Ervaring stoppen met de prikpil?

14-04-2009 21:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu de prikpil en zou graag willen weten van dames die ook de prikpil gebruiken hoelang het duurde voordat je weer ongesteld werd nadat je gestopt was en hoelang het duurde voordat jullie zwanger waren?

We willen misschien een 2e kindje en hoor nl verschillende dingen om me heen!

Vandaar graag jullie ervaring!

Alvast bedankt!
niemand ervaring?
Toen ik bij mijn huisarts liet vallen dat we over ongeveer een half jaar wilden stoppen met anticonceptie (voor mij dus prikpil) raadde hij me met klem aan om direct te stoppen met de prikpil en over te stappen op de slikpil.

Ik wilde eerst alles op gang laten komen en heb geprobeerd te wachten op mijn spontane menstruatie voordat ik over zou stappen naar de slikpil, dit duurde echter 8 weken en werd er best zenuwachtig van. Dus gewoon begonnen met de slikpil, na een half jaar daarmee gestopt en mijn menstruatie kwam toen heel onregelmatig (ik ben in twee maanden ongeveer 6 weken ongesteld geweest). DAarna kwam er steeds meer regelmaat in (steeds iets langer ertussen, beginnend bij 5 dagen ) en was ik na 3 maanden zwanger. Allereerst zijn wij dus hele grote mazzelkonten en ten tweede was er echt geen pijl op te trekken. En omdat ik wel vaker met de slikpil gestopt was (niet met de intentie om zwanger te worden, maar een ontpilperiode oid ) en dat wel heel normaal verliep (meteen regelmatige cyclus van 28 dagen) had ik wel het idee dat het nog kwam van de prikpil, dat gerommel, maar zeker weten....

Succes in ieder geval!
Thanxx!

Hoor nl erg veel verschillende berichten, dus was erg benieuwd naar ervaringen!
Bij mij duurde het 7 maanden voordat ik weer ongesteld werd,terwijl tijdens de prikpil-periode van 6 maanden was ik het non-stop.

Ik had in sept vorig jaar weer een nieuwe moeten laten zetten,niet gedaan dus..maar voel me nog steeds erg slecht. Continu buikpijn,het gevoel dat ik ongesteld moet worden.

Nooitmeer prikpil!
Toen ik gestopt ben met de prikpil duurde het ook erg lang voordat ik weer ongesteld werd, volgens mij een maand of 6. (kan ook iets langer geweest zijn, maar das al weer een tijdje terug) Toen ik eindelijk ongesteld werd was mn cyclus heel onregelmatig. Op aanraden van mn ha heb ik toen nog weer een tijdje de pil gebruikt en pas daarna werd mn cyclus weer regelmatig.... Al met al heeft het wel meer dan een jaar geduurt voordat mn cyclus regelmatig was.

Dus ik ook noooooit meer prikpil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven