Entertainment alle pijlers

Spoilertopic: Het Spaanse dorp Polopos

10-07-2019 17:50 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook dit jaar vestigen zich vijf Nederlandse stellen in een uitgestorven dorp! Dit jaar trekken ze naar het Spaanse dorp Popolos. In het dorp, waar de jongeren masaal wegtrekken om elders aan het werk te gaan kopen de vijf Nederlandse koppels voor 1 euro een huis. Het huis moeten ze opknappen tot een bewoonbaar geheel. Zolang dat nog niet zover is, wonen ze op een camping in de buurt. Ondertussen zetten ze hun eigen onderneming op om weer toeristen te trekken naar Videoland.

De deelnemers van dit jaar zijn:
Familie Rutten: camperplaats en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Omdat Videoland voorloopt op RTL en het gewone topic niet willen verpesten met spoilers, is hier een speciaal spoilertopic. Het topic zonder spoilers vind je hier: entertainment/het-spaanse-dorp-polopos/ ... #p30114841
Seriously?
whateverever schreef:
07-08-2019 23:53
In De Limburger stond dat het huis van Chantal en Paul geclaimd is door erven van de laatste eigenaar, denk ik.
Ze zijn het iig kwijt maar ze wisten dat dat kon gebeuren.
Dan nog, ze waren niet mijn favoriete deelnemers vorig jaar maar dit gun ik ze niet.
Wat stom zeg!
Idd waardeloos! Goede reden om niet zomaar een leegstaand huis te kopen daar.

Sneu voor de hond van John en Juani :|
Voor iedereen een groene tuin
Snap niet waarom Mark met zulke slechte ogen, een bril neemt met enorme jampotglazen. Hij ziet eruit als een verschrikt hert.
Ik krijg enorme jeuk ( de verkeerde) van Christiaan en zijn baby fles wijn :P. Hij is zelf een grote kleuter.
dolfje schreef:
08-08-2019 07:34
Wat stom zeg!
Inderdaad. Het zal je maar gebeuren.
Zouden de kandidaten er ook zoveel geld en moeite in steken als ze wisten dat het een kraakpand betrof?!

Raar verhaal hoor. Maar ook deels eigen verantwoordelijkheid. Als iets te mooi is om waar te zijn, vraag dan bewijs.

Ik heb bij het zoeken naar oldtimer-caravans ook wel eens van een stalling gehoord dat ik er eentje gewoon mee kon nemen: 'Die is toch dood, die komt niet meer'. Kan best wezen, maar ik wil gewoon de papieren van zo'n ding en een aankoopbewijs met mijn naam erop. Bij een woning ben je wel heel naïef als je eraan begint zonder te weten of het juridisch allemaal klopt.
GroenTuintje schreef:
08-08-2019 07:45
Ik krijg enorme jeuk ( de verkeerde) van Christiaan en zijn baby fles wijn :P. Hij is zelf een grote kleuter.
Nou pff, wat een zeverzak. Hij legt ook alles uit alsof hij leraar is die les geeft.
Oh-happy-day schreef:
08-08-2019 08:10
Nou pff, wat een zeverzak. Hij legt ook alles uit alsof hij leraar is die les geeft.
Nou idd :rofl: mooi woord ook ‘zevertak’ :HA: .

De opdracht van museum is mooist uitgevoerd door Kirsten en Christiaan, vind ik.
GroenTuintje schreef:
08-08-2019 07:43
Snap niet waarom Mark met zulke slechte ogen, een bril neemt met enorme jampotglazen. Hij ziet eruit als een verschrikt hert.
Zo slecht zijn zijn ogen dus. :there:
Het zullen wel plus glazen zijn. Je ogen lijken dan groter.
Die Thysa is wel beperkt creatief vind ik. Niet echt ‘out of the box’ met telkens die snijwerkjes. En die heeft dan kunstacademie gedaan. Ik heb zelf ook die opleiding gedaan, maar juist daar leerde je meerdere technieken en ideeën ontwikkelen.

Je kan veel zeggen over die Kirsten en Christiaan, maar ze zijn behoorlijk creatief.
GroenTuintje schreef:
08-08-2019 08:21
Die Thysa is wel beperkt creatief vind ik. Niet echt ‘out of the box’ met telkens die snijwerkjes. En die heeft dan kunstacademie gedaan. Ik heb zelf ook die opleiding gedaan, maar juist daar leerde je meerdere technieken en ideeën ontwikkelen.

Je kan veel zeggen over die Kirsten en Christiaan, maar ze zijn behoorlijk creatief.
Ben benieuwd hoe creatief Kirsten en Christiaan waren geweest als ze weken lang gebikt en geklust hadden.
Begrijp Thysa wel en de dorpsraad staat zelf ook niet echt open voor out of the box.
Jane Doe schreef:
08-08-2019 08:31
Ben benieuwd hoe creatief Kirsten en Christiaan waren geweest als ze weken lang gebikt en geklust hadden.
Begrijp Thysa wel en de dorpsraad staat zelf ook niet echt open voor out of the box.
Thysa en Wijnand wonnen ook gedeeltelijk deze opdracht, samen met Chris en Kirsten. Mede waarschijnlijk omdat ze beide er veel tijd in hadden gestoken. De andere 3 stellen waren vrij makkelijk met knip en plakwerk.
GroenTuintje schreef:
08-08-2019 08:41
Thysa en Wijnand wonnen ook gedeeltelijk deze opdracht, samen met Chris en Kirsten. Mede waarschijnlijk omdat ze beide er veel tijd in hadden gestoken. De andere 3 stellen waren vrij makkelijk met knip en plakwerk.
Heb de aflevering niet gezien. Maar als ik terugdenk aan het kruis en aan de tapas opdracht zit er wel meer achter dan snel iets in elkaar flansen bij Thysa en Wijnand. Ik heb niet echt het idee dat dit gezien wordt.
Jane Doe schreef:
08-08-2019 08:44
Heb de aflevering niet gezien. Maar als ik terugdenk aan het kruis en aan de tapas opdracht zit er wel meer achter dan snel iets in elkaar flansen bij Thysa en Wijnand. Ik heb niet echt het idee dat dit gezien wordt.
Dat kruis was knap gemaakt, maar viel niet in de smaak omdat het grijzig was en niet zo felgekleurd zoals de rest vd kruizen. Tapas zal toch minder zijn geweest dan die van Chris en Kirsten.
Ik vind dat alle koppels iets prachtigs hadden neergezet.
Ik had een beetje te doen met Donna. Het leek alsof ze op het punt van huilen stond toen bekend werd dat ze 'weer' niet in de prijzen viel.
Maar eerlijk gezegd vond ik hun uitvoering ook wel de minst mooie. Zelfs de blauwe verf in het nisje zat er wat slordig op.
Verder.. echt goed gedaan iedereen.
Wat betreft Paul en Chantal het was de Limburger van dinsdag i.p.v. gisteren.
Zal straks even een link plaatsen.
De info over Paul en Chantal staat ook op FB, uitgebreid bericht, makkelijk te vinden.
whateverever wijzigde dit bericht op 08-08-2019 14:12
89.55% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
08-08-2019 09:20
Ik vind dat alle koppels iets prachtigs hadden neergezet.
Ik had een beetje te doen met Donna. Het leek alsof ze op het punt van huilen stond toen bekend werd dat ze 'weer' niet in de prijzen viel.
Maar eerlijk gezegd vond ik hun uitvoering ook wel de minst mooie. Zelfs de blauwe verf in het nisje zat er wat slordig op.
Verder.. echt goed gedaan iedereen.
Ik vond het toch wel wat basisschoolniveau hebben. De titel was met de hand geschreven etc. Daar kun je toch vrij simpel iets minder amateuristisch van maken.

Wat ik ook wel vreemd vond, waarom kon Elisa of Demi niet in dat busje rijden en moest er iemand mee?
Seriously?
whateverever schreef:
08-08-2019 12:33
De info over Paul en Chantal staat ook op FB, uitgebreid bericht, makkelijk te vinden.
Ze blijven wel in Ollolai!

Ik plak Paul's bericht (van zijn facebook) hier nog even:

Ollolai - LA VITA SENZA DOLORE
Voel je thuis!
Ja, wij voelen ons hier thuis. Vele vrienden, (h)eerlijke voeding, gezonde buitenlucht, indrukwekkende bergen en de mooiste stranden. En in Ollolai drinken we het water direct uit de bron. In de Blue Zone is het fantastisch vertoeven.
Ons avontuur is nog maar net begonnen. We zijn zeer dankbaar dat wij in april 2018 door de burgemeester en gemeenteraad gekozen zijn als één van de 5 koppels voor het project ‘Casa 1 Euro’. RTL heeft de start van het project gefilmd en dit in de zomer van 2018, zes weken lang dagelijks, uitgezonden. Maar uiteraard ging, na de tv-opnames, ons avontuur gewoon verder.
Wat de kijker niet zag maar wat wij voorafgaand aan de opnames wisten was dat het op naam krijgen van een 1 euro huis in Sardinië niet zo gemakkelijk is. Het veel meer tijd kost dan dat de opnames duurden én dat er zelfs een risico was dat het helemaal niet ging lukken. Maar alle betrokken partijen wilden wel alvast starten met het maken van de opnames. Uiteraard hadden we daar goede afspraken over gemaakt met RTL en met de gemeente Ollolai. Waar we overigens hier en elders inhoudelijk niets over zullen vermelden.
Wat bleek in februari 2019, het huis dat aan ons was ‘verkocht’ kon niet op onze naam gezet worden. Laat er precies alléén (!) voor dat mooie huis op Via Sardegna erfgenamen zijn die zich alsnog gemeld hebben bij de gemeente Ollolai. Een teleurstelling, het huis was immers al een aardig eind opgeknapt, maar anderzijds ook wel heel begrijpelijk. Wat zou jij doen als blijkt dat een verre ongetrouwde ‘overgroot-tante’ nog ergens een mooi kasteeltje had staan dat voor een euro vergeven wordt en jij er pas aan het einde van de procedure achterkomt?
Wij zeuren dus niet over bureaucratie, daar heeft het niets mee te maken! We willen geen dief zijn van andermans huis en we hopen van harte dat de erfgenamen veel woonplezier zullen hebben in ‘onze’ Casa 5.
Gedurende anderhalf jaar is onze wens om een tweede praktijk te bouwen, centraal in het mooie Sardegna, alleen maar gegroeid. We hebben ons hart verloren aan Ollolai en haar inwoners. We starten dus toch een tweede praktijk in Ollolai midden in de Blue Zone. Vanuit een andere Casa 5 (ook met prachtige vloeren😉) en met uiteindelijk zelfs een extra eigen praktijkruimte in het nieuwe wellnesscentrum dat de provincie samen met de gemeente in Ollolai gaat realiseren.
Onze ambitie is dat over 5 jaar iedereen weet waar je terecht kunt voor Pijnbestrijding & Revalidatie;
Altijd van je afsnijden
Moeten de erfgenamen de kosten van de verbouwing vergoeden? Lijkt me wel toch dat ze niet zomaar hun geld kwijt kunnen zijn mag ik hopen?
onzichtbarevrouw schreef:
08-08-2019 14:28
Ze blijven wel in Ollolai!

Ik plak Paul's bericht (van zijn facebook) hier nog even:

Voel je thuis!
Ja, wij voelen ons hier thuis. Vele vrienden, (h)eerlijke voeding, gezonde buitenlucht, indrukwekkende bergen en de mooiste stranden. En in Ollolai drinken we het water direct uit de bron. In de Blue Zone is het fantastisch vertoeven.
Ons avontuur is nog maar net begonnen. We zijn zeer dankbaar dat wij in april 2018 door de burgemeester en gemeenteraad gekozen zijn als één van de 5 koppels voor het project ‘Casa 1 Euro’. RTL heeft de start van het project gefilmd en dit in de zomer van 2018, zes weken lang dagelijks, uitgezonden. Maar uiteraard ging, na de tv-opnames, ons avontuur gewoon verder.
Wat de kijker niet zag maar wat wij voorafgaand aan de opnames wisten was dat het op naam krijgen van een 1 euro huis in Sardinië niet zo gemakkelijk is. Het veel meer tijd kost dan dat de opnames duurden én dat er zelfs een risico was dat het helemaal niet ging lukken. Maar alle betrokken partijen wilden wel alvast starten met het maken van de opnames. Uiteraard hadden we daar goede afspraken over gemaakt met RTL en met de gemeente Ollolai. Waar we overigens hier en elders inhoudelijk niets over zullen vermelden.
Wat bleek in februari 2019, het huis dat aan ons was ‘verkocht’ kon niet op onze naam gezet worden. Laat er precies alléén (!) voor dat mooie huis op Via Sardegna erfgenamen zijn die zich alsnog gemeld hebben bij de gemeente Ollolai. Een teleurstelling, het huis was immers al een aardig eind opgeknapt, maar anderzijds ook wel heel begrijpelijk. Wat zou jij doen als blijkt dat een verre ongetrouwde ‘overgroot-tante’ nog ergens een mooi kasteeltje had staan dat voor een euro vergeven wordt en jij er pas aan het einde van de procedure achterkomt?
Wij zeuren dus niet over bureaucratie, daar heeft het niets mee te maken! We willen geen dief zijn van andermans huis en we hopen van harte dat de erfgenamen veel woonplezier zullen hebben in ‘onze’ Casa 5.
Gedurende anderhalf jaar is onze wens om een tweede praktijk te bouwen, centraal in het mooie Sardegna, alleen maar gegroeid. We hebben ons hart verloren aan Ollolai en haar inwoners. We starten dus toch een tweede praktijk in Ollolai midden in de Blue Zone. Vanuit een andere Casa 5 (ook met prachtige vloeren😉) en met uiteindelijk zelfs een extra eigen praktijkruimte in het nieuwe wellnesscentrum dat de provincie samen met de gemeente in Ollolai gaat realiseren.
Onze ambitie is dat over 5 jaar iedereen weet waar je terecht kunt voor Pijnbestrijding & Revalidatie;
Dank je !
Ze verbazen me wel met hun vasthoudendheid.
Ik had dat niet van ze verwacht.
Nou over dat kasteeltje. De erfgenamen houden lekker hun mond over dat vervallen gedrocht wat enorm veel geld gaat kosten. Tot ineens blijkt dat het door een ander opgeknapt is en dan is het ineens interessant?? Niet eerlijk! En ik vind ook dat ze minstens het geld dat er ingestoken is moeten vergoeden. En dan heb ik het nog niet eens over het werk en de teleurstelling.
Zouden Kristel en Christiaan dat huis al op hun naam hebben staan? Die hebben er wel veel geld in gestoken.
In Spanje heb je niet de 1 euro regeling. Huizen zijn gekocht door RTL en gegeven aan de deelnemers. Zij zijn de rechtmatige eigenaar van de woningen.
Wappert schreef:
08-08-2019 16:38
In Spanje heb je niet de 1 euro regeling. Huizen zijn gekocht door RTL en gegeven aan de deelnemers. Zij zijn de rechtmatige eigenaar van de woningen.
Fijn!
Vind het raar hoor, dat ze in Italië niet zeker wisten of die huizen van iemand waren. Die stonden dus vol dromen een kraakpand voor duizenden, misschien wel tienduizenden euro's eigen geld op te knappen @(
Ik ben een ware Spanjofiel en heb de Italië serie niet gezien...maar was dat ook zo'n hetze met pro en contra?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven