Galblaas verwijdering
dinsdag 3 maart 2020 om 00:25
Hallo allemaal. Gisterochtend ben ik geopereerd aan mijn galblaas. Na veel koliek aanvallen en gewone pijn is dat ding er eindelijk uitgehaald. Gelukkig want hij was al deels ontstoken. Nu lees is overal dat je 2/3 dagen later al veel moet kunnen. Ik loop krom, het doet behoorlijk zeer onder mijn ribbenkast en diep inademen is best pijnlijk. Is dit normaal aangezien het kort geleden is en hoe was jullie herstel? Heb 3 weken geleden een keizersnede gehad en binnen een week liep ik vrolijk rond. Nu voel ik me echt een wrak. Ben benieuwd naar ervaringen.
dinsdag 3 maart 2020 om 01:18
Een beetje. Over 3 weken heb ik de zorg alleen voor mijn zoontje van 2 en onze baby. Dus hoop dan hersteld te zijn van beide. Plus dat het een huilbaby is waar we hele nachten mee oplopen dus wil graag helpen. Maar was vooral benieuwd hoe anderen het herstel ervaarden.
dinsdag 3 maart 2020 om 06:26
dinsdag 3 maart 2020 om 06:28
Hoe kun je goed voor een ander zorgen als je nu niet goed voor jezelf zorgt?
Vroeger lag je een week in het ziekenhuis na deze operatie. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. En niet van 1 maar van 2 operaties.
dinsdag 3 maart 2020 om 07:07
Ik ben er twee maanden zoet mee geweest, maar ik kreeg complicaties.
Pijn is natuurlijk hartstikke subjectief, maar wat anderen konden zegt verder weinig.
Mijn ervaring is dat mensen achteraf vaak 'stoerder' zijn dan op het moment zelf.
Hou het wel in de gaten, want (te)veel pijn kan betekenen dat het niet goed gaat.
Heb je genoeg pijnstilling? Hou ook je temperatuur in de gaten.
En als je je echt zorgen maakt: ziekenhuis bellen.
En bedenk dat het je tweede operatie binnen een maand is. Je bent nog niet eens hersteld van je keizersnee.
Pijn is natuurlijk hartstikke subjectief, maar wat anderen konden zegt verder weinig.
Mijn ervaring is dat mensen achteraf vaak 'stoerder' zijn dan op het moment zelf.
Hou het wel in de gaten, want (te)veel pijn kan betekenen dat het niet goed gaat.
Heb je genoeg pijnstilling? Hou ook je temperatuur in de gaten.
En als je je echt zorgen maakt: ziekenhuis bellen.
En bedenk dat het je tweede operatie binnen een maand is. Je bent nog niet eens hersteld van je keizersnee.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 3 maart 2020 om 07:29
Ik heb een keizersnede gehad, 4 jaar daarna een maagoperatie en een klein jaar na de maagoperatie een galblaasoperatie. Van die 3 vond ik het herstel van de galblaasoperatie het zwaarst en het langst duren. Mijn galblaasoperatie kwam 4 weken na een stevige longontsteking, waar ik voor in het ziekenhuis heb gelegen, dus ik was verzwakt. Ik heb zeker na die galblaasoperatie een maand/6 weken nodig gehad om me weer fit te voelen. Neem je tijd!
dinsdag 3 maart 2020 om 07:43
Bij mij precies zo.binkie schreef: ↑03-03-2020 06:26Dan zal ik een uitzondering zijn. Ik had echt 6 weken nodig om weer volledig op de been te zijn.
Galblaas was ook ontstoken en gaatje moest groter gemaakt worden om eruit te krijgen.
Sterkte met je herstel. Je kunt het niet afdwingen. Je lijf heeft ook net rrn keizersnede gehad.
Neem je tijd.
dinsdag 3 maart 2020 om 08:18
Hier exact hetzelfde. Het was een zooitje van binnen. En nadat mijn huisarts me maanden heeft laten lopen met volgens hem psychische klachten was het een verademing.binkie schreef: ↑03-03-2020 06:26Dan zal ik een uitzondering zijn. Ik had echt 6 weken nodig om weer volledig op de been te zijn.
Galblaas was ook ontstoken en gaatje moest groter gemaakt worden om eruit te krijgen.
Sterkte met je herstel. Je kunt het niet afdwingen. Je lijf heeft ook net rrn keizersnede gehad.
Neem je tijd.
Maar het herstel vond ik vies tegenvallen.
dinsdag 3 maart 2020 om 08:21
Dus 3 weken geleden heb je een zware buikoperatie gehad. Gisterenochtend nog een buikoperatie. Je hebt 3 weken oude baby die veel huilt en een peuter van 2. En je bent aan het ontzwangeren.
Dat is niet echt de meest ideale situatie dat jij al je energie kan steken in het herstel van alleen de galblaasoperatie. Je lijf heeft nog al wat te verduren gehad. En je hebt maar 1 doosje energie om te herstellen.
Neem nu vooral de tijd voor je eigen herstel.
Dat is niet echt de meest ideale situatie dat jij al je energie kan steken in het herstel van alleen de galblaasoperatie. Je lijf heeft nog al wat te verduren gehad. En je hebt maar 1 doosje energie om te herstellen.
Neem nu vooral de tijd voor je eigen herstel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 3 maart 2020 om 08:39
Mijn galblaas is een paar jaar geleden ook verwijderd. Ik ben opzich vrij snel hersteld, maar niet na 2 dagen. De eerste week was ik moe en stijf en ook nog wel wat pijnlijk.
Na 1 week ben ik een rustig naar de supermarkt gaan wandelen om een broodje te halen. Daarna ging het snel, ongeveer 2 weken na de operatie stond ik weer in de sportschool.
Echter ieder lichaam is anders, misschien heb jij wel meer of minder tijd nodig om te herstellen.
Na 1 week ben ik een rustig naar de supermarkt gaan wandelen om een broodje te halen. Daarna ging het snel, ongeveer 2 weken na de operatie stond ik weer in de sportschool.
Echter ieder lichaam is anders, misschien heb jij wel meer of minder tijd nodig om te herstellen.
dinsdag 3 maart 2020 om 09:01
Ach, ik ben ook een uitzondering. Ik liep 10 weken na de keizersnee ook nog krom met een ontstoken wond.binkie schreef: ↑03-03-2020 06:26Dan zal ik een uitzondering zijn. Ik had echt 6 weken nodig om weer volledig op de been te zijn.
Neem je tijd.
Ik vind dat je het de tijd moet geven TO. Je verwacht nogal veel van je herstel.
En oh ja, zorg voor hulp over een paar weken als je er alleen voor staat, na twee operaties, een huilbaby en een peuter. Zorg goed voor je zelf en leg de lat niet zo hoog.
dinsdag 3 maart 2020 om 09:02
Dat had ik ook op die plekken... en was behoorlijk pijnlijk, zeurderig en dan vlamde dat weer even op. Ik werd er doodmoe van. En toen konden ze het met de echo in eerste en tweede instantie niet vinden en heb ik een scan gehad. Toen zagen ze het gelukkig wel. Maar wat een opluchting toen die galblaas er uit was... het herstel kost tijd maar je voelt je daarna zoveel beter.BosscheBol1984 schreef: ↑03-03-2020 07:50Wat waren jouw symptomen?
Ik heb overmorgen een echo, huisarts denk mss ook iets met de galblaas, maar ik heb geen 'aanvallen' waarbij ik dubbelklap van de pijn of zo.
Ik voel het ook aan de zij/achterkant van mijn rug, en in mijn zij en zijkant buik, rechts.
dinsdag 3 maart 2020 om 09:03
Bij mij begon het met aanvallen. Die zijn echt vreselijk en lig je echt krom. Buiten de aanvallen om had ik een continue pijn onder mijn ribbenkast aan de rechterkant met uitstraling naar de rug. Maar toen was dat ding al ontstoken waardoor de pijn bleef aanhouden. Je kan goed galstenen hebben hoor. Niet iedereen heeft koliek aanvallen. Vaak volgen die wel als je er langer mee loopt. Sterkte!BosscheBol1984 schreef: ↑03-03-2020 07:50Wat waren jouw symptomen?
Ik heb overmorgen een echo, huisarts denk mss ook iets met de galblaas, maar ik heb geen 'aanvallen' waarbij ik dubbelklap van de pijn of zo.
Ik voel het ook aan de zij/achterkant van mijn rug, en in mijn zij en zijkant buik, rechts.
dinsdag 3 maart 2020 om 10:02
Ik was in het buitenland, in een grote stad, toen ik kotsend en kruipend over de vloer van het hotel lag van de pijn. Hij moest er acuut uit, nooit klachten gehad. Mocht tien dagen niet vliegen, en ik durfde niet alles te eten want ik kreeg een hele lijst mee. Dus toen ik thuis kwam, klapte ik in elkaar. Niet van de pijn, maar te weinig gegeten. Daarna gewoon enkele weken rustig thuis gelummeld. Sindsdien is een patatje satésaus niet verstandig:-)
Mijn man vond het vreselijk voor me maar heeft een fantastische stedentrip gehad:-) Alles rustig kunnen bekijken in de stad waar we verliefd op zijn.
Mijn man vond het vreselijk voor me maar heeft een fantastische stedentrip gehad:-) Alles rustig kunnen bekijken in de stad waar we verliefd op zijn.
dinsdag 3 maart 2020 om 10:16
Ik had 1 dag na mijn galblaas verwijdering weer een pijnaanval, bleek dat er nog 2 steentjes in de galwegen waren achtergebleven. Wat een ramp! Vervolgens weer 2x het ziekenhuis in, de 1e keer lukte het de arts namelijk niet om beide steentjes tegelijk eruit te kunnen halen. Ik ga nog liever 10x bevallen dan die galsteen aanvallen, wat een ellende was dat.
Op zich herstelde ik wel snel van de operatie, ik liep na 1 dag alweer rond. Ik kan me voorstellen dat jouw keizersnede ook nog meespeelt, er is behoorlijk gerommeld in lijf in korte periode.
Op zich herstelde ik wel snel van de operatie, ik liep na 1 dag alweer rond. Ik kan me voorstellen dat jouw keizersnede ook nog meespeelt, er is behoorlijk gerommeld in lijf in korte periode.