Praten over reden van breuk
donderdag 21 november 2019 om 21:48
Hallo, iedereen.
Mijn vriendje maakte het vandaag uit na ongeveer voor 2 weken raar gedrag te vertonen. Ik maakte hier steeds opmerkingen over, maar dan zei hij alleen dat hij het druk heeft en geen tijd heeft. Uiteindelijk vroeg ik vandaag weer iets dat hij normaal wel gewoon doet(bellen) en hij zei dat ie daar geen tijd voor had, omdat hij iets ging drinken met een maat. Ik zei toen gewoon alles dat mij dwars zat en dat hij mij anders behandeld dan voorheen en hij zei dingen zoals; ik ben minder verliefd geworden en dat is verdwenen doordat ik het misschien te druk heb en dat hij er moeite mee had om het tegen mij te zeggen. Hij zei ook dat hij weet dat hij het verkeerd heeft aangepakt, hij zou het mij moeten zeggen en dan hadden we eraan gewerkt enzo.
Nu vraagt hij om elkaar nog een keer te zien en erover te praten, denken jullie dat dit nodig is?
Groetjes,
Ik zou echt blij zijn met oprechte reacties, want ik weet echt niet wat ik moet doen.
Mijn vriendje maakte het vandaag uit na ongeveer voor 2 weken raar gedrag te vertonen. Ik maakte hier steeds opmerkingen over, maar dan zei hij alleen dat hij het druk heeft en geen tijd heeft. Uiteindelijk vroeg ik vandaag weer iets dat hij normaal wel gewoon doet(bellen) en hij zei dat ie daar geen tijd voor had, omdat hij iets ging drinken met een maat. Ik zei toen gewoon alles dat mij dwars zat en dat hij mij anders behandeld dan voorheen en hij zei dingen zoals; ik ben minder verliefd geworden en dat is verdwenen doordat ik het misschien te druk heb en dat hij er moeite mee had om het tegen mij te zeggen. Hij zei ook dat hij weet dat hij het verkeerd heeft aangepakt, hij zou het mij moeten zeggen en dan hadden we eraan gewerkt enzo.
Nu vraagt hij om elkaar nog een keer te zien en erover te praten, denken jullie dat dit nodig is?
Groetjes,
Ik zou echt blij zijn met oprechte reacties, want ik weet echt niet wat ik moet doen.
donderdag 21 november 2019 om 21:55
donderdag 21 november 2019 om 21:56
donderdag 21 november 2019 om 21:58
Vraag hem anders waarom hij er nog over wil praten? Hoe lang waren jullie samen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 21 november 2019 om 22:24
Het antwoord is, hoe geweldig mensen het ook altijd weten te rationaliseren, heel eenvoudig: hij is niet meer in je geïnteresseerd.
Het zou zo maar kunnen dat hij wil peilen of hij je nog als fuck buddy kan houden. Het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Maar gezien zijn rare gedrag komt het er meer op neer of je jezelf zo wens te laten behandelen.
Het zou zo maar kunnen dat hij wil peilen of hij je nog als fuck buddy kan houden. Het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Maar gezien zijn rare gedrag komt het er meer op neer of je jezelf zo wens te laten behandelen.
vrijdag 22 november 2019 om 07:15
Of het is iemand die niet alleen aan sex denkt. Een jongen die het al 2 weken voor zich uit schoof omdat hij het vreselijk vindt om TO te kwetsen en niet wist hoe het te zeggen. Die graag nog een laatste keer met haar praat om ervoor te zorgen dat ze niet met vragen achterblijft en ze op goede voet uit elkaar gaan/afscheid van elkaar nemen.spell68 schreef: ↑21-11-2019 22:24Het antwoord is, hoe geweldig mensen het ook altijd weten te rationaliseren, heel eenvoudig: hij is niet meer in je geïnteresseerd.
Die mensen bestaan ook!
vrijdag 22 november 2019 om 07:27
Inderdaad. Dat meteen uitgaan van het negatieve, waarom zeg?Stefke schreef: ↑22-11-2019 07:15Of het is iemand die niet alleen aan sex denkt. Een jongen die het al 2 weken voor zich uit schoof omdat hij het vreselijk vindt om TO te kwetsen en niet wist hoe het te zeggen. Die graag nog een laatste keer met haar praat om ervoor te zorgen dat ze niet met vragen achterblijft en ze op goede voet uit elkaar gaan/afscheid van elkaar nemen.
Die mensen bestaan ook!
TO: doen waar jij je het beste bij voelt.
vrijdag 22 november 2019 om 07:46
Of het is iemand die wel nog even wil natrappen. To heeft geuit wat haar dwars zat.
Hij heeft geuit niet meer verliefd te zijn. En dat hij nu wil gaan uitleggen aan to wat zij allemaal fout gegaan heeft.
In dat geval zou ik niet gaan.
Ik zou alleen gaan als je wil dat het nog goed komt en je denkt dat er een reële kans op is door dat gesprek.
Door een dit vindt ik niet leuk aan jou gesprek of een het ligt aan mij niet aan jou gesprek ga jij je niet beter voelen want je kan er uiteindelijk niets mee.
Hij heeft geuit niet meer verliefd te zijn. En dat hij nu wil gaan uitleggen aan to wat zij allemaal fout gegaan heeft.
Ik zou alleen gaan als je wil dat het nog goed komt en je denkt dat er een reële kans op is door dat gesprek.
Door een dit vindt ik niet leuk aan jou gesprek of een het ligt aan mij niet aan jou gesprek ga jij je niet beter voelen want je kan er uiteindelijk niets mee.
vrijdag 22 november 2019 om 09:48
Zoals TO het omschrijft praat hij behoorlijk vanuit de IK-boodschap. Niet wat ZIJ fout heeft gedaan, maar wat hij ZELF anders had moeten doen. Het was juist TO die van alles van hem vond (zoals ze het beschrijft)sugarmiss schreef: ↑22-11-2019 07:46Of het is iemand die wel nog even wil natrappen. To heeft geuit wat haar dwars zat.
Ik maak me hier zelf ook regelmatig schuldig aan hoor, maar soms heb ik er moeite mee dat iedereen hier (zonder de mogelijkheid van verweer want die jongen weet niet wat er hier over hem gezegd wordt) zo afgebrand wordt!
vrijdag 22 november 2019 om 09:53
Het klinkt alsof hij gewoon niet meer verliefd was. Ik zou daar niet, na een relatie van vier maanden, nog in een apart gesprek tekst en uitleg over hoeven. Grote kans dat jij door zo'n gesprek alleen maar valse hoop krijgt en je na afloop alleen dubbel afgewezen voelt.
Als je echt met concrete vragen zit kan je het doen. Anders zou ik het laten.
Als je echt met concrete vragen zit kan je het doen. Anders zou ik het laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 22 november 2019 om 11:39
True, hij heeft niet gezegd dat ik iets heb gedaan. Hij zei dat hij blijkbaar door zijn werk en school zijn gevoelens kwijt raakte, dat hij het eerder had moeten zeggen tegen mij en dat ie zich dom voelt dat ie mij kwetst. En vervolgens dat ie erStefke schreef: ↑22-11-2019 09:48Zoals TO het omschrijft praat hij behoorlijk vanuit de IK-boodschap. Niet wat ZIJ fout heeft gedaan, maar wat hij ZELF anders had moeten doen. Het was juist TO die van alles van hem vond (zoals ze het beschrijft)
Ik maak me hier zelf ook regelmatig schuldig aan hoor, maar soms heb ik er moeite mee dat iedereen hier (zonder de mogelijkheid van verweer want die jongen weet niet wat er hier over hem gezegd wordt) zo afgebrand wordt!
nog samen over zou willen praten en dat ik moest laten weten als ik dat oke vond
vrijdag 22 november 2019 om 11:47
Ik denk dat je heel jong bent. Wellicht is dit 1 van je eerste vriendjes en weet je mede daarom niet zo goed wat je ermee aan moet.
Het klinkt als veel gedoe voor zo'n korte relatie. Nu al twijfels over verliefdheid is ook geen goed teken. Laat het lekker gaan, zou ik zeggen.
Stel dat jullie door blijven kwakkelen: in de toekomst zullen er ongetwijfeld nog meer momenten komen dat hij het druk heeft of wat dan ook. Dan zit je weer met hetzelfde.
Maar als een gesprek voor jou helpt: vooral gaan. Onderzoek dan wel vooraf of jullie intenties een beetje overeenkomen.
Het klinkt als veel gedoe voor zo'n korte relatie. Nu al twijfels over verliefdheid is ook geen goed teken. Laat het lekker gaan, zou ik zeggen.
Stel dat jullie door blijven kwakkelen: in de toekomst zullen er ongetwijfeld nog meer momenten komen dat hij het druk heeft of wat dan ook. Dan zit je weer met hetzelfde.
Maar als een gesprek voor jou helpt: vooral gaan. Onderzoek dan wel vooraf of jullie intenties een beetje overeenkomen.
vrijdag 22 november 2019 om 12:46
Ik denk zelf dat je opdit moment niet veel kan met het gesprek.
De vraag is wil je echt horen wat de reden is of hoop je dat het misschien weer goed gaat komen door het gesprek?
Dat je hoopt dat hij van gedachten veranderd is.
De teleurstelling kan dan nog veel groter worden natuurlijk.
Misschien is het beter eerst even een paar weken te wachten op een eventueel goed gesprek zodat de emoties wat gedaald zijn en je wat helderder na kunt denken.
De vraag is wil je echt horen wat de reden is of hoop je dat het misschien weer goed gaat komen door het gesprek?
Dat je hoopt dat hij van gedachten veranderd is.
De teleurstelling kan dan nog veel groter worden natuurlijk.
Misschien is het beter eerst even een paar weken te wachten op een eventueel goed gesprek zodat de emoties wat gedaald zijn en je wat helderder na kunt denken.
Blijf in jezelf geloven !