Waskussenhoes versus waskussen
dinsdag 5 november 2019 om 17:30
Volgens mij zijn die waskussens alleen mij of meer hetzelfde formaat (tenzij je iets heel bijzonders hebt gekocht). En past het dus allemaal wel. Ik heb er nooit naar gekeken, had drie kussens (op drie verschillende plekken), Prenatal, Hema en geen idee want gekregen. En de hoezen waren van willekeurige merken en konden gewoon om allemaal. Bij de een zit het wat losser dan bij de ander, maar dat is zelfs binnen een merk zo.
dinsdag 5 november 2019 om 18:38
Die dingen hebben inderdaad allemaal zo'n beetje dezelfde afmetingen. Waarschijnlijk past het prima.
Ik heb overigens wel altijd hoezen gebruikt, maar je moet wel goed letten op de temperatuur waarop ze gewassen kunnen worden, want ze worden vaak vies, maar zonder vind ik het snel plakkerig en koud.
Ik heb overigens wel altijd hoezen gebruikt, maar je moet wel goed letten op de temperatuur waarop ze gewassen kunnen worden, want ze worden vaak vies, maar zonder vind ik het snel plakkerig en koud.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 5 november 2019 om 19:11
Ik gebruik de jollein hoezen op een jollein kussen, ik heb 1 hoes uit de waffle collection (zo'n hoes die je erom moet schuiven als een kussensloop) en die is het krapst van allemaal. Past nog net om het kussen, dus als het kussen van bebe iets groter is dan past het niet. De andere hoezen (die je erom heen trekt ipv schuift) passen echt ruim, dus die zouden wel passen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 5 november 2019 om 19:18
Daarom legde ik er altijd een hydrofiel luier op tijdens het verschonen .nachtvlinder1977 schreef: ↑05-11-2019 19:14Ze worden zo vaak vies dat ik handdoeken gebruik ipv hoezen.
dinsdag 5 november 2019 om 19:20
Zo deed ik dat ook die eerste weken (toen werden ze nog weleens vies). Daarna had ik daar eigenlijk nooit meer last van. Ik leg wel altijd de schone luier onder de vieze, dat scheelt ook een hoop rotzooi.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 5 november 2019 om 19:31
Dit!!!!
En ik heb inderdaad een tijdje hydrofielen er onder gehad, maar daarna eigenlijk vrijwel nooit meer nodig. Zonder hoes vind ik ze te plastic en plakkerig. En de merkhoezen zijn best duur, maar ik heb gewoon badstof van de Babydump, twee voor 8 euro. Prima te wassen, allerlei kleurtjes, past altijd. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik er één zag die ik ook leuk vond, en die 35 euro bleek te kosten. Eh, laat maar. Dan is de kans dat er een keer echt goed op gepoept/gespuugd wordt me toch net even te groot.