Zwanger worden vanaf februari 2018 deel 2

23-12-2018 17:07 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, daar de oude TO weg is en de OP qua tabel e.d. niet bereikbaar is.
Inmiddels zijn er dames bevallen en een paar zwanger en we zetten graag ons verhaal door.

Uitgerekende lijst
NicknameUitgerekendBijzonderhedenHoeveelste kindje?
Yourlocalhero18-01-2019GBS Posi dus bevallen met infuus, medisch ivm astma.3e kindje
Vera9919-07-2019
Al bevallen lijst
NicknameBevaldatumBijzonderhedenHoeveelste kindje
Daanstje10-11-2018 Langzaam werkende schildklier en met de bevalling langdurige gebroken vliezen en een ingeleide bevalling. 1e kindje
Gioia
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 13-01-2019 16:04
68.77% gewijzigd
YLH, hoe is het met jou en de kleine? Went het al een beetje weer zo'n kleine uk?

Vera inmiddels aan het genieten op vakantie?

Heerlijk hè die lachjes, Gioia! Hoe ging het sporten?

Hier gaat het prima, helaas was het doorslapen van korte duur... Maar ik heb het vermoeden dat dat komt omdat sprongetje 3 eraan komt.
Ik geniet zo enorm van ons ventje, daar waar ik de eerste weken na m'n bevalling niet kon wachten om aan het werk te gaan, begint nu met pijn in mijn hart de laatste week van m'n verlof... Slik.
*Klaagmodus aan* Vandaag ook weer ongesteld geworden, precies een jaar niet ongesteld geweest. En ik heb dat zo niet gemist... Ik weet meteen weer hoe irritant ik tampons vond, en die buikpijn.... :/ *Klaagmodus weer uit*

Hoe is het met de andere dames?
Ik ben weer terug van wintersport, ik heb heerlijk kunnen skiën maar wel iets rustiger aan gedaan.

Aah is je verlof nu al weer afgelopen, daantsje! Heel veel succes, dat zal wel even wennen zijn.

Hoeveel dagen werken jullie/gaan jullie straks werken? En hoe hebben jullie het geregeld met opvang?
Wij gaan beide waarschijnlijk van fulltime (40uur) naar 4 dagen. De overige 3 zal de kleine naar de kinderopvang gaan. We wonen niet in de buurt van onze ouders (gelukkig ;)), dus een structurele opa/oma dag is niet mogelijk.

Komende week begin ik ook met een zwangerschapssportcursus. Leuk om zo ook andere zwangeren te ontmoeten en aan de conditie te werken!
Fijn dat je lekker hebt kunnen skiën Vera!

Morgen ga ik idd weer aan de slag! Wij zijn allebei van 5 dagen naar 4 dagen gegaan. Ik kan alles zo plannen dat ik geen uren inlever, het streven is om 4x9 te gaan werken na dat ik mijn vakantie uren van vorig jaar heb opgemaakt. Dus ik kan wel wat rustiger opbouwen.
De kleine gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn moeder. Vrijdag was bij voor het eerst een hele dag op het kdv en het is gelukkig heel goed gegaan! Hij was wel super moe dus gisteren heeft hij flink slaap ingehaald.

Zijn de andere dames nog actief? Ben heel benieuwd hoe het met jullie is!
Mooi dat je lekker hebt kunnen skiën Vera! Ik ben wel jaloers, zeker op zo'n zonnige dag als vandaag heb ik zoveel zin om op wintersport te gaan!

Spannend dat je weer gaat werken Daanstje! Hoe voelt het nu? Toch wel lekker of zie je er tegenop?

En hoe is het met de andere dames? Yourlocalhero aan het genieten van je kleine meisje?

Met mij en dochter is alles goed. Dochter is een vrolijk lief meisje, ze is nu begonnen met geluidjes maken, zo schattig! En ik voel me goed, het is lekker om weer te mogen sporten en dochter en ik hebben een mooi ritme overdag. Ze zit nu alleen even in een fase dat ze 's avonds bij mij wil zijn en dat is voor haar vader niet zo leuk, vooral als ik er een avond niet ben (dat is dus een avond lang huilen). Maar dat gaat ook wel weer over hoop ik.

Over 4 weken ga ik weer werken. Vriend en ik gaan beide 4 dagen werken, ik werkte hiervoor 40 uur en vriend werkte altijd al 32 uur. Dochter gaat 3 dagen naar de opvang. De eerste 2 maanden gebruik ik vakantiedagen om een dag minder te werken zodat dochter maar 2 dagen naar de opvang hoeft, dat vind ik wel fijn. Misschien dat ik later wel ouderschapsverlof ga inzetten maar voor nu vind ik dit prima. En mijn ouders wonen in de buurt dus zij kunnen ook regelmatig oppassen, ze hebben laatst al een middag opgepast en dat vonden ze erg leuk.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik kom even van de roze bubbel af.
Hier gaat het goed.
Alleen straks voor mijzelf even langs de huisarts met een vermoedelijke navelbreuk.
So be it.

Hoop dat ik snel ook weer aan de workouts kan...verder ga ik elke dag tussen 8u en half 9 al naar bed met de kids heerlijk ritme en mini reageert er goed op.

Alweer 2.5 week oud inmiddels tijd vliegt. Ze doet het supergoed ❤
Wat fijn dat jullie allemaal een goed ritme te pakken hebben!
@gioia jouw verlof zit er nu dus ook bijna op!
@YLH, hoe is het afgelopen met je vermoedelijke navelbreuk?

Ik ben nu ruim 19 weken, alles gaat goed, de weken gaan een stuk sneller nu dan in het begin. En we hebben een goede 20weken echo gehad, we krijgen een meisje! Zo leuk om nu “echt” te kunnen gaan shoppen en voorbereidingen treffen! :)
Oh wat leuk zeg, een meisje! En fijn dat alles bij de echo goed was!

Hoe gaat met met jullie kleine meid YLH en Gioia?

Hier hebben we aardig onze draai gevonden met werken enzo. Kleine man doet het redelijk goed. Hij slaapt helaas niet meer door, maar kan ook komen omdat hij al een tijdje enorm verkouden is...
En hij slaapt heel slecht bij het kdv, soms maar 2 keer een uurtje per dag.. gelukkig haalt hij het dan de dag erna wel in en blijft hij even vrolijk als daarvoor! Kleine charmeur :love:
Hoi dames,

Hoe is het met jullie? Hoe gaat het met de baby's, en hoe is met de zwangere Vera?

Met mij is alles goed, ik ben inmiddels weer volop aan het werk en dat bevalt goed! Dochter is alweer 4 maanden oud! Ze wilde eerst niet goed drinken uit de fles bij het kdv dus dat was wel vervelend, maar nu gaat dat gelukkig wel goed. Ik geef nog steeds borstvoeding en dat vind ik best een gedoe met kolven, maar voorlopig heb ik het er nog wel voor over. Op het moment heeft ze nog "maar" 2 nachtvoedingen dus dat scheelt wel weer. En het is nog steeds zo'n lief vrolijk meisje :love: Wel een druktemakertje, ze is veeeeel drukker dan de andere baby's op het kdv, maar wat dat betreft is ze echt net haar vader...
Hier alles goed! Vorige week een weekje naar de Zuid-Europese zon geweest, heerlijke “laatste” vakantie met zijn tweeën. Ik ben nu 26 weken en buik begint goed te groeien. Gelukkig pas ik nog wel veel normale stretch jeans, dus dat scheelt. Veel baby uitzet al in huis gehaald of in bestelling, en komende week een muur van de babykamer een kleurtje geven. Merk soms wel dat ik even rustiger aan moet doen, dus die rust pak ik dan ook :), maar verder geen klachten. De tijd vliegt nu echt! Vreemd om te bedenken dat er over max 3,5 mnd een klein baby’tje hier is... :love:
Wat vliegt de tijd hè!
Wennen op het KDV kan best een gedoe zijn, dat hebben wij ook gemerkt. Zoonlief is inmiddels 5 maanden en geniet er nu volop. Hij vindt het heerlijk om te kijken naar andere kindjes en geniet van de baby massage en spelletjes die ze doen op de groep!
Hij is sinds een paar weken begonnen met vast voedsel, wat hij nu veel lekkerder vindt dan de fles. Hij groeit hard, is al verdubbeld qua gewicht en ruim 15 cm gegroeid!
Helaas sinds deze week wel aan de puffers omdat hij heel benauwd was en zijn verkoudheid niet over ging.

Wat heerlijk Vera zo'n laatste vakantie! En dat nog in je gewone spijkerbroeken, haha ik liep met 14 weken al in zwangerschapsbroeken. Hopelijk kun je genieten van die kleine in je buik, stiekem mis ik het soms wel...
Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben nu alweer 35+3, nog een paar dagen werken en dan verlof! Ging eerst de tijd heel langzaam, gaat ie nu wel heel snel. Verder heb ik echt niks te klagen hoe deze zwangerschap verloopt, weinig kwaaltjes, de baby zit nog wel vrij hoog dus ben af en toe wel kortademig.

Ook nog onlangs verrast met een babyshower, heel leuk! En nu de laatste dingetjes regelen, naam zijn we zo goed als uit, geboortekaartje uitkiezen, vluchtkoffer inpakken...

Hopelijk valt de hitte mee deze week :sun:
Wat vliegt de tijd Vera!!!

Hier gaat het met de kids super, met mij alleen bagger. Depressief gevoel door de minipil, kom ik er middels een wetenschappelijk psychologisch artikel dat de minipil nog meer kans geeft dan bij de combipil. Die trut van een gyn beweerde van niet...dankjewel...nu zit ik dus dagen sip en negatief te wezen (overigens geniet ik van mijn prachtige grut maar alles verder kost megaveel energie)
Sterkte deze week Vera! Hopelijk kun je lekker rustig aan doen.

Ahh balen zeg YLH... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pil niet meer aan durf omdat ik er ook zo down van werd (en laag libido, maar dat vindt vooral manlief jammer ;-) )

Hier gaat het heel goed. Kleine vent is niet meer zo klein, hij tijgert het hele huis door en doet pogingen om te kruipen.
Op dit moment zit hij heerlijk samen met papa op de grond met een bal te spelen :heart:
Ik voel me weer een beetje mezelf na alle hormonen. Eerlijk gezegd heb ik dat allemaal wel onderschat en denk ik dat ik me daar een eventuele volgende keer wel beter op voor wil bereiden en meer rust zou moeten pakken.
Elke keer als ik ongesteld moet worden heb ik weer 3 dagen net zo'n down gevoel als na de bevalling, dus daar wil ik binnenkort toch eens met de huisarts over praten. Want ik functioneer maar half dan en moet steeds overal om huilen en twijfel over alles...
Hoi meiden!
Ik ben inmiddels 2 weken geleden bevallen met 40+5 van onze dochter van ruim 8,5 pond! Ze doet het super, en was binnen een week weer op gewicht. Helaas heb ik zelf wel wat kleerscheuren opgelopen, maar het herstel gaat goed. De recordhitte in de kraamweek was wel heftig, maar gelukkig hadden we een hele fijne kraamverzorgster.

Nu langzaamaan een routine erin zien te krijgen! ;)
Gefeliciteerd Vera! Wat leuk dat je wat laat horen!
Hoe was je bevalling?
Hopelijk knap je zelf ook gauw weer op en lukt het genieten van jullie kleine meid!
Gefeliciteerd Vera, gefeliciteerd met jullie dochter! Een flinke dame haha! Fijn dat jullie een goede kraamverzorgster hadden, die hitte zal wel heftig geweest zijn met zo'n klein babytje.

En hoe is het met de andere dames? Kan jouw zoontje inmiddels kruipen Daanstje? En gaat het met jou YLH, ben je al wat beter in balans? En de andere dames nog babynieuws?

Met mij gaat het goed, onze dochter doet het nog steeds geweldig. Het is zo'n lieve vrolijkerd, ze windt iedereen om haar vinger :heart: Ze kan inmiddels zitten en begint ook te tijgeren, en ze heeft 3 hele schattige tandjes. Ze slaapt alleen nog steeds niet door na 8 maanden, ze heeft nog 2 nachtvoedingen nodig en dat is soms best vermoeiend. Ik had gehoopt dat het beter zou worden als ik de borstvoeding zou afbouwen, maar nee... Ze krijgt nu deels flesvoeding maar ik merk geen enkel verschil. Gelukkig slaapt ze wel direct na de voeding en kan mijn vriend nu 1 van de 2 voedingen op zich nemen, dat scheelt wel weer.
Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie dame Gioia! Alleen die nachtvoedingen... Pittig hoor!

Hier gaat het heel goed met onze man. Hij kruipt super snel, staat en loopt langs dingen, kan met onze eetkamerstoelen op wieltjes ook lopen! Hij is komend weekend 9 maanden, het gaat zo hard!
Op vakantie was het alleen wel pittig, blijkbaar is hij meer aan z'n vertrouwde omgeving gewend dan wij dachten. Want het slapen was echt drama. Meteen toen we thuis waren is hij gelukkig weer zelf in slaap gaan vallen en slaapt hij weer door.
Inmiddels is zijn 4e tandje door! Wij hebben nogmaar 2 flessen per dag, de rest alleen vast voedsel. Ik mis de knuffelmomentjes daardoor wel. Want buiten de flessen om word ik vooral als klimrek gebruikt. Een echte jongen zullen we maar zeggen :)
Echt genieten om de wereld door zijn ogen heen weer te ontdekken!
We hebben besloten dat we de volgende wat langer dan in eerste instantie zouden willen. Ik heb een nieuwe baan inclusief 2 jarige opleiding. En ik wil liever niet net als vorig jaar de laatste maanden zwanger zijn van m'n opleiding, want dat was wel erg pittig..
Het idee dat ik nog even moet wachten op nog een keer zo'n humpie vind ik soms heel lastig, en soms droom ik weg als ik bedenk dat onze zoon dan een jaar of 3-4 is en alles heel bewust als grote broer mee kan maken als alles gaat zoals we hopen.

Hoe staan jullie daar in Gioia?
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met de rest gaat!!
De bevalling zelf was op het moment zelf echt pittig qua pijnen en uiteindelijk 2e graads ruptuur waardoor ik medisch werd, maar verliep wel vlot! De dag ervoor rommelde het wat. De eerste echte weeën begonnen rond middernacht, en nog geen 9 uur later was onze dochter geboren. Dus ondanks alles kijk ik er wel positief op terug :)

Fijnhakt het met jullie kleintjes ook goed gaat!
@gioia hopelijk lukt het wel snel om de nachtvoedingen af te bouwen.

En daantsje gefeliciteerd met je een nieuwe baan en opleiding! Een leeftijdsverschil van 3-4 jaar lijkt mij ook heel leuk!
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Daanstje! Ik begrijp wel dat jullie even willen wachten met een tweede, maar ik snap ook dat het soms lastig is. Wij willen graag voor een tweede gaan proberen als dochter 1 jaar is. Dat lijkt mij nu de ideale periode ertussen, dan kan dochter lopen en is ze iets zelfstandiger en kunnen ze samen opgroeien. Ik ben 35+ dus om die reden wil ik ook niet al te lang wachten. Maar tot nu toe ben ik nog niet ongesteld geworden dus misschien is mijn lichaam er over een paar maanden nog niet eens aan toe!

Je hebt inderdaad best een vlotte bevalling gehad Vera! Vervelend dat je medisch werd, maar fijn dat je er positief op terug kijkt. Hoe is het nu met je dochtertje?

Hier nog steeds nachtvoedingen helaas :( De voedingen overdag worden vervangen door vast voedsel maar 's nachts blijft ze maar om melk vragen. Nou ja, het is een fase....
@vera van harte gefeliciteerd met de kleine.

@daanstje en jij met je job!

Sorry hier heeeeel erg druk bezig met de verhuizing, na aankomende maandag (sleuteloverdracht huidige woning) is dat achter de rug.

Inmiddels is kleine P. al de zeven maanden gepasseerd. Slaapt nog steeds heerlijk in de nacht...krijgt nog steeds BV naast haar fruit etc. Is een kleine maar volle meid. Begint naast het tijgeren nu te kruipen (achteruit maar goed de start is er) en is gek op filmpjes kijken, de huisdieren, haar grote broer en zus en vooral op papa! Oh en een dikke knuffelkont.

Ik begin per 1 oktober op de KS van Kamera Express, hardstikke spannend...maar UWV heeft mij ondanks alles uit de zw gegooit (bezwaar loopt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven