Marktplaats vraagje
woensdag 27 november 2019 om 16:40
Even een vraagje over het veilig verkopen op marktplaats. Zij beweren dat de Veilig oversteken service het beste is voor zowel verkoper als koper, nou geloof ik daar zelf niet in omdat de koper altijd zal winnen bij een claim zoals 'niet ontvangen' en ik als verkoper dan kan fluiten naar mijn geld.
Nu heb ik een item van een paar honderd euro die ik (aangetekend en verzekerd) wil opsturen naar de koper. Wat is de veiligste manier van betalen zonder dat zij daarbij kan claimen en ik mijn geld kwijt ben. Deze koper wil per sé alleen met "Veilig Oversteken Service" betalen maar ik heb daar geen zin in. Tot nu toe heb ik alleen nog kleine dingen verkocht en via een betaalverzoek in de app het geld ontvangen en daarna pas opgestuurd. Dit ging altijd goed, maar door een nare ervaring met een duur item via Ebay/Paypal ben ik nu een beetje schichtig met het versturen van dure items. De koper wil het overigens ook wel komen ophalen alleen ik ben heel voorzichtig met het geven van mijn adres en ze woont aan de andere kant van het land dus versturen geeft haar voorkeur.
Iemand ervaring/tips?
Nu heb ik een item van een paar honderd euro die ik (aangetekend en verzekerd) wil opsturen naar de koper. Wat is de veiligste manier van betalen zonder dat zij daarbij kan claimen en ik mijn geld kwijt ben. Deze koper wil per sé alleen met "Veilig Oversteken Service" betalen maar ik heb daar geen zin in. Tot nu toe heb ik alleen nog kleine dingen verkocht en via een betaalverzoek in de app het geld ontvangen en daarna pas opgestuurd. Dit ging altijd goed, maar door een nare ervaring met een duur item via Ebay/Paypal ben ik nu een beetje schichtig met het versturen van dure items. De koper wil het overigens ook wel komen ophalen alleen ik ben heel voorzichtig met het geven van mijn adres en ze woont aan de andere kant van het land dus versturen geeft haar voorkeur.
Iemand ervaring/tips?
diamantje123 wijzigde dit bericht op 27-11-2019 16:41
4.76% gewijzigd
♡
woensdag 27 november 2019 om 17:37
Tja, ik vind het toch wel onverstandig om dat zo te doen. Ook al zullen de meeste kopers misschien wel de beste intenties hebben. Soms maakt gelegenheid ook de dief. Afspreken op neutraal terrein is handiger. En geld overmaken via tikkie. Geen contant geld.
woensdag 27 november 2019 om 18:16
Ow dit heb ik echt regelmatig gedaan hoor, van de week nog. Zo vreemd is het niet dat ik soms niet thuis ben.truusperenat schreef: ↑27-11-2019 17:28Ik had gisteren een koper die persé iets op wilde halen terwijl ik in mijn advertentie had gezet alleen verzenden. Toen ik aangaf zelden thuis te zijn dus het wilde versturen gaf ze aan dat ze het dan via betaal verzoek zou betalen en dat ik het dan in de tuin in een tasje kon leggen dan zou ze het ophalen.
Alsof ik zo dom ben mijn adres aan een vreemde te geven en er bij te vertellen dat ik niet thuis ben![]()
Maar goed ik geef heel makkelijk mijn adres voor verkoop nog nooit iets geks gebeurd. Ik zeg er wel bij dat ik niet aan onderhandelen aan de deur doe.
Het meest vreemde wat ooit gebeurde was een man die per mail zijn excuus maakte vanwege het feit dat hij zo stil was (uh? ow?) maar ik was de mooiste vrouw die hij ooit gezien had en hij sloeg er helemaal stil van. Ok! Thanks!
Maar goed TO, ik houd juist weer niet echt van verzenden en zou zoiets duurs echt niet per post verzenden ook niet als er gewoon via tikkie of overschrijving betaald is.
Ik zou dus toch afspreken (tja bij een station kan, heb dat 1 keer als koper gedaan ik doe dat niet meer vind het heel heel vervelend) en anders een andere koper afwachten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 27 november 2019 om 18:19
Ja ik spreek dan wel af dat het op risico van de koper is. Mocht iets meegenomen zijn heeft de koper pech.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 27 november 2019 om 18:33
Pas in ieder geval op dat je geen links opent die de koper stuurt. Er is een oplichters truc die gelijk oversteken gebruiken om je bankgegevens te achterhalen. Dan vragen ze of je een verificatie wilt doen en sturen ze een link. Met een verhaal erbij dat ze ooit zijn opgelicht bla bla en zeker willen zijn dat je bent wie je zegt of zoiets. Over het product stellen ze niet veel vragen, de betaling is belangrijker.
Verder gewoon niet doen als je niet geheel zeker bent over de afloop. Als het te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook zo.
Verder gewoon niet doen als je niet geheel zeker bent over de afloop. Als het te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook zo.
Let’s Go Brandon!
woensdag 27 november 2019 om 18:52
Gelijk oversteken is voor de verkoper wel veilig want als jij middels track and trace kunt asntonen dat het pakje geleverd is krijg je je geld, ook als koper aangeeft niks te hebben gekregen
Maar als koper... als de verkoper een dois stenen op stuurt geeft de track and trace aan dat ik het hrb ontvangen en krijgt hij zn geld.. maar ja ik ben wel opgelicht dan
Waarom wil je niet ontvangen.met een betaalverzoek?
Als ik koop vind ik dat ook fijn.. geen moeite en kans op fouten
Maar als koper... als de verkoper een dois stenen op stuurt geeft de track and trace aan dat ik het hrb ontvangen en krijgt hij zn geld.. maar ja ik ben wel opgelicht dan
Waarom wil je niet ontvangen.met een betaalverzoek?
Als ik koop vind ik dat ook fijn.. geen moeite en kans op fouten
woensdag 27 november 2019 om 19:05
Nee alleen opsturen.was te ver weg. geld overmaken op mijn bankrekening .en als ik zie dat het er op staat..diamantje123 schreef: ↑27-11-2019 17:10Nou inderdaad heel raar, had je ook voorgesteld om het te laten ophalen?
verstuur ik het gelijk .ook n kwestie van vertrouwen van zijn kant natuurlijk . ik heb het nog nooit anders gedaan,
Maar waarom vraagt hij om n marktplaats betaling. Terwijl hij n vals adres opgeeft. Dat begrijp ik niet.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
woensdag 27 november 2019 om 19:14
Afhalen heb ik geen problemen mee, en mijn telefoon nummer geven ook niet.
Een keer n persoon gehad.die bij ons kwam .en het item niet dat was dat hij dacht dat het was
Was zijn eigen schuld .advertentie niet goed gelezen.
Hij was niet blij. Belde hij later. En ik geef jullie aan bij de belasting dienst.want ik geloof nooit dat jullie ook maar iets opgeven. Want hij eiste zijn benzine geld terug.
was nl n verre rit.
Kon alleen maar zeggen .dat ie dat dan maar moest doen. En zijn tank toch echt moest vullen van zijn eigen centen.
Een keer n persoon gehad.die bij ons kwam .en het item niet dat was dat hij dacht dat het was
Was zijn eigen schuld .advertentie niet goed gelezen.
Hij was niet blij. Belde hij later. En ik geef jullie aan bij de belasting dienst.want ik geloof nooit dat jullie ook maar iets opgeven. Want hij eiste zijn benzine geld terug.
was nl n verre rit.
Kon alleen maar zeggen .dat ie dat dan maar moest doen. En zijn tank toch echt moest vullen van zijn eigen centen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
woensdag 27 november 2019 om 19:24
Nou wat je zegt ! Vandaag dus ook. Of ik foto's wilde sturen van wanneer ik de schoenen aanheb. Zijn dat dan mensen met een voetfetish ofzo?!Sylphide75 schreef: ↑27-11-2019 17:33Bij paypal trekt de koper aan het langste eind als hij een geschil opent. Dus dat zou ik ook niet gebruiken als betaalmiddel. Gewoon een bankoverschrijving. En dure dingen afhalen en nakijken voor de koop. Geen gezeik achteraf zoals ook vaak gebeurt. Ik heb trouwens okk vaak van die rare verzoeken en mailtjes gehad hoor, vieze kereltjes die reageren op advertenties van bijv. tiener bh's die ik te koop had omdat mijn dochter er zo snel was uitgegroeid dat ze echt nog nieuw waren. Of inderdaad op gedragen schoenen, of ik een foto wilde sturen dat ik de schoenen aan had. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
♡