Slaapkamers, what to do?
vrijdag 29 november 2019 om 00:04
Hallo!
Wij wonen al jaren dolgelukkig in ons huis met 3 slaapkamers. Wij zijn met zijn tweeën en daardoor hebben we 2 slaapkamers "over". Nu zijn het twee kamers zonder enige functie, eentje is zelfs leeg, de ander heeft 2 kasten staan met wat administratie.
De lege kamer is 3 bij 3, de andere kamer 4,5 bij 4. Grote raampartijen dus genoeg licht.
Maar wat doen we ermee? Heb al allerlei ideeën zoals een walk-in closet. Maar 3 bij 3, zoveel kleding hebben we helemaal niet... al zouden we alles naast elkaar ophangen, dan krijgen we hooguit 1 zijde "gevuld" met 1 rail. En dat is het dan.
Hebben jullie ideeën?
Mocht er iemand zeggen, een paar kinderen krijgen, dat is niet voor iedereen heel erg vanzelfsprekend.
Alvast bedankt!!
Wij wonen al jaren dolgelukkig in ons huis met 3 slaapkamers. Wij zijn met zijn tweeën en daardoor hebben we 2 slaapkamers "over". Nu zijn het twee kamers zonder enige functie, eentje is zelfs leeg, de ander heeft 2 kasten staan met wat administratie.
De lege kamer is 3 bij 3, de andere kamer 4,5 bij 4. Grote raampartijen dus genoeg licht.
Maar wat doen we ermee? Heb al allerlei ideeën zoals een walk-in closet. Maar 3 bij 3, zoveel kleding hebben we helemaal niet... al zouden we alles naast elkaar ophangen, dan krijgen we hooguit 1 zijde "gevuld" met 1 rail. En dat is het dan.
Hebben jullie ideeën?
Mocht er iemand zeggen, een paar kinderen krijgen, dat is niet voor iedereen heel erg vanzelfsprekend.
Alvast bedankt!!
vrijdag 29 november 2019 om 06:48
Lijkt mij heel fijn. Heel veel boekenkasten. Alles bij elkaar en overzichtelijk.Nitflex schreef: ↑29-11-2019 00:19Ik dacht ook meteen; bibliotheek. Met echt comfortabele meubels, een soort mini-huiskamertje.
Dat hebben mijn ouders ook meteen gedaan toen wij het huis uit waren.
Ik zou overigens ook wel raad weten met een walkin closet van dat formaat. Ik vul dat in m’n eentje wel en zou er dan ook m’n make-up doen etc. Maar ik heb inderdaad wel veel kleding.
vrijdag 29 november 2019 om 07:49
Ik ook, vind het heerlijk.nlies schreef: ↑29-11-2019 00:08ik heb in mijn eentje ook 3 slaapkamers, dus 2 over. Op de ene staat een reservebed voor een eventuele loge, en een droogrek, op de andere een wand spellenkasten aan de ene kant en aan de andere kant een kast, lakens handdoeken, en een kast die ook al aardig spellenkast wordt
In de ene kamer staan kledingkasten, mn schoenen en mn bureau en administratie, de 3e slaapkamer is vrij klein, daar staat een boekenkast, logeerbed en wat rommel en schoonmaakspullen.
vrijdag 29 november 2019 om 08:08
De kleinste kamer vullen met kasten. Als je maar 1 zijde vult met kleding is dat toch prima? Dan kan aan de andere kant mooi je beddengoed, handdoeken, motorkleding, winterjassen, administratie, etc.
Heerlijk om alles goed georganiseerd te hebben. En dan de andere kamer als verblijfsruimte inrichten. Dus idd bibliotheek of sportruimte.
Heerlijk om alles goed georganiseerd te hebben. En dan de andere kamer als verblijfsruimte inrichten. Dus idd bibliotheek of sportruimte.
vrijdag 29 november 2019 om 08:12
Wij hebben ook van 1 van de slaapkamers een "kledingkast" gemaakt. Vooral fijn omdat je nu geen kasten in de slaapkamer meer hebt, dus meer ruimte. Ondanks dat ik niet veel kleding hebt, telt het altijd wel op, schoenen, jassen, sportkleding, etc. Maar ook het winterdekbed, slaapzakken, rugzakken, etc etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 29 november 2019 om 09:08
Wij hebben ieder 1 kamer.
Ik wil mijn kamer, waar ook de kledingkast in staat, wat verkleinen en dan een walk-in closet (want mijn kamer is toevallig óók nog logeerkamer) waar ook het strijkijzer staat, alle voorraden handdoeken en beddengoed ligt enzo.
Dus je zou die walk-in closet als soort linnenkamer kunnen maken waar je al het kunnen verwerkt, dan heb je best wat ruimte nodig. Of dus beiden je eigen kamer voor de leuk.
Ik wil mijn kamer, waar ook de kledingkast in staat, wat verkleinen en dan een walk-in closet (want mijn kamer is toevallig óók nog logeerkamer) waar ook het strijkijzer staat, alle voorraden handdoeken en beddengoed ligt enzo.
Dus je zou die walk-in closet als soort linnenkamer kunnen maken waar je al het kunnen verwerkt, dan heb je best wat ruimte nodig. Of dus beiden je eigen kamer voor de leuk.
vrijdag 29 november 2019 om 09:26
vrijdag 29 november 2019 om 09:29
Dit met de kleinste kamer, dan kunnen de kasten uit je huidige slaapkamer wordt die ruimer en rustiger.Positivevibes schreef: ↑29-11-2019 08:08De kleinste kamer vullen met kasten. Als je maar 1 zijde vult met kleding is dat toch prima? Dan kan aan de andere kant mooi je beddengoed, handdoeken, motorkleding, winterjassen, administratie, etc.
En de grote kamer een slaapbank voor die je weet toch maar nooit logee en verder inrichten als een gezellig soort tweede woonkamer, heerlijk om even je eigen plek te hebben. Vind ik dan.
En anders, je hoeft er niets mee te doen hè, je mag ook gewoon een deur gesloten houden!
vrijdag 29 november 2019 om 09:32
Ik zou dan zelf wel zoiets hebben van “ waarom woon ik in dit huis en heb ik al
die ruimte?”
Geloof niet dat ik een probleem zou hebben om die kamer te vullen, man en ik kijken graag samen series maar ook apart en hij kijkt formule 1 en voetbal en nu moet 1 van ons dat dus op bed doen of naast elkaar met een koptelefoon op en iPad. Niks mis mee maar een extra zitkamer zou fijn zijn.
vrijdag 29 november 2019 om 09:34
Mijn nichtje en haar man hebben een motor in de woonkamer staan
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 29 november 2019 om 09:42
Poezemens84 schreef: ↑29-11-2019 09:39Op onze slaapkamer hebben we inbouwkasten dus die ruimte sparen we niet uit. Een soort linnenkamer klinkt wel goed!! En dan de ander als een soort relaxachtige leeskamer of zo...
Wat een leuke ideeën!!
Je zou dan ook ergens anders kunnen gaan slapen en de huidige slaapkamer dan inrichten als linnen kamer annex inloopkast.
vrijdag 29 november 2019 om 10:33
Mijn man heeft de zolder, een manheaven.. grote tv, logeerbed opgemaakt als bank, stereo, Xbox, digitale piano, gitaar, viool. En een bureau/werkplek, dus een goede bureaustoel, printer, kastje, laptopstandaard, toetsenbord, muis, groot computerscherm.
Ik heen een kamer voor mijn boeken, schommelstoel, stereo. En daarnaast een heleboel ruime om te naaien en te breien.
En dan hebben we ook nog een sportkamer met logeerbed en een inbouwkast vol spelletjes.
Ik heen een kamer voor mijn boeken, schommelstoel, stereo. En daarnaast een heleboel ruime om te naaien en te breien.
En dan hebben we ook nog een sportkamer met logeerbed en een inbouwkast vol spelletjes.
vrijdag 29 november 2019 om 10:57
vrijdag 29 november 2019 om 10:59
Sabeltandcavia schreef: ↑29-11-2019 10:57Ik moet meteen hieraan denken:
https://youtu.be/yIutgtzwhAc
![]()
vrijdag 29 november 2019 om 11:01
Wij hebben de hele bovenverdieping "over". De grootste kamer is mijn werkkamer. Twee bureaus en mijn studieboeken.
Een kleine kamer staat een oude kledingkast met -nu- de zomerkleding, boekenkasten met de rest van onze boeken en de kattenbakken.
Derde kamer is de logeerkamer en opslag voor de kerstspullen e.d. en droogrekken.
Alle kamers staan daarnaast kattenklimdingen, ligplekken.
Een kleine kamer staat een oude kledingkast met -nu- de zomerkleding, boekenkasten met de rest van onze boeken en de kattenbakken.
Derde kamer is de logeerkamer en opslag voor de kerstspullen e.d. en droogrekken.
Alle kamers staan daarnaast kattenklimdingen, ligplekken.
vrijdag 29 november 2019 om 11:09
En dan een goede geluidsinstallatie in de relaxkamer. Heerlijk lezen met goede muziek/klank op de achtergrond. Geniet ik hier erg van in onze 'luisterkamer' in een comfortabele feauteuille met voetenbankje, laag tafeltje ernaast voor mijn kopje koffie of glas wijn.Poezemens84 schreef: ↑29-11-2019 09:39Op onze slaapkamer hebben we inbouwkasten dus die ruimte sparen we niet uit. Een soort linnenkamer klinkt wel goed!! En dan de ander als een soort relaxachtige leeskamer of zo...
Wat een leuke ideeën!!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 29 november 2019 om 11:27
Een zolder hebben we niet, het is een semi-bungalow. De was gooien we in de droger of hangen we op een rekje. Maar een kamer voor de was, of een waskamer/walk-in-closet, das misschien wel handig. Met "strijk-tv".