Inwoners Groningen meest tevreden

18-04-2009 12:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha! Nu is ook meteen duidelijk waarom 'wij' Groningers altijd met zovelen reageren op topics van de strekking 'wat is de leukste woon/winkel/stap/weekendjeweg-stad van Nederland'!

Edit: en zelfs het Vivablog werkt mee

Inwoners Groningen meest tevreden over woonplaats

AMERSFOORT - Inwoners van Groningen zijn het gelukkigst met hun woonplaats. De stad kreeg gemiddeld een score van 6,78 in de eerste Gemeente van het Jaar verkiezing, waarvoor ruim 53 duizend mensen hun mening gaven. Dat meldde marktonderzoeksbureau Q & A Research & Consultancy vrijdag.

De meest populaire kleine, middelgrote en grote gemeenten zijn respectievelijk Drechterland (6,33), Rijswijk (6,56) en Alkmaar (6,62). Van de 25 grootste steden in Nederland vormen Groningen, Zwolle en Zoetermeer de top drie.

In geen enkele stad zijn de inwoners zo te spreken over de veiligheid als in Groningen, blijkt uit de resultaten. Inwoners van Drechterland zijn landelijk het meest tevreden over de kwaliteit van dienstverlening van de gemeente en hun woonsituatie.
haha grappig om te lezen
Ik woon zelf niet in Groningen, maar kan het me wel goed voorstellen. Leuk.
Hey en mij is helemaal niks gevraagd...
Er gaat niets boven Groningen!
En terecht!
Ik heb heimwee! Ik woon niet meer in Groningen, maar als er één plaats is waar ik a la minute heen zou verhuizen dan is het wel Grunn. Ik zou nog geen 3 seconden bedenktijd nodig hebben als ik die mogelijkheid zou hebben...
Ik vind Groningen geweldig. Denk niet dat ik snel ergens anders zou willen wonen.
Mij ook niet Superstar, maar technisch gezien woon ik ook niet in Groningen.

Ook mooi: 't nieuwe logo van de gemeente Groningen:

Stad.

Ha, kort maar krachtig!
wooohooooo Groningen boven alles....vooral dat gevoel van veiligheid kan ik absoluut beamen....voel me hier veilig en dat gevoel is goud waard....(als ik dit weer lees, twijfel ik of ik nog wel richting het zuiden wil verhuizen ....)
Tja...
Ik heb meegedaan aan die enquete :D

Ha! Ik ben idd erg blij met deze gemeente. Jammer dat er zo'n slechte verbinding is naar de rest van 't land (altijd overstappen).
Mij is niets gevraagd, maar waarschijnlijk was de enquête alleen bedoeld voor de stadjers, en niet voor de ommelanders ? Ik ben een nep-ommelander, mijn hart blijft stadjer.

Vandaag heerlijk wezen shoppen met Moppekind, in mijn fijne stadje. Frietjes met liefdeskruiden en mayonaise gegeten bij de Belg, in het zonnetje op zo'n wiebelbankje, wat wil een mens nog meer ?
quote:[

Ook mooi: 't nieuwe logo van de gemeente Groningen:

Stad.

Ha, kort maar krachtig!er is toch ook maar 1 stad in het noorden?
ssst, er zijn nog zo'n 11 Friese steden, een paar Groningse en Drentse die daar anders over denken (maar het is natuurlijk wél zo )
Was me inderdaad al vaker opgevallen, ja: dat Groningers heel blij met hun eigen stad zijn.

Dan heb ik liever het lekkere gekanker van een Amsterdammer, Rotterdammer of Hagenees, eigenlijk.

Ik vind Groningen overigens een heel geinig stadje. Absoluut. Kom er graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven