Kleding passen vies

27-10-2019 16:47 66 berichten
Zijn er meer mensen die het passen van kleding goor vinden?
Met name broeken, al die kruizen die er in gezeten hebben.
Ik zet em maar bij psyche want vermoed dat het niet helemaal psychisch gezond is dit zo te hebben.
S-Groot schreef:
27-10-2019 17:51
Stukje schoon wc-papier als je van de wc afkomt :biggrin: .
papieren handdoekje
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
27-10-2019 17:47
Waar haal jij je stoffen, garen en patronen vandaan?

Dat wisselt. Voor alledrie: de markt, de fourniturenwinkel, de quitwinkel en tweedehandswinkels. En stof bestel ik ook wel eens online, want biologisch is hier niet irl te krijgen.
ava75 schreef:
27-10-2019 18:00
papieren handdoekje

Altijd jammer als er een handdroger hangt ipv ding voor papieren handdoekjes :biggrin: .
S-Groot schreef:
27-10-2019 18:03
Altijd jammer als er een handdroger hangt ipv ding voor papieren handdoekjes :biggrin: .
Dat is inderdaad onhandig.
Pandax schreef:
27-10-2019 18:03
Dat wisselt. Voor alledrie: de markt, de fourniturenwinkel, de quiltwinkel en tweedehandswinkels. En stof bestel ik ook wel eens online, want biologisch is hier niet irl te krijgen.

Toch ook weleens online dus, maar minder vaak dan de rest. Leuk hoor, wie weet komt het er hier ooit nog eens van.
Ik koop ook wel eens linnen bij Ikea, voor broeken, maar daar voel ik me altijd wat unheimisch bij. Het is zo goedkoop dat ik betwijfel of het een beetje koosjer geproduceerd is.
Ik kan het trouwens aanraden: je draagt altijd wat je mooi vindt :) En ik kan er mijn persoonlijke wereld-verbeter-idealen in kwijt ;-D
Evenzowantja schreef:
27-10-2019 16:57
Ja maar met ook ondergoed aan vind ik het ook onsmakelijk. Ik bedoel. Die stukken huid naast je schaamlippen zijn misschien ook niet de meest frisse plekken ( bij sommige) en die plakken dan ook in die broek hoor.
Hoe ziet het er daar bij jou uit dan???
Pandax schreef:
27-10-2019 18:10
Ik kan het trouwens aanraden: je draagt altijd wat je mooi vindt :) En ik kan er mijn persoonlijke wereld-verbeter-idealen in kwijt ;-D
Ik heb 2 linkerhanden.

Bij mij zouden ze zich dus vooral afvragen of ik mijn 4-jarig nichtje aan 't werk heb gezet om iets voor mij ineen te steken.
Naaien is geen kunst, het is een ambacht. Ik kon het ook niet, tot ik besloot om het te leren. En nu kan ik het. Meestal ;-D
ldp schreef:
27-10-2019 18:12
Hoe ziet het er daar bij jou uit dan???
Haha! Fris, en dat hou ik graag zo ☺️
Pandax schreef:
27-10-2019 18:26
Naaien is geen kunst, het is een ambacht. Ik kon het ook niet, tot ik besloot om het te leren. En nu kan ik het. Meestal ;-D

Cursus gedaan, op internet opgezocht/youtube?
S-Groot schreef:
27-10-2019 19:22
Cursus gedaan, op internet opgezocht/youtube?

Ik heb een basiscursus hier in de stad gedaan en daarna heb ik patronen gezocht die ik mooi vond en net zo lang gegoogled en geyoutubed tot ik snapte wat ze bedoelden ;-D
Ik vind het echt wat overdreven, maar belemmert dit je nou echt? Zelf pas ik alles zonder erover na te denken.
Wel was ik nieuwe kleding meestal voordat ik het een hele dag aandoe. Mijn huid is gevoelig en kan soms uitslag krijgen van bepaalde stoffen die erop worden gespoten tegen insecten of tegen kreukels enzo, ook van gewone wasmiddelen met geur trouwens.
En ik ben trouwens ook sinds een paar maanden om naar zoveel mogelijk tweedehands te kopen ivm het milieu. Dat is vast helemaal niet goed voor mensen met smetvrees. Enige dingen die ik nu mezelf toesta om nieuw te kopen is ondergoed en sokken en wat basic spagettihemdjes. Zelf kleding maken lijkt me leuk, maar ik ben bang dat ik in praktijk daar nooit aan toe kom, heb al teveel hobbies en te weinig tijd. Maar wie weet laat ik een kleermaker wat maken, ik heb wel een heleboel mooie stofjes verzameld op reis waarmee ik niets doe...
Nieuwe kleding moet je eigenlijk wel wassen ivm de schadelijke stoffen.

"Tijdens het maken van kleding worden daarnaast heel veel chemische stoffen gebruikt. Sommige daarvan kunnen irritatie en uitslag op de huid veroorzaken. De stoffen worden voornamelijk gebruikt om schimmels tegen te gaan en om de stof zacht te houden. Heel fijn dat ze je kleding mooi houden, maar het is dus wel belangrijk dat je de kleren eerst even wast."
https://www.libelle.nl/mensen/actueel/n ... ng-wassen/
Nee, ik heb hier serieus nog nooit over nagedacht. Heerlijk ook, dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. Ik raak ook gewoon alles aan. Enige wat ik doe is regelmatig mijn handen wassen (wat natuurlijk heel normaal is).

Zomerschoenen pas ik gewoon met blote voeten, ik heb geen zweetvoeten en ik vind mijn voeten ook niet vies (net als de regio's naast mijn onderbroek, maar dat terzijde). Ik ken ook niemand die met een pantykousje aan sandalen gaat passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven