Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Lavendel, dan heb je hem dus al enorm geholpen. En al 3e keer verslapen, snap ik je gedachte! :)
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwbal ben je al zover! Spannend! Mijn tweede bevalling was zoveel makkelijker dan de eerste en dat hoor ik heel vaak, gaat zeker helemaal goed komen.

@quest, wij zitten nog op de halve lange vinger dus dat schiet niet op. We zijn wel terug naar 1 puf per dag :cheer: zijn er hier meer kinderen met pufjes? Ik heb het idee dat haar karakter er door veranderd, ze heeft nu veel meer geduld en is veel minder snel gefrustreerd. Ik heb wel eens eerder gelezen dat iemand dacht dat ze hetzelfde effect zag bij haar kind maar volgens de kinderarts kan dat niet zo opvallend zijn.
Envelop schreef:
07-11-2019 17:48
@sneeuwbal ben je al zover! Spannend! Mijn tweede bevalling was zoveel makkelijker dan de eerste en dat hoor ik heel vaak, gaat zeker helemaal goed komen.

@quest, wij zitten nog op de halve lange vinger dus dat schiet niet op. We zijn wel terug naar 1 puf per dag :cheer: zijn er hier meer kinderen met pufjes? Ik heb het idee dat haar karakter er door veranderd, ze heeft nu veel meer geduld en is veel minder snel gefrustreerd. Ik heb wel eens eerder gelezen dat iemand dacht dat ze hetzelfde effect zag bij haar kind maar volgens de kinderarts kan dat niet zo opvallend zijn.
Om eerlijk te zijn vraag ik me altijd af wat er met "pufjes" bedoeld word, ook als ik het in een ander topic lees... :$

@lavendel: het is donderdag, als hij zich al 3x deze week heeft verslapen is dat 75% van de keren dat hij op moest staan (100% als er nog een papadag voor hem tussen zat). Nog soepel dat je hem geholpen hebt :whistle:
Maartje2016 schreef:
07-11-2019 17:52
Om eerlijk te zijn vraag ik me altijd af wat er met "pufjes" bedoeld word, ook als ik het in een ander topic lees... :$

@lavendel: het is donderdag, als hij zich al 3x deze week heeft verslapen is dat 75% van de keren dat hij op moest staan (100% als er nog een papadag voor hem tussen zat). Nog soepel dat je hem geholpen hebt :whistle:
Haha, ja het is er bij ons zo ingeburgerd maar ik snap dat het voor anderen misschien raar klinkt. Ik bedoel een puf met medicijnen voor astma / ademhalingsklachten.

En idd Lavendel, als het zo vaak is vind ik het ook soepel dat je nog geholpen hebt, en dan bedenkt hij ook nog dat jij ze misschien wel kan brengen... Daaaag!
Nou dat dacht ik! Die andere dagen had ik er geen last behalve dat hij dan aan het einde van de dag inhaalt en later thuis is.

Hier geen pufjes, maar denk bij pufjes aan zo'n capsule met een mondstukje erop waardoor ze een verstuiving moeten inademen.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 07-11-2019 18:16
1.18% gewijzigd
Ik dacht dat Snowgirl daar ervaring mee had envelop.

Baby heeft zeer waarschijnlijk het rota virus. Joepie de poepie. Vooral veel poep.
Envelop hmmzz jammer dat het op die halve vinger blijft hangen.
Wel goed dat je nog maar op 1 puf zit! Wij gaan ook proberen vanaf vandaag terug te gaan. Ik ga even kijken wat het met haar gedrag doet en hou je op de hoogte.

Groot gelijk lavendel ik zou hetzelfde doen haha!

Teckel meen je niet pffff! En die hopen poep worden ook niet minder?
Lavendel_12 schreef:
07-11-2019 18:15
Nou dat dacht ik! Die andere dagen had ik er geen last behalve dat hij dan aan het einde van de dag inhaalt en later thuis is.

Hier geen pufjes, maar denk bij pufjes aan zo'n capsule met een mondstukje erop waardoor ze een verstuiving moeten inademen.
Dat is het dus inderdaad.
Thnx voor de tip van name it broekjes voor smalle peuters. Heb net twee mooie exemplaren bij de Wehkamp gescoord. Ik heb meestal jeggings die ik aan de zijkant inneem en de jeggings van de zeeman zaken aan de achterkant inderdaad sneller af.

Maken jullie peuters van iets wat eerst geen issue was in één keer wel weer problemen? Fase?
Bv dochter vond douchen geen probleem tot 2 weken terug. Ik was met haar onder de douche en ze stopte maar niet met huilen terwijl er niks aan de hand was. Gisteravond peuter alleen onder de douche hetzelfde. Maar we zijn tussendoor ook wezen zwemmen en was de douche daar geen probleem. Ja haren wassen is nooit haar favoriet geweest, maar dat moet gebeuren. Zal wel weer een fase zijn, maar begrijpen doe ik het nooit.
Ja herkenbaar hoor lavendel. En dat wisselt ook snel, of iets wel of geen issue is. Ene week is schommel vreselijk, week erop is hij er niet af te slaan en weer week later is schommel weer niet goed. Bijvoorbeeld.
sneeuwball schreef:
07-11-2019 14:19
Die zindelijkheidbox kende ik helemaal niet, ziet er wel leuk uit. Vind het wel wat prijzig, ik kan zelf ook prima beloningskaarten enzo maken.
Ja, kan ik ook maar uiteindelijk doe ik dat dan toch niet. Maar ik had mijne uiteindelijk op marktplaats gekocht, waren maar 2 kaarten gebruikt. Je kan ook alleen de stickerkaarten en stickers los kopen (de rest heb ik amper gebruikt)
Hier geen kind met een puffer, maar wel een man ;)

Hoe lag de eerste Sneeuwbal? Hier bleek eerste sterrenkijker maar mijn ontsluiting bleef ook hangen. Tweede geen sterrenkijker, maar weer geen vorderende ontsluiting. Dus 2 x ongeplande keizersnede. Maar die eerste paar weken niet tillen met peuter zijn me wel reuze meegevallen.
Zoon draaide tijdens de bevalling naar een voorhoofdsligging en lag klem. Mijn ontsluiting ging niet verder dan 7 of 8 cm. Gynaecoloog zegt dat dit de enige ligging is waarbij het kind ook echt niet past.

Ik heb lang getwijfeld over een geplande keizersnee maar als het lukt om sneller op de been te zijn, is dat echt wel heel fijn. Vooral voor peuter ewant voor hem veranderd er al zo veel.

Balen dat het bij jou 2 x spoed was due! Fijn dat het niet tillen wel meeviel :)

Ik heb geen ervaring met puffers e.d.
Vind het altijd rot om te lezen voor jullie hoeveel werk jullie er aan hebben, maar vooral wat voor beperkingen het geeft voor jullie kinderen.
Ik haak even aan op het thema zindelijkheid. Wat gaf voor jullie het teken dat je peuter eraan toe was? Wij zijn er nog helemaal niet mee bezig, zoon is pas net 2. Er staat wel een potje in de badkamer en daar gaat hij de laatste tijd vaak uit zichzelf op zitten voordat hij in bad/douche gaat en plast dan ook meestal. Vanmorgen toen ik hem uit bed haalde, zei hij dat hij moest plassen. Ik zette hem op dat potje en hij plaste. We hadden zo bedacht rond de 2,5 eens te kijken of hij er interesse in heeft, maar nu twijfel ik dus of we er toch al iets mee moeten/kunnen. Hij doet nog niet moeilijk over z'n luier of zo en hij lijkt me ook nog wat jong.

Sneeuwball, hier dezelfde ervaring met het tillen van de oudste (toen nog dreumes) na een tweede keizersnede. Viel erg mee. Hopelijk blijft het je bespaard, maar anders stelt het je misschien wat gerust. Succes!
Beterschap voor baby teckel.

Dat gaat snel sneeuwbal. Hier was de tweede bevalling veel beter te doen dan de eerste ondanks dat baby een sterrenkijker was. Hoor dat idd vaker over een tweede bevalling. Succes!

Pavo moet intussen ook bevallen zijn toch, of heb ik dat gemist..

Maud, ik zou er lekker gebruik van maken. Net 2 is prima om een beetje te beginnen toch? Af en toe voor het douchen is al een prima begin, doen we hier ook.
Pavo is denk ondertussen bevallen en zit hopelijk op mooie wolk!

Sneeuwbal komt goed echt waar links om of rechts om! Straks lekker weer een verse baby vasthouden heerlijk.

Teckel sterkte vannacht is het jou beurt?

Herkenbaar lavendel, dochter wil ineens die ene jas niet meer aan, en vorige week moest het nog die zijn!
Mouwen mogen niet meer omhoog met eten. Blijf me verbazen over hoe snel ze ineens iets niet meer willen wat hiervoor zo gewild was! Fase fase

Hier was zoon al verkouden maar dochter nu ook! 2 blaffende zeehonden hoor ik door het plafond! Hoop dat ze een beetje slapen.
Hebben ze een beetje geslapen quest?

Ik heb een tip voor peuters die bang zijn voor monsters op hun kamer. Wij hebben sinds enkele weken het boek de Kusjeskrokodil. Nou is onze peuter natuurlijk krokodillengek maar dit boek is echt een aanrader. Sinds we dat voorlezen (gemiddeld een keer of 5 per dag op zijn verzoek) hoor ik hem niet meer over monsters.

Baby is nog behoorlijk ziek maar ligt nu gelukkig al even te slapen. Maar ik ben het flink beu, zoveel poep en spuug en alert zijn of uitdroging op de loer ligt. Vanavond ga ik uit eten met vriendinnen en ga ik op zolder slapen. Man mag het doen vannacht. Ik ben gebroken na 3 nachten Co sleepen met baby een buitenboordmotor.
Ah teckel, wat sneu voor de baby en voor jou! en hoe gaat het met jou?

Ja lavendel, dat hebben wij ook. Dan eet ze opeens haar favoriete maaltijd niet meer. Sowieso is ze wat lastiger aan het worden met eten. Nou ja het is een fase.. en ze is geen scharminkel dus daar maak ik me geen zorgen over.

Hier is man nog steeds ziek, peuter heeft een rot hoestje en ik kriebelhoest. daardoor slaap ik slecht en ik mag geen siroop en honing omdat ik zwanger ben. bleh...
Vanavond even uitgebreider maar honing mag hoor Pip! Dat is alleen voor baby’s gevaarlijk.
Thanx Fiona, ik ga straks even naar de apotheek om te vragen of ze iets voor ons hebben.

Ben nu in de intratuin en we trekken al hoestend bijkijks met mensen die heel sneu naar ons kijken. Peuter haar humeur is wel heel goed gelukkig!
Teckeltje88 schreef:
07-11-2019 18:15
Ik dacht dat Snowgirl daar ervaring mee had envelop.

Baby heeft zeer waarschijnlijk het rota virus. Joepie de poepie. Vooral veel poep.
Ja klopt. Peuter kreeg kleuter dosering. Naast puffen kreeg hij er ook medicatie bij. Hier werd peuter juist erg agressief ervan en hij sliep op een gegeven moment helemaal niet meer (overdag als s' nachts niet) heel zijn slaapritme was onregeld. Uiteindelijk gestopt met alle medicatie en met melatonine alles weer op de rit gekregen.

Baby is nog steeds ziek. 6e ziekte en beginnende oorontsteking.
snowgirl1 schreef:
08-11-2019 19:43
Ja klopt. Peuter kreeg kleuter dosering. Naast puffen kreeg hij er ook medicatie bij. Hier werd peuter juist erg agressief ervan en hij sliep op een gegeven moment helemaal niet meer (overdag als s' nachts niet) heel zijn slaapritme was onregeld. Uiteindelijk gestopt met alle medicatie en met melatonine alles weer op de rit gekregen.

Baby is nog steeds ziek. 6e ziekte en beginnende oorontsteking.
Hoe gaat het dan nu zonder puf? Peuter had 2x daags flixotide 150, is dat hetzelfde wat jullie hadden? Wat heftig wat die medicijnen dan toch doen met zo'n kleintje, wij kennen dochter eigenlijk niet zonder maar nu we afbouwen is ze al zoveel relaxter. Denk dat ze er stiekem toch best last van had :cry:

Beterschap voor baby!
Het gaat eigenlijk top zonder. Hij heeft 6x in het ziekenhuis gelegen, maar sinds we gestopt zijn eigenlijk niet meer. Hoop dat hij eroverheen aan het groeien is.

Nee dat komt me niet bekend voor. Hij had onderandere sabutamol en nog wat andere dingen, maar zou ik heel de medicijnkast eens op moeten naslaan
Pfff 6x.. steeds wegens luchtwegklachten? Wel heel fijn dat het zo goed gaat zonder!

Sabutamol gebruiken wij alleen bij acute benauwdheid en de laatste keer is al lang geleden. Hoop dat wij ook snel zonder de puf kunnen.
Envelop schreef:
08-11-2019 20:28
Pfff 6x.. steeds wegens luchtwegklachten? Wel heel fijn dat het zo goed gaat zonder!

Sabutamol gebruiken wij alleen bij acute benauwdheid en de laatste keer is al lang geleden. Hoop dat wij ook snel zonder de puf kunnen.
Ja steeds astma, hij moest dan verneveld worden en kreeg dan vaak zuurstof ook paar keer dat hij prednison kreeg. Dat is echt een paardemiddel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven