Ontstoken tandvlees
maandag 28 oktober 2019 om 18:43
Auw, mijn tandvlees is zo ontstoken dat ik gewoon non stop pijn heb. Paracetamol doet echt helemaal niets nuttigs voor mijn gevoel en ondanks meerdere telefoontjes kan ik pas donderdag bij de tandarts terecht.
Met een pasgeboren baby en nachtvoedingen wordt het nog vervelender. Het enige wat enigsinds de pijn dempt is het spoelen met Perio-Aid, maar dan moet ik ook vooral niets eten en drinken.
Dat is dan dus ook de status nu, 2 glazen water en een banaan.
Heeft iemand de gouden tip om tot donderdag te overleven?
Ps: door een maagverkleining mag ik eigenlijk geen andere pijnstillers.
Met een pasgeboren baby en nachtvoedingen wordt het nog vervelender. Het enige wat enigsinds de pijn dempt is het spoelen met Perio-Aid, maar dan moet ik ook vooral niets eten en drinken.
Dat is dan dus ook de status nu, 2 glazen water en een banaan.
Heeft iemand de gouden tip om tot donderdag te overleven?
Ps: door een maagverkleining mag ik eigenlijk geen andere pijnstillers.
maandag 28 oktober 2019 om 18:48
28 huismiddeltjes tegen ontstoken tandvlees: https://dental365.nl/28-huismiddeltjes- ... ingivitis/
Ik had vorig jaar een verschrikkelijke ontsteking aan mijn kaak. Het enige dat enigszins hielp tegen de pijn, was spoelen met een huismiddeltje: water koken, daarna zeezout erin en salie en dat laten afkoelen. Toen het nog warm (maar uiteraard niet meer heet) was mijn mond ermee gespoeld, steeds opnieuw, gedurende een half uur.
Dat heb ik uiteindelijk steeds opnieuw gedaan om de pijn te verlichten.
Ik had vorig jaar een verschrikkelijke ontsteking aan mijn kaak. Het enige dat enigszins hielp tegen de pijn, was spoelen met een huismiddeltje: water koken, daarna zeezout erin en salie en dat laten afkoelen. Toen het nog warm (maar uiteraard niet meer heet) was mijn mond ermee gespoeld, steeds opnieuw, gedurende een half uur.
maandag 28 oktober 2019 om 18:51
Ja
maandag 28 oktober 2019 om 18:53
Heeft de tandartsassistente geen tips? Misschien kun je die even bellen?
(Kruiden)thee gezet van salie is erg lekker, verzacht de pijn licht en schijnt zelfs ontstekingremmend te werken! Het is sowieso erg lekker. Ik zou het niet te heet drinken, misschien is dat erg onprettig.
Wat vervelend dat je donderdag pas terecht kunt! Beterschap!
(Kruiden)thee gezet van salie is erg lekker, verzacht de pijn licht en schijnt zelfs ontstekingremmend te werken! Het is sowieso erg lekker. Ik zou het niet te heet drinken, misschien is dat erg onprettig.
Wat vervelend dat je donderdag pas terecht kunt! Beterschap!
maandag 28 oktober 2019 om 18:55
Case-je schreef: ↑28-10-2019 18:4828 huismiddeltjes tegen ontstoken tandvlees: https://dental365.nl/28-huismiddeltjes- ... ingivitis/
Salie stopt de borstvoeding (bij sommige stopt het erg snel...)
maandag 28 oktober 2019 om 18:55
Ik rag, borstel mn tong en poets dagelijks 2x mijn tanden en spoel in de ochtend op nuchtere maag een flinke theelepel met backing soda mijn mond.
Sinds ik dat doe heb ik geen tandvleesontstekingen meer.
Sterkte trouwens maar vooral gefeliciteerd met jullie kindje
Sterkte trouwens maar vooral gefeliciteerd met jullie kindje
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 18:57
14.95% gewijzigd
maandag 28 oktober 2019 om 18:56
Dit. MH kan ook bij tandvleesproblemen.Marloesjuh51 schreef: ↑28-10-2019 18:50Kan een mondhygeniste niet eerder?
Voor de rest poetsen met parodontax en goed flossen en raggen tussen je tanden.
Wel heel naar, ik hoop dat de ontsteking makkelijk en snel op te lossen is.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
maandag 28 oktober 2019 om 19:04
Bedankt voor alle tips, ik ga morgen meteen naar de drogist en ik zag een aantal dingen voorbij komen die ik nu al kan proberen.
Onze tandarts is een complex dus mondhygiëniste zit hierbij in. Helaas is het op het moment een stormloop ofzo en is er eerder geen plek.
Ik vond het al een opluchting dat ik mijn afspraak van eind november naar donderdag kon zetten.
Onze tandarts is een complex dus mondhygiëniste zit hierbij in. Helaas is het op het moment een stormloop ofzo en is er eerder geen plek.
Ik vond het al een opluchting dat ik mijn afspraak van eind november naar donderdag kon zetten.
maandag 28 oktober 2019 om 19:07
maandag 28 oktober 2019 om 19:07
Volgens mij is die kans zeer klein bij volwassenen in de mond. Behalve als je immuun systeem ernstig verzwakt is of wanneer je bepaalde inhalers gebruikt.
Ik heb het in de praktijk nog nooit gezien. Behalve bij mensen met een prothese.
maandag 28 oktober 2019 om 19:08
Anders even andere mondhygeniste bellen. En vooral vragen of ze je op een lijst willen zetten. Als er iemand afbelt dat jij dan kan komen.dubbelvla schreef: ↑28-10-2019 19:04Bedankt voor alle tips, ik ga morgen meteen naar de drogist en ik zag een aantal dingen voorbij komen die ik nu al kan proberen.
maandag 28 oktober 2019 om 19:08
Dit! In parodontax zit ook backingsoda. Spoelen met warm water en een theelepeltje backingsoda, goed tussen je tanden persen. Dood de bacteriën.VivaYfke schreef: ↑28-10-2019 18:55Ik rag, borstel mn tong en poets dagelijks 2x mijn tanden en spoel in de ochtend op nuchtere maag een flinke theelepel met backing soda mijn mond.
Sterkte trouwens maar vooral gefeliciteerd met jullie kindje![]()
maandag 28 oktober 2019 om 19:10
Ik denk én én én. Ik had er net voor de bevalling al last van, maar toen is er een tijdelijke oplossing geweest. Inmiddels is het denk ik weerstand, slaapgebrek en even wat minder goed voor mezelf zorgen, de baby gaat toch even voor.Ttroeteltje schreef: ↑28-10-2019 19:02Is je weerstand laag nav bevalling en borstvoeding geven?
Zout oplossen in warm water en spoelen, niet slikken.
Cranberry’s kauwen.
Sterkte, vervelend. Kan het trouwens geen sprui zijn?
Nu moet er een kies opnieuw gevuld worden en een diepe reiniging onder verdoving. Dus hopelijk is dan de pijn ook weg. Ik zit me nu echt te verbijten.
maandag 28 oktober 2019 om 19:12
Vooral zorgen dat je twee keer per dag je tanden poetst en flost. Dan haal je tandplak , etensresten en bacterieen weg. Als je dat niet doet gaat de boel ontsteken.dubbelvla schreef: ↑28-10-2019 19:10Ik denk én én én. Ik had er net voor de bevalling al last van, maar toen is er een tijdelijke oplossing geweest. Inmiddels is het denk ik weerstand, slaapgebrek en even wat minder goed voor mezelf zorgen, de baby gaat toch even voor.
Nu moet er een kies opnieuw gevuld worden en een diepe reiniging onder verdoving. Dus hopelijk is dan de pijn ook weg. Ik zit me nu echt te verbijten.
maandag 28 oktober 2019 om 19:16
Geen saliethee drinken als je borstvoeding geeft to. Dat remt de productie.Fransje-Noord schreef: ↑28-10-2019 18:53
maandag 28 oktober 2019 om 19:17
Ik heb het gehad toen mijn coeliakie nog niet gediagnostiseerd was, wat een pijn zeg, heel mijn mond stond in brand.Marloesjuh51 schreef: ↑28-10-2019 19:07Volgens mij is die kans zeer klein bij volwassenen in de mond. Behalve als je immuun systeem ernstig verzwakt is of wanneer je bepaalde inhalers gebruikt.
Ik heb het in de praktijk nog nooit gezien. Behalve bij mensen met een prothese.