Zwanger worden vanaf januari 2020

26-12-2019 00:16 751 berichten
Lieve meiden,

Volgens mij is er nog geen nieuw topic aangemaakt voor de dames die zwanger willen worden vanaf januari 2020.

Is er animo om een nieuw topic aan te maken? Ik zag dat er al wel topics lopen, met mensen die elkaar inmiddels al wel even kennen, misschien is een nieuw topic voor de nieuwelingen fijn?

Oh ja, voelt iemand zich geroepen dit topic over te nemen? Ik heb helaas niet de tijd om de topic te leiden.

Hierbij de tabel, met dank aan Blue :)
viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 16:24
13.32% gewijzigd
Een tweeling... dat lijkt me echt heftig maar leuk.
Wij grapten er wel eens over omdat ik eigenlijk nooit kinderen wilde, “dan worden we vast gestraft met een tweeling”
Ons zoontje is nu 2,5 en was erg gewenst hoor, de biologische klok is toch een keer gaan werken😉

Op de dag dat ik ongesteld moest worden was ik ineens misselijk, ik dacht dat ik mezelf voor de gek aan het houden was maar was dus toch echt waar.

Morgen ochtend gaat het spiraal eruit, en ik moet mezelf echt een beetje afremmen in mijn gedachtes. En ik merk ook dat ik er meer mee bezig lijk te zijn dan mijn vriend. Ik heb me voorgenomen er deze keer niet over te beginnen als ik weet dat ik ongeveer een eisprong heb, want dat zorgde de vorige keer voor een beetje veel onrust. Verplicht vrijen is toch een beetje minder....
Ik vertel hem gewoon niks en ik ‘lok’ heb wel het bed in als het nodig is🤫
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mila, spannend! Hopelijk lukt het snel!

@alle dames die al een zwangerschap doorgemaakt hebben, wat waren bij jullie de belangrijkste zwangerschapskwaaltjes? Ik ben zelf best wel 'bang' voor misselijkheid en overgeven, met name als het veel voorkomt en hoe ik dat dan combineer met hele dagen werken. Lijkt me nou echt niks als je meerdere keren per dag op het werk naar de plee moet rennen om over te geven :-?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik merk dat ook ik er wel echt meer mee bezig ben dan mijn vriend. Daar komt bij dat ik vriendinnen heb die nog helemaal niet met baby's bezig zijn. Het is dan zeker fijn om met jullie te kunnen kletsen!

@Bloemetje2
Momenteel zit ik op het wachtbankje. 5 januari is mijn NOD. Hoewel ik normaal behoorlijk nuchter ben, merk ik dat een eventuele zwangerschap mij best bezig kan houden. Super spannend! Nog een weekje wachten.
@friction Ik heb maar 2 keer overgegeven, een keer op een parkeerplaats voor mijn werk (had een beker groene thee op, niet aan te raden😉) en tijdens het bevallen.

Ik had op mijn nachtkastje altijd rijstwafels liggen. Gelijk als ik wakker werd eten, dat werkte echt het best, dan was bij mij gelijk de misselijkheid over. Maar dat zal vast bij iedereen anders zijn.

Ik weet dat mijn zusje de eerste drie maanden elke dag boven de wc ging, met een peuter van 2 aan haar hand die mama zo zielig vond... Hoop dat dat ons bespaard blijft!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mila, oh haha wat grappig van die groene thee, ik wordt zelfs zonder zwanger te zijn soms al een beetje misselijk als ik te veel groene thee op heb. Zit blijkbaar toch iets in dan wat de maag niet echt fijn verdraagt ;-)
Ik lees inderdaad heel verschillende verhalen, maar hoop echt dat het overgeven me bespaard blijft, heb er ook een soort van fobie voor, denk ik althans. De gedachte alleen al dat ik zou moeten overgeven maakt me bang. Ik heb dan ook echt sinds mn 11e al niet meer overgegeven, dus weet ook niet meer hoe het is...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
@friction Ik had bij mijn zwangerschap bijna nergens last van! Alleen soms 's morgens misselijk, dus ook hier inderdaad droge crackers naast mijn bed, die at ik direct als ik misselijk wakker werd.
En er was een periode dat ik in de auto heel misselijk werd: als ik zelf reed nergens last van dus dat was toen de oplossing.
Ik heb geen een keer overgegeven.

Ik vind overgeven trouwens niet zo erg: als kind was ik heel snel wagenziek, dus ben er best goed in geworden haha. Maar als je er zo bang voor bent, gewoon op tijd aangeven: er is best wat hulp voor! Speciale medicatie of eventuele therapie (emdr). Maar misschien als je sinds je 11e het al niet meer hebt gehad en het toch eens zou gebeuren valt het misschien ook best mee?

@Mila1 ik herken wat je zegt over 'verplicht vrijen'. Nog een reden waarom ik er ook niet zo veel over heb met mijn man! We hebben wel allebei dat als we zwangere vrouwen zien (ja inderdaad die zijn echt opeens overal als je er zelf mee bezig bent) we elkaar even aankijken, of hij ook wel zegt dat hij niet kan wachten tot het zover is.

#Bloemmetje Goed dat je zo gezond bezig bent! Daar kan ik nog wel wat meer mn best voor doen. Ben ook bang dat het nu misschien langer gaat duren omdat zowel mijn man als ik wel wat overgewicht hebben, heel wat anders dan 4,5 jaar terug toen we allebei intensief sportten etc ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
@blommetje: wij hebben een meisje. Een lekker vrolijk kind en heel erg nieuwsgierig, ze wil niks missen.

@friction: bij mij viel het ook wel mee met het overgeven hoor. 1 of 2 keer in het eerste trimester en daarna pas weer tijdens de bevalling. Ik was vooral moe en had in het begin veel honger, en eten hielp het beste tegen misselijkheid. Ik ben ook flink aangekomen die eerste maanden :P En later in de zwangerschap kreeg ik wat last van m'n bekken, maar dat kwam vooral doordat ik te lang ben doorgegaan met hardlopen. Toen ik daarmee stopte en mom in balance ben gaan doen is dat weer weggegaan, uiteindelijk heb ik met 41+ weken nog gesport.

@mila: mijn vriend is er ook veel minder mee bezig dan ik. Hij wil graag een tweede maar hij is er toch niet echt mee bezig. Bij de eerste wilde ik het liever dan hij, hij wilde het continu uitstellen (koudwatervrees). Hij schoot ook echt in de stress toen ik zwanger was haha, gelukkig is dat wel goed gekomen. Nu willen we het allebei even graag en lijkt een leeftijdsverschil van zo'n 2 jaar ideaal, maar toch bedenkt hij dan niet dat ik dan binnen een aantal maanden zwanger zou moeten worden. Ik denk dat het toch anders is voor mannen omdat zij niet degene zijn die zwanger moeten raken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mila: Ik ben idd ook van plan om man een beetje uit de tent te lokken op de goede dagen. Nu begin ik nog niet aan ovulatietesten en moet ik afwachten of er gelijk regelmaat in mijn cyclus zit, maar ik ga het wel proberen te plannen op het moment dat mijn app de juiste periode aangeeft. We hebben geen haast.

Goed om te weten dat groene thee misselijk maakt. Ik drinkt het op mijn werk de hele dag door, wordt misschien wel mijn eerste symptoom!
Ik zit ook niet echt te wachten op werken en overgeven. Maar ook niet echt op een nog betere neus. Hij is al goed genoeg zo.

@gioia: tot wanneer heb je vorige keer hardgelopen en hoeveel km? Ik loop nu ongeveer 2x per week 5-6km en begreep dat je rond 16 weken wel zou moeten stoppen. Ik wil wel fit blijven, maar yoga lijkt me dan weer helemaal niks...
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed te horen dat de misselijkheid bij jullie meeviel!

@Blueitis: ik vind yoga juist echt superfijn (terwijl ik hier eerst best skeptisch tegenoverstond). Heb de afgelopen maanden een cursus hatha/vinyasa gedaan en dat vond ik erg fijn. Deze vorm yoga is echter wel redelijk intensief, en niet geschikt voor als je zwanger bent (en al een buik hebt). Ben dus wel benieuwd hoe ze zwangerschapsyoga vormgeven, zal wel een stuk rustiger zijn...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot 2 keer aan toe heb ik nu de afgelopen dagen al een bericht getypt maar steeds lukte het plaatsen niet, hopelijk deze keer wel!

Ik zit nu op het wachtbankje met een NOD op 5 januari maar morgen ochtend ga ik alvast testen omdat ik mega mega veel symptomen heb. Super volle en pijnlijke borsten, misselijk in vlagen, moe, een neus als een speurhond en geen trek in koffie.

Een beetje persoonlijk maar misschien wel fijn om hier te delen. 3 jaar geleden werd er bij mij pcos gediagnosticeerd en 2 jaar geleden kwam ik erachter onverwacht zwanger te zijn, doordat ik ziek was en aan de antibiotica moest. De pil werkte dus al een tijdje niet. We waren er eigenlijk nog niet klaar voor maar na een immens dilemma besloten we toch om het te houden. Met 9 weken werd dit toen toch een miskraam. Het lot bepaalde.

Wel verdrietig maar ergens wel een opluchting voor mij om te weten dat zwanger worden dus niet perse heel moeilijk hoefde te gaan zijn :-D

Ik herken mijn kwaaltjes dus nu van toen. We gaan het morgen zien!

@gioia en blueitis, ik loop ook hard en hoop dat ook zo lang mogelijk te kunnen doen. Wegens een blessure wel net weer 'opniew' begonnen, maar ik loop nu rond de 10 km 2x per week en 1 interval training. Heel veel meer zal dat met een zwangerschap wel niet worden. Yoga lijkt me dan ook best fijn!
Hoeveel lopen jullie?

tealey, ik ben er ook wel meer mee bezig dan mijn vriend en ergens is dat ook wel logisch toch? Maar niet altijd leuk want je voelt je dan al snel een zeur als je het daar de hele tijd over wil hebben, heb ik tenminste, haha.
Het is gewoon zo leuk en spannend!

Hebben jullie nog leuke plannen met oud en nieuw?
Alle reacties Link kopieren Quote
@blue: ik heb tot 23 weken gelopen, zo'n 2 a 3 keer in de week. Aan het begin van de zwangerschap heb ik nog een halve marathon gelopen maar op het eind liep ik rond de 8 km. Die afstand was wel te doen, het was vooral het tempo waar ik last van kreeg tijdens trainingen met mijn hardloopgroepje. Nu loop ik 1 a 2 keer per week rond de 8-10 km en 1 keer bootcamp.
Als ik zwanger word hoop ik wel tot een week of 20 door te kunnen lopen, maar wel op een lager tempo en dan maximaal een km of 5. En dan ga ik weer 2 keer per week mom in balance doen, dat heeft me echt geholpen fit te blijven en ik kreeg ook minder last van mijn bekken hierdoor. Dus dat is wel een aanrader als je geen yoga wil doen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip: Spannend! Ik hoop van harte met je mee morgenochtend!
Heel naar een miskraam, zeker als jullue net besloten hadden er toch voor te gaan. Maar blijkbaar besloot het lot dat jullie er nog niet helemaal klaar voor waren.

Ik schrijf ook hier om mijn man niet 'lastig' te vallen. Hij is gewoon niet zo bezig met wat ik allemaal voel, logisch. Zeker nu ik erop let, denk ik zelf ook wel eens, nu is het wel weer genoeg.

@Friction: ik heb me voorgenomen om straks wel een proefles yoga te gaan doen, misschien bevalt het toch heel goed.

@gioai ik ga ook eens kijken of mom balance hier in de buurt gegeven wordt.
blueitis wijzigde dit bericht op 29-12-2019 20:38
Reden: type fouten
0.81% gewijzigd
@pip Ooh wat spannend!! Dat zouden dan flink wat symptomen al zijn! Ik duim voor je.
@ blueitis ik ken dat ook wel inderdaad! Maar betrap mezelf er op dat ik het gesprek toch wel weer snel die kant op laat gaan.. Zou het voor jou nou ook de eerste zijn?

@pip super spannend. Ik hoop voor je dat je morgen een positieve test in je handen mag hebben! Welke test ga jij gebruiken? Wij lopen zo te zien gelijk, heb ook mijn NOD op 5 januari en al wat symptomen. Misselijk, krampjes, eetlust lijkt veranderd. Ik kwam alleen niet verder dan clearblue, maar die zou dan pas dinsdag of woensdag gebruikt kunnen worden? Zelf heb ik een vroege zwangerschapstest liggen van de action, maar die kan 4 dagen van geboren. Verder eerlijk gezegd niet heel goed gekeken, maar ben dus wel benieuwd welke jij gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat veel verhalen weer, leuk! Het lukt mij niet om op alles te reageren .

Ik ben er ook veel meer bezig dan mijn vriend maar vind het niet erg. Ik wil eind Jan mijn spiraal laten verwijderen. Vlak daarna ongesteld en dan willen we gaan proberen . Heb gelezen dat je eerst een keer weer een menstruatie moet hebben gehad na verwijderen van spiraal , dus daar gaan we braaf voor

@friction.. mijn eerste zwangerschaoskwalen bij de eerste was buikkrampen zoals ik ook heb als ik ongesteld moet worden. Was dus ook steeds verbaasd dat ik dat niet werd. Een klein beetje misselijk geweest in de ochtend maar nooit hoeven overgeven gelukkig
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tealey: Ook spannend voor jullie dus! Het zou voor ons idd de eerste zijn. Ik ben mijn man pas 5 jaar geleden tegengekomen en wilde toen echt, echt geen kinderen (hij ook niet, trouwens). Drie jaar geleden werd chronisch pijnpatiënt en zag ik een zwangerschap en een baby echt niet zitten.
In het afgelopen jaar is de pijn zo goed als verdwenen en is ons leven heel stabiel geworden, We merkten beide dat er ruimte is (in huis en hart) voor een kind. We hebben eerst pleegzorg overwogen en zelfs een cursus gedaan. Nogsteeds is het iets wat op ons lijstje staat, maar op dit moment passen pleegkinderen nog niet in ons leven.

Met name mijn man is bang dat mijn pijn terugkomt tijdens een zwangerschap. De artsen zeggen echter dat het kan, maar mijn risico is even groot als iemand zonder voorgeschiedenis. Ofwel daar hadden we helemaal niks aan. Aangezien het toch niet te voorspellen is, hebben we besloten er toch voor te gaan.
Ikzelf ben niet zo bang voor die pijn, dat 'ken' ik immers. Ik ben eerder huiverig voor andere complicaties.
Alle reacties Link kopieren Quote
tealey, leuk dat we gelijk lopen. Ook spannend voor jou dus! Ik wilde wachten maar omdat we morgen avond een feestje geven wil ik weten waar ik aan toe ben ivm alcohol en hapjes etc. En gezien al die symptomen inderdaad. Maar ik heb ook al gelezen dat je lichaam je heel goed voor de gek kan houden zeker wat dit betreft... We gaan het zien!
Ik heb een tijdje terug via 2-besure. Nl de vroege testen besteld omdat ze daar een actie hadden en het super goedkoop was. Die kunnen 6 dagen Voor NOD gebruikt worden. Ik hoor ook goede verhalen over die van de kruidvat 2voor5 euro.
pip-321 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 21:20
2.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
blueitis, wat naar zeg van die chronische pijn, ik hoop zo dat het tijdens een zwangerschap niet terugkomt, maar als de kans daarop net zo groot is als voor iedere andere vrouw dan is dat best geruststellend toch? Niemand weet wat er eventueel mis kan gaan tijdens een zwangerschap.
Hopelijk mag je snel een gezonde en goede zwangerschap meemaken :)
Wow dames wat is er vandaag weer veel geschreven! Wat leuk!

@pip super spannend om morgen al te kunnen testen. Zeker omdat je allerlei symptomen hebt... Spannend spannend! We gaan voor je duimen 😉😉 en laat ons iets weten he! Haha

@blueitis heftig hoor chronische pijn! En wat fijn dat het nu beter met je gaat. Slik je iets van pijnmedicatie? Spannende keuze voor jullie dus om zwanger te willen worden! Hopelijk een fijne pijnvrije zwangerschap!

Leuk dat er ook een aantal sportieve meiden in dit groepje zitten. En nog tot in de zwangerschap hard hebben gelopen. Ik wil ook zeker blijven sporten tijdens de zwangerschap. Daarnaast wil ik ook iets van zwangerwschapsyoga gaan doen. Dat heb ik tijdens de zwangerschap van de tweeling ook gedaan en vond k toch wel fijn. Vantevoren dacht ik nog; dat is niks voor mij! 😂😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Tealey en Pip, allebei symptomen! Ik duim voor jullie!

Verdrietig van je miskraam Pip, ook al was het toen niet het moment. Maar ook wel weer prettig dat je weet dat je zwanger kunt worden.

Dapper dat jullie ervoor gaan Blue! Maar als de kans bij jou net zo groot is als bij anderen dan valt het gelukkig mee met het risico! Hopelijk voor jou een "gewone" gezonde zwangerschap.

Over vroeg testen: ik heb de vorige keer pas een paar dagen na NOD getest, en ik ga dat nu weer doen (als ik me in kan houden). De kans dat het die eerste dagen nog fout gaat is best groot, en dan weet ik liever niet dat ik zwanger was. Maar ik begrijp ook heel goed dat sommigen juist wel vroeg testen, zeker als je symptomen hebt. De vorige keer was ik op vakantie dus had ik goede afleiding, ik hoop dat ik het een volgende keer ook kan volhouden om te wachten!
gioia82 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 21:45
8.37% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip: Ik ben helaas niet helemaal pijnvrij en de artsen gaven niet echt gericht antwoord op onze vragen over zwangerschap. Maar opzich was het idd goed nieuws. Mijn man heeft er het meeste moeite mee. Hij wil mij niet weer met deze pijn zien.

@Bloemmetje: Ik slik nu geen medicatie meer. Met de medicatie die ik slikte was het ook niet verstandig om zwanger te worden. Dat kon evt wel aangepast worden, maar ik was toen echt niet met mijn hoofd bezig met een kind. Uiteindelijk ben 2x geopereerd, de laatste keer in januari van dit jaar. Toen nog een maand of twee pijnstillers geslikt. Nu gelukkig geen pijstilling meer nodig, hoewel ik niet geheel pijnvrij ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik zou graag mee willen schrijven. Vriend en ik zijn vorige maand al rustig begonnen. Dinsdag is mijn NOD. Vind het ook allemaal best spannend.
Het zou ons eerste kindje worden.

Hebben jullie al iets aangepast in jullie eetpatroon?

@ aan iedereen die ook wacht op zijn NOD, heel veel succes😘
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tealy en pip, hopelijk snel goed nieuws!

@Bloemetje, ja dat had ik dus ook met yoga, maar ik vind het zo ontspannend om te doen, dus dat ga ik zeker ook tijdens de zwangerschap doen! Daarnaast ben ik ook aan het kijken naar wat psychologische begeleiding, met name voor mijn angst qua klachten die ik kan krijgen en angst voor de bevalling zelf m.n. pijn. Lijkt me toch fijn om daar wat ondersteuning in te hebben.

@88Green, welkom! Spannend ook al snel je NOD! Qua eten hoef ik niks te veranderen want ik eet extreem gezond (nooit alcohol, ook nooit koffie), alles biologisch en vers. Enige waar ik op moet gaan letten is alles goed te bakken (eitjes, vlees etc.), en geen rauwmelkse kaas meer ;-) .
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen, ik schrijf ook graag mee! Mijn vriend had altijd een duidelijke kinderwens, bij mij was die er niet zo. Nu we dan na een heel proces hebben besloten het in 2020 te gaan proberen ben ik super ongeduldig en stelt mijn vriend het juist liever nog even uit, haha. Omdat ik het voor onze omgeving nog een beetje stil wil houden schrijf ik hier graag mee om mijn ei wat kwijt te kunnen.

@Blueitis wat fijn dat je gezondheid nu stabiel genoeg is om ervoor te gaan! Hopen dat dat de komende tijd mooi zo blijft. Heeft het krijgen van deze aandoening ook invloed gehad op jouw/jullie kinderwens?

@Taely en Pip wat spannend, zo snel al wat eerste symptomen..!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 01-07-2021 22:03
25.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@88Green Spannend, dinsdag al! Heb je zelf iets aangepast aan je eetpatroon? Ik ga dat zeker doen, want ik eet momenteel veel te veel en veel te ongezond, dus begin Januari start ik weer met 4x in de week op de hometrainer en ga ik mijn eten elke dag bijhouden via een app. Ik heb ook een stappenteller, dus wil ook elke dag minimaal de 10000 stappen halen. Tijdens de eerste zwangerschap was ik te zwaar en kreeg ik hoge bloeddruk en pre eclampsie dus het is eigenlijk wel heel belangrijk dat ik afval.

@annanasbaby Mijn kinderen hebben allebei een heel verschillend karakter en botsen heel vaak. Ze maken elke dag wel een (paar) keer ruzie. Ik weet niet of ze ook zoveel zouden botsen als ze qua leeftijd dichter op elkaar zouden zitten. Gezellig samen spelen doen ze weinig, want dat gaat meestal maar heel kort goed.

Hebben jullie je zorgverzekering aangepast? Ik heb heel erg getwijfeld, maar beide zwangerschappen zijn bij mij heel snel medisch geworden (werd vergoed) en de kans dat dat weer gebeurt is vrij groot. Ik ga mezelf morgen nog even verdiepen om te kijken wat vergoed wordt uit de basisverzekering en wat dan voor eigen rekening komt. Bij wie zijn jullie verzekerd?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven