Nanny vraagt 30 euro per uur

05-02-2020 12:14 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

In verband met ziekte een oppas geregeld om mijn kind naar school, en naschoolse activiteit te brengen. Het is een oudere vrouw, 40 plus...nu gebruik ik niet vaak babysitters etc, maar ze vroeg 30 euro per uur en met naar school brengen was ze niet eens een uur bezig. Was 90 euro kwijt aan school brengen, ophalen, en naar ballet brengen en weer terug. Ballet zit om de hoek waar we wonen

Vinden jullie dit een normaal bedrag
Ga je deze op ook verwijderen?
:popcorn:
Wat de gek ervoor geeft he.
.
Ga je deze OP wel laten staan?
Voor een nanny: vast.
Een tienjarig kind heeft dat niet nodig. En ze kan echt wel naar ballet 'hier om de hoek' lopen zonder ondersteuning hoor.
Ja
koekies zijn lekker
Het tarief 30 euro per uur vind ik niet gek. Vermoedelijk is de minimum voor een oproep 3 uur en kom je dus inderdaad op 90 euro.
Sowieso had je dit vooraf af moeten stemmen, je kan nu niets anders dan gewoon betalen.
Veel geld ja. Volgende keer je kind gewoon zelf sturen.
-jolijn- schreef:
05-02-2020 12:17
Voor een nanny: vast.
Een tienjarig kind heeft dat niet nodig. En ze kan echt wel naar ballet 'hier om de hoek' lopen zonder ondersteuning hoor.
Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.
Voor een zzp er niet veel.
ik geef mn bek ook maar een douw
teleurgesteldinjeugd schreef:
05-02-2020 12:19
Een uursalaris van 30 euro per uur, dan verdient ze gelijk aan een advocaat. En ik vroeg niet of ze zelf naar ballet kon. Ik verwaarloos mijn kind niet.

:HA:
Stuur mij dat nummer van die advocaat.
.
Logisch bedrag.
Zij is de hele dag kwijt voor die paar momentjes dat jij haar nodig hebt en kan er niets bijdoen. Dus ik snap haar wel.
Is dit een serieus topic? Waar heb je deze dame opgeduikeld dan?

Heb je geen buurvrouw/vriendin/kennis die even in kunnen springen?
Zoek anders in de buurt (of via je netwerk op social media) een student of scholier die even in wil springen. Die heb je vast onder de 10 euro per uur.

En wanneer ik (ook alleenstaand moeder) ziek ben hou ik mijn kids gewoon even thuis van hun sportclubjes, soms is het even niet anders.....
Nee, je bent aldoor verongelijkt, dát is lekker.
Mijn advocaat kostte 220 ex btw, dus...
Ik neem aan dat die 30 euro inclusief btw is. Daar wordt de nanny niet rijk van.

Maar: er is een reden waarom mensen gewoon een oppas zoeken en geen nanny. Nanny's zijn namelijk heel duur. En meer geschikt voor zeer opvoedkundig opvangwerk als je zelf aan het werk bent, niet voor incidenteel - wegbrengen van kind - ziekte - etc.
Je kind niet zelfstandig maken is pas verwaarlozing.
Te kort houden is ook een vorm van verwaarlozing want je kind krijgt niet de gelegenheid om zelf dingen te leren.
Voor een gediplomeerde nanny is het geen gek bedrag. Je kunt je afvragen of dat nodig is voor brengen en halen, of dat een 20-jarige pabostudent met een rijbewijs dat ook kan doen voor 10 euro per uur.
Ehm..

"Voor veel zaken zullen vaste tarieven gehanteerd worden. Als er geen vast tarief is en er wordt gewerkt op basis van uurtarief, dan ligt het gemiddeld uurtarief van een advocaat tussen de 150 en 200 euro per uur. Hier bovenop komen dan wel nog vaak de btw en kantoorkosten"

Ik weet niet wat voor advocaten jij inhuurt maar ik vermoed dat de kwaliteit daarvan niet heel hoog is.....
Je spreekt de prijs toch vooraf af? Als je het te veel vindt, moet je haar niet vragen. Zo simpel is het. Eigen schuld.
Tiana_76 schreef:
05-02-2020 12:21
Je kind niet zelfstandig maken is pas verwaarlozing.
Er gebeuren genoeg dingen tegenwoordig. Ik laat mijn meisje niet alleen door de stad slenteren. Als jullie dat met jullie kinderen willen doen, jullie keuze. Iedereen staat vrij in opvoeding
Madeliefjees schreef:
Voor een zzp er niet veel.
Klopt. De BTW zal er ook inzitten. de reserveringen voor ziekte en geen werk (want in de tussentijd kan ze niks doen ivm jouw kind....), haar pensioen, haar zakelijke verzekeringen en kosten. Daar houdt ze niet veel aan over
Gelukkig dan maar, dat je het kunt betalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven