Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
El4ra schreef:
24-06-2019 13:08
Ben je al een beetje zenuwachtig, Elfje?

Heb ik ook al een paar keer gevraagd..
Afbeelding
Nog 2 uren!! Spannend :cheer2: :cheer2:
tulpje21 schreef:
24-06-2019 14:20
Op zich niet, maar laat TO dan ook gewoon gezellig mee-eten. je gaat toch niet aan je lijn denken wanneer zo'n leuke vent bij je thuis is?
Er is vast wel een manier te bedenken om die calorieën er weer af te werken ;-D
tulpje21 schreef:
24-06-2019 14:05
Eens inderdaad. Ik wilde ook al zeggen: waarom heb je nu toch die 2 bossche bollen gekocht? Er zijn al veel reacties geweest waarin dit wordt afgeraden. En dan ga je die van jezelf niet eens opeten? Dan zit hij dus in zn eentje zo'n bol te eten. Ik zou me daar zelf (als ik die man zou zijn) niet prettig bij voelen. Dan zie je jezelf toch eten? Zeker met zo'n moeilijke bossche bol, die kan je niet normaal eten. Komt niet heel aantrekkelijk over ;)
Als jij dan ook nog mee-eet is het anders, maar als hij ziet dat jij niks neemt denk ik dat hij ook heel snel zegt: nee, dank je wel. Het is 17 uur, ook niet echt een tijdstip voor gebak, eerder voor een biertje en wat hartigs. Met dit warme weer vind ik het wel heel logisch om hem een drankje aan te bieden. Maar om dan gelijk ook hapjes ofzo op tafel te zetten vind ik wel wat overdreven. Hij komt je advies geven, hij komt niet voor je verjaardag als goede vriend zijnde.

Weet je al wat je plan is voor vanmiddag? Stel hij komt binnen en zegt: je wil advies over je wc? Laat maar zien. Dus jullie praten over de wc. Klaar. Hij zegt: goed, dan ga ik weer. Jij zegt: wil je misschien nog iets drinken? Hij: nee dank je, ik ben binnen 5 minuten thuis, drink daar wel iets. Wat doe jij dan? Aandringen toch iets te drinken? Hem op een later tijdstip nog eens uitnodigen voor iets? Hem later sms'en? Of gelijk vanmiddag al duidelijk zijn dat je meer wil? Ben benieuwd! Veel succes in ieder geval, hopelijk loopt het gesmeerd!
Ja precies dat tweede stuk tekst!
Misschien verloopt het wel allemaal natuurlijk en briljant omdat LS haar ook leuk vindt! Al die doemscenario’s hier...
Abundance-of-Freedom schreef:
24-06-2019 15:05
Nog 2 uren!! Spannend :cheer2: :cheer2:
Anderhalf zelfs nog maar! Wel vervelend dat ik word beschuldigd van dubbel nicken, daar werd ik zo chagrijnig van dat ik die persoon heb gestaft.
Ik heb de rest nog niet gelezen, ben zelfs een beetje verdrietig, ga nu even boodschappen doen daarna lees ik wel weer verder. Ik ben zo benieuwd hoe het is gelopen tot nog toe yes!!
Murrmurr schreef:
24-06-2019 15:30

Dat kan vanavond nog!

Afbeelding
Murrmurr schreef:
24-06-2019 15:30
Haha. Pff, nog anderhalf uur. Doe zwart jurkje met bloemenprint aan. Heb al tegen zus gezegd dat ze hond ook hier kan laten. Maar nog geen idee hoe laat ze hier is, weet ze zelf ook nog niet. Maar hoe meer ik er over zeg, hoe verdachter ik het maak😁. Maar ik verwacht d'r niet voor 18.00 uur. En ze is hier Ong. Op hele uur, dus bv 19.00 uur, 20.00 uur etc omdat ze deel met OV doet en daarvan weet ik aankomsttijd.
En kan ook tegen schilder zeggen dat ik bv 18.45 weg moet ofzo. Als ie interesse heeft, maakt dat niet uit.
SadButTrue999 schreef:
24-06-2019 15:37
Anderhalf zelfs nog maar! Wel vervelend dat ik word beschuldigd van dubbel nicken, daar werd ik zo chagrijnig van dat ik die persoon heb gestaft.
Ik heb de rest nog niet gelezen, ben zelfs een beetje verdrietig, ga nu even boodschappen doen daarna lees ik wel weer verder. Ik ben zo benieuwd hoe het is gelopen tot nog toe yes!!

Ik denk niet dat jij dubbelnickt hoor :there:

:bigkiss:
Abundance-of-Freedom schreef:
24-06-2019 15:42
Ik denk niet dat jij dubbelnickt hoor :there:

:bigkiss:
Dankjewel lieverd! Dat doet me goed :lips:
Als jij denkt dat je de schilder tot 18.45 bij jou in huis kunt houden, kan je beter gelijk ook voor hem koken. Dat lijkt me wel zo netjes rond die tijd.
elfje85 schreef:
24-06-2019 15:41
Haha. Pff, nog anderhalf uur. Doe zwart jurkje met bloemenprint aan. Heb al tegen zus gezegd dat ze hond ook hier kan laten. Maar nog geen idee hoe laat ze hier is, weet ze zelf ook nog niet. Maar hoe meer ik er over zeg, hoe verdachter ik het maak😁. Maar ik verwacht d'r niet voor 18.00 uur. En ze is hier Ong. Op hele uur, dus bv 19.00 uur, 20.00 uur etc omdat ze deel met OV doet en daarvan weet ik aankomsttijd.
En kan ook tegen schilder zeggen dat ik bv 18.45 weg moet ofzo. Als ie interesse heeft, maakt dat niet uit.
Ik zou proberen met je zus een tijd af te spreken dat het jou uitkomt. Het is ook jouw huisje. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je weg bent tot 20:00. Of open kaart spelen met je zus?
Weet niet hoe het loopt maar als het fijn loopt en jullie zouden misschien samen calorieën verbranden dan kan hij een boodschap ontvangen aan dat je weg moet om 18:45 die je niet wil overbrengen.

Maar hoe je het ook wilt, veel plezier!
Ah ik begrijp dat het om 17:00 zo ver is...succes! Ik ga voor je duimen!
Laat die bollen in de koelkast en biedt hem alleen een drankje aan. Zo hou je het ongedwongen en creëer je niet een ongemakkelijk gevoel.
Nog een half uur!

Afbeelding
Ik vind het wel erg enthousiast om te denken dat hij er om 18.45 uur nog is. Hoop niet dat het teveel tegen gaat vallen. Ik denk dat de kans groter is dat ie na 10 minuten weer buiten staat. Er is ook geen enkele aanleiding aan te nemen dat ie vrijgezel is toch? Hoe groot is de kans dat ie een vriendin heeft of zelfs vrouw (en kinderen)? Hij is rond de 35 ofzo denk ik (gezien leeftijd van TO), genoeg mannen die dan gesetteld zijn.
Maar ik duim met je mee, ben zo benieuwd. Als TO niet om 17.15 uur alweer online is dan weten wij genoeg ;)
tulpje21 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 16:34
3.63% gewijzigd
Ja en zus is ook onderweg stuurde ze. Nog geen antwoord of ze hond ophaalt. Maar anders is ze hier denk ik half 6 😳
elfje85 schreef:
24-06-2019 16:33
Ja en zus is ook onderweg stuurde ze. Nog geen antwoord of ze hond ophaalt. Maar anders is ze hier denk ik half 6 😳
Dan zeg je dat je niet thuis bent.
En op d'r telefoon krijg ik altijd voicemail
Zeggen dat je niet thuis bent! Of eerlijk zijn!
butterfly- schreef:
24-06-2019 16:34
Dan zeg je dat je niet thuis bent.
Ze weet dar ik 5 uur afspraak had. En ook dat schilderwerk al klaar was...
Net zei je nog dat het altijd op hele uren is. Nu heb je het over half 6?
elfje85 schreef:
24-06-2019 16:35
Ze weet dar ik 5 uur afspraak had. En ook dat schilderwerk al klaar was...
Dan zeg je dat de afspraak half 6 nog niet klaar is, dus dat het niet handig is dat ze dan al komt. Je had het toch eerst over 19 uur?
elfje85 schreef:
24-06-2019 16:33

Dat meen je niet!

Afbeelding
tulpje21 schreef:
24-06-2019 16:36
Net zei je nog dat het altijd op hele uren is. Nu heb je het over half 6?
Vergiste me in de tijd van d'r OV

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven