Zoetjes door de melkfles?- bizarre tips

15-04-2009 20:28 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus kreeg onlangs de tip - omdat haar dochter de melk niet makkelijk drinkt - om zoetjes in de fles te stoppen.

En jawel, dat heeft ze gedaan. Zoetjes aan een baby van 3 maanden. Bizar toch?

Wat voor bizarre tips kregen jullie? Van die tips waar je broek vanaf zakt...
quote:Niet per sé hoor. Jom heeft wat paracetamol en ibuprofen geslikt als baby (en allemaal gezoet met zoetstof) en kreeg daar nou net geen schijterij van.Alleen hele kleine baby's hebben er last van (tot een maand of 6). Anders heeft Jom vast een heel sterk darmgestel.
In Turkije doen ze een lekker schepje suiker (of twee, of drie) in de melk van de kids. Anders vinden kinderen het niet lekker natuurlijk Alvast lekker diabetes kweken denk ik

Verder moet je een baby zo warm mogelijk aankleden (lees: met trui, muts en winterjas, ook al is het 25 graden) en dan het liefst nog in een deken wikkelen. Anders hebben ze het koud. Echt waar!
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Uggla schreef op 15 april 2009 @ 21:59:

[...]

Alleen hele kleine baby's hebben er last van (tot een maand of 6). Anders heeft Jom vast een heel sterk darmgestel.Jom heeft geen sterk darmgestel en hij was jonger dan 6 maanden. Het hoeft dus niet.
Heb ooit gelezen op een fout forum als Babybrabbel dat iemand de speen van dochterlief vastplakte op de wang met een schildersplakbandje Dan raakte ze hem 's nachts niet zo vaak kwijt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Akakia schreef op 15 april 2009 @ 22:20:

Heb ooit gelezen op een fout forum als Babybrabbel dat iemand de speen van dochterlief vastplakte op de wang met een schildersplakbandje Dan raakte ze hem 's nachts niet zo vaak kwijt Vind ik nog best een goeie tip
Toen ik via google zocht naar "baby krampjes" kreeg ik direct een site met tips... o.a. om bruine suiker met brandenwijn te geven. Tssss. Meteen gedaan natuurlijk
quote:sarah2ndlife schreef op 15 april 2009 @ 21:43:

[...]

nee het is zoutig.

Waren die siliconen doorgelekt?

quote:tatlitatli schreef op 15 april 2009 @ 22:08:

In Turkije doen ze een lekker schepje suiker (of twee, of drie) in de melk van de kids. Anders vinden kinderen het niet lekker natuurlijk Alvast lekker diabetes kweken denk ik

Verder moet je een baby zo warm mogelijk aankleden (lees: met trui, muts en winterjas, ook al is het 25 graden) en dan het liefst nog in een deken wikkelen. Anders hebben ze het koud. Echt waar!Oh, maar dat doen ze hier in Oud-west ook. Schijnt ook een van de redenen te zijn waarom er onder allochtonen vaker wiegedood voorkomt.
quote:Chica34 schreef op 15 april 2009 @ 21:28:

[...]

Dat was toch die bessensap ofzo dat paarse spul dat zo afgaf????Ja, bessensap, die tip kreeg ik ook bij spruw. Of het echt werkt weet ik niet, nooit uitgetest.quote:sarah2ndlife schreef op 15 april 2009 @ 21:43:

[...]

mijn schoonmoeder zei dat mijn baby minstens een liter water erbij moest drinken op een dag.

dacht t niet.Wow, een hele liter?? Dan ontploft je baby ben ik bang
.
okay, daar heb ik ook wel eens van gehoord. Helpt het?
Ik moest zoon (loopt qua ontwikkeling achter door schedelafwijking, maar qua groei ernstig voor, wordt dus standaard ouder geschat) maar gewoon uit de wagen zetten en laten liggen op straat. Dan ging hij vanzelf wel lopen. Hij was gewoon te lui. Kind was 13 maanden!
.
quote:Akakia schreef op 15 april 2009 @ 22:20:

Heb ooit gelezen op een fout forum als Babybrabbel dat iemand de speen van dochterlief vastplakte op de wang met een schildersplakbandje Dan raakte ze hem 's nachts niet zo vaak kwijt HUH die gaatjes aan de zijkant zijn toch voor de elastiekjes? Elastiekje erdoor, achter de oortjes haken, nooit meer last.
quote:FluffyC schreef op 15 april 2009 @ 23:34:

[...]

HUH die gaatjes aan de zijkant zijn toch voor de elastiekjes? Elastiekje erdoor, achter de oortjes haken, nooit meer last. Zijn mijn kinders niet in orde? Hun baby-oortjes gaven teveel mee, dus elastiekjes werkten niet
Ik las een keer hier op het forum dat iemand van het CB het advies had gekregen op de maillot van haar dochter knoopjes te naaien ter hoogte van de knieën. Zo zou het kruipen pijn doen en zou ze wel gaan lopen. Kind was 16 maanden ofzo.
Mijn zus heeft de speen van nichtje (toen 2 maanden) in de stroop gedoopt omdat ze 'em niet in haar mond hield.. Het werd stroop omdat ze de honing niet kon vinden
Wij kregen van de huisartsenpost het advies om zoon van toen 6 weken op z'n kop te houden als hij bijna stikte in zijn hoest. We hebben er even hartelijk om gelachen en het niet gedaan, ga een baby toch niet op z'n kop houden. Volgens mijn eigen huisarts was het ook een behoorlijk ouderwets advies.
quote:Pammie schreef op 16 april 2009 @ 09:51:

Mijn zus heeft de speen van nichtje (toen 2 maanden) in de stroop gedoopt omdat ze 'em niet in haar mond hield.. Het werd stroop omdat ze de honing niet kon vinden Zie dat dan maar als een gelukje...honing mag helemaal niet tot het jaar..
Dat weet ik, zij nu ook.
ik was traag van begrip
Dat gehamer op regelmaar vind ik echt een idiote tip. Alsof een baby op de klok kan kijken.

En ik moet haar ook niet verwennen, lees knuffelen en oppakken bij huilen, want want want daar wennen ze maar aan.

Niet uit bed halen als ze huilen want ze hebben het zo door.

Je begrijpt dat ons kind drinkt wanneer het haar uitkomt en getroost wordt als ze huilt. Maar volgens de moeders op babybrabbel zijn dat hele slechte dingen.
Minirenata, regelmaat is juist erg belangrijk ook al kunnen ze geen klok kijken, rare beredenering trouwens, als kind zijnde kon je ook geen klok kijken maar wist je toch wel weer wanneer jij je ontbijt kreeg?

Maar even terug te komen op regelmaat, studies wijzen uit dat kinderen met een goede regelmaat, die dus wisten wat er ging komen, later een veel groter zelfvertrouwen hebben.
Hier in ierland heb ik al regelmatig gehoord dat mensen hun babies 7up zonder prik geven als ze niet lekker zijn, schijnt vooral goed te zijn als ze diaree hebben.

Ik laat die tip maar aan me voorbij gaan.

Ik ken dat plakbandjes-over-de-speen-verhaal ook, maar dan in de versie dat het kindje hierdoor gestikt was in haar eigen braaksel. Hoop maar dat het een broodje aap was. Maar ook die tip gebruik ik dus maar niet.
Ja zusenzo, regelmaat is belangrijk in de zin van vaste rituelen, dat het niet constant verbaast is over alles wat er gebeurt. Een kind moet weten dat het eerst de pyama aankrijgt en tandjes gepoetst en dan lekker drinken en gaan slapen. Maar niet dat dat op een vaste tijd gebeurt. Dat je het een half uur moet laten huilen, want er wordt maar om de 3 uur gedronken. Dat vind ik achterlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven