zit ik, geheel gekleed als babette de bouwer, braaf te lunchen.
CP:

Wij hebben gisteren een paar knopen doorgehakt of bijna doorgehakt; we hebben een vloer op het oog (en een iets goedkopere maar iets minder mooie ook), we hebben gordijnen uitgezocht die reversible zijn (heel gaaf: de ene kant is heel druk en vrolijk, de andere kant rustiger en ook erg mooi), daarbij passende verf voor kasten, tafeltje, kozijnen, deuren, plafonds en verschillende kleuren voor de muren. We hebben een rolgordijn voor de kamer van Oudste gekocht, dat verduisterend is en een hele lading kwasten, emmers, rollers en afplakdinges meegenomen. Daarmee zijn we naar de Tilalia's gereden dus konden een beetje spieken naar de kleuren, daar hebben we Cheeers-champagne op gedronken en Tila heeft goddelijk gekookt. Wow, helemaal leuk! Ze had Sint Jacobs-schelpen gekocht op de markt en liet ons lezen hoe ze die dingen schoon moest maken. Dat had ze beter niet kunnen doen; vooral dat verhaal over de sluitspier die ze door moest snijden om de eileider en de membraan te verwijderen, had bijna gevolgen voor míjn sluitspier! Maar het was wel erg lekker en leuk om Jom en MK weer te zien.

Nu zo meteen op kraamvisite bij vrienden van MM. Kan iemand even mijn eierstokken vastbinden?????
**geeft Bloes een touwtje**

Wees blij dat je die schelpen niet hebt gezien terwijl ik bezig was
Klinkt goed Bloes.

Tila, mijn vader is over het algemeen heel goed in het onthouden van verjaardagen, dus geen reden om boos te worden. Hij leeft nog in andere tijdzone want ze zijn net terug van een weekje neerlands tropisch eiland. Stiefmam zelf was ook vergeten dat ze morgen jarig is .
Oooh, dan is het niet erg
Mogguh,

Laat met Mims bellen en dan nog een boek willen uitlezen en ingang zomertijd is geen goede combi. Nu was het met mims wel leuk aan de telefoon en boek was heel goed dus dat vergoedt wel :-).

Koffie dan maar?
Jaaaa, koffie!

Ik ken het fenomeen tot laat bellen. Heb een beetje zeer hoofd nu.

MK vandaag weer naar zwemles, daarna moet ik naar de tandarts (jaiks!) en daarna moet MK naar de kinderfysio. Ze gaat niet naar school, dus, iets te druk daarvoor.

Ik heb hele erge spierpijn van het tuinieren van gister. Auch!
Joehoe?

**begint tegen zichzelf te lullen**

Ik ben naar de tandarts geweest! En ik stond binnen 5 minuten weer buiten! (heb ik me dààr de hele week sappel over gemaakt?). Tandarts constateerde gat want afwezige vulling, constateerde stukje afgebroken kies, zei dat een witte vulling geen optie was, dat een kroon nog net te vroeg was, heeft een scherp stukkie weggeslepen (zonder verdoving! Zonder Verdoving! Stoer he!) en dag mevrouw, tot de volgende keer. Gelijk heel braaf een afspraak gemaakt voor controle van het Gansche Gezin.

Daarna met MK naar kinderfysio. Ze heeft inderdaad een achterstand in haar grove motorieken fysio legde heel goed uit hoe MK daar zelf heel speels en sluw oplossingen voor vond. Dingen die ze moeilijk vond, veranderde ze zelf, haar voorliefde voor zwemmen is ook logisch: bij water hoef je niet heel goed te kijken, want al dat water is toch hetzelfde en met gek bewegen verbergt ze haar onzekerheid vwb rennen en springen en balanceren.

En ze heeft te pielige beentjes en armpjes. En platvoeten. En wiebelenkels. En een te grote Kop

**Tila kijkt eens goed in de spiegel**

Heee! Ze lijkt op d'r moeder!

Dus nou moet MK spieren kweken. Mag niet meer tvhangen, maar moet op een skippybal zitten als ze tv kijkt. En we moeten meer met haar buitenspelen, en haar dan op slinkse wijze allemaal oefeningetjes laten doen. Dus minder frobelen (wat ze van de ogendokter moest ) en meer actief zijn.

En MK vond het zo leuk bij de fysio, dat ze niet meer wegwilde. (Hee! Zonder andere kindjes lekker gymmen en doen zonder dat je je prestaties afmeet aan een ander! Cool!) En Jom wilde ook niet weg. Ballen! Wiebelplanken! Klimrekken! Cool!

Dus nou hebben we een skippybal. En klossen. En ga ik verzinnen hoe ik een balanceerbalk in de tuin kan fabrieken. Zonder dat ie levensgevaarlijk is voor Jom. En over 3 weken terugkomen, kijken of ze al wat meer kan.
Was op stap met de pap en stiefmam vanavond. ze waren in suupstad. Hebben erg gezellig in een ierse pub gegeten.

nu op weg naar huis. Suupstad is morgen nogal vestiging en werk zit vlakbij episch centrum. thuiswerken dus.

Dateupdate in kelder.

Grappig dat MK solo gymen zo leuk vond. Best wel even schokje als je jezelf ineens in je kind herkent?

Darly, hoe was het op werk vandaag? Nog chefnieuws?

Bloes en lil hoe gingen de functioneringsgesprekken?

mims hoe vond mops het eten vanavond?

M'anas weer wat rust op werk?

Tijd voor slaapmutsje, wat jullie!
Heee Ladies!

Suup ik zag dat je belde maar ik zat met een collega aan de telefoon die overspannen is. En dat was ik haar net aan het uitleggen, dat ze overspannen is. Heb er namelijk helaas zelf ervaring mee in vorige carriere een paar jaar terug.

Chefin was vandaag volledig de andere kant op geschoten. Ik kon werkelijk waar niks doen of zij stond naast me te gillen: wat doe je dat goed, wat ben ik trots op je, wat ben ik blij met je enz. Zucht...je kunt het ook Overdrijven. Verder was het vandaag te hysterisch druk (inclusief de eerste dag van twee 15-jarige snuffelstagiaires die heel goed schaapachtig konden kijken...herstel...die heel lang heel goed schaapachtig konden kijken) om er over na te denken of om met collega er over te praten.

Hihi Tila, als ik hoor wat je zo allemaal in de tuin aan het bouwen ben krijg ik een visioen van zo'n hamsterspeelparadijs met buizen en uitkijktorens... en dan voor Kleine Meisjes :-) En over een paar jaar mag ze met mij mee naar Thaiboksen, goed voor je motoriek, je spierballen en handig in de omgang met jongere broertjes :-) !
Hoi! Koffie?

Snel snel snel, moet naar werk

(om hamsterkooi te financieren )
Lekker koffie.

Oh Darly dat is irritant. Heb je dat ook tegen haar gezegd, je kan ook overdrijven

Mooi beeld van de tuin in ubervinex :0

Tila werkse!

Goh nog in mijn pyma, met een bak koffie en een sapje en zo maar eens inloggen op de werkplek Vervelend hoor.
Hihi...vanavond premiere dus ik vond het tijd voor 'ons' Hema-jurkje. Tot nu toe alleen maar goeie reacties :-)
Kijk dat is leuk Darly!

Succes met premiere vanavon!d

Ik had hem ook bijna aan vandaag, hing een tvopname in de lucht, maar die gaat vandaag in ieder geval niet door, moelijk morgen.

Verder druk zo op een thuiswerkdag. Maar wel goed allemaal.
Ik zie nou MK rondhollen in zo'n rad, maar dan op kleine meisjes-formaat. Lekker veel naar speeltuin(en) is nu ook goed te doen Tila, met beter weer?

Gisteren totaal met overleg en gesprekken volgepropte werkdag en ik moest heel erg op tijd thuiszijn waardoor ik het laatste overleg gewoon voortijdig heb verlaten (op de minuut een trein gehaald, gelukkig), maar functioneringsgesprek ging prima, en voor zover ik weet ging het bij Toet en Bloes ook prima (het was zo vol dat we dat niet even rustig ter plekke konden bespreken ). Ziet ernaar uit dat we ondanks nog lichte malaise bij deel van werk-opdrachten gewoon gaan blijven allemaal, en dat is wel fijn .

O ja Suup, mijn mama had het er ook al over; die woont daar in de buurt. Gelukkig morgen allemaal weer beter begaanbaar, toch?

Ik heb dat hele Hema-jurkje totaal gemist (GG heeft het niet eens voor me meegenomen!! Hoe kán dat?!), dat moet je dan vlg week maar aandoen Suup . Zal ik ook iets bijpassend voorstellings-verantwoords uit de kast trekken. Hoe laat spreken we af eigenlijk? We gaan toch wel van tevoren hapje eten?
Jaaaa. Uurtje of 6? Hapje eten in stamkroeg? Daar is het makkelijk, lekker en snel eten en zie je die zaak ook eens van binnen. Is op loopafstand van theater.
Ik heb mijn hemajurkje vandaag aan Hebben wij een collectief kasteel-onderbewustzijn?

Het hangt nog in de winkel, Lil, dus wie weet kan je het alsnog scoren? Ik denk dat het je heel leuk staat!

Fijn dat functioneringsgesprek goed ging, Lil Goed zo!

Darly, hoe is je cheffin vandaag? Weer helemaal mesjogge vanwege de premierestress?

Lekker gewerkt vandaag. Lang gewerkt, want Lief was thuis dus kon MK van school halen. PR-planning opgezet, plannen gemaakt, offertes gevraagd en met lokale leveranciers gebeld, al bedelend om korting ik begin het onder de knie te krijgen

"Ja, dat snap ik, maar da's heel erg boven ons budget, ziet u, het is voor een toneeltoko, en dat mag allemaal niks kosten en er is nooit geld, maar we wilden het wel lokaal houden, dus dachten we aan u, en blablabla" 'Ooh, daar wil ik wel aan meehelpen, ik ga een andere prijs voor jullie regelen'

Yesss! Leuk!

Lil, speeltuinen is op zich een optie, maar MK doet dus niet zoveel als er andere kindjes in de buurt zijn, dan voelt ze zich kennelijk opgelaten. Tuin is nu dus kleuterfitness geworden, zodat ze daar meer zelfvertrouwen krijgt en dan dus in speeltuinen ook los gaat. Juf heeft iig gezegd er op te gaan letten dus die werkt ook mee.
Was op stap met de pap en stiefmam vanavond. ze waren in suupstad. Hebben erg gezellig in een ierse pub gegeten.

nu op weg naar huis. Suupstad is morgen nogal vestiging en werk zit vlakbij episch centrum. thuiswerken dus.

Dateupdate in kelder.

Grappig dat MK solo gymen zo leuk vond. Best wel even schokje als je jezelf ineens in je kind herkent?

Dateupdate in kelder.

Suup, jouw mobiel internet is een beetje vaag... of je valt in herhaling en gaat vanavond heeeel vroeg naar bed!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oeps, pagina vernieuwen heeft herhaling van laatste mobiele bericht tot gevolg.

excuus.
En het heeft echt niets met mijn aanwezigheis in stamkroeg te maken...echt niet
~proest over het scherm bij de gedachte aan MK in een hamstelbal~

Gossie....

Veeeeeel plezier Suupje! En leuheuk, ik wil ook mee uit eten en naar toneel! Lekker genieten meiden!

Hier is Beste Vriendin net de deur uit en kan MM elk moment thuiskomen van oppassen op zijn neefjes. En ik ga omvallen want we sliepen pas rond half 2 vannacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven