Peuter 2 jaar met bril

13-02-2020 07:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ons zoontje moest voor een mogelijk lui oog naar de optometrist, doorverwezen vanuit het consultatie bureau.

Dinsdag ben ik er geweest, maar tot mijn schrik was zijn zicht heel slecht. Zijn uiteindelijk brilsterkte kwam uit op - 6!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hij is net 2 geworden, en ben zo benieuwd of hij zijn brilletje wel ophoud. We werden daarna meteen gezien door de oogarts, en die had het over mogelijke medicatie om verdere verslechtering proberen tegen te gaan. Ik hoop dat er meer mensen zijn met jonge kindjes met eventuele ervaringsverhalen!

Liefs
Mdj19 schreef:
16-02-2020 19:50
Zo te lezen zijn er heel veel mensen die er ervaring mee hebben, en kan het kennelijk toch nog verbeteren als ik het goed lees.

Hij heeft nu al 3 dagen zijn bril op, en zonder moeite. Soms doet hij hem af als hij erg moe is, verder is het heel schattig hoe hij alles benoemd om zich heen. Zowel buitenshuis als binnen.
Ah, wat zoet.

Mijn moeder vertelt nog hoe ze zich met mijn broer realiseerde hoe slecht hij dingen zag als hij zat “op te scheppen” over hoe ver hij kon kijken.
Mdj19 schreef:
16-02-2020 19:50
Zo te lezen zijn er heel veel mensen die er ervaring mee hebben, en kan het kennelijk toch nog verbeteren als ik het goed lees.

Hij heeft nu al 3 dagen zijn bril op, en zonder moeite. Soms doet hij hem af als hij erg moe is, verder is het heel schattig hoe hij alles benoemd om zich heen. Zowel buitenshuis als binnen.
Fijn dat het zo goed gaat. Mijn dochter is inmiddels bijna 12 en toen ik een tijdje terug vroeg of ze geen lenzen wilde, zodat een bril niet meer nodig was, reageerde ze alsof ik haar hand wilde afhakken.
Gatinmijnsok schreef:
16-02-2020 20:30
Fijn dat het zo goed gaat. Mijn dochter is inmiddels bijna 12 en toen ik een tijdje terug vroeg of ze geen lenzen wilde, zodat een bril niet meer nodig was, reageerde ze alsof ik haar hand wilde afhakken.
Bij min-sterkte zijn harde lenzen trouwens wel goed om verslechtering tegen te gaan. Het houdt de oogbol in vorm.
rumforviva schreef:
16-02-2020 20:33
Bij min-sterkte zijn harde lenzen trouwens wel goed om verslechtering tegen te gaan. Het houdt de oogbol in vorm.
Mijn dochter heeft een + sterkte. Het ging erom dat ze zo gewend is aan haar bril, dat ze niet zonder wil. Het is echt een deel van haar geworden.
Gatinmijnsok schreef:
16-02-2020 20:35
Mijn dochter heeft een + sterkte. Het ging erom dat ze zo gewend is aan haar bril, dat ze niet zonder wil. Het is echt een deel van haar geworden.
Ja, plus heeft dat minder zin.

Ik ben ook echt één met mijn bril inderdaad.
Toen mijn moeder als jong meisje haar bril op kreeg, riep ze buiten verwonderd: “De heg heeft allemaal blaadjes!”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven