Kerstmarkt: Bremen of Münster
zondag 15 september 2019 om 19:03

zondag 15 september 2019 om 19:27
We zijn een aantal jaar geleden naar de kerstmarkt in Munster geweest. We vonden het niet zo geweldig, kleine marktjes op de verschillende pleinen. En overdag ook weinig sfeer. Weet niet hoe het ‘s avonds is, wij zijn tegen 4 uur weer naar huis gegaan.
Wat we wel een leuke kerstmarkt vinden is die in Oldenburg, is daar rondom het kerkplein, zijn ongeveer 100 stands en dat is prima te doen. De stad zelf is ook leuker als Munster.
Wat we wel een leuke kerstmarkt vinden is die in Oldenburg, is daar rondom het kerkplein, zijn ongeveer 100 stands en dat is prima te doen. De stad zelf is ook leuker als Munster.
zondag 15 september 2019 om 19:28
Ik ben in Münster geweest mét en zonder kerstmarkten: hele mooie gezellige stad, mooie musea, diverse sfeervolle kerstmarkten, maar in de weekenden overladen met Nederlandse bustoeristen.
Eind, november ga ik naar Bremen, daar weet ik dan weer niks van op dit moment. Maar wat ik van TO lees komt dat wel goed
Eind, november ga ik naar Bremen, daar weet ik dan weer niks van op dit moment. Maar wat ik van TO lees komt dat wel goed

zondag 15 september 2019 om 19:54
Ga je leuk vinden, beloof ik!stippensokken schreef: ↑15-09-2019 19:28
Eind, november ga ik naar Bremen, daar weet ik dan weer niks van op dit moment. Maar wat ik van TO lees komt dat wel goed![]()
zondag 15 september 2019 om 19:57
En gebrande amandelen! Niet vergeten!
zondag 15 september 2019 om 20:01
Da's waar En kaarsen en kastanjes
En dronken Duitsers!
zondag 15 september 2019 om 20:24

zondag 15 september 2019 om 20:28
A'dam Bremen is 275 km.Gisselle schreef: ↑15-09-2019 20:24Ik was de laatste keer in Munster, we hadden ook een hotel genomen, we hebben het erg naar onze zin gehad. Nu op zoek naar een andere kerstmarkt in Duitsland die niet te ver rijden is, hoe lang is het rijden naar Bremen vanuit de randstad? Hoe groot is de kerstmarkt?

zondag 15 september 2019 om 21:24
Mijn vriend en ik zijn in Münster,Düsseldorf en Aachen naar de kerstmarkt geweest. Ik vond Aachen het mooist. We hadden toen een hotel in Kerkrade geboekt en hebben s'middags ff de trein naar de kerstmarkt in Aachen gepakt. De sfeer was daar erg gezellig. In Bremen zijn we nog nooit geweest. Ik heb in de buurt van Trier gewoond. Dat is ook erg mooi om daar naar de kerstmarkt te gaan.

zondag 15 september 2019 om 21:31
Ik ben in Oldenburg, Aken, Munster, Trier en Berlijn geweest. Ik denk dat ik Oldenburg en Aken het leukst vond. Munster heeft overal kraampjes door de stad heen. Dat is anders in de andere steden.
Berlijn ben ik geweest in het jaar van de aanslag, zelfde dag. Dat heeft nogal invloed gehad op hoe ik er nu op terugkijk en hoe ik het heb beleefd.
Ik zou graag een keer naar Bremen willen gaan. NIet per se in december, maar gewoon ook als stad.
Berlijn ben ik geweest in het jaar van de aanslag, zelfde dag. Dat heeft nogal invloed gehad op hoe ik er nu op terugkijk en hoe ik het heb beleefd.
Ik zou graag een keer naar Bremen willen gaan. NIet per se in december, maar gewoon ook als stad.
zondag 15 september 2019 om 22:02
De trein is ook een prima optie vind ik. Ruim vier uur vanaf Amsterdam Centraal, maar 1x overstappen, vanaf 40 euro voor een retourtje.
zondag 15 september 2019 om 22:07
zondag 15 september 2019 om 22:21
Kijk, daar heb ik wat aan. Wij vonden Aken en Keulen top. Ik denk dat Münster vet tegen gaat vallen.
Bremen it is!
Ik zie het helemaal voor me, Schnoor met Kerst. En die straat aan het water, en de Altstadt.
Ik ga een hotel boeken, ha!
maandag 16 september 2019 om 00:07
Ik ben in Keulen geweest en in Munster. Vond Munster niet tegenvallen, hele leuke stad, leuk hotel, lekker gewinkeld, leuke kerstmarkt met mooie handgemaakte spullen.
Bremen is voor mij te ver rijden, met de trein is niet handig voor mij, moeder zit in rolstoel. Waarom is de kerstmarkt in Aken leuk?
Bremen is voor mij te ver rijden, met de trein is niet handig voor mij, moeder zit in rolstoel. Waarom is de kerstmarkt in Aken leuk?
maandag 16 september 2019 om 06:55
Dat is wel een beetje een tourist trap..struikelde daar vorig jaar zomer al over de Chinezen. Je zou ook andere Middeleeuwse stadjes in de buurt kunnen doen, bijv Schäbisch Hall, Dinkelsbühl etc.
Als je toch naar Rothenburg wilt zou ik een overnachting doen, s avonds zijn een hoop van die toeristenbussen weg.
On topic: ik zou voor Bremen kiezen!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen