Messy bun, te messy
vrijdag 30 augustus 2019 om 16:02
Hey!
Je ziet het aan de titel. Ik heb sinds een paar dagen een scrungie gekocht, en ik vind het een fijn haar elastiek. Met dat elastiek schijn je dus makkelijk messy buns te kunnen maken en heb dat dan dus ook geprobeerd. Alleen blijven er als ik de bun maak heel veel losse plukken uit de knot steken, iemand tips voor de perfecte messy bun?
Thanks!
Je ziet het aan de titel. Ik heb sinds een paar dagen een scrungie gekocht, en ik vind het een fijn haar elastiek. Met dat elastiek schijn je dus makkelijk messy buns te kunnen maken en heb dat dan dus ook geprobeerd. Alleen blijven er als ik de bun maak heel veel losse plukken uit de knot steken, iemand tips voor de perfecte messy bun?
Thanks!
vrijdag 30 augustus 2019 om 20:49
Ga ik het toch ook eens zo proberen, heb ook super steil en dun haar.streepjessokken schreef: ↑30-08-2019 20:19Geloof me, ik heb waarschijnlijk dunner en stijler haar dan jij. De uitgebreide reactie met die foto, zo doe ik het ook (eventueel eerst in een staart).
Staat prima. Nee, geen megavolle knot, maar ook niet zielig.
Tot voor kort had ik niet de goeie techniek (ik draaide en rolde op), maar nu lukt het prima.
AANVULLING: ik gebruik geen scrungie maar zo'n gekruld elastiek dat op een ouderwets telefoonsnoer lijkt. De beste zijn van de Action, heel dun maar heel sterk, per 10 in een plastic kokertje. Die houdt alle losse plukjes in bedwang.
zaterdag 21 september 2019 om 22:41
Minder dik? Dan is die methode toch juist niet goed? Of bedoel je dat het minder dun lijkt?Marana schreef: ↑30-08-2019 20:42Dat soort elastieken vind ik ook erg fijn werken, blijft het steviger mee vast zitten dan met scrungies. Maar scrungie staat iets leuker.
Nuca, ik heb ook dun haar. Maar wel lang, tot halverwege mijn rug. En sinds ik de Curly girl methode volg lijkt het minder dik. Met wat mousse erin lijkt die messy bun heel wat (maar nog niet zo dik als die op de foto hoor).
On topic, ik gebruik ook die telefoonsnoer elastiekjes.
Ik droeg eerst vaak een hoge messy bun ook buitenshuis omdat me wegens medicijnen meermaals per dag vreselijk het zweet uitbrak.
Nu alleen nog binnenshuis, buitenshuis bij voorkeur los / met een speldje om de korte plukken voorin uit m’n gezicht te houden.
zondag 22 september 2019 om 01:37
zondag 22 september 2019 om 07:53
Na het wassen droogfohnen met mousse en/of beachspray. Hierdoor is je haar niet meer glad maar stug en wat dikker. Beachspray vooral bij de aanzet vanje haar sprayen.Glitterdino schreef: ↑30-08-2019 17:01Ik heb super dun en heel stijl haar, maar vind messy buns super leuk. Iemand daar tips voor? Ik heb altijd zo'n heel zielig klein knotje wat er dom uit ziet