Herken mijn "ex" niet meer (Geen OP)

30-09-2019 13:35 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zoveelste topic over de vraag over relatie's
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2019 09:18
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.61% gewijzigd
Klinkt of haar verliefdheid over was en niet in 'houden van' overging.
En jij bleef aandringen en pushen. Dat werkt nooit.

Jammer maar als er 1 niet meer wil dan houdt het op hé.
Ja ik begrijp het, ze is gewoon niet meer verliefd op je.

Wat ik niet begrijp is dat je al 30 bent en jezelf omschrijft als "jongen". Dat is echt raar.
En ja ik heb dat meegemaakt. Soms is je gevoel voor iemand ineens klaar. Helemaal in de beginfase van een relatie.

Dat hele verhaal met die operatie is gedoe eromheen. Lijkt mij geen verband houden met haar gevoel.

Laat het los.
Niemand hier weet wat er door haar heen ging waardoor haar gedrag veranderde. Je had een goed punt, ze is zich inderdaad anders gaan gedragen - maar door haar lastig te blijven vallen toen ze alleen wou zijn, heb je olie op het vuur gegooid. Dat was niet productief. In zulke gevallen is het - naar mijn gevoel - beter om aan te geven dat je openstaat voor een gesprek wanneer de ander eraan toe is. Daarna afstand nemen. Je kan geen constructief gesprek voeren met iemand die in alle staten is. Als ze wil praten, weet ze jou vast wel te vinden.

Het is natuurlijk vervelend voor je dat je niet weet wat er aan de hand is, maar meer kan je niet doen. Wil ze praten? Goed, dan krijg je antwoorden op je vragen. Wil ze niet praten? Oké, probeer het dan los te laten en ga verder zonder haar. Als ze geen interesse toont in het redden van jullie relatie, ben ik bang dat het stopt. Dan zal je moeten aanvaarden dat er geen antwoorden meer komen. Als ze met iets worstelt wat ze niet goed kan benoemen, kan ze trouwens ook geen duidelijke antwoorden geven.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
soms hoef je niet te begrijpen, alleen maar accepteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij het lezen van dit verhaal krijg ik het gevoel alsof er een hoofdstuk mist.
Heeft ze misschien een psychiatrische stoornis, bijvoorbeeld bipolaire stoornis? Als er echt echt niks tussen jullie is gebeurd wat haar gedrag zou kunnen verklaren, en ze echt opeeens helemaal van karakter enz is veranderd, kan het misschien zo zijn dat ze aan een psychiatrische stoornis lijdt...
Ze spoort niet. Wees blij dat je er op tijd achter bent gekomen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maud*de*Braose schreef:
30-09-2019 14:19
Wat ik niet begrijp is dat je al 30 bent en jezelf omschrijft als "jongen". Dat is echt raar.
En een vrouw als 'meisje'.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Bedankt voor de reactie's

Nee er is helmaal niets tussen ons gebeurt , daarom vind ik het ook zo vreemd. Verliefdheid gaat over dat kan , maar dat een persoon zo erg veranderd?

En als ik niet meer verliefd zou zijn zou ik dat gewoon op een rustige manier proberen te vertellen zonder hysterisch te worden. En ik zou de laatste weken geen huil aanvallen krijgen en dan wel weer mijn eigen zijn voor een dag
'en ik behandelde haar ook gewoon goed'

Dát moet vanzelfsprekend zijn als het gaat in elk omgangsvorm met een dame.

En inderdaad je hoeft haar niet te begrijpen want dat voegt niets toe. Accepteren en weer doorgaan.
Laat haar 'haar' probleem hebben.
nico85 schreef:
30-09-2019 14:48

En als ik niet meer verliefd zou zijn zou ik dat gewoon op een rustige manier proberen te vertellen zonder hysterisch te worden.

Ook als de ander blijft pushen en aandringen? Zou je dan niet een keer wanhopig worden en kunnen schreeuwen dat ze weg moest gaan met haar gedram?
nico85 schreef:

Nee er is helmaal niets tussen ons gebeurt , daarom vind ik het ook zo vreemd. Verliefdheid gaat over dat kan , maar dat een persoon zo erg veranderd?

En als ik niet meer verliefd zou zijn zou ik dat gewoon op een rustige manier proberen te vertellen zonder hysterisch te worden. En ik zou de laatste weken geen huil aanvallen krijgen en dan wel weer mijn eigen zijn voor een dag

Maar jij bent jij en zij is zij. Het kan best dat zij zich zo wél uit.

Het klinkt alsof ze niet meer verliefd op je is, en dat de aantrekkingskracht verdwenen is. Dan houd het wel op. zeker als dat na 5 maanden zo is.
Dionne36 schreef:
30-09-2019 14:41
Heeft ze misschien een psychiatrische stoornis, bijvoorbeeld bipolaire stoornis? Als er echt echt niks tussen jullie is gebeurd wat haar gedrag zou kunnen verklaren, en ze echt opeeens helemaal van karakter enz is veranderd, kan het misschien zo zijn dat ze aan een psychiatrische stoornis lijdt...
:facepalm:
Poesinboots,

Als jij een 1 keer bellen pushen en aandringen vind heb je gelijk.....
CherryBlossom- schreef:
30-09-2019 14:49
'en ik behandelde haar ook gewoon goed'

Dát moet vanzelfsprekend zijn als het gaat in elk omgangsvorm met een dame.

En inderdaad je hoeft haar niet te begrijpen want dat voegt niets toe. Accepteren en weer doorgaan.
Laat haar 'haar' probleem hebben.
Net als dat expliciet noemen van "op een gezonde manier" je liefde tonen...
nico85 schreef:

Dat krijg je als je meisjes date.
nico85 schreef:
30-09-2019 14:52
Poesinboots,

Als jij een 1 keer bellen pushen en aandringen vind heb je gelijk.....

Lees je eigen verhaal nou nog een keer door. Er is niet maar 1x over gesproken.

En wat dan nog. Ze wil NIET. Rot hoor, echt. Maar dat moet je accepteren.
Ik denk dat het vooral "leek" alsof het allemaal zo geweldig was, maar dat ze vanaf het begin al wat hysterisch was, alleen kwam het in eerste instantie op andere manieren tevoorschijn. Zoals de overplaatsing werk, dat deed ze na een paar weken ofzo? Voor een paar weken daten vind ik dat al een beetje een hysterische stap eigenlijk.

Je klinkt ook wat apart, wat is "op een gezonde manier laten merken dat je gek op haar was"? Waarom benoem je dat op die manier? Deed je dst voorheen op een ongezonde manier?
Er kwam een vacature vrij hier in de buurt, en ze gaf aan dat ze dan liever bij mij in de buurt wilden werken .
wat ik met een gezonde manier bedoel is dat ik haar wel liet zien dat ik gek op haar was. maar niet dat ik zo'n overdreven verliefd iemand ben die haar heel tijd wilden aanraken of zeggen hoe gek ik wel niet op haar was
nico85 schreef:
30-09-2019 14:59
Er kwam een vacature vrij hier in de buurt, en ze gaf aan dat ze dan liever bij mij in de buurt wilden werken .
wat ik met een gezonde manier bedoel is dat ik haar wel liet zien dat ik gek op haar was. maar niet dat ik zo'n overdreven verliefd iemand ben die haar heel tijd wilden aanraken of zeggen hoe gek ik wel niet op haar was

Je deed dus volkomen normaal.

Alhoewel ik na 5 maanden al praten over samenwonen wel vrij vlot vind.
Ja dat vond ik ook , en ik was ook niet de gene die daar over begon. Maar gaf haar wel de vrijheid om naar mij toe te komen wanneer ze wilde, ze had ook gewoon een sleutel .
Volgens mij heb je niet goed geluisterd naar haar 20 redenen om het uit te maken. Weet je ze nog? Of heb je die allemaal afgedaan als ‘niet belangrijk’ en er je eigen aannames (operatie enz.) op losgelaten?
Ja precies, ze gaf volgens jou heel veel redenen waarom het niet ging werken. Dus dat verklaart haar afstandelijke gedrag dan toch?

En afstandelijk is niet meteen helemaal anders zijn. Natuurlijk gedraag je je anders als je verliefdheid over is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven