Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Het wordt een steeds drukkere boel hier, leuk zeg!
Ik moet even met een grimlach terugdenken en wat een niet zo supportive iemand schreef in de voorloper van dit topic:

"Dit soort topics bloeden bijna altijd dood, omdat de meeste ik-doe-geen-dieet-het-is-een-lifestyle-changers zo keihard erin gaan met een startdatum en allerlei goed voornemens, dat het niet te doen is op langere termijn. En niemand heeft zin om steeds maar in een topic te blijven schrijven dat ze wéér niet afgevallen is.
Ik durf te wedden dat het dit topic net zo zal vergaan, maar, prove me wrong..!"

Ik geloof dat we deze anoniem-met-een-nummer zo langzamerhand wel aan het wrong proven zijn. :D
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
31-01-2020 19:39
Ik moet even met een grimlach terugdenken en wat een niet zo supportive iemand schreef in de voorloper van dit topic:

"Dit soort topics bloeden bijna altijd dood, omdat de meeste ik-doe-geen-dieet-het-is-een-lifestyle-changers zo keihard erin gaan met een startdatum en allerlei goed voornemens, dat het niet te doen is op langere termijn. En niemand heeft zin om steeds maar in een topic te blijven schrijven dat ze wéér niet afgevallen is.
Ik durf te wedden dat het dit topic net zo zal vergaan, maar, prove me wrong..!"

Ik geloof dat we deze anoniem-met-een-nummer zo langzamerhand wel aan het wrong proven zijn. :D
Ja we bewijzen hier het tegendeel nu wel hè? Lijkt de afgelopen week alleen maar drukker en actiever te worden zelfs. En welkom lushmeisje!
Fijn dat ik me bij jullie kan aansluiten :thumbsup:
Het lukt me helaas niet om om mezelf toe te voegen in de tabel....ben een echte digibeet....hihi :lol:
Dus maar even zo:
Ik ben (sinds kort) 45 jaren jong, 1.78 m lang en vandaag begonnen met een gewicht van 95,6 kg :-o
Mijn doel is 80 kg, dan is mijn BMI 25. Nu is mijn eerste doel de bruiloft van mijn schoonzusje en zwager. Zij trouwen 22 april, en dan wil ik -90 kg wegen.
Welkom nieuwe meeschrijvers!

Ik ben nog niet naar de sportschool geweest, athans niet om te sporten. Ik heb wel een proefles ingepland voor volgende week. Ik heb hier eerder geloof ik ook al geschreven dat ik een ernstig ziek familielid had waar het niet goed mee ging. Hij is deze week overleden. Het gaat om de broer van mijn moeder en ik ben vooral veel bij haar geweest om haar te steunen.

Ik merk ook aan mezelf dat ik er toch wel een beetje van de leg van ben en dat een vorm van emotie eten dan de kop op steekt. Of in mijn geval, vooral emotie koken. Ik kook en bak graag en daar ontspan ik van maar ik ben geneigd om het dan ook op te eten. Ik ben me daar nu van bewust. Ik heb wel veel in de keuken gestaan en de slowcooker heeft de hele dag staan pruttelen met een stoofpotje. Ik heb veel meer groente toegevoegd dan anders en heb mijn eigen portie afgewogen. Er is veel over maar dat gaat in losse porties de vriezer in. Er staat voor dit weekend ook bananenbrood op het programma.
@zwartvlekje, wat naar. Gecondoleerd. Kan me voorstellen dat dit er wel even inhakt. Zeker als je het verdriet van je moeder van zo dichtbij meemaakt. En wat knap dat je je zo bewust bent van je emotie eten/koken en dat je daarop kunt anticiperen. Benieuwd naar het recept voor bananenbrood!
Welkom, lushmeisje.

Gecondoleerd, zwartvlekje. Wat een verdriet.

Ik vind het heel prettig om hier mee te lezen en ik doe mijn best mee te schrijven. Het geeft mij echt wel extra stimulans en juist dat het geen crashdieet is, en er weleens chips gegeten wordt en mensen even de mist ingaan en weer doorgaan is herkenbaar en fijn!

Vandaag op visite geweest, dus helaas met moeite 7500 stappen gezet en matigjes gegeten. Ik startte de dag met een bak kvarg, tussendoor handje nootjes (amandel, cashew, hazelnoot en walnoot), lunch een halve pizza, tussendoor cola light en als klapstuk naar de Mac, haha. Ik koos een salade, cola light en pikte wat frietjes van man. :-D Nu nog wel trek, maar heb mijn tanden maar gepoetst en proberen vroeg te slapen.

Mijn suiker was vanochtend 5.7 nuchter en mijn gewicht 93.0! Woohoo.
Avena schreef:
31-01-2020 20:56
@zwartvlekje, wat naar. Gecondoleerd. Kan me voorstellen dat dit er wel even inhakt. Zeker als je het verdriet van je moeder van zo dichtbij meemaakt. En wat knap dat je je zo bewust bent van je emotie eten/koken en dat je daarop kunt anticiperen. Benieuwd naar het recept voor bananenbrood!
Ik gebruik dit recept: https://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/he ... bread.html

Ik heb hem vaker gemaakt en vind hem heel lekker.
@Zwartvlekje, gecondoleerd... altijd heftig, zo’n verlies. Juist dan ook extra knap dat je het emo-koken zo hebt weten om te buigen!

@Yannahh, goed bezig! Een salade bij de Mac... dat lukt mij dus echt niet. Ik ben gek op hamburgers :$

@lushmeisje, welkom! Ik wil je ook wel in de tabel zetten hoor! Zeg maar of je dat wilt.

@Avena, nou ja zeg. Wat een negatieveling! We gaan hier gewoon lekker verder met diegene bewijzen dat het ook gewoon goed kan blijven gaan :)
Gecondoleerd Zwartvlekje. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig is met het verdriet van een ouder om te gaan.

Ik kook en bak absoluut niet graag. En hoewel ik goed eten belangrijk vind tegenwoordig, zijn mijn maaltijden niet bijzonder. Eigenlijk gewoon zo simpel mogelijk. Tegenwoordig vaak diepvriesgroenten die je in de magnetron kan stomen.

En welkom weer, iedereen.

Vandaag wat te vieren. Er was beperkte keus en ben uiteindelijk voor een pokébowl en wat sushi gegaan. Wel met gewone rijst helaas. Qua calorieën nog binnen de perken gehouden door de rest van de dag wat minder te eten, maar hoop dat het niet al te veel invloed op m'n gewicht heeft... Tegelijkertijd denk ik ook dat het op de lange termijn best wel eens moet kunnen, vooral als je de rest van de dag (en evt de dag ervoor en erna) oplet.
Gecondoleerd zwartvlekje.

Ik lees verder nog mee😀.
Hier al een aantal dagen ziek. Morgen is mijn dochter jarig en trakteer ik mezelf ook met een stukje taart. Op dit soort dagen mag het.
Succes iedereen
@Jemmer: Het is helemaal niet erg als je niet elke dag 1 of meerdere berichten plaatst hoor. Je moet alleen schrijven wanneer je kan en wil!

Ik ga niet aanstaande week maar de week daarna proberen om weer naar de sportschool te gaan. Tenminste dan moet ik me wel beter dan nu voelen. Verhoging gaat ook maar niet weg dus ben nog niet fit. Alleen het motiveren om te gaan als je al moe bent is gewoon zo lastig.

Leuk dat je misschien met een vriendin gaat sporten! Dat lijkt me wel motiverend want je hebt tenslotte een afspraak staan met iemand. Ga je gewoon fitnessen samen of?
Lijkt me leuk om elkaar via hier te stimuleren om toch te gaan. Misschien helpt het wel even klagen en daarna kunnen posten dat je alsnog bent gegaan :-P
Ik hoop dat het lukt voor je om te gaan sporten! Vooral als je het altijd zo leuk hebt gevonden. Misschien krijg je daar ook wel weer positieve energie van als je uiteindelijk bent gegaan.

Mijn moeder zei eigenlijk precies hetzelfde. Maar toch voelt het wel kut dat je niet naar zo'n winkel kan. Terwijl toch redelijk wat mensen ook gewoon maat 42 hebben. Wel jammer dat ze niet tot een hogere maat verkopen. Maar gelukkig bestaat er online winkelen en daar heb je altijd meer keuze.

Wat fijn dat je dietist zo meedacht met je! Ik hoop dat ze een goed iemand voor je kan vinden die bij je problematiek past! Wel goed dat je het hebt verteld tegen haar.

Het is idd niet heel motiverend als er opeens onverklaarbare kilo's bijkomen. Ik heb me nu voorgenomen om morgen nog even te wegen voordat ik pre carnaval ga vieren. Want erna lijkt me ook niet echt een goede graadmeter.

@mensinwording:
Kan je niet eerst de crosstrainer doen en daarna je beenspieren trainen?
Wel netjes hoor een kilo afgevallen! Maar volgens mij ben je ook goed bezig met sporten en gezond eten.

Ik vind ook dat het moet kunnen om een keer wat extra's te eten. Je moet het tenslotte ook kunnen blijven volhouden en dat lukt niet met als je jezelf alles ontzegt.

@Jempo:
Raar dat jij opeens ook onverklaarbaar meer kan wegen dan dat je eigenlijk kan aankomen. Ik hoop idd dat het ook zoiets is dat het vocht vasthouden is.

Haha maar misschien zijn het spieren die je erbij hebt gekregen? Het belangrijkste is uiteindelijk dat je het gaat zien toch!

@Lushmeisje: Welkom! :)

@Zwartvlekje: Gecondoleerd, logisch dat je een beetje van slag bent. Je moeder zo verdrietig zien is ook gewoon heel naar. Wel goed dat je weet waar je 'valkuilen' liggen en er op kan inspelen!

@Yannah: Nou ik vind het nog wel meevallen hoe 'slecht' je dag was hoor. Je hebt toch uiteindelijk voor een salade gekozen. En een keer een halve pizza eten moet ook weer kunnen toch.

@Grietje:
Gefeliciteerd met je dochter!
Ik kon het niet laten en moest mezelf toch nog even wegen. Nu zou ik 800 gram zijn afgevallen vanaf woensdag. Dus er zit nog steeds 2kg aan die ik niet kan verklaren. En 800 gram afvallen vanaf woensdag is ook best apart. Zo frustrerend.
@ Gossipgirl: Ik twijfel echt aan je weegschaal. Heb je budget voor een nieuwe? Ik denk dat je dat veel frustratie kan schelen.

@ Zwartvlekje: Gecondoleerd. Fijn dat je er voor je moeder kunt zijn. Die dagen tussen overlijden en een uitvaart zijn altijd gekke dagen, zonder duidelijk ritme. Ga gewoon mee in je gevoel en doe wat nu goed voelt. Focus op je familie, want die heeft je nu nodig. Focus op afvallen komt wel weer als er ruimte voor is. Sterkte :hug:

@Randomwriter: RL = inderdaad een Echt Leven ;-P. IK herken wel wat je zegt hoor. Ik werk 38u per week, heb een gezin en een paar verplichtingen per week. Mijn dochter is al 9, dus in vele opzichten kan zij zelf ook al heel veel. En van sommige momenten maak ik ook gebruik om mijn activiteiten met 'samen-zijn' te combineren. Zo ga ik haar vaak tijdens het eten overhoren van Engels, topo of muziektheorie. Deze week hebben we ook samen yoga gedaan bijvoorbeeld.
Deze week ben ik weer goed begonnen met yoga en ook dat ervaar ik als even eenmoment voor mezelf. En dat is maar een half uur per keer, maar het levert me elke keer weer ontspanning en energie op. Misschien een tip?

@Boannan: Ik las dat je baalde dat je maar weinig was afgevallen. Ook kleine stapjes zijn stapjes. Je lijf is geen rekenmachine en heeft ook geen gunfactor. Heel erg je best doen betekent niet altijd direct resultaat. Probeer echt vast te houden dat kleine stapjes samen 1 grote stap zijn!

@Avena: Je bent lekker bezig. Fijn! Stimuleert mij ook, merk ik. Dus dank je!

@ Lushmeisje: Welkom!

@ MIW: Ik hou ook niet van bakken en koken, maar ik vind het wel prettig om controle te hebben over wat er allemaal in een gerecht/baksel zit. Dat maakt me bewuster van porties en hoe gezond iets is.

@ Grietje: alvast gefeliciteerd met je dochter! En geniet van dat lekkere stukje taart!
Ik ben weer terug op het gewicht dat nu in de tabel staat. Gelukkig. Ik zal mijn datum zo even aanpassen.

Deze week gaat het nieuwe schema van de sportschool in en ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Ik ga deze week op dinsdagavond en vrijdagavond om te kijken hoe dat bevalt. Ik zag wel dat het woensdag en donderdag heel mooi buitenweer wordt. Misschien ga ik al wel een voorzichtig rondje op de racefiets maken.

Afgelopen week heb ik elke dag een yogalesje gedaan. Ik heb me een spierpijn! :$ Maar ik merk wel direct verbetering in mijn core, houding en ademhaling. Zo lekker!

Ik ben per ongeluk nog een jaartje lid van een natuurgebied in mijn omgeving, dus ik heb nog een jaar gratis toegang. Ik denk dat we vandaag of morgen daar een lekkere wandeling gaan maken.
GossipGirl91 schreef:
01-02-2020 08:07
Mijn moeder zei eigenlijk precies hetzelfde. Maar toch voelt het wel kut dat je niet naar zo'n winkel kan. Terwijl toch redelijk wat mensen ook gewoon maat 42 hebben. Wel jammer dat ze niet tot een hogere maat verkopen. Maar gelukkig bestaat er online winkelen en daar heb je altijd meer keuze.
.
Volgens mij is maat 42 zelfs de meestvoorkomende vrouwenmaat in Nederland.
.
GossipGirl91 schreef:
01-02-2020 08:07
@mensinwording: Kan je niet eerst de crosstrainer doen en daarna je beenspieren trainen?
.
Nee, veel beter andersom. Na een korte warming up altijd beginnen met krachttraining. Als je sterker wilt worden en spiermassa wilt opbouwen, moet je met weinig herhalingen en zo zwaar mogelijke gewichten trainen. Als je eerst cardio gaat doen is de glycogeen in je spieren al voor een groot deel verbruikt en dan kun je dus minder zwaar tillen. Het is helemaal niet erg als de cardio daarna wat moeizamer gaat. Dat betekent dat je spieren al goed aan het werk zijn geweest.
@nandina: We hebben thuis nog een andere weegschaal staan dus die kan ik ook proberen. En ik heb wel budget voor een nieuwe hoor. Alleen ik wilde eerst weer rond mijn 'oude gewicht' komen. Zodat ik het verschil weet.

Wil je die yogalessen blijven doen elke dag? Ik vind het wel knap dat je dat elke dag doet. Ook leuk dat je al zo snel verschil merkt. Dan weet je wel waarvoor je het doet.

@Avena: Oh als het zelfs de gemiddelde maat is, dan is het helemaal raar dat veel winkels maar tot 40 gaan. Dat zijn van die kleinere zaakjes en geen winkel ketens. Of ze hebben maat 42 maar dan valt die heel klein.

Ah oke dat wist ik niet! Mijn sportprogramma ziet er ong zo uit: 20 min cardio, krachttoestellen en 7 min workout voor buikspieren en dan nog cardio. Alleen op het laatste ben ik te moe voor cardio en lukt het maar 5-10 minuten. Dus misschien kan ik dan beter mn warming up 10 doen en kijken of ik na de krachttraining dan langer kan?
anoniem_392626 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 10:57
10.18% gewijzigd
@GossipGirl, ja, dat klinkt als een beter schema. Maar het hangt er ook af van wat je wilt bereiken hoor. Om echt in spiermassa te kweken (wat sowieso al niet kan in combinatie met afvallen) moet je zware gewichten pakken en het liefst ook losse gewichten. Maar als je daarmee wilt beginnen, zou ik aan het begin wel begeleiding vragen, want het is heel belangrijk dat je je deadlifts en squats en zo technisch goed uitvoert en dat je veilig werkt.

@Zwartvlekje, dank voor het recept! Ik ga nog even op zoek naar een recept zonder eieren.

@Nandina, fijn dat het stimulerend werkt! :)
Echt balen als ze de tijden veranderen. Ik ben echt heel blij met mijn sporttijden: maandag en woensdag om 17.30 uur en vrijdagochtend kan ik het tijdstip zelf kiezen. Vandaag ga ik een keertje extra. Moet zo weg.

Ik had mezelf donderdagavond weer eens op een speciaalbiertje getrakteerd. Het vorige biertje was alweer een keurige week geleden. Man, wat viel dat slecht. Heb 's nachts twee keer rechtop in mijn bed gezeten vanwege de reflux. Na één biertje om half negen 's avonds en daarna nog twee koppen thee. Ik ben dus geloof ik weer even genezen...

Ik ga vanavond bij vrienden eten. Ik moet met de auto, dus drinken kan sowieso al niet. Verder ga ik maar gewoon genieten en alleen het toetje afslaan.
@Avena: Ik wil wel wat sterker worden, maar dan niet met zware gewichten trainen hoor. Met mn PT ben ik bezig met bodypump dus dan train je ook je spieren en het is goed om mee af te vallen en strakker te worden.

Wel raar dat je daar zo snel last van hebt als je 1x iets drinkt wat eigenlijk niet heel 'gezond' is. Had je dat voordat je ging afvallen ook?

Knap dat je het toetje afslaat! Ik ben gek op toetjes dus zou dat erg lastig vinden.
Nandina* schreef:
01-02-2020 10:22
@Randomwriter: RL = inderdaad een Echt Leven ;-P. IK herken wel wat je zegt hoor. Ik werk 38u per week, heb een gezin en een paar verplichtingen per week. Mijn dochter is al 9, dus in vele opzichten kan zij zelf ook al heel veel. En van sommige momenten maak ik ook gebruik om mijn activiteiten met 'samen-zijn' te combineren. Zo ga ik haar vaak tijdens het eten overhoren van Engels, topo of muziektheorie. Deze week hebben we ook samen yoga gedaan bijvoorbeeld.
Deze week ben ik weer goed begonnen met yoga en ook dat ervaar ik als even een moment voor mezelf. En dat is maar een half uur per keer, maar het levert me elke keer weer ontspanning en energie op. Misschien een tip?
Yoga heb ik ook wel gedaan. Heb zelfs een jaar abonnement op Yoga-online, kan dus zo allerlei yoga-sessies thuis doen. Heb ooit in een opwelling een dure luxe extra grote yoga-mat gekocht. Maarrr.... Ik kom er in mijn hoofd gewoon niet aan toe. Jij werkt zelfs nog meer dan ik, ik begrijp echt niet waar je dan de energie nog vandaan haalt om uberhaupt dat matje nog uit te rollen 's avonds. Maar ik ervaar het dan ook meer als 'moeten' dan als een moment voor mezelf.
Mijn kinderen zijn ook 9 trouwens (tweeling, jongen en meisje), en redden zich over het algemeen prima. Alleen onderling gaat het vaak gepaard met veel ruzie. Ze zijn mega-verschillend en botsen vaak gigantisch. Regelmatig heb ik het gevoel alleen maar politie-agent te spelen de hele dag.
Daarnaast is er veel onzekerheid geweest in hun leven in de afgelopen maanden, de ziekte van hun vader hakt er behoorlijk in. Ik stond er een aantal maanden alleen voor, en nu is dat weer 50/50. Die wisselingen zijn ook intensief, iedereen moet zijn plekje weer vinden. Ook woon ik ver van school en ex (25 min rijden) omdat dichterbij wonen financieel niet mogelijk was. Dat geeft ook wel gedoe, bijvoorbeeld met speelafspraakjes enzo.

Maar ik merk dat ik begin te zeuren ;) Merk dat ik voor mezelf probeer te verantwoorden waarom sporten nu gewoon even niet lukt. Terwijl ik dat gewoon moet accepteren. Tot nu toe val ik ook af zonder sport, en heb voor mezelf een doel gesteld: zodra ik de 85 kg heb aangetikt, ga ik weer hardlopen. Er staat nog een oude 'weddenschap' tussen mij met mijn vriend, zodra ik 85 zou wegen zou hij mee gaan met hardlopen :) . Ben benieuwd of hij zich eraan gaat houden.
Net weer even bijgelezen, er is weer lekker veel geschreven. Lees goede verhalen hier, goed bezig!

@Zwartvlekje; gecondoleerd en sterkte! Is nu ook wel begrijpelijk als het afvallen even op een lager pitje staat.

@Lushmeisje; welkom!

Hier vanochtend weer lekker gezwommen. Vandaag er nog maar even goede dag van maken. Zitten wat dagen aan te komen dat het even wat minder zal gaan kwa eten verwacht ik. Morgen verjaardag, dus dan zal het wel wat minder gaan kwa eten. En ook maandag wordt het een minder gezonde eetdag. Dan is mijn vader jarig waar ik dan ook langs ga en daar ook eet.
RandomWriter schreef:
01-02-2020 11:24
...
Die mat ligt er gewoon. Die ga ik niet elke keer weer opruimen, haha. De eerste paar keer is het een moeten voor mij, daarna ervaar ik het effect en wordt het gewoon fijn en lekker. Ik vergeet dat ook weer, dan doe ik het een tijdje niet en als ik dan weer begin, voelt het ook weer als moeten.
Ik snap ook echt dat 2 anders is dan 1. Die van mij maakt geen ruzie, bijvoorbeeld. Al heeft ze natuurlijk ook wel dwarse buien. En alleenstaand (of 50/50) is denk ik ook echt zwaarder dan 1 gezin vormen. Het maakt het ook makkelijker om tijd te plannen om te gaan sporten. De yoga doe ik rond 21u. Dan rommel ik nog wat boven/douchen/de was/in bad.

Niet sporten en afvallen is natuurlijk ook gewoon hartstikke oké!
Ik denk zelfs dat je sporten voornamelijk om andere redenen zou moeten doen. Als je wilt afvallen, zet je eetpatroon aanpassen veruit het meeste zoden aan de dijk. Sporten en bewegen is natuurlijk voor heel veel dingen goed, maar je kunt echt prima afvallen zonder. En ik denk dat de lat te hoog leggen ook averechts werkt. Als je een horizon hebt van een jaar en blijvend patronen wilt doorbreken, hoeft ook niet alles tegelijk natuurlijk.
Bedankt voor de condoleances allemaal!

RandomWriter, van mij mag je hier prima zeuren! Ik heb geen kinderen en vind het al lastig af en toe 's avonds om van de bank af te komen en te gaan sporten. En afvallen kan inderdaad prima zonder te sporten. Uiteindelijk is want je in je mond stopt belangrijker én er zijn ook andere manieren om meer te bewegen zonder to sporten.

Ik ben vanochtend dus begonnen met een wandeling naar de supermarkt en weer terug. Ik heb ongeveer een uur gelopen. Ik vond het sowieso heel fijn om even te lopen en mijn hoofd leeg te maken, maar het is ook beweging die ik anders niet gekregen had.
Zo weer lekker bijgelezen. Wat een actief groepje, leuk!

Ik heb vandaag de hele dag zwaar behoefte aan suiker. Koek, snoep, ijs... Niet gedaan, maar echt een mega-craving. Ik heb gezorgd dat mijn buik de hele dag lekker vol zat met vullende producten, maar als ik wat meer een fuck-it-moment zou hebben, dan was de Appie nu niet veilig. :popcorn: Hoofdpijn ook de hele dag.

Ik ben begonnen met een banaan, toen anderhalf uur gelopen.
O: skyr met havermout en lijnzaad
L: 3 rijstwafels met roomboter en komijnenkaas en cherrytomaten
T: 2 volkoren crackers met een halve avocado en wat peper en zout, glaasje cola light
D: tortellini met verse spinazie, cherrytomaten en een beetje ricotta uit de oven.

Ik was vanochtend weer heel tevreden op de weegschaal, ik ben nu lichter dan ik sinds zeker een jaar niet meer ben geweest! Suiker was zelfs 5.3, dus ik zit op de goede weg. Zo de kinderen naar bed en dan ga ik direct ook mijn tanden poetsen. Zelfbescherming :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven