Wanneer in ander autostoeltje?
woensdag 15 april 2009 om 11:40
Mijn dochertje is nu bijna 9 maanden oud en vrij lang. We hebben een maxi cosi cabriofix, maar daar hangt ze nu toch wel met haar beentjes overheen. Wanneer mag ze eigenlijk in een ander autostoeltje? Ik lees verschillende dingen op de betreffende sites... Misschien kunnen jullie mij helpen? Mijn dochtertje kan al wel gewoon goed zitten.
woensdag 15 april 2009 om 11:43
Als ze goed zit en met beentjes en hoofd buiten de maxicosi gaat steken. Nu dus denk ik. Ik zou haar even meenemen naar een kinderwinkel, die hebben veel verschillende zitjes, kan je als het ware even proefzitten. Wij hebben bijvoorbeeld een zitje wat je ook nog een stukje onderuit kan trekken, zodat de kleine als hij slaapt wat lekkerder ligt.
woensdag 15 april 2009 om 12:00
Ik zou dan overgaan op een andere autostoel. Vaak vinden ze die ook fijner omdat ze meer te zien hebben en kunnen zitten. Die van mij probeerde op een gegeven moment continu te zitten in de kleinste autostoel.
Groep Gewicht Leeftijd Plaatsing autostoel
0 tot 10 kilo tot 9 maanden tegen de rijrichting in
0+ tot 13 kilo tot 18 maanden tegen de rijrichting in
1 9 tot 19 kilo 9 maand tot 3 jaar meestal met de rijrichting mee
2 15 tot 25 kilo 3 tot 6 jaar met de rijrichting mee, zittingverhoger
3 25 tot 36 kilo 6 tot 10 jaar met de rijrichting mee, zittingverhoger
Hoop dat je hier wat aan hebt. Maar logisch beredeneren en kijken hoe hij/zij zit zegt ook een hoop hoor. Ieder kind is weer anders. Dit zijn richtlijnen.
Groep Gewicht Leeftijd Plaatsing autostoel
0 tot 10 kilo tot 9 maanden tegen de rijrichting in
0+ tot 13 kilo tot 18 maanden tegen de rijrichting in
1 9 tot 19 kilo 9 maand tot 3 jaar meestal met de rijrichting mee
2 15 tot 25 kilo 3 tot 6 jaar met de rijrichting mee, zittingverhoger
3 25 tot 36 kilo 6 tot 10 jaar met de rijrichting mee, zittingverhoger
Hoop dat je hier wat aan hebt. Maar logisch beredeneren en kijken hoe hij/zij zit zegt ook een hoop hoor. Ieder kind is weer anders. Dit zijn richtlijnen.

woensdag 15 april 2009 om 12:16
quote:fleurtje schreef op 15 april 2009 @ 12:08:
Oudste dochter hebben we er veel te lang in laten zitten, tot ze een was. Ruim een.
De jongste is nu zeven maanden en die krijgt ws vrijdag een nieuwe autostoel.Mijn oudste was 13 maanden toen ze uit de maxi-cosi ging, maar ze toen ze 18 maanden was heeft ze er nog een keer in gezeten toen ze onverwacht met een andere auto weg moest. Maar het paste nog makkelijk. Ze was wel boos.
Oudste dochter hebben we er veel te lang in laten zitten, tot ze een was. Ruim een.
De jongste is nu zeven maanden en die krijgt ws vrijdag een nieuwe autostoel.Mijn oudste was 13 maanden toen ze uit de maxi-cosi ging, maar ze toen ze 18 maanden was heeft ze er nog een keer in gezeten toen ze onverwacht met een andere auto weg moest. Maar het paste nog makkelijk. Ze was wel boos.
woensdag 15 april 2009 om 12:44
Thx voor alle reacties. Ze steekt nog niet met haar hoofdje erboven uit, maar veel scheelt het niet. Ik ga eens even rondkijken op verschillende sites naar autostoeltjes. Zijn er nog types waar jullie erg tevreden over zijn? Of juist niet? Er zijn zoveel aanbieders. Mijn neiging is voor Maxi Cosi te kiezen, maar misschien zijn er nog andere stoeltjes die beter/goedkoper/mooier zijn?
woensdag 15 april 2009 om 13:37
Dochter heeft tot 21 maanden in de maxi-cosi gezeten. Ze zou er nu (27 maanden) nog steeds wel inpassen eigenlijk. Smal kontje (wel gemiddelde lengte). Achteruit vervoeren is veel veiliger voor het nekje he..(dat ze al goed kan zitten maakt niet uit; het hoofdje is het zwaarste van het lijfje en dat nekje krijgt een enorme klap bij een aanrijding). Pas als ze er echt een stuk bovenuit steekt, moet ze over in een ander stoeltje. Dus als het nog gaat in de maxi-cosi, zou ik dat zeker nog een tijdje volhouden.