Ligt het aan mij? Graag jullie meningen [Lege OP]

01-02-2020 15:23 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening horen over mijn lastige situatie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2020 20:28
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
88.07% gewijzigd
vrijenblij20220 schreef:
01-02-2020 16:55
Ik denk dat deze man ook een fijner leven heeft als de relatie stopt. Van ruzie en gedoe word je ook niet gelukkig.
Zeker, maar dat is zijn aandeel en dat mag hij zelf bedenken (of een topic hier over openen). TO mag zich afvragen wat ze denkt te bereiken door steeds weer ruzie te maken in plaats van een besluit te nemen. Denkt ze dat ze de man nog kan veranderen, iets kan laten inzien?
Mommy2020 schreef:
Die spullen neemt hij al iedere keer mee als hij boos weggaat..
Dus dat is al geregeld 🙈
Dus in zijn zatte buien kan ie wel nog effe zijn spullen terugvinden en inpakken?

Handig :-).
S-Meds schreef:
01-02-2020 16:50
TO lees dit eens goed, ik heb wat zinnen van je geknipt en geplakt. Lees dit eens en vertel dan eens wat voor beeld dit van je relatie geeft:

“ wat ertoe leidt dat ik niet heel veel meer durf te zeggen uit angst dat hij dan gaat drinken en weer weg zal gaan.”

“ maar ik zit al in de stress zodra hij alleen al zegt dat hij even wat met vrienden gaat drinken.”

“ mensen die hem kennen zeggen dat hij verslavingsgedrag vertoont is het niet met drinken dan kan hij ook rustig een paar dagen achter de laptop zitten pokeren”

“ hij zorgt ook voor spanningen door zijn adhd en korte lontje.”

“ mijn vertrouwen is ook een beetje weg. Al heb ik ook mijn aandeel want volgens hem zou hij niet weggaan als ik niet zo geirriteerd doe als hij dronken is”

“ hij vind dat ik me aanstel, ik vind dat hij over zijn en mijn grens heengaat ”

“ in boosheid intens kan zijn, niet agressief maar wel erg afwijzend snel aangevallen voelen en dan vluchtgedrag.”
Dankjewel je zet me wel even met beide benen op de grond. Dit kan ook niet zo.
En ik denk dat als ik vertel dat hij als hij boos weggaat dingen stuurt als oprotten kutwijf hoef jou niet meer, dan zullen jullie al helemaal denken waar is je zelfrespect... tja ik weet het zelf ook wel maar toch hou ik wel van hem en hoopte dat het goed zou komen.
Mommy2020 schreef:
Dus dat is al geregeld 🙈
Volgens mij ben jij de enige die vindt dat ze een relatie met deze man heeft. Ik zou als ik jou was heel zelfkritisch aan mijn eigen opvattingen hierover gaan werken.
Mommy2020 schreef:
Dus dat is al geregeld 🙈
Waar is hij dan naartoe?

Want samenwonen en dan in een kwaaie bui opstappen en een week weg zijn zonder overleg of wat dan ook, zou voor mij ook een dealbreaker zijn - en dan is er nog geen biertje open gegaan.
Wat eten we vanavond?
Nou klaar toch?
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 16:57
En ik denk dat als ik vertel dat hij als hij boos weggaat dingen stuurt als oprotten kutwijf hoef jou niet meer, dan zullen jullie al helemaal denken waar is je zelfrespect... tja ik weet het zelf ook wel maar toch hou ik wel van hem en hoopte dat het goed zou komen.
Hoe is de relatie van de mensen bij wie jij opgroeide (naar ik aanneem je ouders)?
Tia.Dalma schreef:
01-02-2020 16:56
Zeker, maar dat is zijn aandeel en dat mag hij zelf bedenken (of een topic hier over openen). TO mag zich afvragen wat ze denkt te bereiken door steeds weer ruzie te maken in plaats van een besluit te nemen. Denkt ze dat ze de man nog kan veranderen, iets kan laten inzien?
Ik heb al geschreven dat je iemand niet moet willen veranderen en dat gaat ook niet. Als je iemand wil veranderen dan is het niet de juiste partner voor jou. Die man kan dan proberen om iemand te vinden die beter bij hem past en gezellig mee uit gaat.
Hij is nu een week weg nadat hij in een dronken ruzie is vertrokken? En dat is al de zoveelste keer?

Echt niet meer terug laten komen dan. Dit lijkt me echt zo onrustig en onveilig voor je kinderen, elke keer die herrie in huis, de vriend van hun moeder die met zijn dronken kop de deur uit stormt, dan weer al slijmend binnenkomt, je zou van minder knettergek worden. En dat hij ook nog alles op zijn ADHD gooit en waarschijnlijk meer puberaal gedrag vertoont dan zij, alleen komt hij ermee weg, want hij is zo zielig.

Wat jij in een relatie zoekt is jouw zaak, maar denk aan je kinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
makreel schreef:
01-02-2020 16:58
Waar is hij dan naartoe?

Want samenwonen en dan in een kwaaie bui opstappen en een week weg zijn zonder overleg of wat dan ook, zou voor mij ook een dealbreaker zijn - en dan is er nog geen biertje open gegaan.
Wees maar zeker dat er de afgelopen week nog véél biertjes zijn opengegaan.

Echt niet dat die kerel een hele week gaat droog staan nu hij van niemand afhankelijk is / aan niemand verantwoording moet afleggen.
Wat wil je met dit topic TO?
Natuurlijk laat je hem terugkomen. Maar goed, ooit ga je er mss genoeg van hebben en zeggen 'klaar nu'. Arme kinderen.
Life is short. Eat dessert first.
Tia.Dalma schreef:
Hoe is de relatie van de mensen bij wie jij opgroeide (naar ik aanneem je ouders)?
Mijn stiefvader was een alcoholist. Ik ben op mijn 15e uit huis gehaald en in een internaat opgegroeid.
Dat zegt al heel veel ben ik bang..
Ik heb wel hulp en weet ook dat ik aan mijn zelfrespect moet werken en daar ben ik ook hard mee bezig.
makreel schreef:
Waar is hij dan naartoe?

Naar zijn moeder 🤦‍♀️
Mommy2020 schreef:
vrouw! dit is geen liefde!!!!!!
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 16:53
Jawel dat wist ik wel.. maar hij zei mij dat uit verveling te doen en er zelf ook klaar mee te zijn dat feestleven.
Hij heeft het me ook laten zien dat hij dat sterk heeft geminderd maar de keren dat hij wel drinkt gaat hij een grens over.
Ah ok, dus je wist het vantevoren. Tja...
Die inschattingsfout moet je alsnog herstellen voordat je gezin nog meer schade oploopt.
Tia.Dalma schreef:
ja dat is een goeie vraag, want je zit hier niet voor niets in TO. Daarom moet je ook met jezelf aan de slag want dat je hier willens en wetens voor kiest en je zo laat behandelen en dan ook nog denkt dat het liefde is, is echt niet goed.
Susan schreef:
01-02-2020 16:59
Hij is nu een week weg nadat hij in een dronken ruzie is vertrokken? En dat is al de zoveelste keer?

Echt niet meer terug laten komen dan. Dit lijkt me echt zo onrustig en onveilig voor je kinderen, elke keer die herrie in huis, de vriend van hun moeder die met zijn dronken kop de deur uit stormt, dan weer al slijmend binnenkomt, je zou van minder knettergek worden. En dat hij ook nog alles op zijn ADHD gooit en waarschijnlijk meer puberaal gedrag vertoont dan zij, alleen komt hij ermee weg, want hij is zo zielig.

Wat jij in een relatie zoekt is jouw zaak, maar denk aan je kinderen.
Precies.
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 17:02
Mijn stiefvader was een alcoholist. Ik ben op mijn 15e uit huis gehaald en in een internaat opgegroeid.
Dat zegt al heel veel ben ik bang..
Ik heb wel hulp en weet ook dat ik aan mijn zelfrespect moet werken en daar ben ik ook hard mee bezig.
ik vind dit heel erg voor je, maar het zegt alles. Stop onmiddellijk met het maken van dezelfde fout die je moeder maakte. Jij verdiende het niet om zo op te groeien maar: jouw kinderen verdienen ook beter dan dit en jij bent daar verantwoordelijk voor.
PoesinBoots schreef:
01-02-2020 17:00
Wat wil je met dit topic TO?
doornroosje9 schreef:
Natuurlijk laat je hem terugkomen. Maar goed, ooit ga je er mss genoeg van hebben en zeggen 'klaar nu'. Arme kinderen.
Nou ik ben nu eigenlijk al op dat punt want heb hem na zijn excuus berichten en huilende telefoontjes toch gezegd dat ik het niet meer kan en wil, voor mezelf niet en vooral voor de kinderen.
Wilde met dit topic zeker weten of ik niet te zeikerig ben over dronken worden.
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 17:06
Nou ik ben nu eigenlijk al op dat punt want heb hem na zijn excuus berichten en huilende telefoontjes toch gezegd dat ik het niet meer kan en wil, voor mezelf niet en vooral voor de kinderen.
Wilde met dit topic zeker weten of ik niet te zeikerig ben over dronken worden.
Heel goed. Natuurlijk ben je niet zeikerig, lees je eigen teksten nog maar eens door. Je hebt het al veel te ver laten komen.
Mommy2020 schreef:
Lieve TO, stop ermee. Beter nu door de zure appel heen bijten ipv nog jaren lang ellende waarin het even weer stabiel lijkt, hij zijn best weer doet, jij steeds meer op je tenen gaat lopen, escalaties bij drankmisbruik waarin hij jou uitscheldt en weet ik wat daar allemaal nog op volgt.

De knoop doorhakken en sterk zijn. Hier is geen oplossing voor, dit wordt alleen maar erger.
Marnamai schreef:
Wees maar zeker dat er de afgelopen week nog véél biertjes zijn opengegaan.

Echt niet dat die kerel een hele week gaat droog staan nu hij van niemand afhankelijk is / aan niemand verantwoording moet afleggen.
Klopt helemaal, gisteren 12 flesjes gedronken omdat hij zo verdrietig is.
Nu is dit schrijf denk ik zelf ook hallllooooo open je ogen eens
Weet één ding voor de volgende keer TO, als je iemand probeert te veranderen, dan wordt die persoon nukkig, krijgt een kort lontje en wordt op een gegeven moment agressief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven