Dode wespen in huis
zaterdag 27 juli 2019 om 10:18
Sinds een tijdje vind ik overal in mijn huis dode wespen. Levende zie ik er (bijna) nooit, maar ik heb al tientallen dode in mijn stofzuiger zien verdwijnen en elke week tref ik weer een lading nieuwe aan... twee vragen dus: hoe kan het dat er alleen maar dode wespen in mijn huis zijn en wat doe ik eraan?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zaterdag 27 juli 2019 om 10:29
Aii daar ben ik dus ook bang voor... maar wat gek dat er dan geen levende wespen te bekennen zijn!Due-scimmie schreef: ↑27-07-2019 10:20Wij hadden dit toen ik klein was na een vakantie. Er bleek een nest in de schoorsteen te zitten.
Die is professioneel verwijderd.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zaterdag 27 juli 2019 om 10:43
Waarschijnlijk omdat ze nu nog druk bezig zijn met het werk voor de kolonie. Grote kans dat je er binnen nu en een paar dagen wel veel last van gaat krijgen als hun werk er op zit.PinkeltjePinkelotje schreef: ↑27-07-2019 10:29Aii daar ben ik dus ook bang voor... maar wat gek dat er dan geen levende wespen te bekennen zijn!
"...Als wespen de larven eiwitten voeren, krijgen ze daar een zoete stof voor terug die "als een soort heroïne voor hen is", legt ecoloog Jan Doevendans uit. Als er geen nieuwe larven meer in het nest zijn die gevoerd moeten worden, gaan wespen voor overlast zorgen. Dat begint in augustus. Ze krijgen dan niet meer de verslavende zoetstof binnen en gaan daar buiten het nest naar op zoek. "Ze vinden dat in nectar, maar ook op onze terrasjes", aldus Smit...."
https://www.nu.nl/weekend/5406275/overl ... -jou-.html
zaterdag 27 juli 2019 om 11:22
die zitten in het nestPinkeltjePinkelotje schreef: ↑27-07-2019 10:29Aii daar ben ik dus ook bang voor... maar wat gek dat er dan geen levende wespen te bekennen zijn!