kosten kinderdagverblijf

10-04-2009 22:25 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben Wij zouden straks ons kindje graag 2 of 3 dagen naar het kinderdagverblijf brengen. Waar ik alleen niet uitkom is hoeveel dit je ongeveer netto gaat kosten. Willen jullie me daarbij helpen?

Hoeveel krijgen jullie van de werkgever en overheid terug? Ik dacht dat jezelf ongeveer 1/3 moet betalen. Of denk ik nu te optimistisch
Van je werkgever krijg je tegenwoordig niets terug, gaat via de belastingdienst.

Voor de rest hangt alles af van jullie inkomen, maar dat wist je wel, toch?
je moet sowieso 1 /3 zelf betalen, de overige 2/3 hangt helemaal af van jullie inkomen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kunt het beste even op de website van de belastingdienst kijken wat jullie terugkrijgen.

Wij hebben 3 dagen kinderopvang, dit kost 800 euro en we krijgen ongeveer de helft terug. Het kost ons dus netto 400 euro.
Op www.toeslagen.nl kun je precies uitrekenen hoeveel je terugkrijgt. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
1/3 zelf betalen? Nee hoor, ook dat hangt van je inkomen af. Wij hebben straks bv. 2 dagen opvang, kost (uit mijn hoofd) zo'n 500 euro per maand, maar wij betalen maar 75 euro.
Wij betalen voor 2 dgn kdv 120 euro..
Wij betalen voor 2 dgn in de week KDV 154 EURO netto...

Ik werk nu 3,5 dag in de week en toen ik minder werkte was het goedkoper...heeft dus idd met hoogte gezamelijk inkomen te maken...
Je kan ook voor een gastouder kiezen. Die zijn ook goedkoper.
Je kunt je kind ook alleen thuis laten, dat is het allergoedkoopst.
Ja maar Fleurtje, dat kost ook weer liga's en cola en stroom voor de tv zodat Nikkelodeon kan worden gekeken.. *andurs is ut ook weer sielug...*

Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 10 april 2009 @ 23:22:

Ja maar Fleurtje, dat kost ook weer liga's en cola en stroom voor de tv zodat Nikkelodeon kan worden gekeken.. *andurs is ut ook weer sielug...*

Ja dagg een beetje een slim kind redt zich maar met het lezen van boekjes en het stapelen van mooie torens.
Maar even serieus: persoonlijk zou ik het soort opvang nooit van de prijs af laten hangen. Dus geen gastouder omdat dat goedkoper zou zijn, of drie dagen naar opa en oma omdat dat niets kost.
Het is hoe dan ook erg betaalbaar vind ik
Mwah... Jom gaat 3 dagen en dat kost ons netto 400 euro. Vind ik best veel.
ik heb mijn kind 3 dagen op de kinderopvang en betaal maar 50 euro, je kan het het beste nakijken op de site van de belasting dienst
Mijn kind zit 3 dagen op kdv en ik betaal 575 euro netto. Maar gelukkig verdien ik dus ook een hoop .

TO, de toeslagen-site is de enige die je kan vertellen wat jet oingeveer gaat kosten.
Mijn kinderen gaan beiden 4 dagen naar het kdv en dat kost ons zo'n 350 euro netto.
Mijn ene kind gaat me straks voor 2 dagen in de week 240 euro kosten.
Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik ervan vind dat de lage inkomens zo ontzettend weinig hoeven te betalen.
Oh Tila, Zoon gaat elke dag naar voor en naschoolse en ik ben ongeveer 130 euro kwijt. Maar goed, het zal schelen dat ik het alleen doe
Alleenstaand scheelt idd heel erg veel. En meer kinderen op de opvang levert ook meer belastingvoordeel op.

Fleur, ik vind het wel okee dat lage inkomens veel minder hoeven te betalen. Anders is het financieel nauwelijks lonend om te werken. Da's voor onszelf netto een beetje jammer, maar ja, dat is nou eenmaal zo.
Zijn er ook mensen die bv in de bijstand zitten, met kinderen op kdv?
quote:fleurtje schreef op 11 april 2009 @ 09:14:

Zijn er ook mensen die bv in de bijstand zitten, met kinderen op kdv?Dat mag ik niet hopen want die werken niet.......
Daarom. En dan wordt er als argument gegeven dat ze dat kunnen solliciteren. Maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven