Mode & Beauty alle pijlers

Krultang

10-10-2019 08:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik ben opzoek naar een geschikte krultang voor mijn haar. Ik heb sluik halflang haar en ik ben opzoek naar een krultang die onderstaande link kan maken: https://images.app.goo.gl/FEAosEgsopw1K2p98

Welke krultang is daar geschikt voor? Hoeveel mm?

Bedankt voor het advies. Wordt gewaardeerd :)
Ik zou voor een stijltang gaan: https://www.youtube.com/watch?v=T7Rzy32-92I
Zulke krullen maak ik met mijn stijltang. Daarmee worden de krullen wat nonchalanter dan met een krultang.
Ik heb een CHI ARC. Als ik de krullen er strak in draai en het daarna voorzichtig uitborstel krijg ik wel de golven van je foto.
Het was een duur grapje, maar zijn geld zeker waard vind ik.

Wat anderen zeggen, met een stijltang kan dit ook maar dan moet je er wel een hebben met afgeronde platen, anders krijg je zo'n knik in je haar is mijn ervaring :-)
Een krultang zonder klem met een grote mm.
Ik heb elke dag mijn haar precies zo en het heeft ook veel te maken met techniek, ik heb lang moeten oefenen. Je moet je haar er niet te strak omheen draaien en de onderste 4cm helemaal niet eromheen.
Ik gebruik de Nume 32mm (amerikaans), heel blij mee.
Afbeelding
-
niet de tip die je wil maar vooruit dan toch, de curl secret van babyliss maakt krullen die veeeel mooier zijn dan jouw linda-plaatje maar als je er een nachtje op slaapt dan komt het wel al meer in de richting, beetje zoutspray erdoor en husselen zal ook wel goed werken voor het nonchalantere effect...

budget tip; als je nog geen ding gekocht hebt draai dan eerst eens een heleboel knotjes in je haar, minstens een stuk of zes... doe er wel een stylingproduct in en blaas met de fohn erover en laat het erna minstens een uur zitten.

succes!!
Lorem Ipsum
Phloxx schreef:
10-10-2019 08:24
Een krultang zonder klem met een grote mm.
Ik heb elke dag mijn haar precies zo en het heeft ook veel te maken met techniek, ik heb lang moeten oefenen. Je moet je haar er niet te strak omheen draaien en de onderste 4cm helemaal niet eromheen.
Ik gebruik de Nume 32mm (amerikaans), heel blij mee.
Afbeelding
En niet te lang je pluk eromheen houden. Zo doe ik het ook. Met de stijltang heb ik echt nog nooit een krul kunnen maken, maar het zal aan mijn techniek liggen.
Werken ze ook bij halflang haar? Ik lees nu net op de site van de Consumentenbond dat de Babyliss Curl Secret bij halflang haar minder mooi uitpakt.
volgens mij is de consumentenbond geen fan... misschien heb je eerder een bepaald iq nodig dan een bepaalde haarlengte hoor

natuurlijk is het beter als je haar niet heel kort is want het ding trekt je haar een klein stukje, 2 a 3 centimeter naar binnen bij het 'slurpproces' en je wil niet botsen... dus ik leg er een pluk in die nog een beetje ruimte heeft tot aan mijn hoofdhuid zeg maar
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
10-10-2019 09:47
volgens mij is de consumentenbond geen fan... misschien heb je eerder een bepaald iq nodig dan een bepaalde haarlengte hoor

natuurlijk is het beter als je haar niet heel kort is want het ding trekt je haar een klein stukje, 2 a 3 centimeter naar binnen bij het 'slurpproces' en je wil niet botsen... dus ik leg er een pluk in die nog een beetje ruimte heeft tot aan mijn hoofdhuid zeg maar
Ik geloof je hoor ;-) maar ik dacht dat dat wel even handig is om te weten. Mijn haar komt tot net iets verder dan mijn schouder.
Ik heb die curlsecret ook gehad en ik vond het een onding. Ik had toen halflang en dun haar. Maar de krullen bleven helemaal niet zitten. Na 3 kwartier was alles al weer uit gezakt.
Oh schouderlengte, dan moet het wel gaan! (of heb je heel veel laagjes?) Ik wil straks ook mijn haar weer op die lengte laten knippen en ben dan zeker van plan hem nog veel vaker te gaan gebruiken juist... misschien dat de krullen wel net ietsje groter zijn dan je in gedachten hebt... kon je zo'n ding maar eerst even uitproberen he. (Mag wel bij mij, ik woon in de randstad) Ik had het geluk dat een vriendin hem al in huis had. Zelf heb ik hem tweedehands gevonden via marktplaats, dus geen aanslag op mijn portemonnee.

Mijn tip om het snel uitzakken tegen te gaan is de haarlok gewoon net iets langer te laten zitten dan het piepsignaal aangeeft, dus maar heeeel langzaam loshalen eigenlijk en eerst goed laten afkoelen voordat je eraan trekt. Beetje haarlak of glanslak kan ook helpen. Het bovenste gedeelte van mijn haar is poreuzer dan onderin door highlights en pakt veel beter, die secties kunnen op de laagste temperatuurstand en kortste tijd. Maar de lange gladdere lagen in mijn nek hebben dus net iets meer nodig. Nog een truc om je krullen langer mooi te houden is als je net als ik veel fietst er even een knot in te draaien voor je naar buiten gaat. De grap aan de curl secret is namelijk dat je haar bij elke lok precies dezelfde kant opdraait, als je dus je knot maakt in dezelfde richting dan zit je goed. Borstelen zou ik niet doen want je hebt het voorafgaand aan het krullen toch al heel goed ontward. Bij mij blijft het effect wel tot drie dagen heel mooi, misschien zelfs langer maarja na 4 dagen moet ik toch echt wassen.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven