Partnerschap plannen

14-11-2019 18:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste keer op dit forum, dus mogelijk bestaat er al een topic.

Mijn vriend en ik hebben besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan, maar we willen hiervoor toch een mooi feestje geven. Het liefst in mei 2020. alleen nu blijkt directe familie half/eind juni een kindje te verwachten.

Qua datum hadden wij 30 mei in gedachten is dit nog acceptabel of zouden jullie proberen te verplaatsen en zo ja wat zou in jullie ogen de uiterste datum zijn?
Ik snap zelf het geregistreerd partnerschap niet zo, zou eerder voor het huwelijk kiezen, maar dat vroeg je niet. Tja, op je vraag is geen zinnig antwoord te geven. Het hangt helemaal van de zwangere af en de afstand. Op die termijn was ik nog wel naar een feestje in de buurt gegaan, maar niet op een paar uur van mijn huis. En ik voelde me nog redelijk toen, maar ook dat is voor elke zwangere anders. Kan het niet een maandje eerder? Dan zit je wat veiliger t.o.v. de zwangere.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo is er altijd wel wat.

Overleg anders met dat familielid? Met 8 mnd zwanger kun je toch best naar een feestje?
Je kunt voor de zekerheid begin mei doen? Al lijkt het me niet zo'n heel groot probleem. Of voor de zekerheid even met ze overleggen, wie weet hebben zij er ook een idee over.
Het kan alleen best gebeuren dat de baby 2 of 3 weken te vroeg komt en dan is het misschien voor jullie ook niet zo leuk ls je feestje overschaduwd wordt door de geboorte van dit nieuwe familielid. Daarom zou ik zeggen voor de zekerheid wat eerder.
Maar het ligt aan jullie of je dat een probleem zou vinden.
Ik zou het op 30 mei houden, hoor. En wil je het perse eerder, dan is 1 week eerder prima, lijkt mij. Een geboorte blijft toch erg onvoorspelbaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe graag wil je die persoon erbij?

De ene zwangere loopt bij 8 à 8.5 maand nog vrolijk rond, de andere komt haar huis niet meer uit en al helemaal niet voor een hele dag feest en drukte.
Belle73 schreef:
14-11-2019 18:54
Ik snap zelf het geregistreerd partnerschap niet zo, zou eerder voor het huwelijk kiezen, maar dat vroeg je niet.
Ik ook niet. Vriendin van mij ook geregistreerd partnerschap, incl taart, ringen, feest, elkaars achternamen ed.

TO, mag ik vragen waarom jullie hiervoor kiezen? Oprecht geïnteresseerde vraag hoor, niet lullig bedoeld
Niks mis met geregistreerd partnerschap, hebben wij ook gedaan inclusief ringen en jawoord + klein feestje voor familie. Ik zou die datum gewoon aanhouden.

Als antwoord op waarom GP.
Wij houden zelf totaal niet van in de belangstelling staan daarvoor geregistreerd partnerschap gekozen en bijkomen ook dat ik op dat moment hoogzwanger was en daarmee alles meteen was geregeld. Zoveel scheelt het niet. Op de vraag of ik nu nog zou willen trouwen is het antwoord ook meteen nee. Naast de kosten zie ik de meerwaarde van een groot huwelijk(sfeest) niet.
Is weinig over te zeggen op basis van je OP.
Hoe dichtbij staat die persoon van je? Woont diegene dichtbij?

Ikzelf zou het gewoon doen op 30 mei. Er is anders altijd wel wat waar je rekening mee moet houden.

Of ben je bang dat zij als zwangere de aandacht opeist, terwijl het jullie feestje is? Is geen waardeoordeel, ben gewoon benieuwd.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
ZijZei schreef:
14-11-2019 19:18
Niks mis met geregistreerd partnerschap, hebben wij ook gedaan inclusief ringen en jawoord + klein feestje voor familie. Ik zou die datum gewoon aanhouden.

Wij houden zelf totaal niet van in de belangstelling staan daarvoor geregistreerd partnerschap gekozen en bijkomen ook dat ik op dat moment hoogzwanger was en daarmee alles meteen was geregeld. Zoveel scheelt het niet. Op de vraag of ik nu nog zou willen trouwen is het antwoord ook meteen nee. Naast de kosten zie ik de meerwaarde van een groot huwelijk(sfeest) niet.
Trouwen en een bruiloft zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Je kunt ook trouwen zonder poespas.
Ik zou nu gewoon gaan trouwen. Niet anders qua viering ( ik heb niks met bruiloften) maar de vorm verdwijnt eerdaags ( geen nut meer) en het is ook nergens meer goedkoper dan een huwelijk afsluiten ( wat het 13 jaar geleden wel was).

Een bruiloft is heel wat anders dan een huwelijk aangaan.

En ja, je kan eind mei plannen.

Kans dat die persoon niet kan of wil komen is best groot.
Of hoogzwanger of kind is er misschien al. Wil je die persoon er per se bij/gewenst laten voelen doe het je zeker een week of 2/3 eerder.

En anders gewoon die 30 mei aanhouden.
ZijZei schreef:

Wat heeft dat te maken met trouwen?
nerdopviva schreef:
14-11-2019 19:56
Voor mij veel. Voor jou blijkbaar niet.
Herfstblaadje19 schreef:
14-11-2019 19:32
Trouwen en een bruiloft zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Je kunt ook trouwen zonder poespas.
Klopt kan natuurlijk ook. Ik vond gp prima en was ook snel geregeld.
ZijZei schreef:
14-11-2019 20:19
Klopt kan natuurlijk ook. Ik vond gp prima en was ook snel geregeld.
Net zo snel als een huwelijksvoltrekking op stadhuis. Kost hetzelfde tegenwoordig, bijna helemaal gelijkgetrokken, ook qua rechten mbt zelfde geslacht partners en ouderschap. Wn daarom verdwijnt deze vorm ook in de aankomende paar jaar.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken ( sinds wij het laten doen 13 jaar terug: veel goedkoper, wel meer verschil, flitsscheiden en vooral goedkoper) als reden is dat andere mensen er om heen geen echte bruiloft verwachten.

Toch?

Maar god volgens mij had TO vooral een vraag mbt datum en een hoogzwangere?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 20:26
5.91% gewijzigd
nerdopviva schreef:
14-11-2019 19:56

Echt helemaal niets inderdaad.
Lucifer2018 schreef:
14-11-2019 20:24
Het enige wat ik nu nog kan bedenken ( sinds wij het laten doen 13 jaar terug: veel goedkoper, wel meer verschil, flitsscheiden en vooral goedkoper) als reden is dat andere mensen er om heen geen echte bruiloft verwachten.

Er is wel een verschil met betrekking tot partneralimentatie dacht ik, bij GP geen PA en bij trouwen wel.
S-Groot schreef:
14-11-2019 20:26
Er is wel een verschil met betrekking tot partneralimentatie dacht ik, bij GP geen PA en bij trouwen wel.
Nee, is bij beiden zo.
S-Groot schreef:
14-11-2019 20:26
Nope.
Verkeerd gedacht. Gemeenschap van goederen ( wat het nu niet meer is, nu is het beperkt gemeenschap) is gemeenschap van goederen. Of wat je afspreekt bij de notaris. Bij een GP is dat precies hetzelfde.

Het verschil zat vooral mbt rechten van partners van gelijk geslacht en kinderen. Er erkenning van deze vorm in bepaalde landen.

Wij hebben beiden gewoon recht op PA.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 20:32
12.51% gewijzigd
Is jullie feestje toch?
Voor hetzelfde geldt komt het kindje al met 32 weken, kun je toch niet inschatten. Of moet de zwangere met 25 weken al plat. Of komt de baby pas met 42 weken..... je weet het niet.
Met 8 maanden zat ik nog een op een grote verjaardagsfuif in de kroeg. Ging prima. Al zal dat per zwangere heel erg verschillen.....
Ik zou de huidige datum aanhouden.
Wil je haar er persé bij hebben? Dan is eind mei wel riskant, begin mei is dan beter. Als het geen ramp is als de zwangere er niet bij is dan zou ik de datum zou laten. Grote kans dat ze er gewoon bij kan zijn, en anders is het jammer.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
30 mei zou gewoon prima moeten zijn... maarja je weet het maar nooit :-o
Mijn persoonlijke Blog.
ZijZei schreef:

Hier net zo. Het was bij ons zelfs gratis. Wij hadden alleen 2 getuigen, daarna lekker koffie met gebak en ‘s avonds uit eten. TO; ik zou die datum gewoon aanhouden.
Ghost79 schreef:
14-11-2019 21:21
Hier net zo. Het was bij ons zelfs gratis. Wij hadden alleen 2 getuigen, daarna lekker koffie met gebak en ‘s avonds uit eten. TO; ik zou die datum gewoon aanhouden.
Dat kan ook met gewoon trouwen. Ik heb het opgezocht op de website van mijn gemeente. Ik zag GP eerst helemaal niet staan, dus ik dacht, laat ik eerst maar bij trouwen kijken. Staat alles op 1 en dezelfde pagina. Het enige is als je geen kinderen hebt kun je nog steeds flitsscheiden en dat het GP in het buitenland niet overal erkend wordt. Kosten zijn ook gelijk. TO, 30 mei 2020 is een zaterdag, realiseer je je dat trouwen/GP op zaterdag 2 keer zo duur is? Of ga je de ceremonie op een andere dag doen en het feestje op 30 mei?
Is 20 mei wat? 20-05-2020. Is de dag voor Hemelvaartsdag. Is 10 dagen eerder, misschien voor jouw gemoedsrust wat fijner.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven