Nanny vraagt 30 euro per uur
woensdag 5 februari 2020 om 12:14
Hoi
In verband met ziekte een oppas geregeld om mijn kind naar school, en naschoolse activiteit te brengen. Het is een oudere vrouw, 40 plus...nu gebruik ik niet vaak babysitters etc, maar ze vroeg 30 euro per uur en met naar school brengen was ze niet eens een uur bezig. Was 90 euro kwijt aan school brengen, ophalen, en naar ballet brengen en weer terug. Ballet zit om de hoek waar we wonen
Vinden jullie dit een normaal bedrag
In verband met ziekte een oppas geregeld om mijn kind naar school, en naschoolse activiteit te brengen. Het is een oudere vrouw, 40 plus...nu gebruik ik niet vaak babysitters etc, maar ze vroeg 30 euro per uur en met naar school brengen was ze niet eens een uur bezig. Was 90 euro kwijt aan school brengen, ophalen, en naar ballet brengen en weer terug. Ballet zit om de hoek waar we wonen
Vinden jullie dit een normaal bedrag
woensdag 5 februari 2020 om 12:19
Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
woensdag 5 februari 2020 om 12:20
teleurgesteldinjeugd schreef: ↑05-02-2020 12:19Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
Stuur mij dat nummer van die advocaat.teleurgesteldinjeugd schreef: ↑05-02-2020 12:19Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
.
Is dit een serieus topic? Waar heb je deze dame opgeduikeld dan?
Heb je geen buurvrouw/vriendin/kennis die even in kunnen springen?
Zoek anders in de buurt (of via je netwerk op social media) een student of scholier die even in wil springen. Die heb je vast onder de 10 euro per uur.
En wanneer ik (ook alleenstaand moeder) ziek ben hou ik mijn kids gewoon even thuis van hun sportclubjes, soms is het even niet anders.....
Heb je geen buurvrouw/vriendin/kennis die even in kunnen springen?
Zoek anders in de buurt (of via je netwerk op social media) een student of scholier die even in wil springen. Die heb je vast onder de 10 euro per uur.
En wanneer ik (ook alleenstaand moeder) ziek ben hou ik mijn kids gewoon even thuis van hun sportclubjes, soms is het even niet anders.....
Nee, je bent aldoor verongelijkt, dát is lekker.teleurgesteldinjeugd schreef: ↑05-02-2020 12:19Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
woensdag 5 februari 2020 om 12:21
Mijn advocaat kostte 220 ex btw, dus...
Ik neem aan dat die 30 euro inclusief btw is. Daar wordt de nanny niet rijk van.
Maar: er is een reden waarom mensen gewoon een oppas zoeken en geen nanny. Nanny's zijn namelijk heel duur. En meer geschikt voor zeer opvoedkundig opvangwerk als je zelf aan het werk bent, niet voor incidenteel - wegbrengen van kind - ziekte - etc.
Ik neem aan dat die 30 euro inclusief btw is. Daar wordt de nanny niet rijk van.
Maar: er is een reden waarom mensen gewoon een oppas zoeken en geen nanny. Nanny's zijn namelijk heel duur. En meer geschikt voor zeer opvoedkundig opvangwerk als je zelf aan het werk bent, niet voor incidenteel - wegbrengen van kind - ziekte - etc.
woensdag 5 februari 2020 om 12:21
Te kort houden is ook een vorm van verwaarlozing want je kind krijgt niet de gelegenheid om zelf dingen te leren.teleurgesteldinjeugd schreef: ↑05-02-2020 12:19Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
woensdag 5 februari 2020 om 12:22
Ehm..teleurgesteldinjeugd schreef: ↑05-02-2020 12:19Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
"Voor veel zaken zullen vaste tarieven gehanteerd worden. Als er geen vast tarief is en er wordt gewerkt op basis van uurtarief, dan ligt het gemiddeld uurtarief van een advocaat tussen de 150 en 200 euro per uur. Hier bovenop komen dan wel nog vaak de btw en kantoorkosten"
Ik weet niet wat voor advocaten jij inhuurt maar ik vermoed dat de kwaliteit daarvan niet heel hoog is.....
woensdag 5 februari 2020 om 12:23
woensdag 5 februari 2020 om 12:24
Klopt. De BTW zal er ook inzitten. de reserveringen voor ziekte en geen werk (want in de tussentijd kan ze niks doen ivm jouw kind....), haar pensioen, haar zakelijke verzekeringen en kosten. Daar houdt ze niet veel aan over