Geld & Recht alle pijlers

Ex man geen geld voor alimentatie maar wel voor nieuwe auto.

26-01-2020 14:55 79 berichten
Info is voor hopeloze beste vriendin!

Na een aantal antwoorden haal ik de OP weg ivm bekendheid op verzoek v vriendin. Dank alvast.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:14
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
77.52% gewijzigd
Als jijzelf in het buitenland woont, bemoei je er dan helemaal niet mee en verwijs haar naar haar advocaat.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 15:07
Vriendin woont blijkbaar in het buitenland, vader in Nederland. Wanneer ziet hij zijn kind dan?
To woont in het buitenland.
En kinderalimentatie is geen kijk en luistergeld!
Kezia schreef:
26-01-2020 15:00
Ik heb ooit de Linda gelezen (ik weet het niet persee hele goede info) maar het kwam er op neer, dat rechtszaken bijna nooit wat uithalen m.b.t. Alimentatie.

Ook al zijn de vrouwen in hun gelijk gesproken, als de man niet betaald dan betaald hij niet.

Ik zal alle moeite en vooral het geld in de kinderen steken Ipv in een rechtszaak.
Misschien moet je 'Linda' niet zo maar geloven, als er alimentatie is vastgesteld, dan moet dat gewoon betaald worden en kan beslag op loon, goederen etc. worden gelegd als iemand dat niet doet. Trucjes zoals je winst drukken als ondernemer door bijvoorbeeld een auto aan te schaffen, prikt een rechter gewoon doorheen.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:07
Vriendin woont blijkbaar in het buitenland, vader in Nederland. Wanneer ziet hij zijn kind dan?
TO woont in buitenland, vriendin en de vader van het kind wonen in Nederland.
Los daarvan: ook als je je kind niet ziet, moet je in zijn onderhoud voorzien. Het zou wat worden, zeg.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-01-2020 15:10
TO woont in buitenland, vriendin en de vader van het kind wonen in Nederland.
Los daarvan: ook als je je kind niet ziet, moet je in zijn onderhoud voorzien. Het zou wat worden, zeg.
In de basis met je eens, maar je zou het aantal moeders de kost moeten geven dat wél het geld opstrijkt, maar er al het mogelijke aan doen om de vader het leven zuur te maken en het kind weg te houden van de vader.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
PoesinBoots schreef:
26-01-2020 15:09
Allebei in NL. Waar jij vandaan haalt dat dat niet zo is??? En Pejeka die daar gelijk in mee gaat..

De TO woont in ander land.
Sorry hoor, maar het staat er nogal vaag...
-jolijn- schreef:
26-01-2020 15:10
TO woont in buitenland, vriendin en de vader van het kind wonen in Nederland.
Los daarvan: ook als je je kind niet ziet, moet je in zijn onderhoud voorzien. Het zou wat worden, zeg.
😂😂
Dankjullie voor reacties!! denk inderdaad dat ze het met advocaat zal moeten bespreken te ingewikkeld
Nummer*Zoveel schreef:
26-01-2020 15:08
Zeker weten dat die auto op de zaak gekocht is of middels een leaseconstructie (dan “koop” je weliswaar zelf de auto, maar gaat de financiering via de leasemaatschappij). Door dit soort uitgaves gaat de winst van zijn bedrijf naar beneden, en blijft er minder over voor persoonlijk inkomen, en dus ook minder voor alimentatie. Maar een beschaafde Peugeot van 40.000 euro is voor een ondernemer, en helemaal als hij de auto mede voor zijn werk gebruikt, geen buitensporige uitgave die gezien kan worden als het wegsluizen van inkomen om onder andere verplichtingen uit te komen.
Dat hangt er van af, een dergelijke kostenpost moet natuurlijk wel verantwoord zijn in het licht van omzet en kosten en dus uiteindelijke winst uit onderneming.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:12
In de basis met je eens, maar je zou het aantal moeders de kost moeten geven dat wél het geld opstrijkt, maar er al het mogelijke aan doen om de vader het leven zuur te maken en het kind weg te houden van de vader.

:facepalm:

Wat een aannames. Dat is hier niet eens zo (kind is zelfs mee geweest met vader die auto kopen, staat al in de OP) en waarom zou je daar standaard van uit gaan?
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 15:16
8.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral triest dat kind van 12 dus blijkbaar ten eerste van papa zo nodig moet horen hoeveel de auto kost en dan ook nog het gevoel heeft dat ze dat door moet briefen aan mama.
cranberryjuice schreef:
26-01-2020 15:13
Dankjullie voor reacties!! denk inderdaad dat ze het met advocaat zal moeten bespreken te ingewikkeld

Dat sowieso. Ze kan wel gelijk hebben maar dan moet ze ook nog gelijk krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dus een vrouw met een juridische vraag stelt deze, wellicht gekleurd en met niet alle informatie, aan een vriendin die al jaren in een ander land woont. Vriendin weet het ook niet en propt het op het viva-forum met goedbedoelende mensen die niet alle ins en outs kennen van het scheidingsdossier, het recht en dan verwacht je een kant en klare oplossing? Maar de op gaat zo weg ivm herkenbaarheid? Bijzonder... Laat vriendin vooral advies vragen aan een jurist die alle documenten heeft of kan opvragen.
pejeka schreef:
26-01-2020 15:12
In de basis met je eens, maar je zou het aantal moeders de kost moeten geven dat wél het geld opstrijkt, maar er al het mogelijke aan doen om de vader het leven zuur te maken en het kind weg te houden van de vader.
Los van het feit dat in principe onderhoudsplicht los staat van omgang, is dit achterhaald. Eerder andersom, rechters zijn geneigd om koste wat het kost een omgangsregeling tussen ouder en kind vast te stellen, dit ook overigens in gevallen waarin een ouder aantoonbaar heel veel steken heeft laten vallen en kansen heeft verspeeld.
Plus, dat geld dat de verzorgende 'opstrijkt' is nodig voor het kind. Vaak is het zelfs maar een fractie van wat er nodig is voor een kind. Ga maar eens na wat een 12 jarig meisje kost per jaar, deel dat door 24 (twee ouders, 12 maanden) en kijk dan hoeveel dat afwijkt van de genoemde 110 euro.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 15:12
In de basis met je eens, maar je zou het aantal moeders de kost moeten geven dat wél het geld opstrijkt, maar er al het mogelijke aan doen om de vader het leven zuur te maken en het kind weg te houden van de vader.
Zelfs al zouden ze dat doen, dan nog leven die kinderen toch niet van lucht en moeten vaders daar toch gewoon aan meebetalen? Of wil jij voor al die kinderen van al die arme vaders betalen soms? Mag je beginnen met die van mij, goed? Waar mag de factuur naartoe?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-01-2020 15:34
Plus, dat geld dat de verzorgende 'opstrijkt' is nodig voor het kind. Vaak is het zelfs maar een fractie van wat er nodig is voor een kind. Ga maar eens na wat een 12 jarig meisje kost per jaar, deel dat door 24 (twee ouders, 12 maanden) en kijk dan hoeveel dat afwijkt van de genoemde 110 euro.
Ik denk dat er genoeg gezinnen met kinderen zijn (niet gescheiden) die écht geen 110 euro per kind uitgeven per maand. Zou wat zijn, heb je een inkomen van 1700 netto en drie kinderen en dan zou je dus 330 euro alleen al aan je kinderen moeten uitgeven, en dan blijft er 1370 euro over en daarvan zou je dan nog de huur, andere vaste lasten, boodschappen, enz. moeten betalen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 15:52
Ik denk dat er genoeg gezinnen met kinderen zijn (niet gescheiden) die écht geen 110 euro per kind uitgeven per maand. Zou wat zijn, heb je een inkomen van 1700 netto en drie kinderen en dan zou je dus 330 euro alleen al aan je kinderen moeten uitgeven, en dan blijft er 1370 euro over en daarvan zou je dan nog de huur, andere vaste lasten, boodschappen, enz. moeten betalen.
Die 110 euro bestaat voor een deel uit huur, water, licht, boodschappen, etc. Dus ja, mensen die niet gescheiden zijn geven met gemak 330 euro per maand uit aan 3 kinderen, ik geef aan 2 kinderen een veelvoud van dat bedrag uit. Zal ik even voor je specificeren?
Am Yisrael Chai!
Vakanties zijn hier keer 3, schoolgeld is voor 2 kinderen rond de 1600 euro per jaar, 2 fietsen naar de fietsenmaker voor onderhoud is 160 euro per jaar, telefoonabonnement kost geld, kleding kost geld, schoenen kosten geld, uniformpjes voor sport (al dan niet voor school) kosten geld, pubers éten me toch een partijtje veel - de boodschappen kosten heel veel geld, keertje uit eten is meteen keer 3, keertje bioscoop is meteen 50 euro, etc.
Echt, je hebt geen idee wat kinderen kosten - en dan doe je nog niks raars.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
26-01-2020 15:55
Die 110 euro bestaat voor een deel uit huur, water, licht, boodschappen, etc. Dus ja, mensen die niet gescheiden zijn geven met gemak 330 euro per maand uit aan 3 kinderen, ik geef aan 2 kinderen een veelvoud van dat bedrag uit. Zal ik even voor je specificeren?
Huur wordt niet hoger doordat je een kind in huis hebt, toch? Dus als je alleen zou zijn, zou je die huur ook moeten betalen. En of je nou met zijn tweeën of met zijn tienen of alleen in de woonkamer zit, de elektriciteit om de lamp te laten branden en de TV te laten spelen wordt er niet duurder van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-01-2020 16:05
Huur wordt niet hoger doordat je een kind in huis hebt, toch? Dus als je alleen zou zijn, zou je die huur ook moeten betalen. En of je nou met zijn tweeën of met zijn tienen of alleen in de woonkamer zit, de elektriciteit om de lamp te laten branden en de TV te laten spelen wordt er niet duurder van.
Jij bent echt een beetje wereldvreemd vermoed ik zo langzamerhand. 110 euro is niets in vergelijking wat een kind kost, ook als je heel zuinig leeft.
In je eentje kun je in een tweekamer appartementje gaan wonen, met een gezin in een gezinswoning.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 16:05
Huur wordt niet hoger doordat je een kind in huis hebt, toch? Dus als je alleen zou zijn, zou je die huur ook moeten betalen. En of je nou met zijn tweeën of met zijn tienen of alleen in de woonkamer zit, de elektriciteit om de lamp te laten branden en de TV te laten spelen wordt er niet duurder van.
Tuurlijk wel, toen ik geen kinderen had woonde ik in een appartement dat 800 euro goedkoper is dan het huis waarin ik woon omdat ik kinderen heb. Zonder kinderen zou ik nog steeds in dat appartement wonen. En natuurlijk verbruik ik meer energie in een huis met 5 slaapkamers dan in een appartement met 2 slaapkamers. En 2 computers verbruiken meer energie dan 1. 3 mensen verbruiken meer water dan 1. Gemeentelijke belastingen voor een gezin zijn hoger dan voor een alleenstaande. 3 mensen eten meer dan 1.

Dat snap jij natuurlijk ook best, maar dat stokpaard anders zo moeilijk.
Am Yisrael Chai!
pejeka schreef:
26-01-2020 16:05
Huur wordt niet hoger doordat je een kind in huis hebt, toch? Dus als je alleen zou zijn, zou je die huur ook moeten betalen. En of je nou met zijn tweeën of met zijn tienen of alleen in de woonkamer zit, de elektriciteit om de lamp te laten branden en de TV te laten spelen wordt er niet duurder van.
Met kinderen heb je ruimte nodig, dus een groter huis. Dat betekent meer verwarmingskosten. Kinderen douchen over het algemeen en meestal eten ze ook. Kleren en schoenen schijnen ze ook nodig te hebben en ook nog es te verslijten. Das nog maar het begin van het begin.
En in je eentje staat de verwarming uit als je aan het werk bent - met pubers en hun gatenkaas-rooster staat dat ding continu te branden.
Maar hoe dan ook: wereldvreemd, dat is wel de juiste term.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven