Tygo in de psychiatrie

donderdag 28 november 2019 om 22:03
Acteur Tygo Gernandt onderzoekt hoe de psychiatrie in Nederland werkt. Hij praat met patiënten en experts over de diagnosticering van mensen met psychische problemen en over de behandelmethoden. Werken die wel?
Wel interessant en schrijnend tot nu toe, meer mensen die kijken?
(Pijler is misschien wat wrang)
Wel interessant en schrijnend tot nu toe, meer mensen die kijken?
(Pijler is misschien wat wrang)
vrijdag 6 december 2019 om 12:14
vrijdag 6 december 2019 om 12:15

ISBS......................... We denken er nog even over.
Impulsief Kopen Eten A................
Die A, daar kom ik nog niet helemaal uit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 6 december 2019 om 12:21
vrijdag 6 december 2019 om 12:26
Ik betaal altijd keurig.Anoniem262821034 schreef: ↑06-12-2019 12:21Ineffectieve K(C)oping En A...
Iets met Kleptomanie zou ook wel passen.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 6 december 2019 om 12:48
Nee hoor.
Vlak bij mij wonen 'zorgwekkende zorgmijders'. De gemeente betaalt die rekeningen volgens mij.
vrijdag 6 december 2019 om 14:02
Die lijstEN (wat overigens bij een goed traject slechts onderdeel is van de diagnose), zijn niet zomaar tijdschriftenquizjes he. Daar zit heel wat wetenschappelijke research achter.Bruintjedebeer schreef: ↑06-12-2019 09:01Ze hebben wekenlang jouw gedrag bestudeerd?
Ik hoefde alleen vragenlijstjes te beantwoorden.
Ik geloof heus dat er verkeerde diagnoses plaatsvinden - er zijn veel diagnoses die tegen elkaar aanschuren en waarbij de vraag is wat oorzaak en wat gevolg. Maar soms kan het ook fijn zijn om te weten wat je hebt, om herkenning te vinden en om hierdoor de juiste hulp te krijgen.
Natuurlijk het zal mis gaan en dat is schrijnend. Wat ik trouwens ook vaak zie is dat een diagnose wel degelijk kan kloppen, maar dat mensen het zelf niet willen geloven. Dus ja, dan doet iemand het af als onzin terwijl dat eerder getuigt van nog niet genoeg zelfinzicht (of vooroordelen over een diagnose) dan dat de diagnose fout is.
(ik heb de huidige aflevering nog niet gezien, dus dit is even gebaseerd op wat ik hier lees.

zaterdag 7 december 2019 om 17:48
Ga weg!
Bovendien is "ongemak" 9 van de 10 keer ook een juiste diagnose.

Jammer dat je hier geen diagnose mag stellen, lijkt me leuk om te vertellen welk ongemak je ervaart in het dagelijkse leven en dan mag iedereen vragen stellen en uiteindelijk een diagnose stellen en degene die het goed heeft (en dan pak je bijvoorbeeld je laatste diagnose of degene die je zelf het meest kloppend vindt) die wint.
zaterdag 7 december 2019 om 17:48
Dan zal ik wel heel dom zijn dat ik niet begrijp wat je met ‘monster(tje)’ bedoelt in deze context.
Wat is er mis met het woord probleem, of stoornis?
.

zaterdag 7 december 2019 om 17:49
Of iets in je hersenen wat kapot is.Anoniem262821034 schreef: ↑07-12-2019 17:48Dan zal ik wel heel dom zijn dat ik niet begrijp wat je met ‘monster(tje)’ bedoelt in deze context.
Wat is er mis met het woord probleem, of stoornis?

zaterdag 7 december 2019 om 17:50
Bruintjedebeer schreef: ↑07-12-2019 17:48Ga weg!
Bovendien is "ongemak" 9 van de 10 keer ook een juiste diagnose.
Jammer dat je hier geen diagnose mag stellen, lijkt me leuk om te vertellen welk ongemak je ervaart in het dagelijkse leven en dan mag iedereen vragen stellen en uiteindelijk een diagnose stellen en degene die het goed heeft (en dan pak je bijvoorbeeld je laatste diagnose of degene die je zelf het meest kloppend vindt) die wint.
Dat is wel een leuk spelletje. Raad de diagnose.
.