BabyBjörn wipstoel écht maar tot 9 kg?

vrijdag 6 maart 2020 om 17:38

Dag allemaal, 
mijn dochtertje van 5 maanden is inmiddels zo'n 8 kg.
Ze wipt graag in haar wipstoel van t merk BabyBjörn.
Deze zou tot slechts 9 kg gebruikt kunnen worden om daadwerkelijk in te wippen en tot 13 kg om gewoon in te zitten.
Een kindje van 5 maanden kan je natuurlijk niet uitleggen dat zij daar niet meer in mag wippen.
Ze heeft er ontzettend veel plezier van maar ik wil natuurlijk wel dat zij ook veilig in die stoel zit.
Nu las ik online dat ie 9 kg slechts een norm is voor alle wipstoelen in de eu. Heeft iemand ervaring met de wipstoel van BabyBjörn?
Tot welke leeftijd en gewicht heeft jouw kindje erin gezeten en hoe merkte je dat het niet langer verantwoord was om je kindje hierin te doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
                    mijn dochtertje van 5 maanden is inmiddels zo'n 8 kg.
Ze wipt graag in haar wipstoel van t merk BabyBjörn.
Deze zou tot slechts 9 kg gebruikt kunnen worden om daadwerkelijk in te wippen en tot 13 kg om gewoon in te zitten.
Een kindje van 5 maanden kan je natuurlijk niet uitleggen dat zij daar niet meer in mag wippen.
Ze heeft er ontzettend veel plezier van maar ik wil natuurlijk wel dat zij ook veilig in die stoel zit.
Nu las ik online dat ie 9 kg slechts een norm is voor alle wipstoelen in de eu. Heeft iemand ervaring met de wipstoel van BabyBjörn?
Tot welke leeftijd en gewicht heeft jouw kindje erin gezeten en hoe merkte je dat het niet langer verantwoord was om je kindje hierin te doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

vrijdag 6 maart 2020 om 17:44

Als die wipstoel gewoon op de grond staat kan ik me nauwelijks voorstellen dat er fatale ongelukken zullen gebeuren als je dochter er door zakt tijdens het wippen.
En anders zoek je gewoon een andere hobby voor je kind. De kans dat ze over zestien jaar nog steeds alleen maar in haar Babybjorn wil wippen is sowieso niet zo groot.
                    En anders zoek je gewoon een andere hobby voor je kind. De kans dat ze over zestien jaar nog steeds alleen maar in haar Babybjorn wil wippen is sowieso niet zo groot.

vrijdag 6 maart 2020 om 17:50

vrijdag 6 maart 2020 om 17:54

Die van mij is inmiddels 19 maanden en heeft dat ding nog steeds als stoel. Nu wel hoogste stand dus minder wipstoel idee en ze vindt het fantastisch. Klimt er in en eruit. 87 cm en 12 kilo. 
Ik heb me er niet heel veel aangetrokken, maar wel dat dingen heel tijdelijk zijn. Zo opeens zitten ze stabiel los en willen ze niet meer in dat ding

Ik heb me er niet heel veel aangetrokken, maar wel dat dingen heel tijdelijk zijn. Zo opeens zitten ze stabiel los en willen ze niet meer in dat ding

vrijdag 6 maart 2020 om 17:58

Fataal niet, maar oudste dochter lag voorover op haar neus, met een wipstoel bovenop haar. En toen had ze het maximale gewicht nog niet. Ze was nogal beweeglijk. Ze heeft er ook twee gesloopt, door haar benen zo vaak omhoog en omlaag te schuiven, dat ze de stof kapot schuurde.Lady*Voldemort schreef: ↑06-03-2020 17:44Als die wipstoel gewoon op de grond staat kan ik me nauwelijks voorstellen dat er fatale ongelukken zullen gebeuren als je dochter er door zakt tijdens het wippen.

vrijdag 6 maart 2020 om 18:04

Mijn dochter is ook wel eens omgevallen met wipstoel en al. Lag ze daar te brullen als een hele boze schildpadGatinmijnsok schreef: ↑06-03-2020 17:58Fataal niet, maar oudste dochter lag voorover op haar neus, met een wipstoel bovenop haar. En toen had ze het maximale gewicht nog niet. Ze was nogal beweeglijk. Ze heeft er ook twee gesloopt, door haar benen zo vaak omhoog en omlaag te schuiven, dat ze de stof kapot schuurde.
Maar ze heeft er niks van gekregen hoor, of het moest de traumatische ervaring zijn dat ik haar niet meteen opraapte maar eerst even naar behoren uit moest lachen.

vrijdag 6 maart 2020 om 18:06

Ik ook, zie haar nog liggen. Maar vanaf die eerste keer gebeurde het vaker en was het gewoon klaar met de wipstoel.Lady*Voldemort schreef: ↑06-03-2020 18:04Mijn dochter is ook wel eens omgevallen met wipstoel en al. Lag ze daar te brullen als een hele boze schildpad
Maar ze heeft er niks van gekregen hoor, of het moest de traumatische ervaring zijn dat ik haar niet meteen opraapte maar eerst even naar behoren uit moest lachen.

vrijdag 6 maart 2020 om 18:10

Maar wat moet er dan mis gaan?

vrijdag 6 maart 2020 om 18:24

Hier ook, ze wipte er zo mee voorover. En dat nog voor dat ze 5 maanden was hoor. Ook op het kdv was t al snel gelukt en hebben ze haar niet meer in de wipstoel gezet.Gatinmijnsok schreef: ↑06-03-2020 18:06Ik ook, zie haar nog liggen. Maar vanaf die eerste keer gebeurde het vaker en was het gewoon klaar met de wipstoel.