Mijn ex heeft zich bedacht... (na een half jaar)

05-04-2009 12:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik na een half jaar mezelf kl*te voelen eindelijk over m'n ex heen... komt hij er ineens mee dat hij me nog wel erg leuk vindt en nog veel voor me voelt. Hij sluit niet uit dat het ooit nog wat gaat worden. Heb zelfs het idee dat hij dat maar al te graag wil.

Het is destijds uitgegaan door omstandigheden, niet omdat we niet meer van elkaar hielden. Relatiedipje werd einde.

Ik weet niet wat ik ermee moet. Hij was de vent van m'n leven en zo denk ik er nog steeds over. Er staat alleen nog een hoop tussen ons in. Daarbij is mijn gevoel voor hem redelijk weggezakt.

Ik zou dolgraag opnieuw willen beginnen, maar ik ben bang dat als ik me er helemaal op stort en het niet blijkt te werken (wat niet geheel ondenkbaar is). Er staat redelijk wat tussen ons in (vertrouwen is weg) en al zijn vrienden kennen alleen zijn versie van het verhaal (ik ben de heks, hij heeft niks misdaan).

Heeft iemand ervaring met soortgelijke situatie? Een ex die zich bedenkt?! En wat is daar uiteindelijk van terechtgekomen?
Pfff, hele moeilijke situatie.

Enige wat ik je kan aanraden dat is:

ALS je verder gaat met hem, gooi je zelf niet gelijk er vol in, hou rekening met je zelf, dat je je zelf beschermd.

En sowieso, praat eerst die dingen uit die zijn blijven hangen voordat je er weer aan begint.

Maar kijk ook naar wat je in 1 na laatste alina heb gezet, hij heeft je zwart gemaakt, dat vind ik verre van ideaal om weer te beginnen
Er is geen vertrouwen, hij heeft je zwart gemaakt, jij hebt net je leven weer opgepakt...

Ik zou persoonlijk denken; klaar met hem. Een ex is niet voor niets ex, en jij weet de redenen nog heel goed te benoemen.
.
Trouwens dat "hij heeft je zwart gemaakt", ik kan me voorstellen dat dat iets genuanceerder ligt. Bij het eind van een relatie storten de meeste mensen hun hart bij hun vrienden uit, en dat is nou eenmaal niet de rooskleurige versie.
Ja, ik heb twee keer weer een relatie met een ex gekregen, en beide keren is dat mislukt. Vriend hetzelfde met zijn ex, ook een paar keer opnieuw begonnen maar het is uiteindelijk misgegaan. Ik vind je niet erg enthousiast over komen, als ik jou was zou ik het erbij laten, zeker nu je al zover bent in je verwerking. Wat is de reden dat hij er nu alsnog mee komt? Lijkt me ook belangrijk om te weten.
Misschien valt het hem tegen om alleen te zijn? Is hij misschien zelf ook gedumpt onlangs?

Een man die mij op een minne manier aan de kant heeft gezet, hoef ik niet meer terug.
Ik kan hier twee dingen over zeggen. Als eerste: ex = ex. En als tweede: lijmen werkt niet. De kans dat het weer fout gaat is levensgroot aanwezig. Ik zou me er dus niet meer aan wagen.
Regenponcho, mijn eerste reactie is: NIET DOEN! Je bent direct weer terug bij af. Als dit echt de man van je leven was dan was dit niet kapot gegaan als gevolg van een "relatiedipje".
Zonder vertrouwen in elkaar is elke poging kansloos.
Ik zou zo wie zo eerst goed duidelijk proberen te krijgen wat hij nou precies wil, want jij vermoed en denkt een heleboel voor hem, maar wil hij echt weer een relatie met je of wat anders? Stel dat het zo is, als die omstandigheden en wat er tussen jullie in stond niet zijn veranderd en, belangrijker nog, het gevoel en het vertrouwen zijn weg, dan is er denk ik helemaal geen basis om nog iets terug op te bouwen. Blijf bij je gevoel, je was op de goede weg. Sterkte!
quote:regenponcho schreef op 05 april 2009 @ 12:47:

Ben ik na een half jaar mezelf kl*te voelen eindelijk over m'n ex heen... komt hij er ineens mee dat hij me nog wel erg leuk vindt en nog veel voor me voelt. Hij sluit niet uit dat het ooit nog wat gaat worden. Heb zelfs het idee dat hij dat maar al te graag wil.

Het is destijds uitgegaan door omstandigheden, niet omdat we niet meer van elkaar hielden. Relatiedipje werd einde.

Persoonlijk vind ik het nogal wat dat het eindigd op een dipje. Wat is er veranderd in de tussentijd dat je er van op aan kunt dat bij het eerst volgende dipje niet weer de handoek in de ring wordt gegooit?

Ik weet niet wat ik ermee moet. Hij was de vent van m'n leven en zo denk ik er nog steeds over. In het verleden dus. Waarom zou hij het ook zijn toekomst?

Er staat alleen nog een hoop tussen ons in. Daarbij is mijn gevoel voor hem redelijk weggezakt.

Ik zou dolgraag opnieuw willen beginnen, maar ik ben bang dat als ik me er helemaal op stort en het niet blijkt te werken (wat niet geheel ondenkbaar is). Er staat redelijk wat tussen ons in (vertrouwen is weg) en al zijn vrienden kennen alleen zijn versie van het verhaal (ik ben de heks, hij heeft niks misdaan).

Je gevoel is weggezakt en er staat nu meer tussen jullie in behalve het dipje.

Heeft iemand ervaring met soortgelijke situatie? Een ex die zich bedenkt?! En wat is daar uiteindelijk van terechtgekomen?Waarom zou jij nog willen?
Zo te lezen heeft echt alleen hij zich bedacht jij niet. Dan kan toch. Zoals de anderen al schrijven, ik zou er niet weer aan beginnen met deze ex.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik zou ook niks beginnen met iemand die je zo zwart heeft gemaakt .Zeker als het niet waarheidsgetrouw is ..Zelf ben ik wel wat begonnen met mijn ex ,door omstandigheden liep de relatie destijds af .,Jaar daarna weer met elkaar begonnen en nu getrouwd al ruim 25 jaar Het kan dus wel werken,zeker als er nog veel gevoelens zijn ,maar het ligt heel erg af van de oorzaak van het stuklopen .
Ik sluit mij aan bij een aantal anderen: wat voel jij nog voor hem en wat wil jij?

Is hij echt de man van je leven? Iemand die het uitgemaakt heeft en zijn verhaal eenzijdig aan anderen heeft vertelt zodat jij een heks lijkt?

Tja meis, als jij het ziet zitten, dan houdt niemand je tegen, proberen kan altijd. Maar het gevoel dat ik erbij krijg is dat hij niet zo betrouwbaar is, want wat als jullie straks weer in een dipje komen? Kan jij je dan nog wel veilig voelen binnen je relatie, bij hem?

Belangrijke vragen voor jezelf, denk ik?
Zijn de "omstandigheden"nu wezenlijk anders?

iemand anders schreef dat je er nu niet direct vol in moest gaan. rationeel klopt dat, maar als je ergens niet vol in kunt of durft te gaan, gaat een relatuie niet werken. als je muurtjes en achterdeurtjes in stand moet houden, is een relatie iets wat moeite kost, terwijl het "vanzelf"zou moeten gaan.

Hij heeft zich bedacht. Hoe groot acht je de kans dat hij zich over een paar weken weer bedenkt.. En dat je blijft knipperlichten? persoonlijk zou ik het je afraden als er nog zoveel tussen jullie in staat.
Lastig hoor.. ik ken geen mensen die in zee gingen met hun ex op 1 na en deze mensen zijn nu alweer jaren gelukkig met elkaar (half jaar uit elkaar geweest).

Ik ben zelf net alleen -na 8 jaar een relatie- en ik 'hoop' nu ook nog erg dat hij zich bedenkt. Maar wat je zegt, het vertrouwen is weg en er zal héél wat moeten gebeuren om dat terug te krijgen.

Hij zal zich moeten bewijzen!! Stort je niet zomaar weer in zijn armen, maar misschien toch nog eens goed met hem gaan praten? En JOUW eisen op tafel leggen.

Succes!
@regenponcho; zowel rationeel als emotioneel bekeken is het ook voor jou duidelijk dat dit niets wordt....het man/vrouw van mijn leven fantoom is een ballonetje dat doorgeprikt moet worden. Je komt, als je je er tenminste open voor stelt, meer dan een man/vrouw van je leven tegen in je leven...

Denk dat Zamirah aardig in de buurt komt met haar suggestie dat het hem tegenvalt om alleen te zijn...en hoe leuk hij volgens jou ook mag zijn en of eruit zien, is geen garantie dat andere dames hem ook zien zitten of dat hij zo'n versierder is die overal wel een dame kan regelen, dus wellicht heeft een tijd droog gestaan en tja betaalde liefde is ook niet alles... weg rennen en niet omkijken of nog beter zeg 'm dat je van hem houdt zoals een zus van haar broer en dat je er dus voor hem zult zijn als het nodig is
Opinions just like love do not pay any bills
Als het gevoel van jouw kant redelijk gezakt is, zou ik me nog eens bedenken of ik niet uit zou gaan kijken naar een nieuwe liefde!

Maar goed, ik heb zelf een vriend die een tijd geleden onze relatie beeindigde omdat hij dacht dat hij niet genoeg van mij hield. Ik wist dat dit niet zo was, maar dat hij zich voor mij afsloot. Inderdaad toen ik er weer een beetje bovenop begon te komen kwam hij er ineens mee dat hij me miste. Mijn gevoel voor hem was zeker niet gezakt, maar hij had er niet een week later mee moeten komen. We zijn alweer een tijd bij elkaar en het gaat hartstikke goed! Ik laat hem af en toe flink zweten, hij weet dat hij zich moet bewijzen en dat als ie ook maar een beetje twijfelt ik voorgoed weg ben. Maar hij heeft blijkbaar het licht gezien en is heel goed voor me.

Wat jouw situatie betreft zou ik me nog even bedenken. Je gevoel is al ver gezakt en hij heeft je blijkbaar als je heks afgeschilderd, dat lijkt me vreselijk.

Probeer op je gevoel af te gaan, dat is achteraf bij mij altijd het beste geweest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven