Geld & Recht alle pijlers

Wat betalen jullie aan Zorgverzekering

14-01-2020 07:44 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik betaalde in 2019 een bedrag van 92,45 euro. Dit jaar is het geworden 94,95 euro.
Ik heb geen wijzigingen in het pakket gemaakt en ben bij dezelfde verzekeraar gebleven. Maak nooit gebruik van collectieve kortingen.

Enkele jaren geleden betaalde ik nog rond de 80 euro. Ik zie de premie ieder jaar weer met een paar euro stijgen. Waar gaat het heen...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
14-01-2020 10:45
Orthodontie? Is het enige wat ik kan bedenken
Ik weet niet of het ook ligt aan het pakket wat de ouders hebben, maar als je kind bijvoorbeeld fysio nodig heeft, moet je dat als ouders misschien in je extra pakket hebben?
Zilver7 schreef:
14-01-2020 10:26
Ik snap het niet. In Nederland zijn kinderen tot 18 jaar gratis verzekerd bij de ouders, hoezo heb jij een aangebreide aanvullende verzekering voor je kinderen nodig?

Kind krijgt hetzelfde aanvullende pakket als ouder.
PoesinBoots schreef:
14-01-2020 10:47
Misschien moet je het geen 'winst' noemen. De niet zo heel slimme mensen slaan er nogal op aan :biggrin:
Vandaar dat ik “winst” altijd tussen haakjes zet.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 10:01
Dat is nou juist het hele principe van een hoger eigen risico. En dat bespaart wel degelijk geld als je nooit/zelden wat hebt. Ik heb 1 keer zelf moeten betalen maar dat weegt niet op tegen het geld wat ik behouden heb door een laag eigen risico te nemen en “winst” te maken op de zorgtoeslag.
Ik ga het volgend jaar ook anders doen,
neem dan een hoger eigen risico.
Had ik al jaren eerder moeten doen.
Maar ja, ben een niet zo slim mens hè, dan heb je dat.
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 10:50
Vandaar dat ik “winst” altijd tussen haakjes zet.

Hielp niet hoor :proud:
justagirly schreef:
14-01-2020 10:51
Ik ga het volgend jaar ook anders doen,
neem dan een hoger eigen risico.
Had ik al jaren eerder moeten doen.
Maar ja, ben een niet zo slim mens hè, dan heb je dat.
Ik heb niet gezegd dat je geen slim mens bent hoor. Misschien even wat posts terug lezen.
nerdopviva schreef:
14-01-2020 10:36
Stel dat je kinderen fysiotherapie of een beugel nodig hebben, dan heb je als ouders een aanvullende verzekering nodig. Daar hoef je dan zelf geen gebruik van te maken, maar voor je kinderen heb je het toch nodig.
1 van de ouders is voldoende. Kinderen daar onder hangen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 10:52
Ik heb niet gezegd dat je geen slim mens bent hoor. Misschien even wat posts terug lezen.
Niet zo slim is hetzelfde i.m.o.
Maakt niet uit hoor, het interesseerde me allemaal eerst niet zo en dát was inderdaad niet zo slim nee.
justagirly schreef:
14-01-2020 10:54
Niet zo slim is hetzelfde i.m.o.
Maakt niet uit hoor, het interesseerde me allemaal eerst niet zo en dát was inderdaad niet zo slim nee.
Ik heb dat nooit gezegd. Daar doel ik op. Dat is iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik dat dus niet tegen jou.
justagirly schreef:
14-01-2020 10:58
Dan had ik dat dus niet tegen jou.
Je quote anders wel mijn tekst en reageert daarop.

Maar goed. Laten we weer OT gaan.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 10:59
9.75% gewijzigd
Dat was ik. En ik meen het wel.

Prima en helemaal niet dom om niet overal alles vanaf te weten. Maar dan wel verontwaardigd blaten over datgene waar je niks van weet... vind ik nogal dom.
Luci_Morgenster schreef:
14-01-2020 10:53
1 van de ouders is voldoende. Kinderen daar onder hangen en klaar.
Gaat alles dan maal twee? Dus x fysio behandelingen voor kind en x fysio behandelingen voor de ouder of moet je het maximum delen met je kind?
lise1985 schreef:
14-01-2020 10:59
Gaat alles dan maal twee? Dus x fysio behandelingen voor kind en x fysio behandelingen voor de ouder of moet je het maximum delen met je kind?

Het kind krijgt hetzelfde aanvullende pakket gratis. Dus zelf pakket met eigen vergoedingen.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 10:50
Vandaar dat ik “winst” altijd tussen haakjes zet.
Heb je dan je eigen risico verhoogd?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
14-01-2020 11:00
Heb je dan je eigen risico verhoogd?
Dat is de enige manier ja. Hoogste eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Dat is een keuze die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
14-01-2020 10:58
Dat was ik. En ik meen het wel.

Prima en helemaal niet dom om niet overal alles vanaf te weten. Maar dan wel verontwaardigd blaten over datgene waar je niks van weet... vind ik nogal dom.
Dat mag je vinden hoor, erg boeiend ook.

Komt bij mij gewoon even raar over dat je meer toeslag krijgt dan je aan premie betaalt. Is dus normaal.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 11:01
Dat is de enige manier ja. Hoogste eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Dat is een keuze die je maakt.
Maar wel handig om dat erbij te vermelden lijkt me.
Je 'winst' is dan nogal een riskante onderneming.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
14-01-2020 10:58
Je quote anders wel mijn tekst en reageert daarop.

Maar goed. Laten we weer OT gaan.
Omdat het daar ook voor een deel over ging
Maar zal voortaan alles heel duidelijk splitsen.
Graag nu weer OT ja.
Solomio schreef:
14-01-2020 11:03
Maar wel handig om dat erbij te vermelden lijkt me.
Je 'winst' is dan nogal een riskante onderneming.
Dat spreekt overduidelijk voor zicht. Er is geen verzekering die voor zo weinig premie het laagste eigen risico hanteert. “Een riskante onderneming” is logisch, het is ten slotte eigen risico. Die €500 die ik eventueel zou moeten bijleggen mocht ik ooit wat hebben vind ik geen groot risico. Dus vandaar dat ik de persoonlijke keuze maak voor hoogste eigen risico, net als veel anderen.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 11:06
8.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-01-2020 11:03
Maar wel handig om dat erbij te vermelden lijkt me.
Je 'winst' is dan nogal een riskante onderneming.
Die "winst" moet je dus opzij zetten voor als je het nodig hebt.
justagirly schreef:
14-01-2020 11:03

Komt bij mij gewoon even raar over dat je meer toeslag krijgt dan je aan premie betaalt.

En dat is dus jouw onwetendheid waar je wel een enorme mening over hebt.

Je bedenkt alleen niet dat diegene heeft gekozen voor een hoog eigen risico waarbij ze dus ook een risico loopt. Door dat risico kan ze ook zo maar eens meer moeten betalen dan de 'winst' die ze nu maakt.'
PoesinBoots schreef:
14-01-2020 11:09
En dat is dus jouw onwetendheid waar je wel een enorme mening over hebt.

Je bedenkt alleen niet dat diegene heeft gekozen voor een hoog eigen risico waarbij ze dus ook een risico loopt. Door dat risico kan ze ook zo maar eens meer moeten betalen dan de 'winst' die ze nu maakt.'
Precies. Dat is inderdaad het risico. En dat accepteer ik. Als ik het geld niet zou hebben zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
14-01-2020 11:09
En dat is dus jouw onwetendheid waar je wel een enorme mening over hebt.

Je bedenkt alleen niet dat diegene heeft gekozen voor een hoog eigen risico waarbij ze dus ook een risico loopt. Door dat risico kan ze ook zo maar eens meer moeten betalen dan de 'winst' die ze nu maakt.'
Je hebt gelijk hoor!
Idd beetje dom om dat in een opwelling meteen te plaatsen zonder eerst verder na te denken.
Maar zullen we hier nu over ophouden? Jeetje zeg. Het is geen persoonlijke aanval ofzo.
justagirly wijzigde dit bericht op 14-01-2020 11:35
17.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zilver7 schreef:
14-01-2020 10:26
Ik snap het niet. In Nederland zijn kinderen tot 18 jaar gratis verzekerd bij de ouders, hoezo heb jij een aangebreide aanvullende verzekering voor je kinderen nodig?
Kinderen van 18 t/m soms zelfs 24 jaar kunnen onderverzekerd zijn bij de ouders. En dan dus gebruik maken van de collectiviteitskorting en aanvullende pakket ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven