Wat is leuker voor kind een houten of plastic loopauto?

20-01-2020 13:53 46 berichten
Onze dochter is bijna 1 jaar en we zijn nu aan het bedenken wat we haar voor haar verjaardag gaan geven. Ze loopt nu rondjes om de tafel, dus een loopauto die ook te duwen is lijkt ons een goed idee.

Ik had een simpele plastic versie in mijn hoofd zonder knopjes en geluidjes met alleen een toeter op het stuur. Eentje waar een opbergvak onder het zadel zit en een hoge rugleuning om vast te houden bij het duwen. Ze is het product van twee lompe ouders, dus ik zie haar wel met z'n ding buiten racen als ze wat groter is.

Nou kwam mijn man er mee dat het misschien juist wel leuk is om een houten loopauto te kopen. Hij had een leuke gezien in de vorm van een koe. Ook met opbergruimte onder het zitgedeelte. Hij wil haar niet alleen auto's geven. Ze heeft zat ander speelgoed wat geen auto is, dus het argument telt niet, maar die koe is ook wel erg leuk. Alleen lijkt mij een vierkante bak met deksel minder lekker zitten dan de loopauto die ik in gedachten had.

Die houten is mooier om naar te kijken, maar de plastic loopauto lijkt praktischer. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk vooral om wat het leukste voor het kind is. Dus wat is jullie ervaring? Waar spelen jullie kinderen liever mee?
Alle reacties Link kopieren
https://www.internet-bikes.com/m/311051 ... hEEALw_wcB

Mijn dochtertje heeft deze gekregen bij geboorte van vrienden echt geweldig wat ze er allemaal in kan vervoeren. Vanaf 10 maanden klom ze erop en nu 3,5 crosst ze er nog op door t huis met poppen voorin.

Ook zo een houten lieve heerstbeestje is leuk.
where ever you go, go with your heart
O ja je vraagt waar speelden ze liever mee. We kregen ook zo plastice van iemand maar dat houten bakfietsje was favoriet nier de plastic auto met toeter en openklap zitje
Hier hadden we van alles (grote familie, iedereen wil tóch wat geven...).
Voor het duwen was een houten poppenwagen leuk. Die daarna dus gewoon als poppenwagen gebruikt werd. Want duwen omdat ze niet kan lopen duurt maar een paar maanden. Ook hadden we een loopfietsen zoals die roze van Lilalinda. Dat vond ik het fijnst op die leeftijd.
De wheeliebug of zoiets kregen we ook nog. Zelf vind ik dat een onding. We hadden een parketvloer en de wieltjes lopen zo soepel dat kinderen er niet op konden stappen toen ze nog klein waren. Dan reed hij weg. Het we’d dus alleen gebruikt als ik ze erop zette. En eraf ging dan ook niet, want dan lagen ze op de grond. Als je parket hebt zou ik die dus af laten vallen (of ze moeten inmiddels andere wieltjes hebben, die van mij komt uit de prehistorie).
Snoesje666 schreef:
20-01-2020 15:11
Big Bobbycar. Onverwoestbaar.

Koop ook meteen schoenbeschermers. :P

Als je kind volwassen is, kan het er nog steeds mee de berg af. Youtube maar eens op "Bobbycar rennen".

https://youtu.be/CJj5Zl8fGtw
Hier ook favoriet.
Wij hebben allerlei varianten gehad voor onze dochters. Bobbycar, wheelybug, blokkenkar etc. Ze keken er niet naar om. Zo goed als nieuw weer verkocht. Die kinderen bestaan ook, dus kijk ook eens op marktplaats.
Pip_pip schreef:
20-01-2020 15:52
Voor dochter haar eerste verjaardag zijn we met haar naar een speelgoedwinkel geweest waar ze oa wheelybug hebben. Daar lieten we op verschillende dingen zitten en mee spelen en ze deed zelf het meeste met de wishbone flip.

https://www.wishbonedesign.com/collections/flips

Ze is nu 2 1/2 en heeft er sindsdien elke dag mee gespeeld en wij vinden hem er leuk uitzien. Bij opa en oma heeft ze een plastic loopwagentje die nog van mij is geweest en daar speelt ze ook vaak mee als ze daar is.
Die ziet er wel leuk uit, maar is wel erg boven het budget.
Ik begin een beetje visioenen te krijgen dat onze huiskamer veranderd in een halve parkeerplaats met loopauto's, fietsjes en karretjes.

Misschien moeten we maar gewoon met haar naar de kringloop gaan en kijken of ze iets leuks hebben staan en het haar laten uitproberen.
tara82 schreef:
20-01-2020 16:33
Ik begin een beetje visioenen te krijgen dat onze huiskamer veranderd in een halve parkeerplaats met loopauto's, fietsjes en karretjes.

Misschien moeten we maar gewoon met haar naar de kringloop gaan en kijken of ze iets leuks hebben staan en het haar laten uitproberen.
Toen onze buren hier kwamen wonen hadden zij een kindje van 2 en wij nog niet. Als ik dan van boven in hun tuin keek, was het inderdaad net een parkeerplaats aan auto's, fietsjes en (loop)karretjes.

Toen heb ik er met man nog om gelachen.

Als ik tegenwoordig uit het raam kijk ziet onze tuin er van bovenaf net zo uit :facepalm:
Gatinmijnsok schreef:
20-01-2020 14:48
Er achter lopen gaat alleen als het ding zwaar is, anders rolt hij weg en ligt je kind op haar buik. En zwaar rijdt weer niet lekker. Ik zou of voor een rij ding gaan of een loop ding.
Dit. Een 2-in-1 ding lijkt handig, maar is het net niet. Of hij is niet handig om te duwen (te licht), of hij is niet handig/comfortabel om mee te rijden.

Als je beperkte ruimte hebt zou ik kiezen voor:
1. Een pukylino of plastic loopauto (om op te rijden) voor buiten en een houten loopkar (om achter te lopen) voor binnen
of 2. Eerst een loopkar kopen, daarna pas een loopauto. Een loopkar waar ze achter lopen is leuk zolang ze nog niet los lopen, daarna is het niet meer zo boeiend voor de meesten. Bij een loopauto waar ze op zitten is het precies andersom. Sluit dus mooi aan. Allebei tweedehands kopen en verkopen/weer naar de kringloop brengen, dan geeft het niet als je ze maar kort gebruikt.
of 3. De tent waar je het over hebt even opbergen en op die plek een loopkar en loopauto stallen. Zodra je kind goed loopt de loopkar weer weg doen en evt de loopauto naar buiten en dan heb je weer genoeg plek voor de tent.
tara82 schreef:
20-01-2020 16:33

Haha welkom in onze woonkamer achter de bank uit het directe zicht is de parkeerplaats daar staan inmiddels een poppenwagen, loop bakfiets, poppen kinderstoel, poppenbed en een keuken😅
Bubblegum1 schreef:
20-01-2020 16:23
Wij hebben allerlei varianten gehad voor onze dochters. Bobbycar, wheelybug, blokkenkar etc. Ze keken er niet naar om. Zo goed als nieuw weer verkocht. Die kinderen bestaan ook, dus kijk ook eens op marktplaats.
Wij gingen destijds naar de speel-o-theek en hebben goedkoop meerdere soorten uitgeprobeerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
nicole123 schreef:
20-01-2020 16:53
Dit. Een 2-in-1 ding lijkt handig, maar is het net niet. Of hij is niet handig om te duwen (te licht), of hij is niet handig/comfortabel om mee te rijden.

Als je beperkte ruimte hebt zou ik kiezen voor:
1. Een pukylino of plastic loopauto (om op te rijden) voor buiten en een houten loopkar (om achter te lopen) voor binnen
of 2. Eerst een loopkar kopen, daarna pas een loopauto. Een loopkar waar ze achter lopen is leuk zolang ze nog niet los lopen, daarna is het niet meer zo boeiend voor de meesten. Bij een loopauto waar ze op zitten is het precies andersom. Sluit dus mooi aan. Allebei tweedehands kopen en verkopen/weer naar de kringloop brengen, dan geeft het niet als je ze maar kort gebruikt.
of 3. De tent waar je het over hebt even opbergen en op die plek een loopkar en loopauto stallen. Zodra je kind goed loopt de loopkar weer weg doen en evt de loopauto naar buiten en dan heb je weer genoeg plek voor de tent.
Misschien moet ik het hobbelpaard nog maar even op zolder stallen. Daar vind ze nog niet zo veel aan. Mijn broer was blij dat hij het ding kon doorgeven, want dat scheelde weer ruimte bij hem.

De doos is nu echt favoriet, dus ik verwacht dat het tentje wel in de smaak gaat vallen.

Als mijn man nou bij mijn eerste idee gewoon had gezegd dat het goed was, dan had ik nu niet zo getwijfeld wat nou echt leuk is voor haar.
tara82 schreef:
20-01-2020 14:13
Die is wel leuk, maar daar kan ze niet achter lopen. Ze probeert nu haar hobbelpaard vooruit te duwen, maar dat lukt natuurlijk niet.

Ik hou hem wel in gedachten, want hij lijkt mij wel handig met bijvoorbeeld de hond uitlaten als ze zelf mee kan lopen.

Ja voor buiten is ie idd ook leuk.

Als je een wagen bedoelt om achter te lopen, dan zou ik voor dit gaan: https://www.pieke-en-co.nl/a-52340672/h ... escription
Dan nog een mooie pop van Paola Reina erbij en je hebt een prachtig cadeau voor haar eerste verjaardag!
Doei Pippi Langkous!
moizer schreef:
20-01-2020 15:59
Hier hadden we van alles (grote familie, iedereen wil tóch wat geven...).
Voor het duwen was een houten poppenwagen leuk. Die daarna dus gewoon als poppenwagen gebruikt werd. Want duwen omdat ze niet kan lopen duurt maar een paar maanden. Ook hadden we een loopfietsen zoals die roze van Lilalinda. Dat vond ik het fijnst op die leeftijd.
De wheeliebug of zoiets kregen we ook nog. Zelf vind ik dat een onding. We hadden een parketvloer en de wieltjes lopen zo soepel dat kinderen er niet op konden stappen toen ze nog klein waren. Dan reed hij weg. Het we’d dus alleen gebruikt als ik ze erop zette. En eraf ging dan ook niet, want dan lagen ze op de grond. Als je parket hebt zou ik die dus af laten vallen (of ze moeten inmiddels andere wieltjes hebben, die van mij komt uit de prehistorie).
Hier sluit ik me dus volledig bij aan!
Doei Pippi Langkous!
Snoesje666 schreef:
20-01-2020 17:02
Wij gingen destijds naar de speel-o-theek en hebben goedkoop meerdere soorten uitgeprobeerd.
Eens, goede tip!!
Hier er ervaring met allerhande.

Mijn kinderen waren klein, met korte pootjes.
De houten auto's van vrienden, om achter te lopen en op te rijden, vonden ze prachtig, maar ze konden pas na hun 2e verjaardag met hun voeten bij de grond...

Hun eigen superlichte plastic loopautootje was vanaf dag 1 de bom.

Eigenlijk te licht om als loopkar te gebruiken, maar ze zaten er allebei al op vanaf het moment dat ze goed stabiel konden zitten, en sjeesden dan het hele huis door.

Als loopkar hadden ze een blauwe maandag een zware houten blokkenkar. En jongste liep met autootje met oudste erop zittend.
Bij allebei de kinderen kon de houten loopkar na twee maanden weer weg.

Maar het autootje mocht pas weg toen jongste ruim 3 was. En nog onder protest.
tara82 schreef:
20-01-2020 16:28
Die ziet er wel leuk uit, maar is wel erg boven het budget.
Snap ik! Wie weet kan je een leuke via mp scoren.

Wij hebben dit wagentje voor buiten. Via mp voor weinig op de kop getikt, geverfd en stickers via Etsy besteld.

https://diynmbcprops.blogspot.com/p/lit ... r.html?m=1
Snoesje666 schreef:
20-01-2020 17:02
Goede herinneringen aan de speel-o-theek als kind, maar in mijn huidige woonplaats is er geen. Net nog even gevraagd aan mijn man en vroeger was er wel eentje hier, maar die is al heel lang weg. Voor de dichtstbijzijnde moet je een stukje met de auto. Hij is ook nog eens alleen woensdagmiddag open. Mijn man heeft dan geen auto en ik ben dan aan het werk, dus dat word helaas niks.
Mijn zoon kreeg de houten niet goed voortgeduwd. Gewoon rechtdoor lukte wel, maar dan de kracht vinden om het hele apparaat een kwartslag te draaien als hij was vastgelopen, lukte niet. Met een plastic geval lukte dat wel. Dus uiteindelijk heb ik toch nog een tweedehands plastic loopwagen erbij gekocht. En die later weer van de hand gedaan. De houten heb ik bewaard en is 2 jaar later alsnog intensief gebruikt. Maar toen dus echt als auto ipv om te duwen.
De wishbonebike was hier een groot succes. Dochter liep ook nog niet met haar verjaardag, maar kwam op de wishbone door het hele huis/straat/dorp. (Wel die wielen dus steeds poetsen als ‘ie van buiten naar binnen ging)
Hij is duur, maar ook weer goed te verkopen via marktplaats. Moet je wel zo’n (zwarte) plastic nemen. Die blijven mooi in weer en wind.
Iedereen nog bedankt voor de ideeën en adviezen. Uiteindelijk heb ik het wagentje in de vorm van een koe via marktplaats gekocht. Ze vind hem geweldig. Hij is ook kleiner dan ik had verwacht. Voor de toekomst heb ik nog genoeg suggesties gehad hier, maar voorlopig kan ze wel even vooruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven