Gedonder familie app

13-01-2020 00:21 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou titel zegt al voldoende denk ik.

Graag jullie mening. Familie app bestaande uit mijn beide ouders, broer, schoonzus, man en ik. Er zijn nogal wat zorgen/ frustraties (vanwege privacy en behoorlijk gecompliceerd laat ik het hier even bij) rondom de leefsituatie van broer en schoonzus vanuit mijn ouders kant. Of ze gegrond zijn? Mwah, er gebeuren ergere dingen. Dan nog vindt mijn moeder het nodig om haar mening, niet al te liefdevol in de familie app te gooien.

Kortom heb ik dus niet direct wat met de situatie te maken, op alle zorguitingen van ouders na.. Maar heb steeds meer last van deze appjes, mijn moeder en ik hebben een niet al te beste band en gezien mijn herstellende burn out voel ik dat die appjes aan mij knagen. Al meermaals aangegeven dat ik het niet prettig vind dat die appjes in de groepsapp komen, kan ook gewoon persoonlijk. Na de laatste keer is er een ruzie ontstaan en ben ik zelf uit de groepsapp gegaan. Moeders vindt het onzin dat ik er mee zit en bepaalt zelf wel wat ze doet (haar eigen woorden).. De vraag aan jullie, moet ik me niet zo aanstellen en terug in de groep of lekker zo laten? Vind de rust heerlijk, maar kreeg al te horen dat ik zoveel mis..

Alvast bedankt!

La

Uit de familie app blijven?

Totaal aantal stemmen: 200

Ja (88%)
Nee (8%)
Terug in de app, bij raar gedrag er weer uit (4%)
Joe.
Lekker zo laten dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Moeilijk in te schatten. Ik ben zelf uit de familie app gestapt vanwege irritaties om broer en het is me niet in dank afgenomen. Het heeft onze relatie geen goed gedaan, en ik weet niet of het nog goed komt. Denk dus goed na voordat je in nijd of uit irritatie beslissingen neemt.
Ik heb een gore hekel aan app-gezeik. Lekker zo laten inderdaad! Je bent duidelijk geweest dat je je stoorde aan het appgedrag van je moeder en zij wil zich niet aanpassen. Prima, maar dan kies jij er voor om er buiten te blijven door uit de app te stappen. Probleem opgelost!
Ik zou zorgen ook niet direct met de situatie te maken te krijgen dus mooi er buiten blijven. Het werkt voor jou bewezen niet.
Er lekker uit blijven. Scheelt een hoop irritatie.
En wat zou je nu missen dan? Als er belangrijke zaken zijn neem ik aan dat je toch wel op de hoogte gebracht wordt.
Je zegt gewoon een keer tegen je moeder: Moeder ik lijk op jou, jij bepaalt zelf wat je doet (alles op de app gooien) en ik dus ook (van die app wegblijven)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Problemen en zorgen moet je niet via de app uiten. Een app is bedoeld voor korte mededelingen en vragen: komen jullie morgen eten? wat geven we opa voor zn verjaardag? Etc.
Lekker uit de groep blijven. Is het belangrijk kunnen ze je altijd een appje sturen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je man kan de belangrijke dingen toch gewoon aan je doorgeven. Ik zou er dus uit blijven als dat meer rust geeft.
Je mist vooral meer van hetzelfde waarschijnlijk. De ‘fear of missing out’ is waarschijnlijk minder erg dan aan de zijlijn staan toekijken hoe je moeder de leefstijl van anderen bekritiseert. Maar dat kun je zelf het beste afwegen.
Ik snap al dat moeten niet zo.En het is hier ook al gezegd: appjes zijn voor de leuk en niets inhoudelijks. Gelukkig kan je als volwassene je eigen beslissingen nemen. Is de ander het daar niet mee eens dan is er nog een stukje te gaan voor diegene tot het volle wasdom. Met nadruk op dom.
Antwoorden dat je niks mist omdat je man nog in de app zit dus de leuke/nuttige mededelingen hoor je via hem.
Je hebt niet voor niks een burn out gehad he..
Geef je grenzen aan, zeg dat je het er niet bij kunt hebben, niet op een forum maar tegen je moeder, en idd je man kan het toch doorgeven.
Heel verstandig dat je eruit bent gestapt, scheelt een hoop ergernis.
Als er iets belangrijks is hoor je het echt wel op een andere manier.
Het is niet zo dat je er met een enorme club aan deelneemt! Vraag je broer belangrijke dingen rechtstreeks aan je te sturen (zou hij begrip voor moeten hebben, jij zit indirect in deze situatie omdat je het voor hem opneemt.
Of lees via je man mee als er écht iets is. (Of mieter je moeder uit die groep. Dan kun jij er weer in!)
Duidelijke zaak voor mij: lekker uit die familie-app blijven!
Gewoon uitblijven hoor, wat een gezeik
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:33
Reden: privacy
98.98% gewijzigd
Ja
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Van wie kreeg je te horen dat je veel mist? En wat miste je dan?

Of mist er iemand gewoon publiek?
Maak gewoon een broers-en-zussen app.
Ik heb per ongeluk verkeerd gestemd omdat je in de poll het tegenovergestelde vraagt van in je laatste zin.

Maar lekker weg blijven uit die app dus.
Als ik dit soort dingen lees ben ik altijd weer blij dat ik geen smartphone en WhatsApp meer heb.

Ik zou als ik jou was dus lekker uit die groep blijven en als er dingen besproken moeten worden dat doen als je elkaar ziet.
Ik snap niet dat die app groep überhaupt nog bestaat.

Het lijkt mij dat broer en schoonzus het toch ook niet fijn vinden dat ze via de app kritiek krijgen. Die voor jou en je man ook te lezen is.

Dus snap ik niet dat ze er niet net zoals jij gewoon uitstappen. Dan blijven alleen je ouders en jouw man nog over.

Dan zou ik als ik je man was zeggen als je kinderen niet in de app willen ga ik er ook uit.

Blijven alleen je vader en moeder over.

Zou ik als ik je vader was zeggen als je wat tegen mij te zeggen hebt kan het ook persoonlijk of in een privé app aan mij.

En zie daar de familie app van je moeder is opgeheven.
FunnyFace8 schreef:
13-01-2020 00:26
Moeilijk in te schatten. Ik ben zelf uit de familie app gestapt vanwege irritaties om broer en het is me niet in dank afgenomen. Het heeft onze relatie geen goed gedaan, en ik weet niet of het nog goed komt. Denk dus goed na voordat je in nijd of uit irritatie beslissingen neemt.
Dit moet je in gaan schatten. Binnen mijn familie worden dit soort dingen ook niet getolereerd. Bij mij : Ouders vinden dat zij alles beter weten en als koningspaar moeten worden behandeld. De minste kritiek wordt als grootste afkeuring gezien.

Je kunt alvast de meldingen uitzetten en de berichten eens per drie dagen lezen als je er aan toe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven