Welk dekbed peuter

09-09-2019 20:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een peuterbed van 70 bij 160 gekocht. Welk dekbed raden jullie hierbij aan? Een 1persoons of juist een peuterdekbed? En waar hebben jullie die gekocht?
Dank voor de reacties alvast!

Groetjes
Wij kregen een peuterbed inclusief een peuterdekbed gekregen, maar hebben uiteindelijk een 1-persoonsdekbed voor 4 seizoenen gekocht. Kind vind het heerlijk zo’n lekkere grote warme deken.

Gewoon bij de Hema gekocht.
Hier ook een gewone deken gebruikt en gewoon wat verder ingestopt
Ik zou ook een grote doen. Niets irritanter dan een te kleine deken. Zeker als kind een beetje woelt gaat een krappe deken makkelijk los.

Met een beetje geluk kun je er ook langer mee doen / meeverhuizen naar 1 pers bed als kind het peuterbed ontgroeid is.
Hier ook gewone eenpersoons dekbedden voor het peuterbed. Het is wel wat dik (met onderkant/zijkant instoppen bijv) maar kunnen het daarna voor een eenpersoonsbed blijven gebruiken.
Gewoon dekbed. Er zijn veel meer leuke dekbedovertrekken te koop voor een normaal eenpersoons dekbed dan voor een peuterdekbed.

Ook vonden mijn kinderen een grote deken heerlijk!
Ik heb voor peuter een dekbed van Jolein. Die is 100x150 volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Het is een standaard maat voor peuterbedjes.

Een eenpersoonsdekbed vond ik echt veel te groot voor een peuterbedje. Dat paste voor geen meter. Het stuk dekbed wat je onder het matras stopt is dan zoveel dat het hele voeteneinde omhoog staat.
Oke top, dank jullie wel!! En gebruikt jullie peuter ook een kussen, of juist niet?
Hier ligt zoon sinds een week of 2 in een peuterbed, en wij hebben gekozem voor een normaal eenpersoons 4-seizoenen dekbed erop. Die kun je goed instoppen. Gekocht bij de ikea, net als de hoezen.

Zoon moet overigens erg wennen aan het slapen onder een dekbed en ligt eigenlijk altijd bovenop het ding te slapen. Dus ik ga 2x per avond/nacht even kijken en leg hem er weer onder.
Het peuterkussen vond ie ook maar niks, dus die ligt in de kast.
Sterrebloeme45 schreef:
09-09-2019 20:49
Oke top, dank jullie wel!! En gebruikt jullie peuter ook een kussen, of juist niet?
Ja. Ook wel 2.
Sterrebloeme45 schreef:
09-09-2019 20:49
Peuter heeft sinds 3 weken dit hoofdkussen; https://www.wehkamp.nl/silvana-mijn-eer ... H3&KAC=H50
Het kleinere formaat van 40x60 omdat ik een normaal hoofdkussen veel te groot vind ik een klein peuterbedje. Zoon was meteen verknocht aan zijn kussen en slaapt sindsdien ook beter.

Hij is 2,5 jaar trouwens.
Peuter ligt wel graag ergens op (wolkenkussen van Ikea, een knuffel, een los kussentje ooit ergens gekocht) maar dus meestal niet op het kussen dat bij het dekbed(overtrek) hoort.
Mijn dochter heeft een eenpersoons dekbed en een baby-/ kinderkussen van Ikea. Dat kussen is vrijwel plat, de wat dikkere kinderkussens schijnen niet zo goed te zijn.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/len-kinder ... -00262855/
Hier een peuterbed (meegroei) met 1 persoons 4 seizoenen dekbed van Ikea.

Gaat prima.

Nog geen kussen, gaan we wel aanschaffen.
Ik heb het dekbed uit zijn ledikant nog een tijdje gebruikt. Was 100X 140 ofzoiets.

Maar als je nieuw moet kopen zou ik gewoon voor een grote gaan en wat verder instoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven