Na meerdere miskramen overtijd
zondag 2 februari 2020 om 09:00
De titel zegt het al. Ik ben overtijd. En heb veel (zeker vijf, waarvan drie heel vroege) miskramen achter de rug.
En nu? Ik verwacht toch elk moment ongesteld te worden. Maar kan de hele dag aan niks anders denken. Zal het toch...? Ik durf niet te testen.
Want een negatieve test is een teleurstelling, een positieve geeft geen enkele zekerheid. Elke keer zit ik met bonkend hart op de wc. En dan dat hele traject weer... Echo’s, combinatietest, nipt, twintigwekenecho... Ik ben ook nog op een leeftijd dat de risico’s wat groter zijn.
Herkenning voor iemand? Tips?
En nu? Ik verwacht toch elk moment ongesteld te worden. Maar kan de hele dag aan niks anders denken. Zal het toch...? Ik durf niet te testen.
Want een negatieve test is een teleurstelling, een positieve geeft geen enkele zekerheid. Elke keer zit ik met bonkend hart op de wc. En dan dat hele traject weer... Echo’s, combinatietest, nipt, twintigwekenecho... Ik ben ook nog op een leeftijd dat de risico’s wat groter zijn.
Herkenning voor iemand? Tips?
zondag 2 februari 2020 om 09:40
Herkenbaar ik heb in totaal 4 miskramen gehad 1 voor onze dochter en 3 voor onze zoon. De laatste keer pas echt getest op mijn nod terwijl ik het daarvoor al eerder deed. Kon ik langer struisvogelen. Maar wilde wel weten of ik op moest letten met eten. Laatste keer waren we op vakantie dat hielp mij de eerste week door. Maar die eerste weken blijven slopend tig keer naar de wc gaan en telkens verwachten dat je bloed ziet.
zondag 2 februari 2020 om 09:41
Dan zou ik "gewoon" nog even afwachten met testen!
Elke keer als je naar de wc gaat en geen bloed ziet is een goed teken.
Lastig en spannend, dat is het zeker.
Ik hoop voor je dat het raak mag zijn!
Ik ben 39 jaar en nu zwanger van de 3e, maar het voelt niet anders dan toen ik 25 was. Ik heb hiervoor ook 2 X een miskraam gehad. Snap waar je doorheen gaat, maar probeer vertrouwen te hebben!
Je kunt aan je leeftijd toch niks meer veranderen, dus ik ga uit van het positieve.
Probeer wat leuke afleiding te zoeken om je tijd door te komen.
Elke keer als je naar de wc gaat en geen bloed ziet is een goed teken.
Lastig en spannend, dat is het zeker.
Ik hoop voor je dat het raak mag zijn!
Ik ben 39 jaar en nu zwanger van de 3e, maar het voelt niet anders dan toen ik 25 was. Ik heb hiervoor ook 2 X een miskraam gehad. Snap waar je doorheen gaat, maar probeer vertrouwen te hebben!
Je kunt aan je leeftijd toch niks meer veranderen, dus ik ga uit van het positieve.
Probeer wat leuke afleiding te zoeken om je tijd door te komen.
zondag 2 februari 2020 om 09:52
Dank voor jullie reacties. Fijn dat er herkenning is. Ik zit al drie dagen na de nod, en eigenlijk langer want heb een luteale fase van 9-12 dagen.
Jullie hebben gelijk, ik kan er niks aan veranderen. Maar die spanning...
Ik voel me echter alsof ik gewoon ongesteld ga worden. Ben alleen nooit overtijd. Maar dat kan natuurlijk wel altijd toch een keer gebeuren.
Jullie hebben gelijk, ik kan er niks aan veranderen. Maar die spanning...
Ik voel me echter alsof ik gewoon ongesteld ga worden. Ben alleen nooit overtijd. Maar dat kan natuurlijk wel altijd toch een keer gebeuren.
zondag 2 februari 2020 om 10:32
Gewoon testen. Na een aantal miskramen zal je toch eerst niet zo onbezorgd meer zijn.
En ik had het ongestelde gevoel bij elke zwangerschap. Het zei niets over het wel of niet goed gaan.
Ik heb vijf miskramen gehad waarvan 1 bij 17 weken (door ziekte).
Ik heb elke zwangerschap na die zwangerschap met bonzend hart op de wc gezeten en gehoopt dat er geen bloed aan het papiertje zou zitten.
En toen dat wel een keer zo was zat er alleen maar een hematoompje en was er niets aan de hand verder.
En ik had het ongestelde gevoel bij elke zwangerschap. Het zei niets over het wel of niet goed gaan.
Ik heb vijf miskramen gehad waarvan 1 bij 17 weken (door ziekte).
Ik heb elke zwangerschap na die zwangerschap met bonzend hart op de wc gezeten en gehoopt dat er geen bloed aan het papiertje zou zitten.
En toen dat wel een keer zo was zat er alleen maar een hematoompje en was er niets aan de hand verder.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 2 februari 2020 om 10:43
Misschien ga ik vanmiddag dan maar testen. Geen streep is dan in ieder geval niet zwanger.
Vind het absurd hoe ik er mee bezig ben. Maar heb al zelf ervaren dat het op meerdere punten mis kan gaan. In de eerste week, met een (latere) echo, met de combinatietest. Ik zou willen dat ik er meer ontspannen in kon staan.
Vind het absurd hoe ik er mee bezig ben. Maar heb al zelf ervaren dat het op meerdere punten mis kan gaan. In de eerste week, met een (latere) echo, met de combinatietest. Ik zou willen dat ik er meer ontspannen in kon staan.
zondag 2 februari 2020 om 10:50
Heel herkenbaar! Mijn huidige zwangerschap (nu 26w) is de vierde, na drie miskramen. De eerste weken was ik op van de zenuwen. Ik liep al in het ziekenhuis en heb toen een gesprek met maatschappelijk werk gehad. Daar had ik veel aan. Wellicht is zoiets ook mogelijk voor jou? En is er gekeken naar oorzaken voor je eerdere miskramen?
Veel sterkte met testen.
Veel sterkte met testen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zondag 2 februari 2020 om 11:15
zondag 2 februari 2020 om 11:15
Herkenbaar. We hadden de hoop al opgegeven en een hond genomen om aan onze zorgbehoefte te voldoen. Ik was er totaal niet meer mee bezig. Ik weet mijn overtijd zijn aan stress ivm mijn baanverlies etc. En toch knaagde er wat, ik had nog een test liggen en raak...en eigenlijk was ik niet eens verbaasd. Blijkbaar had ik de verandering toch aangevoeld. Ze is nu 9 jaar. Dus hoe voel je je?
zondag 2 februari 2020 om 11:49
Is toch volkomen logisch!. Dikke knuffel!Verrassingswolkje schreef: ↑02-02-2020 11:20Ik schaam me eigenlijk een beetje voor dit topic dat volledig over mijn stress gaatAlsof er niks belangrijkers is in het leven... Dank voor jullie aardige reacties!
zondag 2 februari 2020 om 12:12
Niets om je voor te schamen. Na zoveel pech ben je onzeker en weet je niet meer hoe je de signalen van je lichaam moet interpreteren. ‘Luister naar je lichaam’ werkt na zoveel lichamelijke pech niet meer.Verrassingswolkje schreef: ↑02-02-2020 11:20Ik schaam me eigenlijk een beetje voor dit topic dat volledig over mijn stress gaatAlsof er niks belangrijkers is in het leven... Dank voor jullie aardige reacties!
Doe maar een test, want dit wachten in onzekerheid is ook niet te doen voor je. Dan kun je maar beter duidelijkheid hebben, zelfs al zou de uitslag zwaar tegenvallen.
zondag 2 februari 2020 om 13:09
Ja dat is ook een overweging, dat was ik eigenlijk ook van plan. Er zitten wel wat haken en ogen aan. Moet ik foliumzuur gaan slikken of niet, en voor volgende week staat een lange vliegreis
Die durf ik niet aan te gaan mocht ik toch zwanger zijn, gezien de laatste miskraam met 2,5 liter bloedverlies gepaard is gegaan.
zondag 2 februari 2020 om 13:24
Foliumzuur slikken kan geen kwaad. Die lange vliegreis is wel een dilemma. Ga je naar een land met een beetje fatsoenlijke gezondheidszorg?Verrassingswolkje schreef: ↑02-02-2020 13:09Ja dat is ook een overweging, dat was ik eigenlijk ook van plan. Er zitten wel wat haken en ogen aan. Moet ik foliumzuur gaan slikken of niet, en voor volgende week staat een lange vliegreisDie durf ik niet aan te gaan mocht ik toch zwanger zijn, gezien de laatste miskraam met 2,5 liter bloedverlies gepaard is gegaan.
zondag 2 februari 2020 om 13:33
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik begrijp je angst want ik heb zelf ook 3x een miskraam gehad. Maar het slikken van foliumzuur wordt eigenlijk al aangeraden vanaf 2 weken voor de conceptie. Ik zou dus verwachten dat je het al slikt omdat ik uit je verhaal begrijp dat je actief bezig bent met zwanger worden. Ik slik het ook al maanden. Dat kan geen kwaad.
zondag 2 februari 2020 om 14:08