Wonen omgeving Haarlem
vrijdag 2 augustus 2019 om 11:22
Hallo allemaal,
Hoewel het momenteel erg lastig is op de huizenmarkt, zijn we momenteel aan het oriënteren/zoeken naar een toekomstige woonplaats en huis. We wonen nu meerdere jaren in Breda, maar denken erover om terug naar het Noorden te gaan. Onze families wonen daar en we werken allebei in het noorden, waardoor Breda niet bepaald een logische keuze meer is (alleen zóóó leuk).
We zoeken nu in de omgeving van Haarlem. Haarlem zelf is niet bepaald te betalen, maar in de omgeving is af en toe nog wel wat leuks te vinden.
Zo kijken we naar de volgende dorpen: Hillegom, Hoofddorp, Heemskerk, Uitgeest en Castricum.
Wat is jullie ervaring met deze dorpen? Waar moeten we goed op letten of ons zelfs bewust van zijn? Wat zouden jullie aanraden (uiteraard de betaalbaarheid van een hoekhuis of 2-onder-1-kap in ogenschouw genomen
)?
We zijn benieuwd naar jullie meningen!
Alvast bedankt!
Hoewel het momenteel erg lastig is op de huizenmarkt, zijn we momenteel aan het oriënteren/zoeken naar een toekomstige woonplaats en huis. We wonen nu meerdere jaren in Breda, maar denken erover om terug naar het Noorden te gaan. Onze families wonen daar en we werken allebei in het noorden, waardoor Breda niet bepaald een logische keuze meer is (alleen zóóó leuk).
We zoeken nu in de omgeving van Haarlem. Haarlem zelf is niet bepaald te betalen, maar in de omgeving is af en toe nog wel wat leuks te vinden.
Zo kijken we naar de volgende dorpen: Hillegom, Hoofddorp, Heemskerk, Uitgeest en Castricum.
Wat is jullie ervaring met deze dorpen? Waar moeten we goed op letten of ons zelfs bewust van zijn? Wat zouden jullie aanraden (uiteraard de betaalbaarheid van een hoekhuis of 2-onder-1-kap in ogenschouw genomen
We zijn benieuwd naar jullie meningen!
Alvast bedankt!
zondag 4 augustus 2019 om 13:47
In Hillegom gaat in het najaar 2 nieuwbouwplannen in de verkoop. Zie de websites: www.ringoevers.nl (deelplan 5) en www.nieuwbouw-vossepolder.nl. Misschien heb je er iets aan!
zondag 4 augustus 2019 om 13:49
Vind je? Want ik kijk me suf, is leuk dorp. Maar niet te betalen.
Haarlem is dan toch betaalbaarder soms.
zondag 4 augustus 2019 om 17:53
Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 11:02Heemskerk is wel leuk. Kijk goed in welke wijk je gaat wonen. Meeste is oke of harstikke leuk wonen.
Maar er zitten een paar jakkie flats tussen en die woningen daarom heen is ook beetje moeilijk.
....
Beverwijk en IJmuiden niet doen!
Driehuis en Santpoort is echt mooi en leuk wonen maar duur.
En dat vetgedrukte geldt dan niet voor andere plaatsen?
Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen zeggen ‘plaats X moet je niet doen!’ Want het wordt opeens veel beter als je het bordje Einde Beverwijk of Einde IJmuiden voorbij bent?
Er wonen dik 41.000 mensen in Beverwijk. En al die buurten zijn niks en alle mensen zijn tokkies volgens jou ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 4 augustus 2019 om 17:55
Volgens mij heeft FC Velsen-Noord nog nooit tegen het ter ziele geraakte FC Haarlem gespeeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 4 augustus 2019 om 17:58
himalaya schreef: ↑04-08-2019 17:53En dat vetgedrukte geldt dan niet voor andere plaatsen?
Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen zeggen ‘plaats X moet je niet doen!’ Want het wordt opeens veel beter als je het bordje Einde Beverwijk of Einde IJmuiden voorbij bent?
Er wonen dik 41.000 mensen in Beverwijk. En al die buurten zijn niks en alle mensen zijn tokkies volgens jou ofzo?
Nou.... Ik vind die Beverwijk ( en IJmuiden) over het algemeen niet zo leuk nee. Huizen, mensen, sfeer, indeling stad/dorp. Voorzieningen en ruimte ect.
Daar is overgrote deel niet zo leuk. In Heemskerk vind ik maar 2 kleine stukjes niet zo op die vlakken.
Niemand heeft het verder over tokkies? Waarom zo overdrijven?
zondag 4 augustus 2019 om 21:11
Ik heb je een PB gestuurd. Ben anders zo herkenbaar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 4 augustus 2019 om 22:03
Hmmm oke.....kan zijn dat de huizenprijzen ook in Velserbroek flink gestegen zijn. Wellicht ben ik niet helemaal up to date.Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 13:49Vind je? Want ik kijk me suf, is leuk dorp. Maar niet te betalen.
Haarlem is dan toch betaalbaarder soms.![]()
En ja, het is een leuk dorp! Wel heel gemoedelijk, maar het feit dat je zo in de stad bent ( zowel Haarlem als Amsterdam) maakt het toch zeker interessant.
zondag 4 augustus 2019 om 22:06
Lucifer, dit is wel een heel leuk huis, ik ken ze:
https://www.funda.nl/koop/velserbroek/h ... aelpad-80/
Superleuk wonen aan het water.
Binnen het budget van TO, geen idee of dat ook voor jou geldt
Binnen het budget van TO, geen idee of dat ook voor jou geldt
zondag 4 augustus 2019 om 22:13
Haha, ver boven mijn budget. Maar mooi!Venusss schreef: ↑04-08-2019 22:06Lucifer, dit is wel een heel leuk huis, ik ken ze:
Binnen het budget van TO, geen idee of dat ook voor jou geldt![]()
zondag 4 augustus 2019 om 22:16
He jammer
En ik zie weinig ander aanbod idd.
zondag 4 augustus 2019 om 22:23
Eens. In zowel IJmuiden als Beverwijk heb je ook een soort ons kent ons sfeertje en je komt daar niet snel tussen hoor. Iedereen kent elkaar ( ja dat is een neef van de broer van Pietje van de 3e generatie van de familie Schilling, die ken je wel he....nou die...blablabla..zoiets). Natuurlijk heb je uitzonderingen. Maar er is zeker wel een bepaalde sfeer en daar moet je maar net in passen.Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 17:58Nou.... Ik vind die Beverwijk ( en IJmuiden) over het algemeen niet zo leuk nee. Huizen, mensen, sfeer, indeling stad/dorp. Voorzieningen en ruimte ect.
Daar is overgrote deel niet zo leuk. In Heemskerk vind ik maar 2 kleine stukjes niet zo op die vlakken.
Niemand heeft het verder over tokkies? Waarom zo overdrijven?
Overigens is Beverwijk het afgelopen jaar flink in het nieuws geweest vanwege bende's die actief zijn. Mensen die zomaar om niets in elkaar geslagen worden. Zegt dat iets over heel Beverwijk...nee, dat niet. Maar bepaalde wijken zijn zeker niet aan te raden te gaan wonen, m.i.
zondag 4 augustus 2019 om 23:53
Dit inderdaad!Venusss schreef: ↑04-08-2019 22:23Eens. In zowel IJmuiden als Beverwijk heb je ook een soort ons kent ons sfeertje en je komt daar niet snel tussen hoor. Iedereen kent elkaar ( ja dat is een neef van de broer van Pietje van de 3e generatie van de familie Schilling, die ken je wel he....nou die...blablabla..zoiets). Natuurlijk heb je uitzonderingen. Maar er is zeker wel een bepaalde sfeer en daar moet je maar net in passen.
Overigens is Beverwijk het afgelopen jaar flink in het nieuws geweest vanwege bende's die actief zijn. Mensen die zomaar om niets in elkaar geslagen worden. Zegt dat iets over heel Beverwijk...nee, dat niet. Maar bepaalde wijken zijn zeker niet aan te raden te gaan wonen, m.i.
En dat volkse vind ik van Heemskerk ook, zij het in iets mindere mate. Het is wel wat minder shabby dan Beverwijk.
maandag 5 augustus 2019 om 09:55
Wij zijn dit jaar verhuisd van centrum Haarlem naar een plaats net buiten Haarlem.
Als ik jouw was zou ik een keer een weekend met de auto toeren in verschillende plaatsen. Het hangt er ook vanaf waar jullie werken en of dat handig te bereiken is vanuit de plaats.
Hoofddorp en Velserbroek zijn relatief nieuw waarbij Hoofddorp uitstekende verbinding heeft via trein/ bus naar andere plaatsen. Je krijgt er relatief veel huis voor je geld.
Zou wel aanbevelen om een makelaar in te schakelen. Wij hadden een fijne met een pro actieve binnendienst. Je mag me een berichtje sturen als je meer informatie wil.
Als ik jouw was zou ik een keer een weekend met de auto toeren in verschillende plaatsen. Het hangt er ook vanaf waar jullie werken en of dat handig te bereiken is vanuit de plaats.
Hoofddorp en Velserbroek zijn relatief nieuw waarbij Hoofddorp uitstekende verbinding heeft via trein/ bus naar andere plaatsen. Je krijgt er relatief veel huis voor je geld.
Zou wel aanbevelen om een makelaar in te schakelen. Wij hadden een fijne met een pro actieve binnendienst. Je mag me een berichtje sturen als je meer informatie wil.
maandag 5 augustus 2019 om 11:13
Castricum vind ik ook leuk (en duur) maar dat je overal zo bent ervaar ik niet zo. Zeker in de spits ben je nog wel even onderweg naar de A9.Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 11:02
Wijk aan Zee is ook leuk maar je hebt er niks en veel strandmensen in de zomer. Castricum is leuk. Echt mooie omgeving ook en je bent zo overal.
Afhankelijk van werk van TO en partner zou ik daar wel rekening mee houden.
maandag 5 augustus 2019 om 12:39
Heemskerk vind ik heel erg leuk. Heel gevoel van een dorp, maar met een gezelliger centrum dan Beverwijk. Heemskerk heeft meer terrasjes en meer sfeer vind ik.
De nieuwe wijk Binnenduinrand die in Beverwijk wordt gebouwd vind ik ook mooi, maar erg duur. De rest van Beverwijk vind ik minder.
Uitgeest en Castricum hebben wel goede treinverbindingen naar de rest van het land. Vanuit Heemskerk en Beverwijk rijden minder treinen.
In Castricum is een grote nieuwbouwwijk gekomen waar de meningen wat over verdeeld zijn. Zelf vind ik de huizen en ligging erg mooi. De "Castricummers"vinden dat er teveel mensen van buiten zijn komen te wonen. En dat de huize te duur waren. Sowieso vind ik Castricum wel mooi om te wonen. Volgens mij wel veel vliegtuigen, maar mij stoort dat niet zo.
Uitgeest is qua voorzieningen wel de minste van deze 4 denk ik. Maar wel netjes en rustig.
Verder is er nog een hele grote nieuwbouwwijk Broekpolder. Gemeenschappelijk Heemskerk en Beverwijk. Veel jonge gezinnen zijn daar naar toe getrokken. Ik vind het een beetje sfeerloos, maar dat vind ik van Velserbroek ook. Maar vanaf Broekpolder zit je wel snel op de snelweg. En misschien heeft het wat tijd nodig om sfeer te krijgen en is het nu wel leuker, maar ik kom er niet zo vaak.
Wijk aan zee zou ik niet doen.Google maar eens op Wijk aan Zee fijnstof en Tennet. Ook is er in de winter geen bal te beleven en in de zomer sta je in de file met mensen die naar het strand willen.
Voor 550.000 moet je best wel iets kunnen vinden in deze regio.
De nieuwe wijk Binnenduinrand die in Beverwijk wordt gebouwd vind ik ook mooi, maar erg duur. De rest van Beverwijk vind ik minder.
Uitgeest en Castricum hebben wel goede treinverbindingen naar de rest van het land. Vanuit Heemskerk en Beverwijk rijden minder treinen.
In Castricum is een grote nieuwbouwwijk gekomen waar de meningen wat over verdeeld zijn. Zelf vind ik de huizen en ligging erg mooi. De "Castricummers"vinden dat er teveel mensen van buiten zijn komen te wonen. En dat de huize te duur waren. Sowieso vind ik Castricum wel mooi om te wonen. Volgens mij wel veel vliegtuigen, maar mij stoort dat niet zo.
Uitgeest is qua voorzieningen wel de minste van deze 4 denk ik. Maar wel netjes en rustig.
Verder is er nog een hele grote nieuwbouwwijk Broekpolder. Gemeenschappelijk Heemskerk en Beverwijk. Veel jonge gezinnen zijn daar naar toe getrokken. Ik vind het een beetje sfeerloos, maar dat vind ik van Velserbroek ook. Maar vanaf Broekpolder zit je wel snel op de snelweg. En misschien heeft het wat tijd nodig om sfeer te krijgen en is het nu wel leuker, maar ik kom er niet zo vaak.
Wijk aan zee zou ik niet doen.Google maar eens op Wijk aan Zee fijnstof en Tennet. Ook is er in de winter geen bal te beleven en in de zomer sta je in de file met mensen die naar het strand willen.
Voor 550.000 moet je best wel iets kunnen vinden in deze regio.
maandag 5 augustus 2019 om 12:49
https://www.funda.nl/koop/beverwijk/hu ... lmelaan-9/
https://www.funda.nl/koop/beverwijk/hu ... straat-52/
Het aanbod is niet heel groot op dit moment zie ik. Misschien trekt het na de zomer weer aan.
https://www.funda.nl/koop/beverwijk/hu ... straat-52/
Het aanbod is niet heel groot op dit moment zie ik. Misschien trekt het na de zomer weer aan.
maandag 5 augustus 2019 om 12:53
Hoofddorp is echt stom en burgerlijk (sorry). Zelf vind ik Hillegom en Lisse veel leuker, meer diversiteit, en niet zo allemaal dezelfde gezinnetjes met dezelfde auto en het 1,5-verdienermodel. Als je dat wel fijn vindt, en ook een Bulthaupkeuken koopt omdat de buren er een hebben, is Hoofddorp natuurljk wel een goede keuze.
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:50
Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 11:02Heemskerk is wel leuk. Kijk goed in welke wijk je gaat wonen. Meeste is oke of harstikke leuk wonen.
Maar er zitten een paar jakkie flats tussen en die woningen daarom heen is ook beetje moeilijk.
Het is een dorp maar met kleine stadgevoel. Je zit zo dicht bij Haarlem en Amsterdam dat ik het geen vervelend dorp vind. Heb ik zelf heel lang gewoond. Strand is hemels.
Wijk aan Zee is ook leuk maar je hebt er niks en veel strandmensen in de zomer. Castricum is leuk. Echt mooie omgeving ook en je bent zo overal.
Beverwijk en IJmuiden niet doen!
Driehuis en Santpoort is echt mooi en leuk wonen maar duur.
Welke wijken in Heemskerk zou je wel/niet aanraden?
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:52
Heeft Velserbroek wel een beetje sfeer dan?
Ik krijg het gevoel dat Velserbroek meer een nieuw-bouwwijk is die tegen Haarlem aan is gebouwd, maar dat er in het dorp zelf weinig tot niets te doen valt.
dinsdag 6 augustus 2019 om 21:54
Super! Dank je wel. Vossepolder is wel iets buiten ons budget qua 2-onder-1-kap, maar wellicht dat Ringoevers iets is.Winkeltje1 schreef: ↑04-08-2019 13:47In Hillegom gaat in het najaar 2 nieuwbouwplannen in de verkoop. Zie de websites: www.ringoevers.nl (deelplan 5) en www.nieuwbouw-vossepolder.nl. Misschien heb je er iets aan!
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:09
Dat gevoel van jou klopt wel. Het voordeel van Velserbroek is dat je echt zo in Haarlem Centrum zit en daar is meer dan genoeg te doen. Binnenkort gaan ze weer een nieuwe wijk uit de grond stampen in Velserbroek. Geen idee nog wat voor een huizen er komen en in welke prijsklasse ze zitten maar dan heb je wel een huis wat helemaal af is (als je geen moeite met nieuwbouw hebt).
Als Haarlem je eerste keus is, dan is Velserbroek of Santpoort een logische tweede keus vind ik. Het zijn eigenlijk gewoon buitenwijken van Haarlem. Santpoort is wel sfeervoller (en die feestweek is gewoon leuk).
Creativity is intelligence having fun
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:20
Heiloo hebben we nog in ons achterhoofd, maar ligt eigenlijk nèt te ver van mijn werk (Den Haag). We houden het wel in de gaten!