Baby laten zien op werk

23-07-2019 21:28 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje... Is het tegenwoordig gebruikelijk dat als je een kindje krijgt, deze showt op je werk? Een collega van mij deed het laatst maar het zijn allemaal kerels bij ons en het leek ongemakkelijk. Wat zouden jullie doen?
Bij mij worden vanuit het werk vaak 1 of 2 momenten gepland dat een groep collega's kraamvisite komt.

Daarnaast ook altijd even een bezoekje aan het werk maar dat is vooral om baby te showen aan de kinderen die de hele zwangerschap ontzettend hebben mee geleefd. De kinderen bloeien altijd helemaal op als er een babietje op bezoek komt. Super leuk om te zien!

Langsgaan om aan collega's te showen heeft niet zo veel zin. Ik werk onregelmatig dus er zijn altijd maar een paar collega's tegelijk aan het werk...
Bij ons doet eigenlijk iedereen dat wel, maar de meesten wonen ook dichtbij. We kunnen allemaal heel goed met elkaar opschieten en het is ook gewoon leuk om de collega die net verlof is weer te zien, ongeacht de baby.

Bij ons vinden de mannen het trouwens ook gewoon leuk om de baby’s/kinderen van collega’s te zien, niks raars of awkwards aan.
bij ons op het werk showen wij geen baby s
wel gaan wij op kraambezoek met een doos vol cadeaus
Ik heb destijds, toen de baby ongeveer een maand was, met collega's afgesproken voor een drankje in een café vlakbij het werk, aan het eind van de middag.
Volgens mij vond iedereen het gezellig, maar logischerwijs hadden ze niet allemaal evenveel interesse in de baby, dat hoeft ook niet.
Ik vond het zelf heel leuk om mijn kind even te showen en weer even te worden bijgepraat over de laatste kantoorroddels.
Voor mij zou het niet hoeven dat ik andermans baby op werk zie en ik zou ook mijn baby niet meenemen in verlofperiode. Het is dus niet per se gebruikelijk TO, ik zou doen waar jij he prettig bij voelt.
Ik heb het wel gedaan, de meesten doen het bij ons wel. Maar dan kom je tijdens een koffie/thee pauze, en met beschuit met muisjes, dus is het ook meteen trakteren voor de baby.
Mensen die niet geïnteresseerd zijn, kijken niet, wie het leuk vindt wel.
Ik heb dat wel gedaan. Op die werkplek was er iedere maand een koffiemoment waar de jarigen van die maand in het zonnetje werden gezet. Toevallig was dat ook nog mijn verjaardagsmoment.

Collegas zijn niet thuis langs geweest, collegas vriend zijn wel langs geweest
Oh dat lijkt me echt niks. Ik ga al niet eens graag op kraamvisite bij collega's. Laat staan als ik gemaakt geinteresseerd moet doen als de baby je op het werk opgedrongen wordt. De meeste collega's zijn gewoon collega's, heb ik geen vriendschappelijke band mee dus dat interesseert me niet zo. Bij vriendschap is het uiteraard anders.
Mijn collega's zijn in 2 groepen langsgeweest en die van mijn vriend in 3 groepen. Later had ik op mijn eigen werk een korte afspraak en is de baby mee gegaan. Kleine afdeling met ongeveer 5 aanwezige collega's. Ze vonden het erg leuk om de baby weer te zien en zagen dat ze gegroeid was etc. Ben er ook maar 10 minuutjes geweest en kwam op een tijdstip waarvan ik wist dat het niet zo druk was.

Het ligt denk ik erg aan je werkplek.
Op mijn werk is het wel gebruikelijk. Er zijn 7 collega’s op kraambezoek geweest (in 2 groepjes) en aan het eind van m’n verlof ben ik even langs geweest met baby.
Ik heb zelf geen kinderen, maar alle baby’s die ik op werk langs heb zien komen was altijd geheel vrijblijvend. Niemand zegt er een afspraak voor af, en je hoeft er ook niet lang bij te gaan staan tutten.

Natuurlijk zijn er mensen bij die baby’s heel leuk vinden en super nieuwsgierig zijn, maar ook genoeg mensen die gewoon in het voorbij gaan groeten en feliciteren maar er verder niet blijven hangen.
Dat kan je best een keer doen. Maar niet wekelijks of maandelijks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kraamvisite alleen als de collega's toch al op bezoek bij elkaar kwamen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou je ff gedag zeggen en feliciteren, een blik in de kinderwagen werpen en weer lekker aan het werk gaan. Maar ik ken ook collega's die dat moment aangrijpen om er ff koffie bij te pakken en een uur te gaan beppen. Ligt dus aan werkomgeving en/of type collega's.
Directe collega's zijn eerst op kraamvisite geweest beide keren en ergens later in mijn verlof nog eens langs gegaan op werk om te laten zien aan andere collega's. Iedereen vond het altijd leuk! En was ook bedoeld om even mijn collega's weer te zien. Niet verplicht, maar iedereen vond het wel leuk om mij ook weer te zien. Mijn man is ook met de kleine langsgegaan op z'n werk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven