Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens topic

09-08-2019 22:44 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd al verliefd op Dr. Martens geweest en nu sinds 3 maanden heb ik mijn eigen verzameling. :heart:

Op bokt.nl heb je een leuk kletstopic over doc's en dat lijkt me voor hier ook leuk.

Show jouw doc's, deel kortingen, tips & tricks en klets mee.

Afbeelding
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 22:46
0.14% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
19-08-2019 20:01
Noooooo, ik had mijn pailletten dm's nog niet aan gehad. Maar kom er gewoon niet in. Mijn wreef is te hoog :cry: nu ben ik een beetje sip.
Het bah, wat shit :( . En eventueel eerst zonder de inlegzool ze in lopen? Of is het echt geen beginnen aan? Anders maar snel een ander paar kopen om het verdriet tegen te gaan :heart: .
Ik heb totnutoe alleen een paar bordeauxrode imitatie doc's. Geen leer dus ook.
Vorig jaar een paar Vonda's gekocht (de zwarte met geborduurde rozen). In mijn eigen maat, 39, vielen ze te groot maar bij een maat kleiner had ik het gevoel dat ze echt te straks zaten op mijn wreef...loop je dit nog uit?

Is iemand trouwens al eens in de outlet-winkel geweest in de designer outlet in Roermond? Is het de moeite waard?
Door dit topic twijfel ik weer of ik die Dr. Martens eens zal proberen, twijfel al jaren. Ik vind ze echt zo leuk, ze kunnen overal bij en gaan vast jaren mee. Maar ik vind ze zo duur en ik zie op tegen het inlopen.

Koop nu meestal schoenen die erop lijken in de herfst/winter.
Oooh...dan val ik nog mee met mijn 3 paar! De pascal geloof ik: in Marine blauw, olijfgroen en turquoise blauw.

De marine blauwe waren mijn eerste paar. Dochterlief had mij al gewaarschuwd: je moet ze een week inlopen en daarna lopen ze heerlijk! En ze had gelijk! Pantoffels zijn het!
Het gekke is, die olijfkleurige liepen direct goed, de turquoise duurde een halve week om in te lopen.
Ik zou de burned Orange ook nog wel graag willen......
Weet iemand of de Aimilita's op maat vallen, of vallen deze ook groter uit? Ik heb op eBay een erg mooi paar gezien namelijk
Snoopy80 schreef:
26-08-2019 09:21
Weet iemand of de Aimilita's op maat vallen, of vallen deze ook groter uit? Ik heb op eBay een erg mooi paar gezien namelijk
Ik weet het niet, heb deze nooit gehad. Lijkt mij dat ze mss door het bont in het begin strak zitten maar later uitlopen? Ik heb echt geen idee.
Alice75 schreef:
26-08-2019 10:20
Ik weet het niet, heb deze nooit gehad. Lijkt mij dat ze mss door het bont in het begin strak zitten maar later uitlopen? Ik heb echt geen idee.
Dankje, het gaat niet om een paar met een bontvoering maar om deze beauty's:
https://www.ebay.nl/itm/Dr-Martens-Brow ... 1431.l2649
Snoopy80 schreef:
26-08-2019 11:07
Dankje, het gaat niet om een paar met een bontvoering maar om deze beauty's:
https://www.ebay.nl/itm/Dr-Martens-Brow ... 1431.l2649
:heart: ik zou de gok wagen, lijken mij niet heel wijd?
Ik vind ze erg leuk, maar voor 'only worn a couple of times' vind ik de neuzen wel behoorlijk kaal helemaal vooraan...
hiiii

mag ik even jullie ervaring ? ik wil graag Dr martens kopen mijn eerste paar had ik 15 jaar geleden, wil ze nu heeel graag weer.

Wil ze via internet betsellen, heb zelf maat 38 , vallen ze gewoon op maat of eerder groter of kleiner ?
Quest schreef:
27-08-2019 15:08
hiiii

mag ik even jullie ervaring ? ik wil graag Dr martens kopen mijn eerste paar had ik 15 jaar geleden, wil ze nu heeel graag weer.

Wil ze via internet betsellen, heb zelf maat 38 , vallen ze gewoon op maat of eerder groter of kleiner ?
Ik vind persoonlijk de 1460 groter vallen dan mijn Mary Jane's en 1B60's. Maar vind ze in het algemeen goed op maat vallen.
Houd er wel rekening mee dat ze nog uitlopen.
Dankjewel voor je reactie! denk dat ik voor de 1460 Smooth ga!
Dat uitlopen hoop ik een beetje op, heb zelf best brede voeten en heel veel laarzen blijven zo stug dat ze knellen.
na hie ralle pagina gelezen te hebben ben ik om :)
Ik hen ook brede voeten en tot nu toe nog niet echt een probleem geweest. Behalve met de pailletten Pascal's. Daar was mijn wreef echt te hoog voor.

Voor de rest kan ik alleen maar de Perfect Fit spray van Bama aanbevelen. Dat scheelt zoveel inlooppijn. Ik heb mijn 1460's ermee gesprayd en inlopen was een makkie. Geen pijn gehad en meteen 3+ km erop gelopen.

Ik heb ook de 1460 smooth. Zijn hele fijne schoenen!
Ik zie dit topic nu pas! Ik ben zelf ook groot liefhebber van Dr. Martens en heb meerdere paren. Zelfs mijn eerste paar, die ik gekocht heb in 2007, heb ik nog. Gewone zwarte basic 8 eyes boots. De allermooiste vind ik de 20 eyes Rhonda met geborduurde rozen 💕 Die zijn trouwens van een veel zachtere leersoort gemaakt dan de normale Dr. Martens.
De Averil Arcadia staan nog op m'n verlanglijstje.
pipo* wijzigde dit bericht op 28-08-2019 20:31
1.36% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Caaf-Dracula schreef:
27-08-2019 15:51
Ik hen ook brede voeten en tot nu toe nog niet echt een probleem geweest. Behalve met de pailletten Pascal's. Daar was mijn wreef echt te hoog voor.

Voor de rest kan ik alleen maar de Perfect Fit spray van Bama aanbevelen. Dat scheelt zoveel inlooppijn. Ik heb mijn 1460's ermee gesprayd en inlopen was een makkie. Geen pijn gehad en meteen 3+ km erop gelopen.

Ik heb ook de 1460 smooth. Zijn hele fijne schoenen!
Super bedankt voor je tip! Die spray ga ik bestellen!
Hier nog een liefhebber van doc Martens.
Mijn eerste paar kocht ik als 15 jarige (en de liefde voor deze schoenen is gebleven).

Momenteel heb ik vier paar staan:
- 1460 smooth (zwart), die nog altijd niet zijn ingelopen.

-1914 Smooth zwart,14 eyes. Deze draag ik niet zo heel veel, omdat ik ben best wel tijdje bezig ben met aantrekken.

-1 paar kersenrode 8 eyes, maar dan van heel zacht soepel leer (kan helaas geen voorbeeld vinden van deze) en iets rondere neus.

-En deze (nog geen plakrechten): https://unionjackboots.com/media/catalo ... 732220.jpg

Goede tip van de spray, mijn hielen gaan er blij mee zijn.
Ik heb men eerste paar binnen! Inlopen gaat best ok alleen op de wreef beetje last!

Nu heb ik dus alweer een tweede paar op het oog, alleen zijn dit tweede hands , zijn zo goed als nieuw alles ziet er top uit alleen zijn deze Made in Engeland en nu komt men vraag vallen deze dan ook een maat kleiner?
Dr Martens super leuk! Maar ik heb smalle voetjes en heb echt zo’n tussenmaat. 38 net te klein en 39 veel te groot en lomp (net of ik dan schuiten aan mn voeten heb).

Dus helaas, geen goede schoen voor mij...
Weet iemand of het 14-eye model in glad zwart leer op maat valt?
Gaat om het model zonder rits:
https://www.ebay.nl/itm/264435949419?ul ... e#viTabs_0
Mijne wel Snoopy. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze het minst aan heb. Ze zitten het minst lekker en elke keer die veters, ik word er niet heel vrolijk van...
Pipo* schreef:
08-09-2019 20:49
Mijne wel Snoopy. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze het minst aan heb. Ze zitten het minst lekker en elke keer die veters, ik word er niet heel vrolijk van...
Hm jammer, welk model vind jij dan wel lekker(der) zitten? Het model met zijrits lijkt me wel makkelijker om aan te trekken maar ik neig wel eerder naar een 14 eye boot dan naar de 20 eye. Ik vind de Aimilita's erg leuk, maar daarvan schijnt het leer wel zachter te zijn waardoor ze eerder beschadigen.
Mijn 20 eyes zijn qua leer het allersoepelst en zaten echt meteen heel erg lekker.
Maar ook de 8 eyes zitten, na het inlopen, heel erg lekker. Daar loop ik het meest op. Mijn eerste paar is inmiddels 12 jaar oud en dat zijn net pantoffels maar die kan ik niet meer naar m'n werk aan. Ze zijn te veel beschadigd.
Leuk! Meer dr Martens liefhebbers. Ik heb ze in alle soorten ( laagveter, enkelveter, hoog en Chelsea) en in allerlei kleuren. Metallic roze en zilver. Met bloemenprint, slangenprint, de vonda in 2 soorten en diverse effen kleuren..... en een paar ballerina’s.
Hoeveel ik precies heb weet ik niet, tussen de 15 en 20 paar. Vriend heeft inmiddels ook een aardige collectie. 😀
Vandaag mijn eerste paar na lang twijfelen besteld. Het is de zwarte lakleer variant geworden. Het voordeel aan het hebben van maat 36 is de prijs, ook heeft deze aan de zijkant een rits wat voor mij makkelijker is gezien ik maar 1 hand heb. Ik kan niet wachten om ze in huis te hebben en ze onder mijn rokken en jurkjes te dragen!
Voor de mensen die morgen Dr. Martens willen kopen, is deze 20% korting misschien interessant:

https://events.glamour.nl/national-glam ... %20(Kopie)

De code is
GLAMOURDAY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven