UD oktober 2020

31-01-2020 16:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag positief getest💕
Volgens eigen berekening is de uitgerekende datum 5 oktober.
Het is ons 3e kindje. Wie heeft ook positief getest? 🤩
Ik had gister voor het eerst een streepje, vanochtend nog een keer getest met de CB digital en die zei 'Zwanger 1-2', dat durfde ik dan wel echt te geloven :cheer: Mijn UD is 11 oktober, als alles goed gaat. Mijn NOD moet nog komen zondag :cheer2:

Ben al de hele week gesloopt moe, misselijk en kan geen 'gewone' bh meer aan want dat doet zeer :mrgreen:
Dinsdag positief getest 💖.
Uitgerekende datum is 4 oktober volgens eigen berekeningen.
Zo blij!!! ♥️

Leuk om met jullie mee te schrijven!
Is dit jullie eerste kindje?
Ja, de eerste! Vind het super spannend :hyper:
@snoezelientje echt he! Ik ook weer hoor, nu met een derde keer😁 ik heb 20 feb de 1e echo, jullie al een afspraak bij de VK gemaakt?
Nee ik moet nog bellen, was nu toevallig aan het uitzoeken wat handig is. Ga denk ik na het weekend bellen, als ik echt zeker weet dat ik niet ongesteld ben geworden :hihi:
Yeah, ik hoopte al op een oktober-groep! Ik schrijf graag mee! Gezellig zo’n groepje! Afgelopen zondag een positieve test. Waar de eerste maanden na het stoppen met de pil (sept) slopend lang leken te duren ging het eigenlijk ineens verrassend snel... Datum ligt obv EDM op 1-10, maar kan zomaar obv ovulatietest nog 4-10 worden.

Leuk Werveldwindje, hier ook 20-1 de 1e echo. De 21e meteen een 3D echo vanuit het plaatselijk lopende onderzoek naar mensen met een kinderwens dus heel spannend allemaal.
Gefeliciteerd Wishful! Is dit jullie eerste? Wat willen ze zien met die 3D echo in zo'n vroeg stadium?
Ja, het is onze eerste. Het is een onderzoek dat stellen volgt die zwanger willen worden, maar ook tijdens de zwangerschap en de kinderen zelf erna. Heb in de “kinderwens”-periode al een keer een uitgebreide echo gehad. Toen bleek dat ik een niet-goed gesprongen eitje had waarvan ze eerst dachten dat het een cyste was. Met als gevolg een ziekenhuischeck waar gelukkig bleek dat het uit zichzelf binnen 2 weken was verdwenen. Maar wel fijn dat ze je dus ook even helemaal doorlichten en alles zag er verder prima uit. Verder onderzoeken als een scan van hersenen, vragenlijsten. En nu tijdens de zwangerschap krijg je extra 3D echo’s bij 7, 9 en 11-13 en 30 weken om groei en ontwikkeling te checken. Wat maakt dat bepaalde kinderen zich op een bepaalde manier ontwikkelen en waarom worden sommige vrouwen juist wel of juist niet zwanger.
Ik schrijf ook graag mee. Gisteren al een positieve test in handen, maar het was pas ronde 1. Ik geloofde het gewoon niet. Vanmorgen 3 verschillende testen uit de kast getrokken, allemaal positief. Morgen is officieel mijn NOD pas. Ik voel ook nog helemaal niks. Geen krampen, gespannen borsten, gewoon niks.

Ben net wel begonnen met kijken naar verloskundigen. Wil komende week gaan bellen (toch even wachten tot na NOD ;) ). Waar gaan jullie je keuze op baseren? Ik heb even geen idee waar ik op moet letten.

Het wordt ons eerste kindje en UD is 12 oktober.
Hallo allemaal. Ik heb op 22 januari een positieve zwangerschapstest onder mijn neus gekregen. Super blij mee! Het wordt ons eerste kindje en dit was ook onze eerste keer proberen, dus we hebben ontzettend veel geluk gehad.

13 februari hebben we onze eerste echo staan.
Volgens mijn eigen berekening ben ik op 3 oktober uitgerekend.
Blueitis schreef:
02-02-2020 13:11
Ik schrijf ook graag mee. Gisteren al een positieve test in handen, maar het was pas ronde 1. Ik geloofde het gewoon niet. Vanmorgen 3 verschillende testen uit de kast getrokken, allemaal positief. Morgen is officieel mijn NOD pas. Ik voel ook nog helemaal niks. Geen krampen, gespannen borsten, gewoon niks.

Ben net wel begonnen met kijken naar verloskundigen. Wil komende week gaan bellen (toch even wachten tot na NOD ;) ). Waar gaan jullie je keuze op baseren? Ik heb even geen idee waar ik op moet letten.

Het wordt ons eerste kindje en UD is 12 oktober.
Ik heb de eerste afspraak bij de verloskundige gemaakt en ik heb vooral gekeken of er mensen in mijn directe omgeving ervaring hebben met een verloskundige praktijk. Ook moet je zelf kijken op de site of je er een klik mee hebt. Ik heb gekozen voor een praktijk met 2 verloskundigen omdat dat wat kleiner is. Ook heeft mijn verloskundige in de omgeving waar ik woon verschillende locaties voor spreekuren. Dus maandag zijn ze op locatie A, dinsdag op locatie B etc.
Hi dames! Van harte gefeliciteerd allemaal 😄

30 januari heb ik positief getest en dit was na bijna 2 jaar "proberen" de eerste keer. Super spannend en heb wel wat kwaaltjes maar mag zeker niet klagen.

Volgens eigen berekening is de uitgerekende datum 6-10. En 20-2 eerste echo.

Wat duurt dat wachten dan lang he?
@winter: jij ook gefeliciteerd! Je hebt lang geduld moeten opbrengen.

@ActualNoodle: ervaringen vragen is een beetje lastig. We willen het nog even geheim houden en de enige persoon die er ervaring mee heeft in onze regio is mijn schoonzus. Heel erg slecht idee om die in vertrouwen te nemen :). Ik ben toch maar op alleen de website afgegaan en heb een eerste afspraak op 10 maart. Gelijk om 8 uur dus geen spanning vooraf!
Leuk een oktober groepje. Ik zou graag mee willen schrijven.

Volgens eigen berekening uitgerekend op 02-10-20
Vandaag dus 5+5 volgens eigen berekening.

Heb me al behoorlijk suf getest afgelopen weken.
Zondag gaf cb 3+ aan, ga nu stoppen met testen.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de vk, dat ga ik doen als ik de 6 weken heb bereikt.
Ik heb 3,5 maand geleden een miskraam gehad met ruim 5 weken, dus ben wel wat afwachtend geworden daardoor)

Het is ons 2e kindje.
@Blueitis: dat kan ik me heel goed voorstellen. Spannend hoor die eerste afspraak. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn.

Op dit moment heb ik veel last van klachten zoals ochtendmisselijkheid en op dit moment heb ik ook koorts. Zometeen maar de huisarts bellen voor advies.
Mijn uitgerekende datum kan ook september zijn omdat ik zag dat mijn app waarin ik mijn menstruatie bijhoud, de eerste dag van de menstruatie met 5 dagen heeft verschoven...
@Babyboom: ik snap heel goed dat je nog wat afwachtend bent. Het zal vast wel goed komen.
Ik stop helaas met meeschrijven, ben gisternacht begonnen te bloeden en gistermiddag was mijn test weer negatief. Op naar de volgende ronde dus... :bonk:
Snoezelientje_ schreef:
05-02-2020 13:20
Ik stop helaas met meeschrijven, ben gisternacht begonnen te bloeden en gistermiddag was mijn test weer negatief. Op naar de volgende ronde dus... :bonk:
Sterkte !!
Ik vond het zo heftig om mee te maken, omdat je meteen al soort van op in gesteld bent, en dan komt het zo hard aan.
Babyboom31 schreef:
05-02-2020 13:38
Sterkte !!
Ik vond het zo heftig om mee te maken, omdat je meteen al soort van op in gesteld bent, en dan komt het zo hard aan.
Nuchter gezien vind ik het prima dat mijn lijf het zelf opruimt en dat dit maanzaadje een slecht maandzaadje was enzo... Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik gewoon wil dat het de volgende ronde weer raak is en wel goed gaat. Het maakt de wens alleen maar sterker.

Vooral lichamelijk heb ik er last van, t voelt echt niet als een 'gewone' menstruatie, al ziet het er wel zo uit zeg maar.

Vriendlief was echt even uit zijn doen gisteren. Ik heb dan half Google al weer op zijn kop gekeerd en voor mezelf besloten dat het goed is zo, maar als ik hem dan zo zag kwam het toch wel even binnen.
@ snoezelintje: :hug:
Wel fijn dat je er zelf heel nuchter instaat. Ik duim mee op een heel succesvolle zwangerschap komende maand.
Stiekeme meelezer hier. Sterkte Snoezelintje. Ben even kwijt of je snel zwanger bent geraakt?

Zelf ook uitgerekend in oktober, 1 oktober om precies te zijn. Maar ik durf nog niet officieel mee te schrijven. Te spannende tijd. Dus hopelijk tot later ;-)
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Was de vierde ronde @gatochpoetsen, vond het achteraf best snel gelukt. Toen we bezig waren leek het eeuwig te duren :facepalm:
@blueitis, dankjewel! Het was idd en erg lange weg met veel geduld en teleurstellingen. Daarom vind ik het nu zo onwerkelijk en spannend. Voor mijn gevoel is het nu ook nog niet tastbaar al heb ik wel wat kleine kwaaltjes

@snoezelientje_ ach jeetje! :hug: hopelijk de volgende ronde een knaller!

@gatochpoetsen snap ik, vind het ook rete spannend. Maar ook wel fijn om dingen te kunnen delen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven