Zonnesteek !! (ja, in april !)

17-04-2009 12:36 34 berichten
Lieve mensen, even een tip.

Zet je kind alsjeblieft een pet (en liefst ook een zonnebril) op bij het buitenspelen.

Moppekind heeft gisteren een zonnesteek opgelopen. Moppeman heeft het jaren geleden gehad, die wil het nooit meer meemaken, en nu die arme Moppekind. Hij lijkt weer aardig opgeknapt, maar dat zieke jochie gisteren, dat doet je gewoon zeer.
quote:pebbles10 schreef op 17 april 2009 @ 22:10:

Die bovenste is leuk! Waar zijn die te krijgen?

Als je op de afbeelding klikt zie je waar de foto vandaan komt. Deze foto's komen van de site van Jako-o.

Die onderste vind ik niet zo met zo'n flap aan de achterkant en zo'n petklep.
Let met een zonnebril wel op dat het een goede zonnebril is. Zonnebrillen voor kinderen hebben vaak een slechte/geen UV bescherming en kunnen dan zelfs slecht voor de ogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem al gevonden via de link van de foto.

Nadeel is dat je 4,90 verzendkosten betaald voor alleen een hoedje. Terwijl het hoedje zelf maar 9,90 is.

Moppetoet, die pet, is dat met een kleine klep? Max heeft een erg groot hoofd en een aparte vorm hoofd (een driehoek, smal voor en heel breed achter). Hij valt dus door zijn hoofd in de grotere petjes, maar dan is die klep meteen enorm groot. geen gezicht dus. Is de stof een beetje rekbaar?

*ik hoop het zo, dan heb ik eindelijk een petje voor hem*
Je kunt voor je zoontje ook een bandana kopen, geen klep maar wel bescherming.
ik wil mijn dochtertje (16 mnd) zoooo graag een petje/ hoedje/ zonnebril opzetten maar het is drama als ik het probeer!

Vorige zomer droeg ze gewoon een hoedje en een zonnebril (babybanz) toen we op vakantie waren (toen was ze 8 mnd) maar ik heb het de afgelopen dagen steeds geprobeerd en mevrouw werd driftig, niet te zuinig... Ik probeer er maar geen gedoe van te maken en probeer het na een poosje weer alsof mijn neus bloedt maar het is echt geen doen... Dus zijn wij nog niet veel in de open zon geweest helaas. Iemand nog een goede tip?
@sjees: mijn dochter wilde het vorig jaar ook niet meer nadat ze de winter geen hoedje meer gewend was.

Omdat ik het gewoon belangrijk vind heb ik het koordje vastgeknoopt en elke keer dat ze hem af wilde zetten gewoon haar handjes weg halen zonder commentaar, dus ook niet boos worden ofzo.

Uiteindelijk gaf ze het wel op.

Ik vind het net zoiets als een jas, die moeten ze ook aan als het koud ik ook al willen ze niet.

Een hoofddoekje ging trouwens makkelijker of de klep van het hoedje omhoog doen. Ze vond het vooral vervelend dat haar gezichtsveld beperkt werd.
quote:FluffyC schreef op 17 april 2009 @ 22:44:

Moppetoet, die pet, is dat met een kleine klep? Max heeft een erg groot hoofd en een aparte vorm hoofd (een driehoek, smal voor en heel breed achter). Hij valt dus door zijn hoofd in de grotere petjes, maar dan is die klep meteen enorm groot. geen gezicht dus. Is de stof een beetje rekbaar?

*ik hoop het zo, dan heb ik eindelijk een petje voor hem*

Ik zou het niet weten, ik heb gewoon wat van internet geplukt. Volgens mij is het een soort polyamide, staat het misschien omschreven op de site van Jako-O ? Volgens mij wordt de pet "op maat gesteld" middels een touwtje.

Als je een buitensportwinkel (Bever of Vrijbuiter o.i.d.) in de buurt hebt, dan kun je daar misschien ook een kijken.

Ik liet Moppekind vandaag bij de Bever-winkel zien dat er óók papa-petten-met-nekklep te koop zijn, maar meneer weigert vierkant om nog zo'n babyflap te willen. Ach ja, hij is zes, een béétje eigen smaak mag wel.

http://www.bever.nl/winkels
@fluffy: wij hebben deze vorig jaar voor Floor gehad:

Die hebben geen lange klep en goeie nekbescherming.

Ik vond zelf alleen bij meisjes een "klep" niet zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven