Dochter ziek

08-07-2019 11:23 31 berichten
Dochter van 10 maanden heeft de 6e kinderziekte. Sinds donderdag koorts.
Vlekjes door de 6e kinderziekte en koortsuitslag. Mazelen zijn het niet ;-) Daarnaast komt tandje 6 ondertussen ook door.

Vanochtend werd dochter wakker met 38,6. Schone luier, zetpil en romper aan. Net half uurtje wakker en werd wakker met 36,1.
Flinke daling dus, met behulp van zetpil. Maar dochter wordt nu weer warm. Heb haar een dun broekje aangetrokken, geen shirt.
Hoe doen anderen dit? Kind hele dag aan- en weer uitkleden?
Dochter had het echt koud, had een bibberlip, dus niks aantrekken was geen optie, maar om elk half uur weer alles uit te moeten trekken, maak ik dochter ook niet blij mee. Zeker niet nu ze niet lekker is.
Vind het lastig te beoordelen welke laag kleding er aangetrokken moet worden en vroeg me af hoe anderen dit doen of deden. Ben haar nu telkens aan het aan- en uitkleden, maar twijfel ineens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoon nog nooit aan of uitgekleed met koorts. Gewoon lekker een pyjama aan de hele dag. Eventueel met een dekentje op de bank.
Ja een beetje aanmodderen inderdaad. Ik deed wel altijd gewoon katoenen kleertjes aan, tenzij ze begon te zweten. Dan weer uit.
Gewoon een romper aan en dan kan je er een vest overheen doen en weer makkelijk uittrekken. Makkelijk joggingbroekje ofzo erbij. Toch niet zo’n probleem?

Verder wel paracetamol blijven geven anders gaat de temperatuur schommelen en dat is juist niet goed.
Wat ik vaak deed was kind een wollen romper aantrekken. Dat voelt lekker aan je lijf, is warm maar ook niet te vies plakkerig als je het warm hebt. Dan iets van een shirt en bij veel kou niet een trui maar gewoon een lekker dekentje. Zieke kindjes willen toch graag op je liggen is mijn ervaring.

De koorts is trouwens nou ook niet schrikbarend hoog.
Natte tosti..
Waarom meteen een zetpil? Koorts heeft nut, dat is een heel slim mechanisme van een lichaam. Waarom zou je dat direct willen onderdrukken?
clemance schreef:
08-07-2019 11:35
Waarom meteen een zetpil? Koorts heeft nut, dat is een heel slim mechanisme van een lichaam. Waarom zou je dat direct willen onderdrukken?
Omdat kind zich niet lekker voelt bijvoorbeeld? En meteen? Kind heeft sinds donderdag koorts, het is nu maandag.
clemance schreef:
Dit is al lang achterhaald. Koorts is een paniekreactie van je lichaam en totaal niet accuraat afgesteld.

De huisarts zegt juist: lekker paracetamol geven, dan slapen ze beter, eten ze beter en zijn ze sneller beter.
clemance schreef:
dat is een andere discussie
voel je vrij een topic te openen
lilalinda schreef:
08-07-2019 11:41
dat is een andere discussie
voel je vrij een topic te openen
+1

On topic, het is helaas altijd rommelen met een ziek kind. Volg je kindje en kijk wat het nodig heeft qua kleding, eten, drinken en slaap. Beterschap!
Bij zesde ziekte komen de vlekjes pas als de koorts weer weg is. Weet je zeker dat het dat is, en niet (ook) iets anders?
Dropdrop schreef:
08-07-2019 11:40
Dit is al lang achterhaald. Koorts is een paniekreactie van je lichaam en totaal niet accuraat afgesteld.
Dat is niet waar.

Koorts is een normale, goede reactie van uw lichaam als een virus of bacterie uw lichaam binnen wil komen.

Hoe ontstaat koorts? Een virus of bacterie kan uw lichaam binnendringen. Dit noemen we een infectie.
Uw lichaam gaat dan stoffen maken tegen het virus of de bacterie: dit zijn afweerstoffen.
Hierbij kan uw lichaam de temperatuur verhogen.
Bij een hogere temperatuur kunnen er meer afweerstoffen gemaakt worden.
Zo kan uw lichaam het virus of de bacterie beter onschadelijk maken.
Koorts is dus een goede reactie van uw lichaam.

Lekker samen op de bank TO, deken binnen handbereik indien te koud. Het is altijd tobben met zieke kindjes...
anoniem_637d22206bda6 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 12:00
7.05% gewijzigd
Hier bij ziekte ook lekker in de pyjama, je gaat er toch niet uit met ze. Verder lekker op de bank onder een dekentje of bij erge warmte zonder dekentje. Veel drinken aanbieden en ik laat ze lekker op hun eigen tempo aanrommelen. Willen ze liggen gaan ze lekker liggen willen ze wat spelen ga je gang. Beterschap voor je kind.
clemance schreef:
08-07-2019 11:59
Dat is niet waar.

Koorts is een normale, goede reactie van uw lichaam als een virus of bacterie uw lichaam binnen wil komen.

Hoe ontstaat koorts? Een virus of bacterie kan uw lichaam binnendringen. Dit noemen we een infectie.
Uw lichaam gaat dan stoffen maken tegen het virus of de bacterie: dit zijn afweerstoffen.
Hierbij kan uw lichaam de temperatuur verhogen.
Bij een hogere temperatuur kunnen er meer afweerstoffen gemaakt worden.
Zo kan uw lichaam het virus of de bacterie beter onschadelijk maken.
Koorts is dus een goede reactie van uw lichaam.
Koorts mag een 'normale en goede' reactie van je lichaam zijn, het onderdrukken van koorts met behulp van paracetamol bij kinderen vertraagd het genezingsproces niet. Er is dus geen enkele reden om een kind het zonder paracetamol 'uit te laten zieken', als het met paracetermol net zo snel en comfortabeler gaat.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Dat is uiteraard geen reden om een kind bij elke keer een beetje verhoging meteen een pil te geven, maar een kind dat serieus koorts heeft, of al een aantal dagen, die hoe je echt niet te laten lijden omdat die koorts zo goed zou zijn.

Even een linkje in normaal engels, als je behoefte hebt aan wetenschappelijke artikelen mag je ze zelf op pubmed opzoeken: https://www.reuters.com/article/us-feve ... WG20130517
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Tinkeltje33 schreef:
08-07-2019 11:30
Ik heb zoon nog nooit aan of uitgekleed met koorts. Gewoon lekker een pyjama aan de hele dag. Eventueel met een dekentje op de bank.
Deden wij eerst ook niet, totdat we eens met 41 graden op de hap zitten. Sindsdien alleen romper met koorts. En dochter is 10 maanden, op de bank gaat niet. Ondanks die 41 graden en dubbele oorontsteking toen was ze nog steeds vrolijk en aan het spelen
Dropdrop schreef:
08-07-2019 11:30
Ja een beetje aanmodderen inderdaad. Ik deed wel altijd gewoon katoenen kleertjes aan, tenzij ze begon te zweten. Dan weer uit.
Ben ik dus niet de enige😅
SallySpectra* schreef:
08-07-2019 11:31
Gewoon een romper aan en dan kan je er een vest overheen doen en weer makkelijk uittrekken. Makkelijk joggingbroekje ofzo erbij. Toch niet zo’n probleem?

Verder wel paracetamol blijven geven anders gaat de temperatuur schommelen en dat is juist niet goed.
Is ook niet zo'n probleem voor mij. Dochter laat duidelijk weten er wél een probleem mee te hebben😂
Dunne katoenen pyama doen wij hier meestal, evt met korte mouwen. En dan een vestje binnen handbereik.
En dan gewoon maar meebewegen: wil hij op me liggen en tv kijken dan doen we dat, wil hij spelen dan mag dat ook. Veel drinken aanbieden, evt waterijs, en eten naar behoefte.

Sterkte en beterschap voor de kleine meid.
MevrouwTomatensoep schreef:
08-07-2019 11:32
Wat ik vaak deed was kind een wollen romper aantrekken. Dat voelt lekker aan je lijf, is warm maar ook niet te vies plakkerig als je het warm hebt. Dan iets van een shirt en bij veel kou niet een trui maar gewoon een lekker dekentje. Zieke kindjes willen toch graag op je liggen is mijn ervaring.

De koorts is trouwens nou ook niet schrikbarend hoog.
Gaat me ook niet om de hoogte van de koorts. Dochter vind dat 'gezeik' van aan- en uitkleden 10 keer niks
clemance schreef:
Omdat dochter sinds donderdag koorts heeft, variërend van 38 laag tot 39 hoog, ze duidelijk niet lekker is én ze pijn in d'r bakkes heeft van doorkomende tanden.
Bonnieux schreef:
08-07-2019 11:43
+1

On topic, het is helaas altijd rommelen met een ziek kind. Volg je kindje en kijk wat het nodig heeft qua kleding, eten, drinken en slaap. Beterschap!
Thanks!
We rommelen altijd maar wat aan inderdaad, maar toch ineens even een twijfel🙄
Eze schreef:
08-07-2019 11:58
Bij zesde ziekte komen de vlekjes pas als de koorts weer weg is. Weet je zeker dat het dat is, en niet (ook) iets anders?
Zoals in de op staat is het de 6e ziekte en koortsuitslag.
Na gisteren in quarantaine op de hap te hebben gezeten ivm mogelijk mazelen, weet ik dit wel zeker ja😉
Dunne katoenen kleertjes en dan met eventueel een dekentje? Dat zou ik doen. Sterk met je meisje.
Ik verwisselde nooit kleding met koorts. Ik denk dat dat aan-en uitkleden vervelender is dan het ongemak van het iets te warm hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven