Discussie marktplaats

11-01-2020 13:45 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even jullie mening want ik heb nu een discussie en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. :-?

Ik had clip in extensions gekocht, bij de kapper bij laten knippen anders oogt het altijd onnatuurlijk, bijna nooit gedragen dus op marktplaats gezet. Die extensions kostte aardig wat en op mp is er altijd wel vraag naar.

In een korte omschrijving gewoon gezet dat ze gebruikt zijn, paar keer gedragen etc , welke kleur, dat het echt haar is dat je ze kan wassen en voor meer vragen bericht kan sturen etc etc. En foto’s had ik geplaatst uiteraard.

Gister zei iemand dat zij ze wel over wilde nemen. Prima akkoord, heb het direct verzonden en ze heeft het net ontvangen.

Nu is ze niet tevreden, haar eigen haar blijkt langer en zij vind dat het scheef geknipt is. Nou ja, de kapper heeft het geknipt en ik heb ze in gehad, ik zie dat niet zo. Maar goed zij blijkt zelf kapster te zijn dus kijkt er wellicht anders naar.

Nu wil ze dus eigenlijk dat ik het terug neem want zij kan er niks mee en ze vond dat ik had moeten zeggen dat de puntjes zijn geknipt. Dus ik geef aan dat ik niet kan ruiken hoelang haar eigen haar is dus dat ze dan meer vragen had moeten stellen, hoelang de extensions waren etc. Dan had ik het gewoon even op kunnen meten.

Het gaat er niet om dat ik ze niet terug wil nemen, bedoel er waren genoeg reacties ik verkoop ze wel weer of desnoods houd ik ze toch zelf. Maar aan de ene kant denk ik, je verkoopt ze dan zelf maar door. Je koopt iets op marktplaats dan had ze iets meer moeten vragen als ze bepaalde dingen wilde weten, je hebt niet voor niets de optie om privé berichten te sturen.

Wat vinden jullie ? Ze blijft zo doordrammen maar vind het ook wel weer onterecht.
.
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Om 10 euro of om 100 euro? Maakt ook nog wel een verschil.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
11-01-2020 15:32
Maak van de titel maar ‘discussie op Viva over marktplaats’ :clown:
Nou inderdaad ;-)

Ach wat fashionvictim ervan vind, zal me aan mn reet roesten.
Ik ben blij dat de koper en ik het erover eens zijn en het gesprek verloopt gewoon prettig.
Dat is het enige, ik had ook niet meer kunnen reageren he.
Maar in tegenstelling tot wat fashionvictim denkt :nut: ben ik geen oplichter en vind ik het sneu voor de koper. Ook al is het ook deels haar eigen fout. (En mijne ook hoor)
.
GroenTuintje schreef:
11-01-2020 15:37
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Om 10 euro of om 100 euro? Maakt ook nog wel een verschil.
Aanschaf nieuw was 160.
Heb het aan haar verkocht voor 50. Terwijl ze 3x zijn gedragen Max.
Zoals ik al zei, ging mij niet om het geld. Vond het alleen zo zonde om het in de prullenbak te gooien. Liever dat iemand anders er nog plezier van heeft.
.
isa__88 schreef:
11-01-2020 15:41
Aanschaf nieuw was 160.
Zoals ik al zei, ging mij niet om het geld. Vond het alleen zo zonde om het in de prullenbak te gooien. Liever dat iemand anders er nog plezier van heeft.
:rofl:

Het gaat niet om het geld maar je vraagt 50 euro voor gedragen en verknipte extensions? En dan vind je jezelf "netjes"?
Am Yisrael Chai!
Het maakt niet uit dat je bewust of onbewust iets cruciaals hebt verzwegen. Mensen maken fouten maar wees dan ook zo eerlijk om toe te geven dat in de omschrijving had moeten staan dat het gaat om een geknipt product en los het op door het geld terug te betalen. De verantwoordelijk van de verkoper voor een niet misleidende omschrijving is groter dan de verantwoordelijkheid van de koper om dan maar de juiste vragen te moeten stellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
isa__88 schreef:
11-01-2020 15:41
Aanschaf nieuw was 160.
Okay, dan vind ik 50/50 coulant van je :).

Als ze verstandig is, kan ze het nog verkopen voor 25 euro. Ik heb zelf ooit een miskoop gedaan met een jurk. Die bleek qua kleuren totaal niet overeen te komen met de foto’s. Fout van de verkoper dus. Heb de jurk zelf weer op marktplaats gezet met paar euro verlies en duidelijke foto’s en omschrijving. De koper was er erg blij mee gelukkig.
groentuintje wijzigde dit bericht op 11-01-2020 15:46
32.47% gewijzigd
fashionvictim schreef:
11-01-2020 15:42

Het gaat niet om het geld maar je vraagt 50 euro voor gedragen en verknipte extensions? En dan vind je jezelf "netjes"?
Dit ja...50 euro voor een misleidende omschrijving en een product dat de koper niet kan gebruiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
Het maakt niet uit dat je bewust of onbewust iets cruciaals hebt verzwegen. Mensen maken fouten maar wees dan ook zo eerlijk om toe te geven dat in de omschrijving had moeten staan dat het gaat om een geknipt product en los het op door het geld terug te betalen. De verantwoordelijk van de verkoper voor een niet misleidende omschrijving is groter dan de verantwoordelijkheid van de koper om dan maar de juiste vragen te moeten stellen.
Ísa heeft al meerdere keren toegegeven dat ze zelf ook fout is geweest.
viva-amber schreef:
Dit dus.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Ze zijn geknipt... niet verknipt.
Dat is wel een verschil he.

Op marktplaats vragen mensen 100 euro voor dat merk. Ze zijn erg populair.
Dus praat niet zoveel onzin.
.
minnimouse schreef:
11-01-2020 15:43
Gezien het feit dat ze wederom heel bewust die fout niet oplost lijken dat vooral loze woorden voor de bühne. Als ze te goeder trouw was had ze a) die informatie niet verzwegen en b) bij een oprechte fout het geld terug gegeven.

Het feit dat ze zo'n groot bedrag vraagt is wederom een teken dat de misleiding geen vergissing was.
Am Yisrael Chai!
minnimouse schreef:
11-01-2020 15:43
Ach ik laat het maar gaan.. verbaast me niks die reacties van hun. Ik zit hier al wel langer op het forum dan vandaag.
.
GroenTuintje schreef:
Okay, dan vind ik 50/50 coulant van je :).

Als ze verstandig is, kan ze het nog verkopen zelf voor 25 euro. Ik heb zelf ooit een miskoop gedaan met een jurk. Die bleek qua kleuren totaal niet overeen te komen met de foto’s. Fout van de verkoper dus. Heb de jurk zelf weer op marktplaats gezet met paar euro verlies en duidelijke foto’s en omschrijving. De koper was er erg blij mee gelukkig.
Ja gaat ze ook doen.
Ze zei ik knip het zelf een klein beetje bij en dan zet ik het weer op marktplaats.
Nou prima toch.
isa__88 wijzigde dit bericht op 11-01-2020 16:53
0.17% gewijzigd
.
Vaak zijn de verzendkosten ook best hoog, dus kan je beter zelf weer het miskoop product verkopen, mits het natuurlijk fatsoenlijk te verkopen is.
fashionvictim schreef:
11-01-2020 15:45
Gezien het feit dat ze wederom heel bewust die fout niet oplost lijken dat vooral loze woorden voor de bühne. Als ze te goeder trouw was had ze a) die informatie niet verzwegen en b) bij een oprechte fout het geld terug gegeven.

Het feit dat ze zo'n groot bedrag vraagt is wederom een teken dat de misleiding geen vergissing was.
Uhm ik vroeg dit bedrag niet. Ik had de advertentie gewoon op bieden staan... en dit was het bod.
.
isa__88 schreef:
11-01-2020 15:46
Ja gaat ze ook doen.
Ze zij ik knip het zelf een klein beetje bij en dan zet ik het weer op marktplaats.
Nou prima toch.
En zo zorgt jouw misleiding ervoor dat straks weer iemand anders wordt opgelicht. Alleen maar omdat jij kennelijk zo om geld verlegen zit dat je de koper haar geld niet terug wil geven.

Een betere wereld begint bij jezelf.
Am Yisrael Chai!
isa__88 schreef:
11-01-2020 15:44
Ze zijn geknipt... niet verknipt.
Dat is wel een verschil he.

Op marktplaats vragen mensen 100 euro voor dat merk. Ze zijn erg populair.
Dus praat niet zoveel onzin.
Gewoon niet meer reageren, je hebt het keurig opgelost.
Koper is tevreden nu.

Dit is het risico van kopen via internet, dan kan het product altijd wat tegenvallen.
Dat moet je incalculeren, zeker als je iets via MP koopt.
Wil je 100% zekerheid, ga je naar een winkel.
Heel ouderwets concept ;-)
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 11-01-2020 15:50
Reden: typo, wilde andere zin maken en had verkeerd woord laten staan
0.65% gewijzigd
Nope
fashionvictim schreef:
11-01-2020 15:45

Ze lost de fout wel op want de koper is tevreden, dus wie ben jij om hier zo'n heibel van te maken en Isa uit te maken voor alles wat lelijk is?
fashionvictim schreef:
11-01-2020 15:48
En zo zorgt jouw misleiding ervoor dat straks weer iemand anders wordt opgelicht. Alleen maar omdat jij kennelijk zo om geld verlegen zit dat je de koper haar geld niet terug wil geven.

God wat kan jij zuigen zeg.
Hoezo word iemand anders opgelicht?
Dit meisje zegt dat ze het een beetje gaat bijknippen en dan opmeet en dan met lengte en al op marktplaats zet.
Dus Niemand word opgelicht. :nut:
.
fashionvictim schreef:

Mens, alsjeblieft zeg.
Isa heeft toegegeven dat ze die info erbij had moeten zetten, koper had er naar moeten vragen. Koper is notabene zelf kapster.
Nu is het opgelost en zijn beiden partijen tevreden.
Een volgende partij hoeft niet 'opgelicht' te worden aangezien de verkoopster (kapster) vast wel zo verstandig is de lengte erbij te zetten.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
11-01-2020 15:49
Gewoon niet meer reageren, je hebt het keurig opgelost.
Koper is tevreden nu.

Dit is het risico van kopen via internet, dan kan het product altijd wat tegenvallen.
Wil je 100% zekerheid, ga je naar een winkel.
Heel ouderwets concept ;-)
Welnee. Ik koop heel regelmatig via Marktplaats maar koop kennelijk spullen die voornamelijk door nette mensen gebruikt worden want ik word echt zelden tot nooit op deze manier opgelicht. Toevallig laatst 1 keer gehad door iemand die net zulke rare smoesjes gebruikte zoals dat ik zelf had moeten vragen hoe iets viel. Dat ze zelf gewoon in de advertentie een maat had geschreven die helemaal niet op het label bleek te staan "wist ze niet meer".

Behalve dat sneue type heb ik echt alleen maar goede ervaringen van spullen die precies zo eruit zien als op de foto of in de omschrijving en die als er "zo goed als nieuw" staat ook inderdaad zo goed als nieuw zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Gaat alles verder wel helemaal goed met je?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
11-01-2020 15:49

Als je iets bij een webshop koopt, kun je het binnen 14 dagen, zonder opgaaf van redenen, gewoon retour zenden.
Zonder verzendkosten.
Bij MP geldt dit niet.
isa__88 schreef:
11-01-2020 15:53
God wat kan jij zuigen zeg.
Hoezo word iemand anders opgelicht?
Dit meisje zegt dat ze het een beetje gaat bijknippen en dan opmeet en dan met lengte en al op marktplaats zet.
Dus Niemand word opgelicht. :nut:
De koper is nu verplicht onbruikbare extensions aan de volgende sukkel door te verkopen omdat jij haar geld niet gewoon terug stort. Zelf zou je ook gewild hebben dat je je geld terug kreeg als je iets gekocht had wat onbruikbaar bleek.

Wat heeft iemand aan extensions die al meerdere keren geknipt zijn, extensions draag je om lengte te creëren.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-01-2020 15:31
Ja, omdat genoeg mensen asociale oplichters zijn, inderdaad. Maar als je gewoon een net persoon bent die niet bewust mensen oplicht, dan geef je in een geval als dit de koper die te goeder trouw betaald heeft netjes haar geld terug.

Het feit dat je dat niet doet zegt alles over hoe "per ongeluk" deze misleiding was. Je hebt gewoon bewust iemand een poot uitgedraaid, kom daar dan ook gewoon voor uit ipv hier zo doorzichtig je straatje schoon te vegen.

Je zal het geld wel nodig hebben.
Je zou aan mij écht een verkeerde hebben als je wat bij mij kocht.
Ik zou je vierkant uitlachen met je vreemde theorieën en beschuldigingen.
Daarna zou ik je volkomen negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven