Het brommertje van de buurman
donderdag 12 september 2019 om 20:10
4 deuren verder woont een meneer die nogal van sleutelen houdt. Zo ligt hij gemiddeld 1x per maand op straat onder zijn auto om velgen of banden te vervangen of weet ik wat hij doet. Nu heeft hij sinds een tijdje een brommertje. Het is er zo één waar heel veel rook en uitlaatgassen uitkomen, het brommertje laat een hele grote dikke blauwe walm achter. Aan het brommertje moet blijkbaar ook veel gesleuteld worden en vooral ook véél getest. Als in: nu al meer dan 3 kwartier aan het 'gassen' in zijn tuintje, op de plek dus (waarschijnlijk op de standaard of op een rollerbank of opgehangen oid).
Ik vond er het mijne van dat ik al een paar dagen regelmatig andere oude mannetjes op brommertjes in en uit zie rijden bij hem (zijn poort grenst aan de brandgang die ik ook moet gebruiken als ik met de fiets ga). Maar nu ik zonet gewoon misselijk werd van de uitlaatgaslucht op onze slaapkamer werd ik even heel erg boos. En nu ben ik dus benieuwd of hier iemand is die de regels weet omtrent uitlaatgassen, brommers 'testen' d.m.v. gassen middenin een woonwijk.
Voor de duidelijkheid: We wonen hier in een jaren '70 wijk met veelal rijtjeshuizen met heel kleine tuintjes. Wij dus ook en de meneer ook, alleen heeft hij een iets grotere tuin dan ons blokje huizen.
Edit: aanvulling: de buurman is contactschuw en spreekt geen NL. Hij loopt gewoon weg als hij ziet dat je naar hem toe komt.
Wie o wie kan me vertellen wat er wel en niet mag en ook: wat ik hiertegn kan doen? (als ik er al iets aan kan doen)
Niet alleen is het natuurlijk vervelend om de hele tijd dat gebrom te horen, maar vooral dat de uitlaatgassen zo blijven hangen en dus ook de huizen van andere mensen binnen gaan.
Ik vond er het mijne van dat ik al een paar dagen regelmatig andere oude mannetjes op brommertjes in en uit zie rijden bij hem (zijn poort grenst aan de brandgang die ik ook moet gebruiken als ik met de fiets ga). Maar nu ik zonet gewoon misselijk werd van de uitlaatgaslucht op onze slaapkamer werd ik even heel erg boos. En nu ben ik dus benieuwd of hier iemand is die de regels weet omtrent uitlaatgassen, brommers 'testen' d.m.v. gassen middenin een woonwijk.
Voor de duidelijkheid: We wonen hier in een jaren '70 wijk met veelal rijtjeshuizen met heel kleine tuintjes. Wij dus ook en de meneer ook, alleen heeft hij een iets grotere tuin dan ons blokje huizen.
Edit: aanvulling: de buurman is contactschuw en spreekt geen NL. Hij loopt gewoon weg als hij ziet dat je naar hem toe komt.
Wie o wie kan me vertellen wat er wel en niet mag en ook: wat ik hiertegn kan doen? (als ik er al iets aan kan doen)
Niet alleen is het natuurlijk vervelend om de hele tijd dat gebrom te horen, maar vooral dat de uitlaatgassen zo blijven hangen en dus ook de huizen van andere mensen binnen gaan.
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 20:19
3.89% gewijzigd
donderdag 12 september 2019 om 20:16
Ik zou maar eens beginnen met een vriendelijk praatje met hem aanknopen. Wonen jullie er allebei al lang? Spreek je hem vaker?
Vraag eens geinteresseerd wat voor brommertje dat is en wat hij er allemaal aan doet. Dan kan je vervolgens eens aangeven dat het hartstikke leuk is, zo'n hobby, maar dat je wel last hebt van de uitlaatgassen. Weet hij hoe dat op te lossen zou zijn?
Zo pak ik dat soort dingen aan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik (juist om dit soort ellende voor te zijn) altijd veel energie steek in het leren kennen van mijn buren als ik ergens woon, ruim vóór dat er eventueel iemand ergens overlast van zou kunnen hebben (of zou kunnen geven). Zodat ik alvast weet dat de drempel om erover te beginnen dan niet al te hoog hoeft te zijn, en je wel een potje kunt breken bij elkaar.
Vraag eens geinteresseerd wat voor brommertje dat is en wat hij er allemaal aan doet. Dan kan je vervolgens eens aangeven dat het hartstikke leuk is, zo'n hobby, maar dat je wel last hebt van de uitlaatgassen. Weet hij hoe dat op te lossen zou zijn?
Zo pak ik dat soort dingen aan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik (juist om dit soort ellende voor te zijn) altijd veel energie steek in het leren kennen van mijn buren als ik ergens woon, ruim vóór dat er eventueel iemand ergens overlast van zou kunnen hebben (of zou kunnen geven). Zodat ik alvast weet dat de drempel om erover te beginnen dan niet al te hoog hoeft te zijn, en je wel een potje kunt breken bij elkaar.
dana wijzigde dit bericht op 12-09-2019 20:17
1.39% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 12 september 2019 om 20:18
Dit zou ook mijn eerste actie zijn ware het niet dat deze meneer geen NL spreekt en contactschuw is. Hij loopt simpelweg weg als hij ziet dat je naar hem toe komt.SilverShadow schreef: ↑12-09-2019 20:13Begin eens met de man er zelf over te spreken.
Misschien heeft hij het helemaal niet in de gaten dat hij zoveel overlast veroorzaakt.
Terwijl hij me van gezicht prima kent, woon hier al wat jaren en hij ook.
donderdag 12 september 2019 om 20:23
Hij denkt misschien dat je van de belastingen bentHobbelster schreef: ↑12-09-2019 20:18Dit zou ook mijn eerste actie zijn ware het niet dat deze meneer geen NL spreekt en contactschuw is. Hij loopt simpelweg weg als hij ziet dat je naar hem toe komt.
Terwijl hij me van gezicht prima kent, woon hier al wat jaren en hij ook.
donderdag 12 september 2019 om 20:45
donderdag 12 september 2019 om 20:48
Dana schreef: ↑12-09-2019 20:16Ik zou maar eens beginnen met een vriendelijk praatje met hem aanknopen. Wonen jullie er allebei al lang? Spreek je hem vaker?
Zo, daar zou ik echt niet gecharmeerd zijn. Eerst interesse veinzen om vervolgens erover te klagen. Lekker geloofwaardig ook.
.
donderdag 12 september 2019 om 21:59
Zo is er een jongen die als knecht werkt bij een boer.
Elke dag komt hij op zijn brommer bij de boerderij, maar nooit wisselen de boer en de knecht een woord.
Nog geen goedendag of tot morgen.
Op een dag komt de knecht op de boerderij met een nieuwe brommer, waarop de boer zegt: "Zo, m'n jong, heije een nieuwe brommert?!".
De knecht antwoord niet.
De volgende dag komt de knecht weer op zijn werk en zegt tegen de boer: "Ik neem ontslag!"
Als de boer vraagt waarom, antwoord hij: "Ach, dat gezeik over die brommer!"
Elke dag komt hij op zijn brommer bij de boerderij, maar nooit wisselen de boer en de knecht een woord.
Nog geen goedendag of tot morgen.
Op een dag komt de knecht op de boerderij met een nieuwe brommer, waarop de boer zegt: "Zo, m'n jong, heije een nieuwe brommert?!".
De knecht antwoord niet.
De volgende dag komt de knecht weer op zijn werk en zegt tegen de boer: "Ik neem ontslag!"
Als de boer vraagt waarom, antwoord hij: "Ach, dat gezeik over die brommer!"
donderdag 12 september 2019 om 22:02
Goed ideeMaartje2016 schreef: ↑12-09-2019 20:56Weet je welke taal hij wel spreekt? Er is vast wel iemand hier op het forum die je kan helpen vertalen zodat je een net briefje bij hem in de bus kan doen.
To kan die buurman ook geen Engels?
donderdag 12 september 2019 om 22:14
file:///storage/emulated/0/Download/5b6889725fc94c164a49a816_spreekt-u-nederlands-cursus.jpg
https://www.google.com/search?q=cursus+ ... 2GhrI5YGVM
Ik zou dit plaatje er ook nog aan toevoegen.
https://www.google.com/search?q=cursus+ ... 2GhrI5YGVM
Ik zou dit plaatje er ook nog aan toevoegen.